Målvakts frågan

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Nä jag röstar för Hadelöv fast där man ser till att Åkerström får vakta kassen då och då.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
puff
Forumdemon

Post by puff »

att säga nej till en målvakt av Hadelövs kaliber vore väl snudd på tjänstefel om ekonomin finns. Att medvetet värva lite sämre målvakt för att Åkerström skall få stå verkar en aning konstigt. det gäller väl att skapa en konkurrens situation och sedan är det upp till bäste man att stå. vad jag minns så var väl alla inför den gångna säsongen inställda på att Åkerström skulle vara andremålvakt och Koivula förstemålvakt. det var inte många, om någon som såg framför sig att Åkerström skulle bli förstemålvakt.
Nej det gäller att värva det som är bäst och därmed skapa en situation där man måste ge sitt yttersta för att få stå.
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

Jag tycker man ska sträva efter att ha den bästa man kan ha...om det nu i Hadelöv får vi se....eller nån av hans kaliber...
Dessutom kommer Åkerström som har blivit av mina favoriter under året lära sig o dra nytta av en "hadelöv"... vi kan inte ta in värre målvakter eller samma som Åkerström för att han ska spela hur mkt man än vill satsa på honom... går han sönder kan den andra va mkt osäkert kort..
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

KyriakoS wrote:vi kan inte ta in värre målvakter eller samma som Åkerström för att han ska spela hur mkt man än vill satsa på honom... går han sönder kan den andra va mkt osäkert kort..

Håller med dig fullständigt. Om åkerström skadar sig så är det ju inte bra om vi har värvat en målvakt som är sämre än han...
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Per_växjö wrote:
KyriakoS wrote:vi kan inte ta in värre målvakter eller samma som Åkerström för att han ska spela hur mkt man än vill satsa på honom... går han sönder kan den andra va mkt osäkert kort..

Håller med dig fullständigt. Om åkerström skadar sig så är det ju inte bra om vi har värvat en målvakt som är sämre än han...

Jo, men å andra sidan gör det ju inget om Åkerström går sönder om vi har en bättre målvakt... 8O
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Jag tror det inte finns så många bra målvakter som vill gå till en annan klubb som andra målvakt...
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
puff
Forumdemon

Post by puff »

Nu berör du pudelns kärna. Det är väl ingen som skall värvas för att bli andre målvakt. de målvakter som man har i klubben skall väl både känna att det är prestationen som avgör vem som blir förstemålvakt.
Om du redan från början lägger en nivå där man är nöjd med att vara andremålvakt så kommer man aldrig att förbättras. Målbilden hos varje spelare måste ligga så högt så att de ser sig själva som "bäst". Det är nämligen väldigt svårt att prestera ett bättre resultat än den nivå där man lagt sin målbild.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

oki..vet att målvakterna är lite speciella eftersom det finns bara 2 i ett lag..en står och den andre inte...
men att resonera att man inte ska värva en bättre målvakt än Åkerström bara för att han ska stå är ju helt fel..
Tänk om man skulle tänka samma sak om tex våran backar...
"oohh nä..vi kan inte värva en bra back...för då får kanske inte Ohlsson spela"....

Fatta mig rätt nu....
Snart nära dig...en ny hall
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Per_växjö wrote:Jag tror det inte finns så många bra målvakter som vill gå till en annan klubb som andra målvakt...

Precis... :oops:
Så antingen värvar vi en andremålvakt som är sämre än Åkerström eller också värvar vi en likvärdig målvakt och låter dem dela på bördan eller också skiter vi i att värva någon målvakt allas och låter de vi har sköta det... :roll:
OM vi nu inte vill låta Åkerström vara andreman ett år till, vill säga... :?
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Helt rätt Puff,detta är pudelns kärna ,går man ut med att nu har värvat en förstemålvakt och som vissa här önskar att så blir ,då tror jag Åkerström inte stannar länge hos oss.En målvaktsämne som han(redan en av allsvenskans bästa) måste få spela matcher för att utvecklas ännu mer ,verkar som vissa glömt att han var den(med andras hjälp naturligtsvis ) som räddade oss från kvalserien.
Om man gör så att Åkerström lämnar oss ,så är det något som man bittert får ångra i framtiden.
Enl. min mening blir detta en STORmålvakt.
Kan bara konstatera vad jag skrev innan serien började i höstas att Åkerström skulle stått i mer träningsmatcher, men då fanns de som gick emot detta och hade åsikten att man ska satsa på en målvakt ,samma personer som anser idag att Ville är en nolla ,vilket jag heller inte håller med om.
Jag kan ha fel och den dagen ska jag erkänna det ,men jag är övertygad efter att följt Åkerström i Mariestad och blev överlycklig när han skrev på för oss att detta är ett målvaktsämne utöver det vanliga.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Det bästa hade varit om man hittade en lika hungrig målvakt som åkeström så att de kunde sporra varandra på träningarna och matcherrna
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

erok wrote:Det bästa hade varit om man hittade en lika hungrig målvakt som åkeström så att de kunde sporra varandra på träningarna och matcherrna

Måste bara erkänna att detta inlägg får Du credit för.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
messersmitz
Forumamatör

Re: Målvakts frågan

Post by messersmitz »

furioso wrote:Jag tror inte att Åkerström kan hävda sig som 1:a målvakt nästa säsong, det kommer att bli för tufft, han saknar än så länge erfarenheten
som exempelvis Hadelöv har.
Troligtvis kommer han att få bli 2:a målvakt eller tredje målvakt
och därmed värvat spel i J20/J18. Jag tror heller inte att han skulle
sluta i Lakers för det, de flesta vet hur pass god organisation
Lakers har, och vilken PR Lakers har i massmedia. Och vilken
publicitet spelarna får i media.

Drömmen vore Hadelöv som 1:a målvakt samt
Nyköpings Johan Asplund som 2:a målvakt, han var kanon
i matcherna mot Lakers.

Har du KOLL på något som har med hockey att göra?
messersmitz
Forumamatör

Post by messersmitz »

BRA VICTOR DU HAR FATTAT DETTA MED MÅLISAR.
VI SKA HA ÅKERSTRÖM ( INGA PENSIONÄRER)
messersmitz
Forumamatör

Post by messersmitz »

Hej Victor vi syns i Räppe
messersmitz
Forumamatör

Post by messersmitz »

Hur många gånger måste man visa hur bra man är, för att platsa i lakers?
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Någon som vet vad som händer med Koivula?
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Det var väll rykten om Skövde innan men nu vet jag inte..
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Kan vara på väg hem.
Tyvärr, då han har mycket högre kapacitet än han visade förra säsongen.
Post Reply