Esko skyller på Stenström..

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Nille
Forumproffs

Esko skyller på Stenström..

Post by Nille »

och har förmodligen rätt. Att Stendums licens inte har dragits in är obegripligt. :twisted:
Last edited by Nille on 17 February 2005, 09:08, edited 1 time in total.
GS
Forumdemon

Post by GS »

Förmodligen rätt? 8O Var helst denna Stenström drar fram så blir det ju kaos, snälla förbund gör sporten en björntjänst och dra in licensen för denna man.
Aldrig mer!
Forumamatör

Post by Aldrig mer! »

Förstår om Esko var förbannad på denna man efter gårdagens match, det var inte ensam om. Hur Stenström får döma på en högre nivå är korpen är mig en gåta.
Han gillar tydligen Hammers :twisted:
Njord
Forumamatör

Post by Njord »

Aldrig mer! wrote:Förstår om Esko var förbannad på denna man efter gårdagens match, det var inte ensam om. Hur Stenström får döma på en högre nivå är korpen är mig en gåta.
Verkar mer som om han gillar Troja att döma på utvisningsstatistiken(Hammers 7 st 2min-Troja 2st 2min). Tycker det talar sitt tydliga språk.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Jag såg inte matchen på plats i Halmstad igår. Jag har ingen aning om Esko rätt i sin kritik eller inte. Min åsikt om Stenström är att han inte håller måttet generellt sett. Hur han var igår har jag ingen aning om.

Utvisningarna fördelade sig på 7*2 på Halmstad och 2*2 på Troja. Eftersom jag inte var på matchen har jag svårt att ha någon uppfattning om den fördelningen är rätt eller fel. Men genom att titta på utvisningsstatistiken så tycker jag att Esko istället borde fokusera på sitt eget lags PP. Igår blev det bara 1 PP-mål på alla dessa försök. Det är för svagt!
Troja - laget i hjärtat
Aldrig mer!
Forumamatör

Post by Aldrig mer! »

Njord wrote:
Aldrig mer! wrote:Förstår om Esko var förbannad på denna man efter gårdagens match, det var inte ensam om. Hur Stenström får döma på en högre nivå är korpen är mig en gåta.
Verkar mer som om han gillar Troja att döma på utvisningsstatistiken(Hammers 7 st 2min-Troja 2st 2min). Tycker det talar sitt tydliga språk.
Saken är ju den att han missade mer än han tog, yxhugg på Rydh, Augustsson, Andreas A, neddragning av Jean-Luc vid friläge osv osv osv osv...
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

GS, vad jag menade med förmodligen rätt är att min erfarenhet är att Esko sällan brukar skylla förluster på andra (till skillnad från förre fjanten Jerry) däremot är ju Stendums oförmåga bevisad under allt för många matcher.

Jag skulle inte ens vilja se honom dömma pojklagshockey!
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Aldrig mer! wrote:Saken är ju den att han missade mer än han tog, yxhugg på Rydh, Augustsson, Andreas A, neddragning av Jean-Luc vid friläge osv osv osv osv...
Nu får du fan ge dig. Stendum var ju så otroligt dålig att det inte liknade nånting, men att vi skulle tjäna på det är ren jävla nonsens.

Du nämner allt det där, men du nämner inte när Pelle Fernhall får en hög klubba i ansiktet varav hans läpp spricker, du nämner inte när Jimmie Svensson sparkar med skridskon på en liggande Erik Hjalmarsson (solklart matchstraff, men Stendum ser ingenting), du nämner inte när Magnus Salmi blir nerdragen av Jean-Luc fri med Andreas Andersson samtidigt som en Hammersspelare sitter utvisad för precis samma situation, du nämner inte när samme Salmi blir trippad vid spelarbåsen, du nämner inte alla Jimmie Svenssons slashingar, du nämner inte när Peder Ståhl två gånger kör över Grotnes osv osv osv osv...
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Forumproffs

Post by #54 »

Hör att Jimmie gjorde en bra match, som vanligt massor med fula saker när inte domarn ser...senast i lakerdome var det linjedomarn som fick honom utvisad.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Njord
Forumamatör

Post by Njord »

Aldrig mer! wrote:
Njord wrote:
Saken är ju den att han missade mer än han tog, yxhugg på Rydh, Augustsson, Andreas A, neddragning av Jean-Luc vid friläge osv osv osv osv...
Jag förstår vad du menar, men det kan inte bara ha varit Hammers som grisade sig. Fördelningen på utvisningarna måste ha varit sned. Troja spelar själva en uppoffrande och fysisk hockey som brukar drar med sig fler utvisningar ännu igår.
Post Reply