Kristian Huselius, Andreas Lilja och Henrik Tallinder
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Carl: Varför jag ifrågasätter beror på att jag har ett stort förtroende till vårt rättsväsende. Jag har några kompisar som jobbar som poliser och de brukar säga trots att de ofta jobbar i så kallad motvind att vårt rättsväsende är unikt i världen. Man får lätt ett domslut prövat i Hovrätten och att lagen följs och bedöms efter vad den säger är otroligt bra i Sverige om man jämför med andra länder.
Sedan kan jag hålla med många att vi har för låg straffskala på vissa brott, men det är inte domstolarnas fel.
Jag tror och hoppas att förundersökningen av förra veckans händelse är riktig och att den skulle ha blivit densamma oavsett vilka personerna var.
Men återigen så tar jag avstånd från vad de gjorde, det var fle av många orsaker.
Sedan kan jag hålla med många att vi har för låg straffskala på vissa brott, men det är inte domstolarnas fel.
Jag tror och hoppas att förundersökningen av förra veckans händelse är riktig och att den skulle ha blivit densamma oavsett vilka personerna var.
Men återigen så tar jag avstånd från vad de gjorde, det var fle av många orsaker.