Matchprogrammet idag

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

dolitle
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av dolitle »

NiGy skrev:
Sedan får man ofta höra att det är "hur man förlorar" som man blir förbannad på! Vad menar man med det? I min värld så finns det bara ett sätt att förlora på, man gör färre mål än motståndarna! Det finns ju ett motståndar lag också som med största sannolikhet inte tänker ge bort någon seger!

Jag kan inte hålla med dig om det.

Det är klart att det finns flera sätt att förlora på. Som tex 3-2 förlusten mot Skövde borta, så otroligt besviken man var på laget efter den matchen. Eller förra säsongens näst sista match i grundserien borta mot Oskarshamn förlust med 7-2, så som laget vek ner sig då vill jag aldrig se Lakers göra igen.

Men som förlusten mot Rögle borta denna säsongen med 4-0, är inget att säga ngt om. Rögle var så mycket bättre än Lakers. Det är trots allt en förlust, men laget har gjort sitt bästa. Mer kan jag inte begära. Ibland möter man en övermäktig motståndare.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Flanders
Forumdemon

Inlägg av Flanders »

Nä, på den punkten kan jag inte heller hålla med. Att skala ner ishockeyn till att enbart handla om vem som gör flest mål kan jag inte förstå. Visst är det roligt att vinna och tråkigt att förlora, men om det bara handlar om flest gjorda mål så kan man ju lika gärna välja ett favoritnummer i lotto och sitta och heja på detta nummer när det studsar runt i tombolan och hoppas på att det blir draget vecka efter vecka.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Putte#24 »

Det är väl lite skillnad om man blir hånad av en spelare i motståndarlaget än om man blir det av SIN EGEN hemmapublik match efter match!!! Och som Jocke sa kunde han gjort listan lång med säkert betydligt värre saker än som står i krönikan...

Jag tycker det är FÖRJÄVLIGT att bete sig på det viset!!! PINSAMT!!!
Användarvisningsbild
putte
Forumamatör

Inlägg av putte »

serra och dolitle m fl först ett klargörande, ni har rätt jag håller inte på Lakers, men er tränares inlägg är uppmärksammat i hockeySverige, de flesta stöder det helhjärtat, som ni märker är jag av en annan åsikt. Följande citat från hans inlägg tycker jag visar på en människosyn jag inte gillar "Jag ser dessa individer utifrån ett fågelperspektiv och tycker det är synd att människors egna misslyckanden och bitterhet ska bli en belastning för föreningen", vad ska ni göra med dessa människor som säkert har Lakers som sitt största intresse, bränna dem på bål?
Till sist man skall inte övertolka frustrerade supportrar... och spelare... är det så här vi vill ha det: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 45,00.html
jag menar att det hör till idrott på elitnivå att man gör allt för att få ett övertag, skulle Ali fått dagsböter pga det han sa i ringen?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Ja, alla former av personangrepp är direkt fel. Ska man tala om något så är det enbart mot arbetsinsatsen och det ansvarsområde som personen har, aldrig mot personen privat, eller hans anhöriga. Det trodde jag faktiskt att de flesta visste, men det har tydligen varit ganska kraftiga reaktioner under de sista månaderna.
Användarvisningsbild
putte
Forumamatör

Inlägg av putte »

Putte/LL M fl. Om det är som du säger i match efter match så förstår jag att det känns tungt för Fagerwall, lika tungt som för de tränare som mötts av banderollen "AVGÅ" från supporterläktarn, det händer ju varje år... Jag har kanske inte riktigt förstått hur illa det har varit/är i Lakerdome men jag gillar ändå inte Fagerwalls krönika, man kan väl inte ta åt sig av en berusad persons skrik och skrän då han/hon är förbannad (för jag antar att kommentaren om Norrland och frun skreks ut av en icke nykter person). Lycka till resten av säsongen och fortsätt lev er in i matcherna.
Vi kanske ses i ES, då kommer jag att håna er...
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

putte: om de har Lakers som sitt störste intresse uttrycker man inte såna ord om ledare och spelare.
BRA rutet Fagerwall.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inlägg av Åryd Lakej »

Ja vet inte men är det accepterat att vräka ur sig vad som helst om man är onykter?har man förståelse för vad en onykter person gör?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Nä, jag tycker inte heller att man kan säga att det är accepterat eller ursäktat för att personen var onykter, det är bara en förklaring att vissa spärrar inte finns och att det kan innebära att man säger sånt som man aldrig skulle sagt annars.
Men å andra sidan så kanske personen ifråga säger sådant i i onyktert tillstånd, som han/hon menar, men inte har styrkan att göra när han/hon är nykter (inte när man är dyngfull, utan "mellanberusad")
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Putte#24 »

Det är nog inte bara Jocke som tycker det är trist att höra på detta skitsnacket... spelare som gång på gång får höra skit från sin hemmaläktare lär ju inte bli bättre av det... tro fan det låser sig på hemmaplan. Onykter eller nykter har väl absolut ingen betydelse? 8O
Användarvisningsbild
Forumproffs
Kontakt:

Inlägg av #54 »

ÅHHH VLH VI ÄLSKAR VÄXJÖ LAKERS :!:
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
NiGy
Forumproffs

Inlägg av NiGy »

Gretzky och dolitle>
I min värld är det just den som gör flest mål som vinner!

Att sedan spelarna "viker ner" sig eller inte gör sitt bästa, nej, jag köper inte det! Underskatta motståndarna, ja, det kan nog hända men aldrig att något lag förlorar p.g.a. att dom inte hade lust att spela den dagen!
Att det går bra vissa dagar och sämre andra är väl lika för alla oavsett vad du än håller på med.
Kräva 120% varje gång? Når ni upp till det själva i så fall?
Att alltid göra sitt bästa det är självklart, men värdet på det bästa varierar p.g.a. att man är människa inte maskin!
Alla har rätt till min åsikt!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Nja, jag tror nog att lag och enskilda idrottarna ett antal gånger har förlorat pricis av den orsaken att de inte varit tillräckligt motiverade. De har helt enkelt gått på säg 95% av deras förmåga och inte gett det där lilla som behövs för att det ska bli en seger.
Skriv svar