Ny goalie

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Putte/LL wrote:Ville kommer ta en fetrevansch när han får chansen 8)
Har väldigt svårt att se det senariot..... sen tror jag inte han får chansen
om inte Per blir skadad......... :roll:
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Visst kan man tycka att Ville darrade i höstas men handen på hjärtat hur funkande försvaret i övrigt? Var det inte så att Ville gjorde någon/några kanonmatcher innan jul? Sedan kan man inte låta bli att fundera hur påläst våra värvaransvariga är eller har Ville blivit så mycket sämre i år? Det viktiga är att klubben stöttar honom till fullo annars kan det gå åt h-vete på riktigt för 2 motiverade målisar är ett måste.
Forumproffs

Post by #54 »

Åkerström och Ville är iaf två helt olika målvakter om det kan vara något bra.....

Nej jag tror det blir säkert med Ville i båset, släpper nog inte in vilket stolpskott som helst där.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
puff
Forumdemon

Post by puff »

som jag ser det så var ville bra i närkampsspelet men omdömeslös när det gällde att blockering av pucken och när han valde att ge sig ut på irrfärder på rinken. Minns framförallt matchen mot Hammarby uppe i stockholm. Lakers tog ledningen med 2-0 (vill jag minnas) och då spelade inte försvaret darrigt. ville släppte in Hammarby i matchen genom att skänka dem deras första mål. Han gick ut på en puck och och gjorde en vansinnig undanläggning.
Sedan kan jag tycka att det är en tränarfråga (ledarskapsfråga) att tala om för ville att han inte får spela det spelet. Om han står kvar i målet och inte i varje situation försöker sätta pucken i spel så är han en bra målvakt.
*Jenna*
Forumentusiast

Post by *Jenna* »

jaha...det tror du??hihi..det får vi hoppas att han gör,för vi behöver en bra målvakt,vi har juh Åkerström men vi behöver en till....Att skicka hem Gusten låter inte alls kul,han är juh en J*VLIGT bra målvakt...tror inte att Ville kommer att kunna ersätta honom,tyvär är det nog så :cry:
#6#
Trigger
Forumamatör

Post by Trigger »

Ville är en bra målvakt så länga han håller sig mellan stolparna :wink: . .
Han gillar agera back lite förmycket . Åkerström har ju växt enormt denna säsong.
Men nästa säsong tror ni han är är mogen för att vara nummer 1 mellan stolparna ?
Hörde något intressant att Sperrle söker ny klubb! Vore inte fel ! Men kanske onödigt !
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag för min del tror att Åkersröm är vår förstemålvakt nästa säsong ,den killen kan bli hur bra som helst.Tycker att han varit tryggheten i de sista matcherna.Taktisk ,vet när han ska blockera och när han ska spela vidare.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
*Jenna*
Forumentusiast

Post by *Jenna* »

Linkan wrote:
Har väldigt svårt att se det senariot..... sen tror jag inte han får chansen
om inte Per blir skadad......... :roll:
men man får juh hoppas på det bästa för både Åkerström och Ville.. :ok:
#6#
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Gusten är numer elitseriemålvakt 2 år för Luleå, han blir spelare nummer 2 iår som spelat i lakers som skriver ES-kontrakt.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

hur gar det med peter andersson?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Post Reply