Ny goalie
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Är det inte lite tidigt att börja hota honom redan VaranenVaranen wrote: Kanske han skulle tas med på en fisketur?

Tycker du inte att det är ett lite tungt ansvar att lägga på Per att vara förstamålis ? Han är inte hit värvad för att vara förstamålis, iår.Daniel wrote:
har man värvat hit en spelare för att man tror att han ska lyckas så ska
man ge dena sjansen
Jag tycker att det är helt rätt att ta hit Gusten. Hans stats såg rätt bra ut från Luleå, tycker jag.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Per Åkerström har framtiden för sej! Han är inte riktigt framme men han kommer att bli mycket bra!
Den här säsongen är speciell, minst sagt. Alla NHL-värvningarna och inte minst förberedelsen inför nästa års pemanente superallsvenska.
Har vi möjlighet att få en Es-målvakt i buren är det självklart att han är välkommen.
Välkommen Gusten!
Den här säsongen är speciell, minst sagt. Alla NHL-värvningarna och inte minst förberedelsen inför nästa års pemanente superallsvenska.
Har vi möjlighet att få en Es-målvakt i buren är det självklart att han är välkommen.
Välkommen Gusten!
Självklart är Gusten välkommen.majjen wrote:Per Åkerström har framtiden för sej! Han är inte riktigt framme men han kommer att bli mycket bra!
Välkommen Gusten!
Växjö Lakers, vinner mot alla!
- Ambassador
- Forumproffs
Tror du inte Växjö Lakers ville det??Ambassador wrote:Ska vi nu ha en elitseriekeeper kunde vi väl lika gärna behållt Hadelöv.
/T5!!
Last edited by C70T5 on 20 December 2004, 16:39, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Hur skall vi någonsin få stabilitet i laget om vi bara har målvakter som spelar en - två månader??? Detta håller INTE i längden...
en länk föresten
http://www.sr.se/Kronoberg/nyheter/arti ... kel=525319
en länk föresten
http://www.sr.se/Kronoberg/nyheter/arti ... kel=525319
Lakers och Öster behöver varandra!
- Ambassador
- Forumproffs
c70t5 wrote:Tror du inte Växjö Lakers ville det??Ambassador wrote:Ska vi nu ha en elitseriekeeper kunde vi väl lika gärna behållt Hadelöv.
/T5!!
Jo, självklart tror jag det...men det känns ju lite märkligt att Hadelöv sticker hem "BARA" för att vi missar SA...
Jag tror i ärlighetens namn att han hade stannat om vi gått till SA
Ambassador | 19:57 ! ! !
Jag tycker att det är förbannat bra att Växjö agerar, mkt bra. Och som vissa påstår att Pär petade Ville, men i ärlighetens namn, vilken målvakt hade INTE gjort det? Och Lobo, jag håller med dig, ett fiasko i fortsättningsserien kan ge oanade proportioner, hemska sådana, då kan man verkligen snacka om begreppet, Upp som en sol, Ner som en pannkaka, och det vill Vi inte vara med om.
/T5!!
/T5!!

[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Gusten är bra hoppas bara att han kan tända till när han får chansen Lakers, att det inte bara är en nödlösning för honom. Det skulle även vara bra om han stannade resten av säsongen något som inte är hans eget mål.
citat från NSD:
"- Jag siktar på att vara tillbaka i Luleå till nästa transferfönster, säger han."
Länk
citat från NSD:
"- Jag siktar på att vara tillbaka i Luleå till nästa transferfönster, säger han."
Länk
Själv har jag i många år siktat på att bli miljonär, men men..Poliwag wrote:citat från NSD:
]

Om man hör lite till vad folk som följer Luleå har att säga om honom så verkar dom inte direkt ledsna över att han blir utlånad
Han är oerhört ojämn. Visst, han kan göra enstaka stormatcher där han tar i princip allt, men när han är dålig, vilket är ganska ofta, så är han verkligen kass.
Gusten har en oerhört fladdrig spelstil och skapar otrygghet bakåt. Backarna får svårt att lita på honom, han släpper konstiga returer, gör slarviga ingripanden bakom kassen med klubban, velar med beslut om han ska blockera pucken eller inte och så vidare.
Väljer att vara ganska neutral till detta lånet tills jag har fått se honom spela.Gusten har inte direkt haft de bästa förutsättningarna att blomma ut den här säsongen, men bör ju kunna utvecklas och Fortsättningsserien är ju på en helt annan nivå än Elitserien. Dessutom är Lakers ett topplag. Förhoppningsvis förbättras hans självförtroende rejält tack vare den här utlåningen...
Jag håller med Lobo. Om Gustens målsättning hade varit att inte återvända till ES-spel hade jag varit riktigt orolig. Han vet att han måste prestera på sin absoluta topp för att bli återkallad. Om så skulle ske lär han spelat några kanonmatcher i VLH:s tröja. Kul med spelare som har ambitioner.
Beslutet att värva Gusten har inte bara med Åkertröm att göra. Föreningen behöver två bra målvakter. Något annat hade varit tjänstefel av klubben. Som vanligt så anser jag att den bästa skall stå. Inget annat har betydelse för mig och förhoppningsvis inte för Fagervall heller.
Beslutet att värva Gusten har inte bara med Åkertröm att göra. Föreningen behöver två bra målvakter. Något annat hade varit tjänstefel av klubben. Som vanligt så anser jag att den bästa skall stå. Inget annat har betydelse för mig och förhoppningsvis inte för Fagervall heller.
- Ambassador
- Forumproffs
Jag tror Gusten kommer att bli mycket bra! Ung, hungrig, vill tillbaka till Luleå. Då måste han göra bra ifrån sig här! Det kan bara bli till våran fördel!
Något annat som en del inte verkar förstå är kanske att Lakers inte är ett naturligt första val för alla hockeyspelare! Obegripligt men sant!
Något annat som en del inte verkar förstå är kanske att Lakers inte är ett naturligt första val för alla hockeyspelare! Obegripligt men sant!

Alla har rätt till min åsikt!
Det hänger väl på lite mer än så. T.ex. att räliga MIF bytte tränare, där den nye tränaren ville satsa på Hadelöv. Hade nog kvittat om det hade blivit SA eller inte då.Ambassador wrote:c70t5 wrote:Tror du inte Växjö Lakers ville det??Ambassador wrote:Ska vi nu ha en elitseriekeeper kunde vi väl lika gärna behållt Hadelöv.
/T5!!
Jo, självklart tror jag det...men det känns ju lite märkligt att Hadelöv sticker hem "BARA" för att vi missar SA...
Jag tror i ärlighetens namn att han hade stannat om vi gått till SA
Tycker jag känner igen vissa bitar igår mot troja! Hur bra är GUSTEN lille egentligen? LÅT ÅKETSTRÖM SÅ sista 6.Lakerdome wrote:Själv har jag i många år siktat på att bli miljonär, men men..Poliwag wrote:citat från NSD:
]
Om man hör lite till vad folk som följer Luleå har att säga om honom så verkar dom inte direkt ledsna över att han blir utlånad
Han är oerhört ojämn. Visst, han kan göra enstaka stormatcher där han tar i princip allt, men när han är dålig, vilket är ganska ofta, så är han verkligen kass.Gusten har en oerhört fladdrig spelstil och skapar otrygghet bakåt. Backarna får svårt att lita på honom, han släpper konstiga returer, gör slarviga ingripanden bakom kassen med klubban, velar med beslut om han ska blockera pucken eller inte och så vidare.Väljer att vara ganska neutral till detta lånet tills jag har fått se honom spela.Gusten har inte direkt haft de bästa förutsättningarna att blomma ut den här säsongen, men bör ju kunna utvecklas och Fortsättningsserien är ju på en helt annan nivå än Elitserien. Dessutom är Lakers ett topplag. Förhoppningsvis förbättras hans självförtroende rejält tack vare den här utlåningen...

<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>
For security reasons,you are advised to keep your winning information confidential untill your goal is complete and ready to enjoy.
For security reasons,you are advised to keep your winning information confidential untill your goal is complete and ready to enjoy.
-
- c/o LL´s Forum
- LaKaj
- Forumdemon
Jag håller nog ändå på Gusten. Han har gjort ett flertal övertygande insatser och känns tryggare i sitt spel, men visst har han gjort en del missar/tavlor också. Åkerström har också gjort flera övertygande insatser, men jag känner mig inte lika trygg med hans spel överlag.
Igår släppte han mycket returer rakt ut och puckar som han tog hade han inte alltid koll på utan var tvungen att blockera istället för att spela ut den snabbt igen. Visst kan det handla om att han är matchotränad och jag tycker inte det är fel att matcha honom mer. Men jag känner mig tryggare med Gusten än så länge.
Igår släppte han mycket returer rakt ut och puckar som han tog hade han inte alltid koll på utan var tvungen att blockera istället för att spela ut den snabbt igen. Visst kan det handla om att han är matchotränad och jag tycker inte det är fel att matcha honom mer. Men jag känner mig tryggare med Gusten än så länge.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Gustens insläppta mål mot Troja:
1:a Backskott med mycket trafik framför mål. Skymd, pucken satt intill hans högra stolpe. Inte mycket att belasta Gusten med.
2:a Ett konstigt fösskott från kanten. Powerplay där våra spelare blev utlurade till sargen och 2! Trojaspelare var ensamma framför Gusten. En liten styrning av pucken och den letade sig in. Vete f-n hur men in gick den. Den hade nog Gusten tagit om flytet hade varit med honom igår.
3:e Backskott som Gusten försöker styra undan men pga mycket trafik framför kassen studsar pucken på en spelare och in i mål. Otur, inget annat.
Jag tycker inte Gusten gjorde en dålig match men ibland är det motvind. Det var rätt att byta målvakt för att väcka laget och få till en förändring i spelet. Åkerström gjorde en gedigen insats med flera utsökta räddningar. Det är inte lätt att komma in som han gjorde, dessutom med tekning i egna zonen som lätt kan leda till press mot kassen. Vilket också skedde.
Summa summarum är att vi har 2 bra målvakter. Det borde vara dagsformen som avgör vem som ska stå.
1:a Backskott med mycket trafik framför mål. Skymd, pucken satt intill hans högra stolpe. Inte mycket att belasta Gusten med.
2:a Ett konstigt fösskott från kanten. Powerplay där våra spelare blev utlurade till sargen och 2! Trojaspelare var ensamma framför Gusten. En liten styrning av pucken och den letade sig in. Vete f-n hur men in gick den. Den hade nog Gusten tagit om flytet hade varit med honom igår.
3:e Backskott som Gusten försöker styra undan men pga mycket trafik framför kassen studsar pucken på en spelare och in i mål. Otur, inget annat.
Jag tycker inte Gusten gjorde en dålig match men ibland är det motvind. Det var rätt att byta målvakt för att väcka laget och få till en förändring i spelet. Åkerström gjorde en gedigen insats med flera utsökta räddningar. Det är inte lätt att komma in som han gjorde, dessutom med tekning i egna zonen som lätt kan leda till press mot kassen. Vilket också skedde.
Summa summarum är att vi har 2 bra målvakter. Det borde vara dagsformen som avgör vem som ska stå.
Växjö Lakers, vinner mot alla!
-
- Forumdemon