Jo Räven fotbollen är mer lätt tillgänglig och kommer därför alltid att på de flesta håll att ha fler utövare än hockeyn.
Men hockeyn kan närma sig genom att bygga ut isytorna i storstäderna och i städer som har få isyttor som tex Växjö. Den kan också närma sig genom att göra hockeyn billigare.
Knattar som är mellan 6-9 år behöver inte starta med att behöva köpa dyr hockey utrustning utan de borde låta knattarna spela hockeybockey blandning av hockey och bandy som är snällare och som inte kostar skjortan. Jag vet inte om någon hockeyklubb har denna träningsform för sina knattar på programet?
Ja idag talas det mest fotboll i Malmö för tio årsedan talade man bara hockey. Det mesta avgörs av vilket lag som ligger i topp. Skall det talas hockey i Malmö kring Möllan så krävs det ett lag som slåss om SM-guldet. Möllan är ett fotbolls och kommunistträsk.
Nja det stämmer att vinteridrott passar dåligt i malmö men hockeyn är utmärkt för det milda men råa, blåsiga och fuktiga klimatet för man är inomhus...minst 6 månader om året passar malmö bättre för hockey än för fotboll.
Men någon bandy och skidmetropol kan nog aldrig Malmö bli. Inte förre nästa istid i alla fall.
Fast IFK Malmö spelar bandy i Div III tror jag(har konstfrustet på Hallandsåsen som hemmaplan) och det talas om att även Malmö skall få en konstfrusen plan för bandy och skridskoåkning för allmänheten. Så man vet aldrig men alla utomhus vintersporter är körda.
Vi har bara snö 1-2 veckor om året i vår närhet. Det var två år sedan jag kunde åka skidor i Malmö men man brukar få i alla fall 14 dagar på åsarna om man vill köra några mil för att åka lite längdskidor.