JA, ni som står i klacken och varken klappar händer och eller sjunger
Står man i klacken sjunger man Så är det bara!!....det finns mycket annan plats i hallen där ni kan stå o kolla på matchen utan att behöva göra ett skit...
Ni förstör för alla andra som sjunger eftersom det inte blir stämning och kraft i det och dessutom tränger ut folk som vill sjunga så att dom hamnar bland andra av eran sort!! Hur mycket ni hjälper laget behöver inte nämnas va?!
Stod mitt på långsidan i första perioden...men eftersom jag å syrran vill klappa å sjunga flyttade vi oss inför 2:a till Klacken...Vi märkte detta oxå, att många av de som står i klacken inte sjunger eller klappar...Trist!!
Vi brukar hålla igång rätt bra mitt på långsidan också men igår ville vi sjunga oss rejält hesa (vilket vi iof lyckades med) men det är trist när en del av dem som tar upp plats i klacken inte gör något väsen av sig alls...finns många som tänker som vi brukar göra...det är så trångt att ta sig upp i klacken...lättare att stå där det är lite glesare med folk...
Nu vet jag inte alls hur ni har det med klack-sektioner och sånt, men mitt tipps till Lakejerna skulle vara att ha ett möte med Lakers där ni säger att ni vill sätta upp någon form av avspärring (ex. rep) någonstans i hallen, innanför det repet får endast medlemmar i supporterföreningen stå, då samlar ni alla sångröster på samma ställe och föreningen blir mer sammansvetsade!
Efter att fått "smälta" fredagens förlust är åndå det som sitter kvar mest på näthinnan; Lakejernas klack!
Vad var ni? Pratade med en del spelare senare på kvällen. Alla var lika förvånade. Under långa, o då menar jag långa, perioder var det helt tyst från klacken. Var det stundens allvar eller?
Stod i klacken i O-hamn och det går ju inte jämföra på samma dag. Otrolig skillnad.
Hoppas det var en tillfällighet och att det blir andra tag efter jul. Det är ju nu som vi verkligen behövs.
I vilket fall som helst hoppas jag aldrig, aldrig vi kommer bete oss som bortalagets klack. När "såndana" klackar kommer borde det vara ålders gräns för att överhuvudtaget få gå på hockey o det är ju inte det vi vill.
Växjö Lakers är de bästa!
Stod mitt i klacken hela matchen och jag tycker inte det var överdrivet bra drag men inte överdrivet dåligt heller. Som vilken match som helst.
Skillnaden var väl den att ni på sittplats hör oss sämre med en bortaklack i buren.
Förmodligen är vi inte bättre på hemmaplan än så här. Personligen tycker jag att det är synd när såna som ni, Roggan m fl. som hjälper till borta, försvinner till andra platser i hallen på hemmaplan, men ändå tror att det ska bli lika bra drag när klacken blir halverad jämfört med när ALLA hjälps åt som vid en bortamatch. Saken är rätt självklar, när inte alla som är med borta drar sitt strå till stacken hemma så blir det inte lika bra, men det ska inte vi som står i klacken och gör vårt jobb beskyllas för.
Det är inget fel på klacken utan dom som står brevid å övriga ställen,där jag står ovanför utvisningbåset har det varit ganska bra drag innan men det har mattats av mycket å så verkar det har gjort resterande delar av hallen osså,att försöka få loss dom andra att klappa å skrika är svårt,det var skillnad för ett år sedan så det är nog där problemet ligger!!om det nu hade varit så att alla tex vi som var i osk hade ställt oss på samma ställe i hallen så hade det nog varit tryckskillnad!!Klacken är BRA!!
Jag tycker klackdelen ska vara avskild för jag står alltid till vänster om trumman och där står ofta några som inte sjunger, men vilka ska då få komma in? Måste man då visa medlemskort för att få komma in? Förslag?
Last edited by Per_växjö on 15 December 2004, 15:29, edited 1 time in total.
Per_växjö wrote:Jag tycker klackdelen ska vara avskild för jag står alltid till vänster om trumman och där står ofta några som inte sjunger, men vilka ska då få komma in? Måste man då vissa medlemskort för att få komma in? Förslag?
Jag håller helt med dig om att en klack ska vara avskild, i Kinnarps Arena har de satt upp två stycken rep som ser ut ungefär som ett V. Innanför där står endast klacken. Dock behöver man inte visa medlemskort, men det har varit på förslag.
Jag tycker nog att Växjö bör göra samma sak, för ni kommer behöva en klack om ni ska upp i Elitserien!
Klackarna har alltid en match i matchen, och det märks på laget när matchen har en bra dag, för då blir spelarna mer taggade!
Hoppas ni får ordning på klacken tills vi kommer ner till Växjö för den första elitserie matchen i staden!