Flip eller Flop
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- The London Observer
- Forumamatör
Flip eller Flop
På min allsvenska Flip eller Flop lista så hamnar VLH i topp på Flop. Att missa SA när man har detta spelmaterial är ett riktigt praktfiasko.
Flop-listan
1 Växjö Lakers Seriefavoriten som är borta från SA innan sista omgången är spelad.
2 Nybro Vikings. Varför är inte hockey roligt längre. Fråga publiken drygt 600 sist. Allt går väl inte skylla på skador. SA kandidat innan serien startade.
3 Västerås Ungdom. Har 3 omgångar på sig att nå SA. Då faller dom bort från min flop lista. Annars går dom upp på andra plats.
Flip-listan
1 Skövde IK. Nykomling i serien som spelar efter sina resurser och gör det bra. En klar överraskning. Sista plasen var vikt för laget innan serien startade.
2 Troja/Ljungby Traditionen väger tungt. Mycket eget folk på isen. Imponerande att dom spelar så bra. Får se om det håller i sig.
3 Rögle BK. Trodde inte att man var så bra som man visade i år. SA plats är ingen överraskning men spelet och förstaplatsen är iaf en liten flip.
4 Hammarby och Nyköping Kandidater till SA som bägge gick dit före Växjö och Nybro. Strongt gjort
Nu ska ni inte bli ledsna i Lakers lägret och spy galla över mig bara för att jag tycker som jag tycker. Chansen till Elitserien finns ännu
Flop-listan
1 Växjö Lakers Seriefavoriten som är borta från SA innan sista omgången är spelad.
2 Nybro Vikings. Varför är inte hockey roligt längre. Fråga publiken drygt 600 sist. Allt går väl inte skylla på skador. SA kandidat innan serien startade.
3 Västerås Ungdom. Har 3 omgångar på sig att nå SA. Då faller dom bort från min flop lista. Annars går dom upp på andra plats.
Flip-listan
1 Skövde IK. Nykomling i serien som spelar efter sina resurser och gör det bra. En klar överraskning. Sista plasen var vikt för laget innan serien startade.
2 Troja/Ljungby Traditionen väger tungt. Mycket eget folk på isen. Imponerande att dom spelar så bra. Får se om det håller i sig.
3 Rögle BK. Trodde inte att man var så bra som man visade i år. SA plats är ingen överraskning men spelet och förstaplatsen är iaf en liten flip.
4 Hammarby och Nyköping Kandidater till SA som bägge gick dit före Växjö och Nybro. Strongt gjort
Nu ska ni inte bli ledsna i Lakers lägret och spy galla över mig bara för att jag tycker som jag tycker. Chansen till Elitserien finns ännu
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
- Åryd Lakej
- Forumdemon
PMK1 wrote:Måste tyvärr hålla med dig. Att vi med detta lag klarade av att MISSA SA är inget annat än ett FIASKO.
Ja tänkte inte skriva ngt idag men blir så djä..a arg vadå fiasko??vi kommer femma i allsvenskan där kvaliten på lagen är högre å jämnare än på många år,rögle å iok är lite bättre å jämnare än dom andra men efter dessa kunde det har slutat precis hur som helst,marginaler hit å dit,skador,turbulens etc gör ju att det går inte att förutsäga att dessa lag går vidare å det är väl detta som är tjusningen med hockey sen att det var vi som inte lyckades är ju inte roligt men det är ju ngt man få ta.
JAG GER MIG ALLDRIG!VI KOMMER IGEN!
Näe.. jag kan bara inte se det som ett fiasko. När vi nu med facit i hand ser vilket spel killarna, sent om sider iofs, letade fram, så är det trots allt inte så tungt för mej.
Jag tröstar mej med:
Det är andra säsongen, den svåraste.
Ny tränare, ny spelide.
Ett gäng nya spelare som skulle hitta sina platser i laget...
Näe, det här bådar gott för framtiden.
Jag tröstar mej med:
Det är andra säsongen, den svåraste.
Ny tränare, ny spelide.
Ett gäng nya spelare som skulle hitta sina platser i laget...
Näe, det här bådar gott för framtiden.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Ja det är väl svårt att säga ett Fiasko redan halva säsongen kan ju återstå och förts då vet vi ju hur långt vi gått och kan sammanfatta säsongen. jag tycker att vi inte gått till SA är ett misslyckande ja ,men nu får vi spotta i nävarna och ta nya tag efter jul och jag tror att framöver vårkanten så sammanfattar vi säsongen och är mer än nöjda av vad vi presterat för nu vill Styrelse ,Spelare, Tränare och vi i LL visa alla hur bra vi är för vissa matcher har ju verkligen varit kanonnu kör vi så det ryker Forza VLH
Pucken är platt allt kan hända !!!!
Pucken är platt allt kan hända !!!!
Härlig inställning.
Först åker vi till Mörrum och avslutar serien.
Sedan går vi vidare och satsar mot en playoff-plats.
Även om SMP idag målade fan på väggen, så skall vi visa dom att vi inte ger upp för att vi missade SA. Det är ingen katastrof som jag ser det, även om det hade varit riktigt roligt om vi lyckats.
NU DJÄVLAR STÄLLER VI UPP FÖR LAKERS.
Det är vi som ser framåt----------------->>>>>>>>>>>>>>>
Först åker vi till Mörrum och avslutar serien.
Sedan går vi vidare och satsar mot en playoff-plats.
Även om SMP idag målade fan på väggen, så skall vi visa dom att vi inte ger upp för att vi missade SA. Det är ingen katastrof som jag ser det, även om det hade varit riktigt roligt om vi lyckats.
NU DJÄVLAR STÄLLER VI UPP FÖR LAKERS.
Det är vi som ser framåt----------------->>>>>>>>>>>>>>>
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
Flip eller flop
Tycker att ni är kappvändare nu tycker ni godkänt. Innan säsongen så var istort sett allt annat en serieseger ett fruktansvärt misslyckande , tycker faktist att det är lite beklämmande att ni inte står upp för de åsikter ni hade då utan kommer med en massa floskler vänta bara i fortsättningsserien mm
Re: Flip eller flop
bävern wrote:Tycker att ni är kappvändare nu tycker ni godkänt. Innan säsongen så var istort sett allt annat en serieseger ett fruktansvärt misslyckande , tycker faktist att det är lite beklämmande att ni inte står upp för de åsikter ni hade då utan kommer med en massa floskler vänta bara i fortsättningsserien mm
Håller med dig Bävern! Det är lite patetiskt.
Nu faller Lakers som en gråsten......
Jag vill inte kalla det ett fiasko, men det är en riktigt grav missräkning och en stor plump i protokollet att man har missat SA speciellt om man ser till laget Växjö Lakers fogar över, man skulle ju ljuga om man påstod ngt annat.
Men nu tar Vi nya tag...
/T5!!
Men nu tar Vi nya tag...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
#7 wrote:bävern wrote:Tycker att ni är kappvändare nu tycker ni godkänt. Innan säsongen så var istort sett allt annat en serieseger ett fruktansvärt misslyckande , tycker faktist att det är lite beklämmande att ni inte står upp för de åsikter ni hade då utan kommer med en massa floskler vänta bara i fortsättningsserien mm
Flop
Det handlade bara om vilka som skulle följa Växjö till SA för några månader sedan.
Minnet är kort ibland...
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Det är lustigt!!För att vi är opptimistiska å lagt dom höga förväntningarna bakom oss å ser fram emot fortsättningserien så vill diverse personer att vi ska spy galla över ledare,tränare,Lakers osv,,,,självklart hade man höga förväntningar på laget å det skrevs det meterspalter om men nu gick ju inte detta så då är vi där vi är nu,besvikna missnöjda osv vidare MEN vi tar fram det positiva som hänt sista tiden å me de börjar en ny era så därför alla positiva känslor på bordet ifrån alla vi som stöttar Lakers.
VI KOMMER IGEN VAR SÅ SÄKRA!
VI KOMMER IGEN VAR SÅ SÄKRA!
Måsen wrote:#7 wrote:bävern wrote:Tycker att ni är kappvändare nu tycker ni godkänt. Innan säsongen så var istort sett allt annat en serieseger ett fruktansvärt misslyckande , tycker faktist att det är lite beklämmande att ni inte står upp för de åsikter ni hade då utan kommer med en massa floskler vänta bara i fortsättningsserien mm
Flop
Det handlade bara om vilka som skulle följa Växjö till SA för några månader sedan.
Minnet är kort ibland...
När serien startade var det inte klart med NHL konflikten. Deh har vänt upp och ner på allt i hockey Sverige. Våra transatlanter är ju inga lockoutade spelare utan vanliga värvningar.
SA var ett mål inte ett krav från lakers sida. Mål jobbar man imot. Krav ska man uppfylla. Nu nådde vi inte målet men vi ska vidare ändå!!!!!!!
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"
:headbang:
:headbang:
bävern wrote:Tycker att ni är kappvändare nu tycker ni godkänt. Innan säsongen så var istort sett allt annat en serieseger ett fruktansvärt misslyckande , tycker faktist att det är lite beklämmande att ni inte står upp för de åsikter ni hade då utan kommer med en massa floskler vänta bara i fortsättningsserien mm
Att allt annat förutom en serieseger skulle vara ett fruktansvärt misslyckande är bara skitsnack, de som tyckte så är väldigt få!
Man trodde ju såklart och hoppades på sitt lag inför säsongen men det händer ju lite under 30 omg... man insåg att det skulle blir väldigt svårt att nå SA och inför uppehållet trodde nog de flesta att det var kört men nu tycker jag Lakers föll med flaggan í topp och därför känns det ganska bra ändå.
Det är såklart tungt för alla er som väntat på vår miss av SA att vi nu inte reagerar på det sättet som ni förväntade er utan att vi Lakerssupportrar ändå ser framåt och tror på vårt lag.
-
- c/o LL´s Forum
#7 wrote:bävern wrote:Tycker att ni är kappvändare nu tycker ni godkänt. Innan säsongen så var istort sett allt annat en serieseger ett fruktansvärt misslyckande , tycker faktist att det är lite beklämmande att ni inte står upp för de åsikter ni hade då utan kommer med en massa floskler vänta bara i fortsättningsserien mm
Varför skulle vi falla nu ? Vi är för tillfället SHA bästa lag så det kommer nog gå prima detta. Snarare faller NH som jag kommer tippa på en av de två sista platserna i SA och när det är färdigspelat för er så blickar vi mot Pay Off
Nu är ungefär halva säsongen spelad och skall man samanfatta det som har hänt än så länge blir:
Fliplistan:
1.Oskarshamn: Jag är mycket imponerad av att laget utan problem säkrade sin plats i SA på ett ganska tidigt stadie.
2. Rögle: Med tanke på förra säsongens totala fiasko är detta helt klart überbra. Nu kan Rögle gå hela vägen.
3.Nyköping: Jag hade inte dom på SA plats innan serien så det är bara att gratulera.
4: Bofors: Jag vet att dom inte är klara än för SA men det är imponerande att de ständigt är där och slåss i toppen.
5. Lakers: Rent publikmässigt spelar Lakers redan i högsta ligan. Lakers har en fantastisk publik som stödjer sitt lag och den är helt klart värd sin vikt i guld.
Floplistan:
1. Nybro: Talades före serien om Nybro som en stark utmanare till SA platserna men nu är laget på gränsen till att nästa år spela i tredje ligan.
2. Lakers:Helt klart en tung missräkning för ett topplag som samantaget bara blev ett mittenlag. Men som lakers har spelat sista 3-4 veckorna finns det inget att klaga på. Platsen i SA förlorades tidigare under hösten.
3. Hammarby: det sportsliga är givetvis alltid det viktigaste men Hammarby är ett skämt när det gäller publiken igår ca 500. Helt klart en stor flop och med det publikunderlaget så är en framgångsrik ES-satsning dödsdömd.
4: Uppsala: Laget som har abitioner att nå ES inom 5-6 år har ännu inte ens lyckats att bli nummer ett i Uppsala varken sportsligt eller publikt. Almtuna regerar fortfarande. Nu är iof klubben nykomling men nog har det gått betydligt sämre än väntat. Det blir med största sannolikhet tredje liga för Uppsala nästa år.
Leksand: Kanske lite djärvt att skriva detta efter halva säsongen. Men varningsklockerna ringer. Jag tror att de har spelat för högt när de bygger sin egen "superarena" utan att vara en etablerad ES-klubb. Igår hade de bara 2000 på läktaren och det blir allt annat än flip om de står där med sin nya super arena i Superallsvenskan nästa år. Liten brasklapp är om det blir 14-lag redan nästa år men det tror nog bara dom som tror på tomten.
Fliplistan:
1.Oskarshamn: Jag är mycket imponerad av att laget utan problem säkrade sin plats i SA på ett ganska tidigt stadie.
2. Rögle: Med tanke på förra säsongens totala fiasko är detta helt klart überbra. Nu kan Rögle gå hela vägen.
3.Nyköping: Jag hade inte dom på SA plats innan serien så det är bara att gratulera.
4: Bofors: Jag vet att dom inte är klara än för SA men det är imponerande att de ständigt är där och slåss i toppen.
5. Lakers: Rent publikmässigt spelar Lakers redan i högsta ligan. Lakers har en fantastisk publik som stödjer sitt lag och den är helt klart värd sin vikt i guld.
Floplistan:
1. Nybro: Talades före serien om Nybro som en stark utmanare till SA platserna men nu är laget på gränsen till att nästa år spela i tredje ligan.
2. Lakers:Helt klart en tung missräkning för ett topplag som samantaget bara blev ett mittenlag. Men som lakers har spelat sista 3-4 veckorna finns det inget att klaga på. Platsen i SA förlorades tidigare under hösten.
3. Hammarby: det sportsliga är givetvis alltid det viktigaste men Hammarby är ett skämt när det gäller publiken igår ca 500. Helt klart en stor flop och med det publikunderlaget så är en framgångsrik ES-satsning dödsdömd.
4: Uppsala: Laget som har abitioner att nå ES inom 5-6 år har ännu inte ens lyckats att bli nummer ett i Uppsala varken sportsligt eller publikt. Almtuna regerar fortfarande. Nu är iof klubben nykomling men nog har det gått betydligt sämre än väntat. Det blir med största sannolikhet tredje liga för Uppsala nästa år.
Leksand: Kanske lite djärvt att skriva detta efter halva säsongen. Men varningsklockerna ringer. Jag tror att de har spelat för högt när de bygger sin egen "superarena" utan att vara en etablerad ES-klubb. Igår hade de bara 2000 på läktaren och det blir allt annat än flip om de står där med sin nya super arena i Superallsvenskan nästa år. Liten brasklapp är om det blir 14-lag redan nästa år men det tror nog bara dom som tror på tomten.
Last edited by Ulric on 11 December 2004, 16:59, edited 1 time in total.
Beträffande IKO så tycker jag också att dom har spelat förbannat stabilt, frånsett ngr matcher på slutet. Man ska också betänka att IKO är det lag utav de fyra som går till SA som inte har förstärkt sin trupp öht, bra gjort!
Lycka till i fortsättningen IKO.
/T5!!
Lycka till i fortsättningen IKO.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Ja om man inte kallar det flopp???
Visst är det en megaflopp av ett lag med det materialet att missa SA. Det har hänt så många gånger förut och det kommer hända många gånger till. Man kan inte köpa sig framgång. Den kämpar man sig till. Spelare som spelar för pengar och inte med hjärtat presterar inte bra heller.
Låt mig nämna några lag som målmedvetet jobbat med att skapa en bra mix av egna talanger och duktiga förvärv utifrån och som har en lång och hållbar målsättning som man jobbar mot.
Färjestad skrattade många åt när de började projektera ny arena. Idag kopierar alla den.
Frölunda har ett koncept som håller.
Hv har oxå förstått det där med spelare som har hjärta.
Idag får man väl räkna dem som de bästa klubbarna i landet. Denna säsongen är inte representatibel då det strömmat in mängder med duktiga spelare.
Det komiska är de lag som satsat stort och fallit tungt.
Rögle har gjort det och reste sig på nio.
Troja har gjort det och reste sig på nio.
Björklöven har gjort det och reste sig på nio.
Tingsryd har gjort det och reste sig inte på nio.
Hammers står väl på nio och en halv men staplar just nu.
Malmö har fått en baksmälla som heter duga.
IFK göteborg körde slut i sin kassa. Miljoner kostade kalaset.
Helsingborg hade tusenlappar som toalettpapper och fick låna miljoner för att fortsätta kunna göra sina behov.
Real Madrid har väl satsat kanske mer än någon annan klubb och har inget i kassan.
Listan kan göras oändlig.
Lakers är på väg dit.
Låt mig nämna några lag som målmedvetet jobbat med att skapa en bra mix av egna talanger och duktiga förvärv utifrån och som har en lång och hållbar målsättning som man jobbar mot.
Färjestad skrattade många åt när de började projektera ny arena. Idag kopierar alla den.
Frölunda har ett koncept som håller.
Hv har oxå förstått det där med spelare som har hjärta.
Idag får man väl räkna dem som de bästa klubbarna i landet. Denna säsongen är inte representatibel då det strömmat in mängder med duktiga spelare.
Det komiska är de lag som satsat stort och fallit tungt.
Rögle har gjort det och reste sig på nio.
Troja har gjort det och reste sig på nio.
Björklöven har gjort det och reste sig på nio.
Tingsryd har gjort det och reste sig inte på nio.
Hammers står väl på nio och en halv men staplar just nu.
Malmö har fått en baksmälla som heter duga.
IFK göteborg körde slut i sin kassa. Miljoner kostade kalaset.
Helsingborg hade tusenlappar som toalettpapper och fick låna miljoner för att fortsätta kunna göra sina behov.
Real Madrid har väl satsat kanske mer än någon annan klubb och har inget i kassan.
Listan kan göras oändlig.
Lakers är på väg dit.
Jag fattar faktiskt inte riktigt den enorma hausse runt Lakers trupp som vissa skribenter ger uttryck för. Är den verkligen så överlägsen om man jämför med konkurrenternas? Jag tycker det är en rätt märklig analys av de olika trupperna i SHA, men vad vet jag. Skoj i alla fall att våra spelare värderas så högt.
Det finns en myt om de höga lönerna i VLH som ivrigt förs vidare av någon outgrundlig anledning. Än en gång så blir de inte så märkvärdiga om man jämför med konkurrenterna. Men fakta är ju inte lika skoj som myten förstås.
Det finns en myt om de höga lönerna i VLH som ivrigt förs vidare av någon outgrundlig anledning. Än en gång så blir de inte så märkvärdiga om man jämför med konkurrenterna. Men fakta är ju inte lika skoj som myten förstås.
Kubiac> Det du skriver är intressant och även relevant med undantag på en punkt.
Vad är det som säger dig att Lakers på väg till den skara som du listat ovan?
- Vi slutar femma i AS, och detta under det som alla tidigare sagt under vårt andra och svåraste år i AS.
- Vi har höjt publiksnittet gämfört med tidigare år.
- Har ingen inblick men från insatt källa så är det full koll på ekonomin.
- Vi missar som sagt var SA men av någon anledning så tror jag att publiksnittet kommer att ligga ungefär där vi idag ligger även i fortsättningserien, det hade naturligtvis höjts i SA men enligt vår ordförande så är det ej budgeterat för SA i år så ekonomiskt stör det inte budgeten.
-Att köpa sig framgång har vi hört i tid och otid nu och allvarligt talat så vet jag ju inte vem du är och hur många matcher med Lakers du sett men jag kan då inte se skillnad på t.ex Henrik A och Miikka när det gäller att kämpa för sitt lag, eller så är det så att våra "köpeprodukter" inte fattat detta med att man ej skall kämpa för det lag som man representerar om man kommer utifrån, och återigen så är väl inte Lakers precist ensamma om att ha spelare utifrån, det finns väl ett riktigt undantag och det är Troja och det är tyvärr så att det är dom väldigt unika om i dagen elitidrott att kunna stoltsera med den plantskola som drivs där, och det kan man inte annat än berömma Troja för.
Sedan om detta är en flipp eller flopp väntar jag med att bedömma till säsongen är slut någon gång framåt vårrkanten, för alla vet väl att det finns hur många möjligheter som helst att komma uppåt även från fortsättningsserien, det såg vi väl förra året?
Visst jag hade också tyckt att det hade varit tusen gånger roligare att åka till Mörrum i morgon om vi hade slagit Rögle i går men livet går vidare för det och när serien drar igång igen så tror jag lemmeltåget mot Lakerdome är som vanligt igen och allt är frid och fröjd, lakejerna sjunger och trummar, Lakers vinner och förlorar, Stenström dömmer enbart i SA och Andrée persson slänger sig och täcker skott trots att han inte borde göra det eftersom han inte är en egen produkt.
Hockey är ologiskt och det gör dennna idrott så förbannat kul.
Vad är det som säger dig att Lakers på väg till den skara som du listat ovan?
- Vi slutar femma i AS, och detta under det som alla tidigare sagt under vårt andra och svåraste år i AS.
- Vi har höjt publiksnittet gämfört med tidigare år.
- Har ingen inblick men från insatt källa så är det full koll på ekonomin.
- Vi missar som sagt var SA men av någon anledning så tror jag att publiksnittet kommer att ligga ungefär där vi idag ligger även i fortsättningserien, det hade naturligtvis höjts i SA men enligt vår ordförande så är det ej budgeterat för SA i år så ekonomiskt stör det inte budgeten.
-Att köpa sig framgång har vi hört i tid och otid nu och allvarligt talat så vet jag ju inte vem du är och hur många matcher med Lakers du sett men jag kan då inte se skillnad på t.ex Henrik A och Miikka när det gäller att kämpa för sitt lag, eller så är det så att våra "köpeprodukter" inte fattat detta med att man ej skall kämpa för det lag som man representerar om man kommer utifrån, och återigen så är väl inte Lakers precist ensamma om att ha spelare utifrån, det finns väl ett riktigt undantag och det är Troja och det är tyvärr så att det är dom väldigt unika om i dagen elitidrott att kunna stoltsera med den plantskola som drivs där, och det kan man inte annat än berömma Troja för.
Sedan om detta är en flipp eller flopp väntar jag med att bedömma till säsongen är slut någon gång framåt vårrkanten, för alla vet väl att det finns hur många möjligheter som helst att komma uppåt även från fortsättningsserien, det såg vi väl förra året?
Visst jag hade också tyckt att det hade varit tusen gånger roligare att åka till Mörrum i morgon om vi hade slagit Rögle i går men livet går vidare för det och när serien drar igång igen så tror jag lemmeltåget mot Lakerdome är som vanligt igen och allt är frid och fröjd, lakejerna sjunger och trummar, Lakers vinner och förlorar, Stenström dömmer enbart i SA och Andrée persson slänger sig och täcker skott trots att han inte borde göra det eftersom han inte är en egen produkt.
Hockey är ologiskt och det gör dennna idrott så förbannat kul.
Flopp eller inte är väl i.o.f.s. en intresant diskusion. Tycker nog oxå att felräkning är mer rätt i terminologin!
Nu är väl Lakers j-vligt nära 4:e platsen. Jag menar NH har ju faktiskt förlorat fler matcher än Lakers. Lakers har för många oavgjorda matcher som dom borde ha avgjort innan slutsignalen!
Kalla det flopp väntar jag med tills senare i vår!
Tänk om inte om fanns!
Nu är väl Lakers j-vligt nära 4:e platsen. Jag menar NH har ju faktiskt förlorat fler matcher än Lakers. Lakers har för många oavgjorda matcher som dom borde ha avgjort innan slutsignalen!
Kalla det flopp väntar jag med tills senare i vår!
Tänk om inte om fanns!
Alla har rätt till min åsikt!
Man kan givetvis inte räkna bort Lakers än. Västerås lyckades ta sig ända upp i ES utan att spela den tidens motsvarighet till "Superallsvenskan". Förra året var Lekers mycket nära att slå ut Skelefteå så visst kan man inte räkna bort Lakers.
Lakers satsning är heller inte så ambitiös som SAIK och Leksand vilket innebär att Lakers kan spela utan samma press.
Jag är ganska pesimistisk i år och tror att båda ES lagen klarar sig kvar. Men som sagt det är sällan favorit tipsen går in. Men det skulle överraska mig om det blir Leksand eller SAIK jag tror förr då att det otipat lag kan skrälla. Både SAIK och Leksand kommer att ha omänskliga förväntningar på sig när KS börjar.
Fast jag håller på Rögle skulle det var kanon om Bofors eller Oskarshamn skrällde i KS. J*vligt roligt att se hur Hockeyligan hade hanterat ett sådant "bakslag".
Lakers satsning är heller inte så ambitiös som SAIK och Leksand vilket innebär att Lakers kan spela utan samma press.
Jag är ganska pesimistisk i år och tror att båda ES lagen klarar sig kvar. Men som sagt det är sällan favorit tipsen går in. Men det skulle överraska mig om det blir Leksand eller SAIK jag tror förr då att det otipat lag kan skrälla. Både SAIK och Leksand kommer att ha omänskliga förväntningar på sig när KS börjar.
Fast jag håller på Rögle skulle det var kanon om Bofors eller Oskarshamn skrällde i KS. J*vligt roligt att se hur Hockeyligan hade hanterat ett sådant "bakslag".