MARTIN ARUP

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

NIGHTWISH
Forumamatör

MARTIN ARUP

Inlägg av NIGHTWISH »

ER DET NOEN SOM HAR LITT INFO OM MARTIN ?
EVIG GRØNN
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

Spelade denna säsongen 19 seriematcher i Lakers. Gjorde 0 poäng och hade -7 eller nåt liknande i sin +/- statistik.

Imponerade inte i Lakers när det gällde allsvenskt spel, men gjorde bra ifrån sig under sin första säsong när Lakers spelade i div. 1.
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs

Inlägg av Lille meg »

Hva er det du vil eller trenger å vite?
Jippi, en til norsk på forumet, serra kommer til å få spader! :clap: :D
Användarvisningsbild
hassa
Forumproffs

Inlägg av hassa »

Lille meg skrev:Hva er det du vil eller trenger å vite?
Jippi, en til norsk på forumet, serra kommer til å få spader! :clap: :D

Ni får skaffa er ett eget forum..... :twisted:

Ett stort skämt forum... :wink:
Slutspel!
Användarvisningsbild
Kraxxx
Forumamatör

Inlägg av Kraxxx »

Nightwish:

Du kan kika på statistik mm här:

http://www.eurohockey.net/players/frame ... rial=12001

Som Per skrev var Martin riktigt bra sin första säsong i Lakers, förra året var det lite upp och ner och i år hade han problem (självförtroendet?).

Lasse Lindgren (Lakers förre tränare) som har spelat mot en hel del hårdskjutande killar i NHL kallade Martins skott för "det hårdaste han sett" - ungefär så uttryckte han det i alla fall.

Intervjuer med Martin:

http://www.vaxjolakers.nu/aktuellt/12425.php

http://www.vaxjolakers.nu/aktuellt/13564.php
NIGHTWISH
Forumamatör

Inlägg av NIGHTWISH »

MARTIN ER I FERD MED Å BLI SUPPORTERNES YNDLING I COMET !
HAN HAR OGSÅ BEGYNT Å TREFFE MÅL,VI HALDENSERE SETTER PRIS PÅ MARTINS OPPOFRENDE SPILLESTIL OG MEGET GODE SKUDD !

NB: TAKK FOR SYNSPUNKTER OG INNSPILL OM MARTIN,SAMT TIPS OM MARTIN ! :mrgreen:
EVIG GRØNN
serra
c/o LL´s Forum

Inlägg av serra »

aaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggg!!!!
:twisted:
Snart nära dig...en ny hall
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs

Inlägg av Lille meg »

MUAAAAHAHAHAA! :twisted: om nån ser en grek som är i ferd med å tappa förståndet, så er det serra *skratt* herrejevlar va han måste lida nu! :lol: :twisted: :lol:

Nightwish: Du vet ikke om dere skal spille noen kamper i romjula i Halden? Hadde vært morro å se Martin i aksjon på isen! Siden jeg er hjemme i Oslo rundt de dager, så er det ingen umulighet at jeg kan få med meg en match =) Godt å høre at dere har tatt godt mot ham. Særlig sweet setter pris på det ;)

Lykke til Martin, vis hva du er god for! :D
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av LaKaj »

"Evig grönn" Hm, måste den stackaren bära gröna matchkläder...??! :x
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Faktum är att när Arup spelade i Tyringe var jag en av dem som sa att den killen skulle Lakers värva ,Per Carlsson var en annan som hade samma åsikt .Och Arup infriade alla förväntningar så länge vi var kvar i Ettan ,men sedan gjorde han bara någon bra enstaka match i Allsvenskan .Med detta vill jag säga att Arup ska lira där han hör hemma ,skulle tro att norska ligan i botten håller svensk toppklass i Ettan.

Lilla meg Du får inte såga mej för detta inlägg, men jag tror det är så.

Tycker dessutom att det är roligt att höra att det går så bra för Arup. Bättre betalt , trivs med tillvaron, får visa vilket skott han har,han är värd detta för vi kommer ALDRIG att glömma att han var en av nyckelspelarna när vi tog steget upp i allsvenskan.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs

Inlägg av Lille meg »

alfax: Jeg har ikke til hensikt å såga dig. :) Jeg vet for lite om både Martin Arup og norsk hockey til å kunne uttale meg om emnet.
Det eneste jeg sier er at jeg synes det er kul for Martin at det går bra i Comet og at det virker som at han trives. At Comet Halden ikke gjør det spesiellt bra i serien, det er jo ingen hemlighet. Standarden kan jeg ikke si noe som helst om før jeg har sett en match "hjemme" i Norge.

Kontentan av mine innlegg er at jeg unner Martin alt godt, og jeg er glade for at de tycker om han i Comet. Ettersom jeg først blev hockeytokig i fjol på Shjons och min första match, så har jeg ikke belegg for å uttale meg om Arup mer enn det jeg har sett.

Jeg er bare glad, som alle andre nordmenn. :D I dag skal jeg se VIF spöa skiten ut Djurgården också, så dette er atter en god dag å være norsk på. ;)
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

TACK! lilla meg. ...Frölunda spöa skiten ur Djurgården där är vi helt överrens.Sedan har jag en annan match och det är att Linköping slår HV ,för att visa för styrelsen där bevisa att girigheten inte lönar sig ,med tanke var de gjort mot bortasupportrarna.
Användarvisningsbild
Coroc
Forumentusiast

Inlägg av Coroc »

Alfax, jag tror Meg menar att det är Vålerengen och inte Frölunda som skall spöa Djurgården.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

ÅÅÅ!! Förlåt jag trodde vi bara snackade hockey här så jag tog det för att det var Frölunda ..Men lilla meg jag håller på ditt Vålerången ikväll....08:or de kan spela en serie för sig själva, då har de chansen att bli mästare.
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs

Inlägg av Lille meg »

YES! Er god kveld i går! Både VIF og Brann vant i går... Undrar hur dt gikk for Tromsø mot FC København.. *måste kolla detta*
Hihi, dom DIF-fansen som satt på O'Learys i går och rökte cigarr var ganska tystlåtna efter at VIF hadde tatt ledningen. Och helt plutselig bare forsvant de etter 2-1 målet...? Jaja, matchen var kanonbra! Jeg var självklart bare glad och trevlig ute i går, sjöng bara några VIF-låtar (upptäckte att en del av dom kan jag med Lakers-text.. ;) :lol: )
Uansett... BRA JOBBA VÅL'ENGA! Litj-Ivers, konge på banen i går :headbang: Klanen er de beste supporterne i Norge.

Det er deilig å være norsk, I Sverige =D
NIGHTWISH
Forumamatör

Inlägg av NIGHTWISH »

martin satte inn et mål i går,men hva hjelper det når laget taper !
martin fortsetter ellers å imponere oss,måtte han bli lenge ! :mrgreen: :D
EVIG GRØNN
Malul
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Malul »

oerhört kul för martin detta,jag är riktigt glad för hans skull!!
:clap:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
cswl
Forumamatör
Kontakt:

Inlägg av cswl »

Jo som ni har sagt ovan så höll Martin hög klass i 1:an men desto lägre i Allsvenskan. Hoppas han hittar tillbaka till något där han kan producera med sin kanon. 8)
Simma lungt
NIGHTWISH
Forumamatör

Inlägg av NIGHTWISH »

comet spiller kamp i morgen og martin får da nye sjanser til å lade kanonen. han har frem til nå satt inn 5 mål på 6 kamper ! :) :clap: :mrgreen:
EVIG GRØNN
sweet
Forumamatör

Inlägg av sweet »

Martin är kung i Norge. Jag hade hoppats att han hade kunnat bli det i Väcjö istället.
Nu måste man åka till Halden för att se snyggingen spela :D
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

Snygg ? 8O
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inlägg av carl »

Ni VLH:are ska inte sörja alltför mycket att Arup inte spelar med er längre (förutom ni som verkar sakna hans utseende :? ). Han har tydligt visat att han inte platsar i den svenska Allsvenskan. Arup gjorde mycket poäng med både Tyringe och Lakers i Ettan. Han gjorde inte speciellt mycket poäng med varken Rögle eller Lakers i Allsvenskan. Bevis nog, enligt mig!

Det förvånar mig dock lite att han lyckas i den norska Elitserien, men den håller förmodligen inte Allsvensk klass, eller så spelar norrmännen en typ av hockey som gynnar Arup.
Troja - laget i hjärtat
NIGHTWISH
Forumamatör

Inlägg av NIGHTWISH »

Det spilles hjemmekamp den i romjula for den som er interesert ! Dere er hjertelig velkomne ! :mrgreen:
EVIG GRØNN
sweet
Forumamatör

Inlägg av sweet »

carl skrev:Ni VLH:are ska inte sörja alltför mycket att Arup inte spelar med er längre (förutom ni som verkar sakna hans utseende :? ). Han har tydligt visat att han inte platsar i den svenska Allsvenskan. Arup gjorde mycket poäng med både Tyringe och Lakers i Ettan. Han gjorde inte speciellt mycket poäng med varken Rögle eller Lakers i Allsvenskan. Bevis nog, enligt mig!

Det förvånar mig dock lite att han lyckas i den norska Elitserien, men den håller förmodligen inte Allsvensk klass, eller så spelar norrmännen en typ av hockey som gynnar Arup.

Ja visst Martin lyckades inte 100 i lakers och denna säsongen var det inte bra alls. Men bara för att han inte passar i växjö betyder inte det att han inte passar i allsvenskan å att han är en botten spelare.
Det kanske inte är så att Comet spelar ett sånt lågt tempo och så att Martin hänger med utan att deras spelide passar hans sätt att spela.

och ja han är oerhört snygg, säg vad ni vill om det!
Skriv svar