SMP

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ambassador
Forumproffs

SMP

Post by Ambassador »

Ni som läst SMP idag förstår vad jag menade igår med Blomman...(rörigt?)
Lite trist läsa att han inte vill ta på sig Lakerströjan igen...
Ambassador | 19:57 ! ! !
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

http://www.smp.se/article.php?args=472631,102;0;0;0
- Att få sparken från sin moderklubb tar extra hårt. Jag har ju frånsett två år i Malmö alltid varit Växjöspelare, säger Henrik Blomqvist.
Det krävs antagligen en del för att lyckas med detta... Är nog inte så j*vla kul för Åkesson & Co heller att behöva göra det...

Lycka till Blomman...
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

kunde han inte tränat o allt innan han fick sparken?....han är rätt bitter nu med all förståelse....kommer sakna den "bra" blomman
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Lycka till blomman!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Fille Rille
Forumamatör

Post by Fille Rille »

KyriakoS wrote:kunde han inte tränat o allt innan han fick sparken?....han är rätt bitter nu med all förståelse....kommer sakna den "bra" blomman
Samma tanke slog mig också när jag läste det :roll:
Om det nu var detta som fattades vore det inte bättre att börjat med detta tidigare så han fått vara kvar :ajabaja:
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag fattar inte riktigt hur ni menar. Blomman förklarar ju bara vad han gör i väntan på en ny klubbadress, dvs tränar.
Trigger
Forumamatör

Post by Trigger »

Det är nog det dummsate jag varit med om att sparka blomman. Killen är ung och har en lovande framtid ska inte sådana delta i ett lag bygge ? Visst lakers har spelat dåligt men ingen tycker jag varit så dålig att dom behöver sparkas ! Åkerström har spelat bra men då plockar vi in en målvakt ! Börjar tröttna på detta tänkandet . ! Hur bygger man ett lag genom att sparka spelare .Hur kommer moralen bli? Arup och Strandberg var tråkigt att dom sparkade .. Men Blomman kommer jag nog inte kunna förlåta !
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Varanen wrote:Jag fattar inte riktigt hur ni menar. Blomman förklarar ju bara vad han gör i väntan på en ny klubbadress, dvs tränar.
Vad de menar är nog (tror jag) att det är lite märkligt att han inte kavlade upp ärmarna och körde dubbla träningspass nu när det har gått så tungt...
Man kan ju tycka att han borde vilja bevisa både ett och annat för både tränare och publik med tanke på hur säsongen har varit hittils... :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja men är det så nu att han får sitta på bänken för att han inte (passar eller är allmänt dålig)så går ju inte hans utveckling framåt precis eller har jag fel???
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Jag hoppas personligen att i slutändan detta får Henke i rätt riktining och sedan tillbaka till lakers.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Trigger wrote:Det är nog det dummsate jag varit med om att sparka blomman. Killen är ung och har en lovande framtid ska inte sådana delta i ett lag bygge ? Visst lakers har spelat dåligt men ingen tycker jag varit så dålig att dom behöver sparkas ! Åkerström har spelat bra men då plockar vi in en målvakt ! Börjar tröttna på detta tänkandet . ! Hur bygger man ett lag genom att sparka spelare .Hur kommer moralen bli? Arup och Strandberg var tråkigt att dom sparkade .. Men Blomman kommer jag nog inte kunna förlåta !
Tror att moralen kan förbättras mycket genom att byta ut spelare...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det är mycket tråkigt tycker jag också, bland annat om det är som det stod i SmP att han fick sin "uppsägning" via tfn. Det är möjligt att man gör så, vad vet jag, men det kunde ha fixats genom personlig kontakt tycker jag.
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

Trigger wrote:Det är nog det dummsate jag varit med om att sparka blomman. Killen är ung och har en lovande framtid ska inte sådana delta i ett lag bygge ? Visst lakers har spelat dåligt men ingen tycker jag varit så dålig att dom behöver sparkas ! Åkerström har spelat bra men då plockar vi in en målvakt ! Börjar tröttna på detta tänkandet . ! Hur bygger man ett lag genom att sparka spelare .Hur kommer moralen bli? Arup och Strandberg var tråkigt att dom sparkade .. Men Blomman kommer jag nog inte kunna förlåta !
Verkar inte som om du vet vad som hänt.
Vi ska ha spelare som går in för hockeyn 110%.
Bra beslut ang. Blomman.
Kredit till Åkesson :!:
Trigger
Forumamatör

Post by Trigger »

Xiphoid wrote:
Bra beslut ang. Blomman.
Säg en spelare som gått 110% i Lakers?
Ska inte fler sparkas då eller ?
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

Trigger wrote:
Xiphoid wrote:
Bra beslut ang. Blomman.
Vi kan inte sparka hur många spelare som helst.
Det gäller inte bara att fungera på isen utan utanför också.
Tror du förstår vad jag menar.
Trigger
Forumamatör

Post by Trigger »

Lider av tunnelseende nu det sista . 8O Man blir lätt förvirrad av allt som händer!
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

Trigger wrote:Lider av tunnelseende nu det sista . 8O Man blir lätt förvirrad av allt som händer!
Tycker Patrik gjort ett jäkla bra jobb nu när vissa har fått lämna, kanske skulle skett tidigare för en del.
Bra jobbat Patrik
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tycker det är lite tidigt att säga att det är eller var bra jobbet, jag väntar till vi ser resultat.
För som ni säger så är det knappt någon av 22 som varit i närheten av 100% mot slutet. varför man sedan väljer vissa spelare har säkert en orsak, som några få känner till.
Basman
Forumentusiast

Post by Basman »

Xiphoid wrote:
Trigger wrote:
Xiphoid wrote: Verkar inte som om du vet vad som hänt.
Bra beslut ang. Blomman.
Vi kan inte sparka hur många spelare som helst.
Det gäller inte bara att fungera på isen utan utanför också.
Tror du förstår vad jag menar.
:ok:
Fille Rille
Forumamatör

Post by Fille Rille »

Jag fattar inte hur alla orkar lägga sina negativa vibbar fortfarande på att kritisera Åkesson och resten av klubben för allt som gjorts denna vecka.
Tror ni att Åkesson,Fagerwall och alla ni blandat in är tillsatta sina poster för att göra allt så dåligt som möjligt, och försöka rassera allt som byggts upp från div3 och uppåt eller?

Fan skaffa er ett medlemskap i VLH och gå på årsmötet och se till att de blir avsatta. Och så får ni ordna så att det kommer dit riktigt folk som vet hur klubben ska styras............

Det är ju en förening med VALDA personer på de olika platserna. Det är ju bara att ta kontakt med valberedning och ge sina förslag på vilka som kan detta bättre ! Men man måste vara MEDLEM i föreningen för att kunna påverka.

Har ni inga förslag på detta så lägg ner nu och tänk framåt.
Vi har 30p att spela om fram till jul. De som sitter i VLH har hela mitt stöd och jag annser att vi har kompetent folk i vår klubb.

FULL FART FRAMÅT
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

Fille Rille wrote:Jag fattar inte hur alla orkar lägga sina negativa vibbar fortfarande på att kritisera Åkesson och resten av klubben för allt som gjorts denna vecka.
Tror ni att Åkesson,Fagerwall och alla ni blandat in är tillsatta sina poster för att göra allt så dåligt som möjligt, och försöka rassera allt som byggts upp från div3 och uppåt eller?

Fan skaffa er ett medlemskap i VLH och gå på årsmötet och se till att de blir avsatta. Och så får ni ordna så att det kommer dit riktigt folk som vet hur klubben ska styras............

Det är ju en förening med VALDA personer på de olika platserna. Det är ju bara att ta kontakt med valberedning och ge sina förslag på vilka som kan detta bättre ! Men man måste vara MEDLEM i föreningen för att kunna påverka.

Har ni inga förslag på detta så lägg ner nu och tänk framåt.
Vi har 30p att spela om fram till jul. De som sitter i VLH har hela mitt stöd och jag annser att vi har kompetent folk i vår klubb.

FULL FART FRAMÅT
MYCKET BRA SAGT
:clap:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag vet inte om du menar mig? Men jag svarar för egen del, alla vet vad jag tycker i en viss fråga, så den lämnar jag därhän. Jag har ett flertal gånger redogjort för min inställning för ledare och Lakers organisation, där finns inget att anmärka på utan det är väldigt bra. Det drivs på ett proffesionellt sätt.
Men vad jag sa idag , som kan uppfattas som negativt, det var att när jag läser SmP och läser att Blommans kontrakt sades upp via tfn, så tyckte jag att man kunde gjort detta personligt, för Blomman är en egen produkt och då kunde man kanske gjort det annorlunda, med tanke på detta.
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Bra jobbat Åkesson!
Bra skrivet Fille Rille!

Räven, jag fattar inte att du måste dra upp allt negativt du hittar och dessutom skriva om det flera gånger i olika trådar... och många gånger om saker som du inte vågar eller får skriva på forumet...

Jag tycker inte heller att Blomman skulle fått beskedet via telefon!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det är nog min personlighet kanske :wink: Men jag kan hålla med om att det är ett helvete att inte få skriva det man fått info om, det kliar så in i helvete i fingrarna, men även det hör till.

Sedan kanske jag får säga att jag trots sista tiden, varit övervägande positiv under min drygt 2200 inlägg. Det är lätt att bara komma ihåg den sista tidens inlägg :roll:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

enda ja tycker är synd är att blomman inte fick nån chans att skaffa sig ny klubbadress...

Växjö Lakersissä!!
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

Malul wrote:enda ja tycker är synd är att blomman inte fick nån chans att skaffa sig ny klubbadress...
Han har 5 matchers karrens, därefter kan han hitta en klubb
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Har uppe det i en annan tråd ,är inte reglerna sådana att till och med 20 år kan man byta när som helst?
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

alfax wrote:Har uppe det i en annan tråd ,är inte reglerna sådana att till och med 20 år kan man byta när som helst?
Är man född 84 så tror jag man har karrens.
Fille Rille
Forumamatör

Post by Fille Rille »

Malul wrote:enda ja tycker är synd är att blomman inte fick nån chans att skaffa sig ny klubbadress...
Hur vet du att han inte fick det ???
Verkar mer som ett antagande från din sida.............
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ja det e klart ett antagande! eftersom ingen ny klubbadress addreserats efter fönstret stängts så antog ja det helt sonika

Växjö Lakersissä!!
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja tycker nog att Räven är på g i den positivs klubben :D inte lika attakerande som innan,Bra jobbat du är på rätt väg :D
Syns i morgon!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Japp, det gör vi och imorgon gäller det nästan mer än vanligt, :wink: om man nu kan säga så.
Trigger
Forumamatör

Post by Trigger »

Åryd Lakej wrote:Ja tycker nog att Räven är på g i den positivs klubben :D inte lika attakerande som innan,Bra jobbat du är på rätt väg :D
Syns i morgon!!

Räven var dig själv !

Står 100% på din sida !

Bättre med någon som säger vad han tycker än håller med lednigens alla beslut och försöker vända det till något positivt !

! !
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo då, jag kan bara vara mig själv, vilket jag hoppas att alla är. Det är ju meninglöst att skriva något som man inte står för, eller menar.

Men nu avvaktar jag och ser hur utvecklingen blir framöver, jag hoppas att den blir bra.
Patrik Åkesson
Forumamatör

SMP

Post by Patrik Åkesson »

Vill härmed klargöra hur uppsägningen av Henrik Blomqvist gått till. Att Henrik skulle få gå från klubben har varit klart hos oss i ledningen sedan Peter Messa blev klar tidig lördag förmiddag. Vi valde dock att inte meddela Henrik direkt eftersom vi hade en sponsorträff på lördagen där Henrik och hans familj var inbokade. Jag ringde dock honom dagen efter för att boka upp ett möte face-to-face. Vi kom överens om måndagen den 15:e alltså igår. När han frågade mig vad saken gäller valde jag att vara totalt ärlig direkt. Jag sade till honom att vi inte vill fortsätta med honom och att han skulle få vårt motiv till detta obehagliga beslut nästa dag. Henrik och jag har haft detta möte öga mot öga och jag vet att han till fullo förstår varför vi väljer att bryta med honom. Att vi valde att meddela Henrik sist berodde också på att det var viktigare att ordna nya klubbar till Arup och Strandberg snabbt eftersom transferfönstret stängde för dem under söndagen. För Henrik är fönstret med andra ord inte stängt eftersom han är född 1984.
Post Reply