Vad kommer den här säsongen att betyda för Svensk Hockey?
Alla värvar helt hysteriskt och vad blir följden? En massa av våra unga spelare "förlorar" en säsong - de blir bänknötare istället.
Alla klubbar värvar , lånar , lånar ut och kickar.
Hur länge får Lakers behålla sina lånade spelare? - en månad. Hinner man bygga ihop ett team på den tiden?
Om NHL kommer igång kanske inte troligt, men vad händer ? Hela hockey Sverige rasar ihop eller?
Så var detta värvningsfönster stängt, jag ser med bävan fram emot nästa!
Vad kommer den här säsongen att betyda för Svensk Hockey?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
På gott och ont är det väl. Vi får se en massa hockeyartister som vi annars inte ser här hemma, nackdelen är att juniorspelare som kanske annars skulle spelat i AS inte får göra det utan spelare trycks neråt i seriesystemet och det är synd. Men vi får väl se det här som en engångsföreteelse, så det blir kanske bara en parantes.
Jag tycker att det varit kul att se ett par av mina favoriter när jag kollat i Jönköping, även om jag inte tycker att de kommit upp riktigt i den nivå jag kanske väntat mig.
Jag tycker att det varit kul att se ett par av mina favoriter när jag kollat i Jönköping, även om jag inte tycker att de kommit upp riktigt i den nivå jag kanske väntat mig.
- Stenkistan
- Forumamatör
Jag tycker att du ska läsa denna artikeln från Håkan Loob.
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... sp?id=6660
Sånt är livet och väljer du att inte vara proffessionel i din inställning har du med tydlighet visat att du inte är något att satsa på.
På såvis skiljer sig inte hockeyproffsens liv mot vi andra arbetstagare.
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... sp?id=6660
Sånt är livet och väljer du att inte vara proffessionel i din inställning har du med tydlighet visat att du inte är något att satsa på.
På såvis skiljer sig inte hockeyproffsens liv mot vi andra arbetstagare.
- Fille Rille
- Forumamatör
Känns som de vet läget när de bestämmer sig för att bli "elitspelare". Det är ju inget som uppdagas den dagen du blir utan jobb, utan du vet ju om kontrakts reglerna innan du skriver på .Frodo wrote:.
Hockeyspelarna känns mer som handelsvaror även här i Sverige nu har ju varit det länge "over there". men även de är väl människor
Eller har jag fel.
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **