Ambassador wrote:Mycket trist att Blomman försvinner från Lakers...
...Det är mycket möjligt att han inte förtjänade att vara kvar, men riktigt tråkigt ändå...
Absolut!
Riktigt trist att det blev så här med tanke på att man nog aldrig får se honom i Lakersdressen igen...
Ambassador wrote:Mycket trist att Blomman försvinner från Lakers...
...Det är mycket möjligt att han inte förtjänade att vara kvar, men riktigt tråkigt ändå...
Absolut!
Riktigt trist att det blev så här med tanke på att man nog aldrig får se honom i Lakersdressen igen...
Jeg kan bare instämma.. Jag mår faktisk lite illa over det hele. Ikke er jeg så blind at jeg ikke ser at han ikke har prestert så bra denne sesongen, men likevel.. Det er vansinnigt trist =(
Tråkigt, men inte orättvist. Vi kan inte ha en spelare som drar på sig onödiga utvisningar hela tiden. Det sabbar grymt mycket då alla spelare kommer ur rytmen och man tvingas till ständiga boxplay-situationer. Sen kan man ju förståss undra ifall det inte fanns andra lösningar... Klubbkänsla ska man inte förakta!
Det finns mer hockeykultur i Växjö än i Stockholm, byt huvudstad nu!
Jag tycker det är bra att föreningen agerar hellre än att de stillasittande ser på hur allt barkar åt skogen...
Blomman har inte alls sett lika hungrig o vass ut i år tyvärr... Givetvis lite trist när det är en egen produkt det handlar om.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Man vet inte om det är mer bakom det här än
vad vi vet.... det finns andra problem som är mer
personliga???? Trots det är det fruktansvärt tråkigt.
Det är bara att önska Blomman lycka till....
varför skickades augustin och carlsson till en annan klubb för att utvbecklas, samtidigt som blomman inte fick samma möjlighet, INNAN han får kicken?
DET förstår jag inte.
jag menar, om man nu har en ung, lovand kille som blomman så borde man väl ta hand om denne på motsvarande sätt som de två övriga. om denne nu inte platsar i ordinarie a-lag för tillfället(vilket jag inte protesterar emot) så måste väl man ta hand om sina egna produkter?
Vore det inte skönt med info från Lakers leding istället för allt detta spekulerande.
Just nu känns det som att informationsflödet från forna DDR var bättre
Men Fagervall har ju motiverat det i dagens SMP. Man har inte fått ut det man förväntade sig och det är inte bra för Blommans utveckling att vara bänkad. Om utlåning står det inget, men min bedömning är att Blomman utvecklas bättre i någon annan AS-klubb än i div 1.
Varanen wrote:Men Fagervall har ju motiverat det i dagens SMP. Man har inte fått ut det man förväntade sig och det är inte bra för Blommans utveckling att vara bänkad. Om utlåning står det inget, men min bedömning är att Blomman utvecklas bättre i någon annan AS-klubb än i div 1.
Tycker absolut inte att han ska gå till nån div.1 klubb.
Det är ju lika med att ta ett steg tillbaks i sin egen utveckling.Det minsta han ska spela i, är nåt top 5 lag i Allsvenskan.Eller högre.....Och visa ledningen att de gjorde fel genom att skicka iväg han.
Jag är klarvaken. Förutom alla de 3 457 personerna som befinner runt laget 24 timmar/dygn så skall vi andra inte komma med en massa spekulationer. Och de 3 457 personerna bör inte heller yppa känslig information om interna diskussioner i laget. Därmed inte sagt att du har rätt i din spekulation.
Två elitseriebackar in - två backar ut. Logiskt tycker jag.
Jag tror inte alls att Blomman platsar i ett topp-fem lag i allsvenskan. Han stora akilleshäl är att han är 3,4 mintuer utvisad i snitt per match! Det håller inte alls...
Det finns mer hockeykultur i Växjö än i Stockholm, byt huvudstad nu!
Abbelabbe wrote:Jag tror inte alls att Blomman platsar i ett topp-fem lag i allsvenskan. Han stora akilleshäl är att han är 3,4 mintuer utvisad i snitt per match! Det håller inte alls...
Det är vad jag tycker......
Jag tror att LAKERS kommer att ångra att de släppt han....längre fram.Kom ihåg det jag säger nu.....
Jag förstår inget har varit borta i 4 dagar !. Om man ska bygga ett lag ska man inte ha spelare som stannar i klubben då? Eller ska man låna spelare vid varje transfer fönster? En fråga varför finns det ett forum om man inte för spekulera ! Annars kan man ju lägga ner forum och bara läsa tidningar så får man ju veta vad som händer !
Varanen wrote:Men Fagervall har ju motiverat det i dagens SMP. Man har inte fått ut det man förväntade sig och det är inte bra för Blommans utveckling att vara bänkad. Om utlåning står det inget, men min bedömning är att Blomman utvecklas bättre i någon annan AS-klubb än i div 1.
Jag läste detta i SMP också. Men problemet är att jag vill inte först läsa all information om vad som händer i Lakers i SMP.
Utan detta skall komma ut på Lakers hemsida innan det står i tidningen.
Annars tolkar jag det som spekulationer från SMP´s sida.
Det är ju skillnad på spekulation och att skriva det som fakta. Ett exempel:
Jag tror att det måste finnas en konflikt mellan F och B istället för det råder en konflikt mellan F och B.
Det andra jag skrev ovan är att om man är i den positionen att man deltar i de interna diskussionerna i laget skall man inte skriva om det i forumet sedan. Det är min åsikt. Lakers kanske har en annan.
Spekulera på bara, men skriv inte spekulationerna som om de vore fakta.
Jag läste detta i SMP också. Men problemet är att jag vill inte först läsa all information om vad som händer i Lakers i SMP.
Utan detta skall komma ut på Lakers hemsida innan det står i tidningen.
Annars tolkar jag det som spekulationer från SMP´s sida.
Det är skillnad på SMP:s journalistiska uppdrag och webgruppens informativa uppdrag. Ett exempel på detta var när SMP avslöjade Koivulas övergång. Bra för tidningen och dess läsare, dåligt för Koivula och VLH. Sedan håller jag med om att de öedande i VLH har brustit i att förse webgruppen med fakta. Dåligt, och jag hoppas de lär sig något av detta.
Socker wrote:Sicken jävla hönsgård, dels i klubben men framförallt bland lakejerna.
Har du insyn i vår klubb eftersom du kommer med sådana påståenden eller dömmer du klubben efter forumet ?
Då ska du komma ihåg hur det såg ut på ert egna forum ifjol innan du kritiserar för mycket !
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **
Socker wrote:Sicken jävla hönsgård, dels i klubben men framförallt bland lakejerna.
Hur var det hos er förra säsongen då...???Vad jag minns så var det ni som t om sjöng att han skulle avgå.....Walltin eller vad han nu heter...
Tycker att det var lika opassande då som nu.
Vill bara som utomstående ge min syn på debatten, är mycket
klar på att vi hade samma debatt hos oss nyligen.
Men man kan ju konstatera efter att ha följt debatten på Erat forum den senaste tiden att det inte bara är spelare samt ledare som saknar harmoni.
Jag tyckte då som nu att man skall stötta och stödja och inte kränka och skvallra.
Vem fan är Måtta och varför skall jag dricka med honom?