Ny back
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Ja det måste det definitivt vara, annars blir det bara en ännu större soppa.
Men jag vet i tusan vad det skuklle vara för ngn spelare som kan vända på detta?
Kluven som man är, visst, det behövs bättre backar/spelare än de som man värvat hittills, för ett litet misslyckande i värvningarna på ngr punkter finns helt klart, men bara det inte blir ännu rörigare.
/T5!!
Men jag vet i tusan vad det skuklle vara för ngn spelare som kan vända på detta?
Kluven som man är, visst, det behövs bättre backar/spelare än de som man värvat hittills, för ett litet misslyckande i värvningarna på ngr punkter finns helt klart, men bara det inte blir ännu rörigare.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
- INDIAN #66
- Forumentusiast
- INDIAN #66
- Forumentusiast
Länk: http://www.eurohockey.net/transfers/
Posted 5/11/2004: Zbynek Tuma (D)
From Kansas City Outlaws (UHL)
to Unknown
Added By: Joeri Loonen,
Status: Confirmed cleared waivers
Zbynek Tuma (CZE)
Born 15.10.82
Height 190 cm
Weight 85 kg
Position Defender
Shoots left

Posted 5/11/2004: Zbynek Tuma (D)
From Kansas City Outlaws (UHL)
to Unknown
Added By: Joeri Loonen,
Status: Confirmed cleared waivers
Zbynek Tuma (CZE)
Born 15.10.82
Height 190 cm
Weight 85 kg
Position Defender
Shoots left

[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
- INDIAN #66
- Forumentusiast
- INDIAN #66
- Forumentusiast
Silly season är just vad det heter SILLY. Men jag älskar alla er infogrävare på olika sidor hit och dit, mina källor, säkra källor osv. Utan er hade denna del på forumet varit helt död tack för ert engagemang. Vad gäller dom "nya" så väljer jag att vänta och se. Men kommer att titta in här titt som tätt för att få reda på dom nya.
Tackar

VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Två backar och en center, det får man fram om man slår ihop alla spekulationer, men då blir det väl till att dra iväg ytterligare ett par spelare till Osby då.
Fan dom kan komma att bli riktigt giftiga Osby denna sessen!
Blomman och Nyström kanske?
Det går inte att hålla på som Blomman med ett lir där man snittar nästan fyra minuter på botbänken i VARJE match.
/T5!!
Fan dom kan komma att bli riktigt giftiga Osby denna sessen!

Blomman och Nyström kanske?
Det går inte att hålla på som Blomman med ett lir där man snittar nästan fyra minuter på botbänken i VARJE match.
/T5!!
Trodde att han skulle vara grym efter det att han varit "over there" och tränat som en furie. Det tror jag han är oxå. Kan nog vara så att det har satt sig i psyket att han måste prestera bättre för att han varit just over there. Kan han bara börja spela enkelt och lägga bort det att han måste prestera på egen hand så tror jag att det vänder. Kom igen Blomman det vänder snart.
VENI VIDI VICI
- INDIAN #66
- Forumentusiast
Spelet kommer att förläggas mer i motståndarzonen så de kan dra ned på antalet backar..............Viktor666 wrote: Öh, hur påverkar Jokinen antalet backar i SSK, om man får fråga?![]()
Sist jag kollade var han inte back...

Men efter dagens VLH-match så vore det inte fel att ha med Grossman och Hävelid i laget...............
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
- Ambassador
- Forumproffs
Unga hungriga spelare tack!
Ingen idé att värva några divor eller liknande som ändå inte gör skitjobbet.
Det säger ju en del när en inlånad spelare blir matchens lirare...dessutom var Daniel och Kalle heta som "grillkol" i gårdagens match...såna spelare är helt klart värt att hålla ögonen på i fortsättningen.
Ingen idé att värva några divor eller liknande som ändå inte gör skitjobbet.
Det säger ju en del när en inlånad spelare blir matchens lirare...dessutom var Daniel och Kalle heta som "grillkol" i gårdagens match...såna spelare är helt klart värt att hålla ögonen på i fortsättningen.
Ambassador | 19:57 ! ! !
Lite folk som söker jobb i Sverige ! Kan alltid var kul att flumma genom
http://hockeymagasinet.fpgroup.se/forum ... readid=885
http://hockeymagasinet.fpgroup.se/forum ... readid=885
Re: Ny back
Det stora problemet är klubbens värvning i Fagerwall. Det var fel att värva honom, för hade vi haft kvar Lindgren hade vi kunnat behålla stommen i laget och och fortsatt på "vinnartåget" samt värvat några spelare till som passat in i Lindgrens glada anfallshockey. Är det inte meningen att bygga långsiktigt på ett lag? Så varför ändra på spelfilosofin? Fagerwall har ju förstört fjolårets succespel!PMK1 wrote:Enligt dagens SMP är en ny back på väg till Lakers. Visst är det bra att förstärka laget.....men varför kan vi aldrig vara nöjda med de spelare som vi värvat. Att hela tiden skicka iväg dugliga spelare för att ersätta dessa med kanske likvärdiga nyförvärv tycker jag är fel.
Frågan blir ju vilken back som blir förpassad ut i kylan. Mina alternativ är Sundbom eller Blomman.
Vad är det för galenskap att göra sig av med spelare som i sina bästa stunder är mycket duktiga, och som jag aldrig hade gjort mig av med. Se på Arup som Fagerwall höjde till "skyarna" efter Röglematchen, och så ska han helt plötsligt göra sig av med honom.?? Vad är det som händer??
Nyström, Strandberg ( med sitt skott mm. ) är "riktiga "klippor" enligt mig, men något har uppenbarligen hänt i laget, som fått spelare att tjura.? Sundbom, Custemo, Carlsson är bara några få som gjort sitt jobb.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Nyström, Strandberg ( med sitt skott mm. ) är "riktiga "klippor" enligt mig, men något har uppenbarligen hänt i laget, som fått spelare att tjura.? Då har det nog redan hänt ifrån första nedsläpp i första matchen när det gäller nyström för han har verkligen varit under isen denna sässong,vi som såg han slutet på förra sässongen då han var BRA undrar om det är samma person?
Nyström har potential det vet vi ju alla, han kommer att komma till sin rätt var så säkra, Strandberg däremot har ju inte kunnat visa vad han går för pga av "ständig" bänkning, ett ruggigt skott har han dock, ganska så lik med Arups spelstil, som jag tycker skulle ha stannat kvar i truppen. Som jag sagt innan, jag hade hellre sett att Olsson fått gå istället för Arup, han är för långsam och hänger inte med när tempot skruvas upp, skrinnar han upp till offensiva blå så sätter man ju andan i halsen för att han ska hinna tillbaka, vilket i sin tur renderar i två minutare.
Men visst ngt måste ju göras, och vi får ju lita på de ansvariga, men att Arup är given i truppen enligt mig, inget snack om saken!
/T5!!
Men visst ngt måste ju göras, och vi får ju lita på de ansvariga, men att Arup är given i truppen enligt mig, inget snack om saken!
/T5!!
c70t5 wrote: men att Arup är given i truppen enligt mig, inget snack om saken!
/T5!!
Förstår inte hur du kan tycka det. Jag fattade inte varför Lakers förlängde med honom överhuvudtaget.
Han var bra i div 1, men i allsvenskan går det för fort och är för tuff för Arup, tyvärr.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]