Ser inte bra ut för halmstad!!!!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Ja det går snabbt i idrottens värd.Många supportrar jämför Lakers med hammers.De bara väntar på att vi ska gå samma öde.När publiken sviker och sponsorerna inte ser möjligheter att vinna på ett lag ja då går det tyvärr utför.Hoppas att lakers redovisar LAKERSPUCKEN snart så att man ser hur intresset för lakers är i detta fall
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Nu har Halmstad vunnit TVÅ viktiga matcher på raken, igår manövrerade man ut NYBRO och idag HUDDINGE.
Ja, jag säger då det, snart så kryper väl också Hammers upp i tabellen och fightas med oss, f*n om vi kunnat ta tillvara på våra matcher, då hade vi haft den där lilla luckan nu, men icke, flåset har bara börjat ifrån de andra lagen var så säkra!
/T5!!
Ja, jag säger då det, snart så kryper väl också Hammers upp i tabellen och fightas med oss, f*n om vi kunnat ta tillvara på våra matcher, då hade vi haft den där lilla luckan nu, men icke, flåset har bara börjat ifrån de andra lagen var så säkra!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
- Puck På Pung
- Forumentusiast
c70t5 wrote:Nu har Halmstad vunnit TVÅ viktiga matcher på raken, igår manövrerade man ut NYBRO och idag HUDDINGE.
/T5!!
Nybromatchen satt tungt i benen mot Huddinge, men vi lyckades vända den matchen och vinna på moral och kondition.
Matchen mot Nybro var spel mot ett mål - deras. 3-2 är högst smickrande för Nybro där vi borde gjort en 6, 7 mål med normal utdelning. Vi har seriens bästa avslutare, Nyström, men vi skulle behövt någon till som sätter många av chanserna. Hemma vinner vi skottstatistiken jämnt.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Jo, det är bra gjort, också med tanke på den täta matchningen.
Hammers är ju inne i en liten kris nu beträffande den ekonomiska biten, men vem vet, detta kanske kan ge en "jeflaranammaeffekt" hos spelarna och Ni kör på utav bara helfete nu.
Hoppas det löser sig med pengarna.
I matchen mot Nybro som ni spelade i fredags så var inte Burman ens med i laget på pappret, har detta att göra ngt med diverse uttalanden ifrån denne i en norrblaska?
/T5!!
Hammers är ju inne i en liten kris nu beträffande den ekonomiska biten, men vem vet, detta kanske kan ge en "jeflaranammaeffekt" hos spelarna och Ni kör på utav bara helfete nu.
Hoppas det löser sig med pengarna.
I matchen mot Nybro som ni spelade i fredags så var inte Burman ens med i laget på pappret, har detta att göra ngt med diverse uttalanden ifrån denne i en norrblaska?
/T5!!
-
- c/o LL´s Forum
Tycker vi byter överskrift
Det ser bra ut för hammers
Ju sämre ekonomi i klubben desto bättre spelar spelarna.Detta beror nog på att det är klubben som betalar ut lönen.Nu spelar hammers med kniven på strupen.Kan jämföras med ett vanligt arbete.Om vi inte producera så lägger vi ner.
Har ju sett detta fenome ett flertal gånger tidigare i olika idrottssamanghand.
Man kan ju vända på det.jag får min lön oavsett hur jag spelar, så idag tar jag inte ut mig så hårt
Det ser bra ut för hammers
Ju sämre ekonomi i klubben desto bättre spelar spelarna.Detta beror nog på att det är klubben som betalar ut lönen.Nu spelar hammers med kniven på strupen.Kan jämföras med ett vanligt arbete.Om vi inte producera så lägger vi ner.
Har ju sett detta fenome ett flertal gånger tidigare i olika idrottssamanghand.
Man kan ju vända på det.jag får min lön oavsett hur jag spelar, så idag tar jag inte ut mig så hårt
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Hammers, för tusan, printa ner ett par rader om Hammers prekära sitts på Aftonbladet "Återbäringen" du vet, många bäckar små
http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/1628_normal.html
/T5!!
/T5!!
c70t5 wrote:Hammers, för tusan, printa ner ett par rader om Hammers prekära sitts på Aftonbladet "Återbäringen" du vet, många bäckar små
/T5!!
Jag kan skriva deras ansökan
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Hej Aftonbladet!
Jag heter Halmstad Hammers Cirkussällskap och mår allt annat än bra för tillfället.
För några år sedan lekte livet för mig och jag fick stor uppmärksamhet i tidningar och tv.
Men framgångarna steg mig åt huvudet, jag tappade fotfästet och fick storhetsvansinne. Det är lätt att bli fartblind, kan man konstatera såhär i efterhand.
Så, nu sitter jag fast i skiten med skulder upp över öronen och nästan inga vänner kvar. Dom s.k. polare jag har skäller mest.
Fogden smyger runt husknutarna och min hyresvärd hotar med att vräka mig från min enkla boning.
Jag skulle vilja ha en snabbkurs i redovisning, så att jag kan lära mig hur man ska göra för att få debet och kredit att gå ihop.
MVH
HHC
Jag heter Halmstad Hammers Cirkussällskap och mår allt annat än bra för tillfället.
För några år sedan lekte livet för mig och jag fick stor uppmärksamhet i tidningar och tv.
Men framgångarna steg mig åt huvudet, jag tappade fotfästet och fick storhetsvansinne. Det är lätt att bli fartblind, kan man konstatera såhär i efterhand.
Så, nu sitter jag fast i skiten med skulder upp över öronen och nästan inga vänner kvar. Dom s.k. polare jag har skäller mest.
Fogden smyger runt husknutarna och min hyresvärd hotar med att vräka mig från min enkla boning.
Jag skulle vilja ha en snabbkurs i redovisning, så att jag kan lära mig hur man ska göra för att få debet och kredit att gå ihop.
MVH
HHC
Skulder skulder och åter skulder för detta Halmstad Hammers, denna gången på dock på blyga 6.315 kronor...
http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=23129
/T5!!
/T5!!
- Puck På Pung
- Forumentusiast
c70t5 wrote:Skulder skulder och åter skulder för detta Halmstad Hammers, denna gången på dock på blyga 6.315 kronor...
/T5!!
Skuld? Är du säker på det T5? Hammers säger att man inte ska betala skatten, Ryhänen vill att Hammers ska betala skatten. Vem som får rätt är inte klart än och således är det ingen skuld.
Ok, kanske inte en skuld (än), men en pengatvist är det ju till trots, som i sin tur kan bli en skuld, men de kronorna är ju en piss i mississippi om man jämför med Era "andra" pengaproblem, men visst, rätt ska vara rätt, och pucken ligger nu hos skattenämden som ska slå stora hammaren i bordet och fatta det definitiva beslutet.
/T5!!
/T5!!
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Mygel wrote:Känns som om det kvittar om det går bättre för laget med tanke på den stora publik som Hammers lockar. Nog bara de mest inbitna och fortfarande desillusionerade Hammers supportern som tror att det kommer att gå att fixa ihop detta. Få bryr sig om Hammers.
Hade det gått lika knackligt för Rögle hade ni inte haft mer folk på matcherna än vad vi har just nu. I fjol när ni ändå var bra med i serien mest hela tiden, det var ju inga jättesummor poäng ifrån SA, hade ni ju bara 1200 på matcherna.
Hade vi vunnit varje match och toppat serien hade där varit 2500 varje match.
Hammers wrote:Hade det gått lika knackligt för Rögle hade ni inte haft mer folk på matcherna än vad vi har just nu. I fjol när ni ändå var bra med i serien mest hela tiden, det var ju inga jättesummor poäng ifrån SA, hade ni ju bara 1200 på matcherna.
Hade vi vunnit varje match och toppat serien hade där varit 2500 varje match.
Nu har vi fått ytterligare ett faktafel från en Hammerssupporter.
Förra säsongen underpresterade Rögle konstant, spelade uselt för det mesta och levde inte upp till någons förväntningar.
Journalister och tränare höll Rögle som favorit i den södra allsvenskan.
Rögles hemmasnitt under hösten: 1994 åskådare
Rögles hemmasnitt under våren: 1866 åskådare
Ge dig inte in i diskussioner, där du tror dig veta en massa men där okunnigheten lyser igenom på saker som precis vem som helst kan kolla upp.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Hammers wrote:Jag formulerade mig fel. Ni hade matcher med bara 1200 på era matcher vid något eller några tillfällen.
Jag skulle vilja se hur det hade sett ut för er om ni förlorat åtta hemmamatcher på raken... Tror inte ni hade haft så heta publiksiffror då.
Du började måla in dig i ett hörn, men jag gav dig en chans att hoppa ut genom ett fönster.
Men även det lyckades du spika igen.
Förra säsongens bottenoteringar i Ängelholms ishall:
Höst: 1437 mot Troja 14/12
Vår: 1378 mot Troja 28/1
Hoppsan, formulerade du dig fel igen eller försöker du bara överväldiga oss med bevis över din okunnighet?
Konstigt att ett så klassiskt lag som Troja inte drog mer folk Sen kom en bit över 3300 när pop-Lakers (som inte tas på allvar) kom på besök...
Last edited by Putte#24 on 11 November 2004, 23:12, edited 1 time in total.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Putte/LL wrote:Konstigt att ett så klassiskt lag som Troja inte drog mer folk Sen kom en bit över 3300 när pop-Lakers (som inte tas på allvar) kom på besök...
Jasså? De tar inte er på allvar heller? Dock brukar de vara jävligt tysta när vi snor tre poäng från dem, vilket händer titt som tätt.
Putte/LL wrote:Konstigt att ett så klassiskt lag som Troja inte drog mer folk Sen kom en bra bit över 3300 när pop-Lakers (som inte tas på allvar) kom på besök...
Rögle-Troja är ett så klassiskt möte att det blivit slentrian. När då ett Rögle på dekis möter ett Troja på ännu mer dekis, tja då blir det inte roligare än så.
Vad gäller Växjömatchen så var den väl på en fredag? Dessutom så ville Ängelholmarna bjuda till och visa den månghövdade Växjöklacken vad hockeystämning i Ängelholm innebar. En ren artighetsgest mot en värdig nykomling i serien
Hammers wrote:Jasså? De tar inte er på allvar heller? Dock brukar de vara jävligt tysta när vi snor tre poäng från dem, vilket händer titt som tätt.
Försöker du komma bort från ämnet nu?
Rögle och Halmstad spelar i samma division bara på pappret. Förmodligen inte ens det om ett par månader.
Mygel wrote:Känns som om det kvittar om det går bättre för laget med tanke på den stora publik som Hammers lockar. Nog bara de mest inbitna och fortfarande desillusionerade Hammers supportern som tror att det kommer att gå att fixa ihop detta. Få bryr sig om Hammers.
----
Mygel, denna tråden och dylika illasinnade trådar i ert forum tycker jag verka bevisa motsatsen. Att ni inte är stormförtjusta i Hammers märker jag men att vi engagerar kan vi nog alla enas kring.
Bättre otur än ingen tur alls!
Hofnar wrote:Putte/LL wrote:Gäller det varje år?
Här ger man bort en bit tejp, och så försöker dom sno hela kompositklubban.
Näää, det får inte bli en vana. Folk kan börja tro att vi gillar er
Jag tror Hofnar börjar titta fram ur garderoben och f-n vet om det inte skymtade en Lakershalsduk i densamma...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
M.Nivert wrote:Mygel wrote:Känns som om det kvittar om det går bättre för laget med tanke på den stora publik som Hammers lockar. Nog bara de mest inbitna och fortfarande desillusionerade Hammers supportern som tror att det kommer att gå att fixa ihop detta. Få bryr sig om Hammers.
----
Mygel, denna tråden och dylika illasinnade trådar i ert forum tycker jag verka bevisa motsatsen. Att ni inte är stormförtjusta i Hammers märker jag men att vi engagerar kan vi nog alla enas kring.
Jovisst verkar ni engagera. Framförallt nu när skutan sjunker i rask takt. Jag vet inte om jag själv tycker att denna tråd är så illasinnad. Känns mer som ett konstaterande. Hammers var kul o roligt när det kostade en spottstyver att gå in med hela familjen o man vann alla matcher i de lägre serierna. Det är som gamla glittriga kläder från 80-talet; de var supersnygga o coola när man köpte dem, men nu hänger de mest i garderoben o blir malätna. Då o då kanske man tar fram dem till maskerad.
Är det inte dags att även ni inser att det kanske hade varit bättre att börja om i de lägre divisionerna?
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Hofnar wrote:Hammers wrote:Jasså? De tar inte er på allvar heller? Dock brukar de vara jävligt tysta när vi snor tre poäng från dem, vilket händer titt som tätt.
Försöker du komma bort från ämnet nu?
Rögle och Halmstad spelar i samma division bara på pappret. Förmodligen inte ens det om ett par månader.
De senaste två åren tror jag ni leder med två päng totalt mellan lagen, dock utan att ha kollat upp det helt hundra.
Njae, Hofnar. Det där med att Rögle och Hammers bara spelar i samma division på pappret lät inte bra. Nu kom den där Rögle-mentaliteten fram som jag absolut inte gillar. Rögle är jävligt bra i år. Inget snack om det men det är inget gudabenådat lag som är bäst i världen. Förra året var inte Rögle mycket vassare än Hammers.
Snoken wrote:Njae, Hofnar. Det där med att Rögle och Hammers bara spelar i samma division på pappret lät inte bra. Nu kom den där Rögle-mentaliteten fram som jag absolut inte gillar. Rögle är jävligt bra i år. Inget snack om det men det är inget gudabenådat lag som är bäst i världen. Förra året var inte Rögle mycket vassare än Hammers.
Ursäkta, du har nog missförstått mig.
Oavsett sportsliga framgångar, så är Rögle idag en "välskött" förening som har en balanserad ekonomi och positivt eget kapital.
Dessutom så har Rögle en uttalad och realistiskt framtidsvision, vilket bl.a. innefattar byggandet av en träningshall till nästa år.
Rögle har ett bra samarbete med Ängelholms kommun och det lokala näringslivet.
Rögle tog den smärtsamma baksmällan som utträdet ur elitserien innebar och har sedan dess styrts av folk och stötts av människor som rättat munnen efter matsäcken.
Det var dom skillnaderna jag ville antyda men inte skrev ut i klartext, förrän nu.
Jag har mig veterligen inte framävt Rögle som Guds gåva till folket? Möjligen i högt skämtsam ton som inte går att misstolka ens av en rakad chimpans.