Problemet är inte att vi har någon back som är dålig...
Jga tror att det är på andra plan som "skon klämmer"...
Vad det beträffar Jensa så kan han ju mycket mer än vad han visat, Jensa var ju grym förra säsongen...tror inte att han bara blir dålig helt plötsligt!
Ja, vi får väl se vad det blir. Det vi får hoppas är att laget blir som "ett självspelande piano" så att SA-statusen rors i hamn, och att det blir trevliga stunder i SA.
Räven wrote:Ja, vi får väl se vad det blir. Det vi får hoppas är att laget blir som "ett självspelande piano" så att SA-statusen rors i hamn, och att det blir trevliga stunder i SA.
Jo, det får vi hoppas.
Man ska ju också betänka innan man sågar backbesättningen att vi faktiskt ligger trea, har fem poäng ner till strecket och detta i princip helt utan powerplay. Åtta gjorda och ett insläppt i PP är ju helt sanslöst dåligt men att trots detta prestera så pass bra resultatmässigt visar på en j-vla styrka i fem-mot-femspelet.
Vänta bara till vi börjar göra mål i PP också...
Beckis ,du glömmer inte att skicka PM om det är något på gång........Tack för du eldade upp de andra i VIP-rummet att köpa halvapottenlotter ,det gick ett häfte där.
alfax wrote:Beckis ,du glömmer inte att skicka PM om det är något på gång........Tack för du eldade upp de andra i VIP-rummet att köpa halvapottenlotter ,det gick ett häfte där.
Ähhhhhh, Det var så lite så, äran stog ju på spel....
inte fan kan ju styrelsen få vinna ett sådant vad el ??????
PMK1 wrote:Enligt dagens SMP är en ny back på väg till Lakers. Visst är det bra att förstärka laget.....men varför kan vi aldrig vara nöjda med de spelare som vi värvat. Att hela tiden skicka iväg dugliga spelare för att ersätta dessa med kanske likvärdiga nyförvärv tycker jag är fel.
Frågan blir ju vilken back som blir förpassad ut i kylan. Mina alternativ är Sundbom eller Blomman.
HV har handlat lock-outare..............backar.
Vilka två får lämna deras trupp?
Och var hamnar de ?
Vem vet................
Nja, jag tror inte att vi ska ta ut något i förskott om vad olika lag spelar nästa säsong. Det kan bli en tuff vårsäsong för många lag och att vi spelar i SA är väl väldigt långt ifrån säkert.
Att det behövs två nya backar är vi väl ganska överrens om skulle jag tro. Men det viktigaste är väl att få laget att agera som ett homogent lag, med vilja att vinna varje närkamp på isen och aldrig ge upp.
Just nu är vi inte bara dåliga bakåt, vi suger även framåt.
En ny center är väl minst lika viktigt som en ny back i så fall. Vet inte om det hjälper dock. Tycker vi borde reda ut det här ganska lätt med det laget vi har men det blir tydligen inte så...
Varanen wrote:Vi kommer inte spela i samma serie...Rögles trupp i stället.
Nja, var inte alltför säker på det............Vi är på gång och styrelsen kommer enligt rykte att bevilja truppförstärkning nu i november. Huselius och Emvall är väl snart tillbaka i LHC också. Då kommer Johan A tillbaka också.
Per Carlsson wrote:Johan A spelade samtidigt som Huselius de sista matcherna innan Huselius blev skadad så det är kanske inte helt säkert att ni får tillbaka honom.
Det är sant. Men de senaste matcherna (där varken Husse eller Emvall varit med) har Johan fått mycket lite speltid. Hans chanser till spel när dessa återkommer borde vara ganska små. Dessutom är det nog inte helt osannolikt att LHC förstärker ytterligare på forwardsidan. Värvarhysteri verkar ju råda i både ES och Allsvenskan.
Jag har hört på ryktesväg namnet på en målvakt och en back som sägs vara aktuella för spel i Lakers. Bägge från ES.
Är det någon mer som hört något liknande eller tror ni bara det är trams???
Lakerdome wrote:Skulle hellre se lite spelglädje i laget istället för fler spelare som påfrestar ekonomin
Hear hear!!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
En ny spelare som kommer utifrån med "vinnarskalle" kan väcka hela laget!
Ungefär som Shjon gjorde förra året, innan han dök upp så såg det väl inte så lysande ut.
Rätt eller fel vet man inte förrän efteråt!
Angående Ville, så kan det om det nu är sant handla om en dispansövergång, att de kan låna in honom vid målvaktsskada, men vad jag vet så ger det inte Lakers något ekonomiskt. Jag undrar om det finns ekonomi till några tillskott av rang.