7 matcher!!!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
7 matcher!!!
Försök se det från den positiva sidan.... Lakers har inte förlorat på 7 matcher!
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Underhållningsvärde
Jag måste också erkänna att jag är lite besviken. Inte så mycket för de sportsliga resultaten eftersom idrotten inte alltid är förutsägbar vilket gör den så attraktiv och nervpirrande. Däremot tycker jag att det saknas glädje i spelet just nu. Det ser inte ut som om någon har roligt ute på isen utan det ser mer ut som de går till jobbet på parkförvaltningen och skall rensa Linneparken från alla höstlöv. Jag brukar även alltid ge en eloge till vår klack men idag skall jag faktiskt säga att även ni verkar ha blivit påverkade av det dåliga underhållningsvärdet. Det har varit ganska tyst i hallen de senaste matcherna. Vi måste alla rycka upp oss.

- Hockeyoraklet
- Forumamatör
"det spelades bättre hockey på Lasse Lindgrens tid..&qu
ny text till en gammal visa..
"det spelades bättre hockey på Lasse Lindgrens tid.."
nej skall väl inte döma ut Lakers än...fast visst är man besviken på spelet i år*suck*...för mkt defensiv...på hemmaplan måste man våga satsa framåt oxå....sen är det ju odiciplin att dra på sig utvisningar i slutskedet av matcherna och i förlängningen...ifjor missads vi SA på staffar..hoppas inte visan upprepar sig
det mest positiva är faktigst placeringen..fast har vi nått att göra i SA?......svårt att undvika en jumboplats....men å andra sidan..en SA-plats garanterar ju fortsatt spel i den nya allsvenskan nästa år, det får väl bli huvudmålsättningen framöver.
Men jag är av naturen optimist...än har ju säsongen bara börjat...så visst finns det hopp om bättring!
"det spelades bättre hockey på Lasse Lindgrens tid.."
nej skall väl inte döma ut Lakers än...fast visst är man besviken på spelet i år*suck*...för mkt defensiv...på hemmaplan måste man våga satsa framåt oxå....sen är det ju odiciplin att dra på sig utvisningar i slutskedet av matcherna och i förlängningen...ifjor missads vi SA på staffar..hoppas inte visan upprepar sig
det mest positiva är faktigst placeringen..fast har vi nått att göra i SA?......svårt att undvika en jumboplats....men å andra sidan..en SA-plats garanterar ju fortsatt spel i den nya allsvenskan nästa år, det får väl bli huvudmålsättningen framöver.
Men jag är av naturen optimist...än har ju säsongen bara börjat...så visst finns det hopp om bättring!
- Hockeyoraklet
- Forumamatör
fagervall har ju flera gånger sagt..att man bygger ett lag bakifrån..det har han ju säkert rätt i.....så länge man inte släpper in några mål så förlorar man ju inte.
men på hemmapålan har spelet varit lite tafatt hitills...verkar som att Lakers för tillfället är bäst på att spela på resultat...skaffa sig en ledning och sen försvara den.
Men när det är jämnt i sista perioden verkar rädslan att förlora matchen vara större än viljan att vinna. PÅ hemmaplan måste det ju vara tvärtom!
Framförallt om vi ska göra oss gällande efter jul. I SA kommer säkert de flesta matcher vara jämna ända in till slutsignalen.
men på hemmapålan har spelet varit lite tafatt hitills...verkar som att Lakers för tillfället är bäst på att spela på resultat...skaffa sig en ledning och sen försvara den.
Men när det är jämnt i sista perioden verkar rädslan att förlora matchen vara större än viljan att vinna. PÅ hemmaplan måste det ju vara tvärtom!
Framförallt om vi ska göra oss gällande efter jul. I SA kommer säkert de flesta matcher vara jämna ända in till slutsignalen.
-
- c/o LL´s Forum
Fast krånglar man till det lite, så ska kanske inte ett lag skjuta 40 skott på mål, om det är uttalat att laget ska spela en defensiv hockey, som bygger på att man har ett nästan vattentätt försvar. Då handlar det kanske mer om att vinna med låt oss säga 2-0, 1-0 eller 2-1.
Nu tycker jag betydligt bättre om ett lag som skjuter 40 skott och vinner med 5-3 till exempel.
Nu tycker jag betydligt bättre om ett lag som skjuter 40 skott och vinner med 5-3 till exempel.
Hm överlägsna och överlägsna... Laget har hittat en riktigt bra spel och alla trivs med alla, och så har man ju segersviten i kroppen vilket säkert gör en hel del.. Och så har man en jävla vilja, t ex. att man kan vinna ett 1-3 underläge..för några år sen så låg Rögle under, så kom man aldrig ifatt! Men ni verkar ha fått spelet till att fungera bättre nu!?Räven wrote:Ja, Rögle verkar vara i en klass för sig själva i år.
RögleBabe, vad är din förklaring att ni är så överlägsna, för det är ni faktiskt?
Skånsk stockholmare
Jo, helt klart har man fått spelet att fungera bättre, men jag undrar om det är tränarens förtjänst till största del, eller har era nyförvärv passat in så bra att alla kuggar funkar. Jag förstår att när alla trivs så funkar det bra, och att det är roligt det man gör.
Men ni trummar på med en så pass överlägsenhet att det måste vara kul som supporter att få uppleva när det bara löper på.
Men ni trummar på med en så pass överlägsenhet att det måste vara kul som supporter att få uppleva när det bara löper på.
Ja, visserligen har nyförvärven passa som kuggar. Men nu har även "de gamla" börjat producera mycke mål..så som sagt alla verkar allmänt trivas så.. Självklart är det njutning för fulla muggar som gäller, man måste ju passa på!Räven wrote:Jo, helt klart har man fått spelet att fungera bättre, men jag undrar om det är tränarens förtjänst till största del, eller har era nyförvärv passat in så bra att alla kuggar funkar. Jag förstår att när alla trivs så funkar det bra, och att det är roligt det man gör.

Skånsk stockholmare
Ja, tyvärr så finns det alltid märkliga människor som snabbt hittar orosmoln.
Men ni har lyckats med att få ihop ett lag där kemin mellan spelarna stämmer, det är något som jag alltid undrar när man värvar, hur vet man att dessa personerna trivs ihop och drar åt samma mål och trivs med tränaren och delar hans uppfattning. Det har jag sett på arbetsplatser hur viktigt det är att man trivs ihop, för gör man inte det så blir det pannkaka. Ni har lyckats med det i år och det är bara att grattulera.
Men ni har lyckats med att få ihop ett lag där kemin mellan spelarna stämmer, det är något som jag alltid undrar när man värvar, hur vet man att dessa personerna trivs ihop och drar åt samma mål och trivs med tränaren och delar hans uppfattning. Det har jag sett på arbetsplatser hur viktigt det är att man trivs ihop, för gör man inte det så blir det pannkaka. Ni har lyckats med det i år och det är bara att grattulera.