Vakter...

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Ljungbybo
Forumamatör

Vakter...

Post by Ljungbybo »

Måste säga att vissa av vakterna i Växjö ishall är något av det värsta som jag någonsin har varit med om. Hörde att två av klackvärdarna gick bort för att säga till dem om det ständiga flödet av barn och ungdomar förbi klacken. De säger att de inte kan göra något åt det eftersom det inte finns något staket eller grind. Sedan säger de en sak som många tyvärr skyller på, nämligen att det är ju bara småbarn men jag måste säga att det är en väldigt vag ursäkt.
Säkerheten i Växjö är lika med noll och vakterna kan man inte ens ha en vanlig diskussion med för de snetänder bara.

Hoppas att säkerheten blir bättre för som den är nu, ja det är något av det sämsta i hela Allsvenskan.
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Själv gick jag förbi Troja-klacken med barn och uppfattade inte något hotfullt i det. På vilket sätt är det en säkerhetsfråga? Aggressiviteten från Troja-klacken vid någon fredagsmatch förra säsongen bör väl ha varit ett undantag. Eller är det ständigt en fara för barn att vistas i närheten av er klack?
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Instämmer faktiskt i att Växjö Ishall är en säkerhetsrisk...
Det är inte helt bra att barn springer runt hur som helst i ishallen...
Förr eller senare är det ett gäng supporters som fått lite för mycket innanför västen som gör något oklokt... =/

Dessutom finns det ju fler aspekter som gör att ishallen är en livsfara...
tänkte på det igår...om det skulle hända något (brand, läktare som går sönder etc.) då skulle det inte vara roligt att evakuera...

Som sagt, V-ö ishall...sämst i serien?
Ambassador | 19:57 ! ! !
Ljungbybo
Forumamatör

Post by Ljungbybo »

Du verkar missuppfatta mig medvetet.
Jag menar bara att det är otroligt onödigt att låta barn springa fram och tillbaka framför en klack och det kvittar vilken det är. Inte ens du kan ju vara så blåögd att du tror att de är små änglar som inte säger eller gör något när de går förbi. Jag har inte sagt att vi är en säkerhetsrisk för det är vi absolut inte men samtidigt är det Lakers ansvar att se till så att motståndarfansen får kolla på matchen utan att bli hånade av små barn.
Du kanske är en av dom som anser att eftersom det är barn så är det inget att bry sig om, men det är inte så lätt om det händer gång efter gång.
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Det kommer säkerligen att hända saker i växjö ishall om inte säkerheten blir bättre, det var även mycket tjaffs genom hönsnätet från växjöpubliken även där kommer inträffa saker kan jag ju slå vad om. Om det hade vatt fredagsmatch hade det nog inte varit så lugnt och fridfullt på bortastå. Att hallen fick byggas över huvudtaget är för mig ett mysterium.
Mano
Forumentusiast

Post by Mano »

Troy wrote:Det kommer säkerligen att hända saker i växjö ishall om inte säkerheten blir bättre, det var även mycket tjaffs genom hönsnätet från växjöpubliken även där kommer inträffa saker kan jag ju slå vad om. Om det hade vatt fredagsmatch hade det nog inte varit så lugnt och fridfullt på bortastå. Att hallen fick byggas över huvudtaget är för mig ett mysterium.

Hallen byggdes för 35 år sedan..
Det kanske säger dig en del...
Jag är Mano, vem fan är du?
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Troy wrote:Att hallen fick byggas över huvudtaget är för mig ett mysterium.

Det var en väldigt ointelligent kommentar....Hade förstått om den byggts för bara några år sen, men nu är det ju som Mano säger...byggdes för 35 år sen...Känns som inte kraven var de samma då som de är nu.

Det här med barn som springer runt kan jag hålla med om. Den frågan har debaterats många gånger här på forumet. Tycker mycket ligger på föräldrarna oxå som tar med sig sina barn till hallen och ser det som en enda stor fritidsgård. Jättesmidigt att ta med sina barn dit och sedan kan man själv i lugn o ro sitta o titta på matchen medans sina barn sysselsätter sig själva.
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Ok då jag ger mig det var säkert ingen som trodde på att växjö skulle spela allsvensk hockey för 35 år sedan, självklart inte eftersom ingen trodde det för 5 år sedan...
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Men,Växjö spelade i högsta serien för 40 år sen,så ishockeytradtioner har vi.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Troy wrote:Ok då jag ger mig det var säkert ingen som trodde på att växjö skulle spela allsvensk hockey för 35 år sedan, självklart inte eftersom ingen trodde det för 5 år sedan...

Ingen vidare kommentar där heller..
Problemet med hallen nu är väl snarare att den är nedsliten efter alla år och saknar de utrymmen och faciliteter som DAGENS besökare och utövare efterfrågar. Alla är medvetna om det, förhoppningen är ju att någon lösning kommer snart.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

att ungar är kaxiga o står o retar klacken är så vanligt att ja nästan blir chockad att du verkar tycka att det enbart händer i Växjö ishall??

ni skall vara glada att de små ungj*klarna;) inte mular er eller i vart fall kastar snöbollar på er!(häruppe går det att mula o kasta snöbollar fresten):)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Om något lag från växjö har spelat i högsta serien för 40 års sedan spelar väl ingen roll för den föreningen finns ju inte kvar nu ändå...lakers däremot inte ett skit tradition...de vet ni..men skit sammatråden handlade ju om vakterna håller inte med om att de är dåliga på nått sätt får dom är trevliga gubbar, Malul påstår du att det finns snö i växjö på vintern i så fall har jag missat nått de två åren jag har bott här...=) På tal om ungarna så var det en liten vilsen grabb som stod och viftade med lakersflagga på bortastå, kan gå illa han kanske bli omvänd en vackar dag :lol:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag skrev att det finns ISHOCKEY-tradition I Växjö.
Men med tradition tar man inga poäng det fodras annat för det.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det som jag kan säga är att jag tycker det är högst märkligt att inte plexit byts ut på långsidorna, det är mycket puckar som far ut i publiken. Kommunen tycks inte komma till skott överhuvudtaget, vilket är djupt bedrövligt.

Sedan det har snacket med tradition eller ej och vad det nu har för betydelse, när det gäller spel och så vidare och framtida utsikter för klubbens överlevnad med mera. Där säger jag bara, det är något som jag inte orkar lägga någon större energi på. Jag har jobbat i föreningar som bildades på 30-40 talet, det talades om tradition i många år och vad det hade för betydelse för framtiden. Vilket det hade fram till en bit in på 90-talet, men idag är det förlegat och endast historia. Men visst jag har varit med och uppvaktat klubbar som fyllt 50, 60 och 75 år, visst är det imponerande, men idag kan man inte titta bakåt, utan framåt och det är helt andra regler som gäller om klubbar ska utvecklas i rätt riktning.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Troy wrote:Om något lag från växjö har spelat i högsta serien för 40 års sedan spelar väl ingen roll för den föreningen finns ju inte kvar nu ändå...lakers däremot inte ett skit tradition...de vet ni..men skit sammatråden handlade ju om vakterna håller inte med om att de är dåliga på nått sätt får dom är trevliga gubbar, Malul påstår du att det finns snö i växjö på vintern i så fall har jag missat nått de två åren jag har bott här...=) På tal om ungarna så var det en liten vilsen grabb som stod och viftade med lakersflagga på bortastå, kan gå illa han kanske bli omvänd en vackar dag :lol:

Malul bor inte i centrala delarna av stan utan i våran norra förort kiruna... och där finns det snö.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Musicman
Forumproffs

Post by Musicman »

å sen finns det ju snö utanför ishallen i Växjö också....Från ismaskinen :roll:
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

:headbang:
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Kan väl inte jag veta...
Musicman
Forumproffs

Post by Musicman »

har ni ingen ismaskin????? :roflol: :roflol: :roflol:
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

:headbang:
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Mohaha...

aja hur som helst så var det bra tryck på klackerna i söndags alltid kul med derby med eller utan traditioner 8)
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Håller med dig :wink:
lakersbrud86
Forumamatör

Post by lakersbrud86 »

men det är ju samma sak när vi är nere i ljungby då kan det komma barn och håna lakersklacken, men då är det ju inga problem för då är vi ju i ljungby och den är det löjligt att ta åt sig det är ju bara småbarn...
Lakers är bäst :)
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Det är skillnad då är vi i Ljungby och där är alla vakter så snälla och tillmötesgående,fråga bara vår kille som skulle ha in trumman på förra matchen och där är inte barnen någon säkerhetsrisk för de har ju traditioner.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

alfax wrote:Det är skillnad då är vi i Ljungby och där är alla vakter så snälla och tillmötesgående,fråga bara vår kille som skulle ha in trumman på förra matchen och där är inte barnen någon säkerhetsrisk för de har ju traditioner.

Jojo, men om vi kunde låta bli att göra trumställningen av potentiella mordvapen så hade det ju inte varit några problem... :roll:
Dessutom förstår man ju Ljungbyvakterna, Dolitle har ett ganska skurkaktigt yttre! :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
munken
Forumamatör

Fjong

Post by munken »

Bor du i Växjö Troy, HOPPSAN!! varför då? Dög inte metropolen Ljungby. Ni har ju Sunnerbyhov och garvaren.
carl
Forumdemon

Post by carl »

- Våra vakter är snällare än era.
- Nej, våra är snällast.

Ärligt talat......................... :sleeping:
Troja - laget i hjärtat
Kiddan
Site Admin

Post by Kiddan »

Allting är relativt :dontknow:
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Jag var ju sugen på att testa på storstadslivet nårra år vettu med suschi-barer, lakerdomar, illussioner värendsvallar men framför allt OLEO!! HAHA
Får alltid fråga vad jag ska stiga av tunnelbanan nånstans :lol:
Synd att säga att vi som bor ute på campus känner oss som växjö bor dock, tror inte det finns någon som gör det faktiskt, här ute håller alla på sina traditionenliga lag och visar sig i " city " så lite som möjligt, Vad säger du munken har dom dress code på Oleo= :P jag o nårra gubbar var sugna till helgen....
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Tyvärr, det är 18-årsgräns på Oleo...

Tror dock att det är 16 på lördagar, så du kan testa då...

allvarligt talat.........
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

För en person som verkar tycka så illa om Växjö (pga ett hockeylag) så fattar jag inte varför han ens bor/bodde här. :roll:
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Du brukar hänga där hör jag o ragga 16 åringar hör jag :lol:
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Nu höjer ni nivån annars låser jag tråden!
milkman
Forumamatör

Oändlighet....

Post by milkman »

Att dom bara orkar............ :wallbang:
Lakej#4
Post Reply