Ekonomi igen
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Ekonomi igen
Verkar som deras problem aldrig vill ta slut när det gäller ekonomin. Får hoppas det löser sig även denna gång.
Vi brukar ju bli kallade kopia till Hammers, men en sak har vi inte kopierat, tack och lov, och det är deras sätt att klara just ekonomin.
http://www.hallandsposten.se/dagenshp/a ... p?a=122729
Vi brukar ju bli kallade kopia till Hammers, men en sak har vi inte kopierat, tack och lov, och det är deras sätt att klara just ekonomin.
http://www.hallandsposten.se/dagenshp/a ... p?a=122729
Det kostar väl på att ha Allsvenskan bästa målvakter, backar centrar osv. som vissa supportrar vill hävda att de har
Nej, om man nu skall va allvarlig en stund så är det tragiskt att det redan nu så här tidigt på säsongen verkar va så illa ställt i Halmstad.....bara det inte slutar med att det bara blir 10 lag kvar i serien
Måste dock säga att jag fortfararande inte förstår hur de lyckades klara elitlicensen för bara några månader sen
Nej, om man nu skall va allvarlig en stund så är det tragiskt att det redan nu så här tidigt på säsongen verkar va så illa ställt i Halmstad.....bara det inte slutar med att det bara blir 10 lag kvar i serien
Måste dock säga att jag fortfararande inte förstår hur de lyckades klara elitlicensen för bara några månader sen
Alltid Goisare......Jutet kaa :headbang:
Vad jag förstår så kan jag inte fatta hur något sådant kan hända egentligen, är det ingen i styrelsen som kan lägga en budget som man sedan följer, eller har man bara kört på och tänkt att det fixar sig eftersom kommunen skjuter till pengar, vilket inte sker med automatik längre.
När man sedan säger att man har de lägsta lönerna i SHA, så kan det bara vara inkomsterna/sponsorerna som fattas. Jag kan i och för sig tänka mig att det är en tuff sponsormarknad, med HBK och Drott i samma stad, de rensar väl de bästa sponsorerna. Med andra ord, det ser minst sagt illa ut inför framtiden för Hammers.
När man sedan säger att man har de lägsta lönerna i SHA, så kan det bara vara inkomsterna/sponsorerna som fattas. Jag kan i och för sig tänka mig att det är en tuff sponsormarknad, med HBK och Drott i samma stad, de rensar väl de bästa sponsorerna. Med andra ord, det ser minst sagt illa ut inför framtiden för Hammers.
Det där med lägsta lönerna ska man nog ta med en nypa salt.Låt oss för Guds skull tro att vi inte gör samma grejer i Lakers.Men jag är helt övertygad att vi har en styrelse som har full koll så jag är inte orolig för detta.Och detta är något som vi supportrar måste tänka på när vi önskar både det ena och andra.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Jo, Alfax, allt talar för att vi har det, men tänk för någon säsong sedan eller var det förra, då var det ganska risigt, alla inköp skulle komma till styrelsens kännedom, inte en klubba tilläts köpas in annars. Pengarna rann ur klubben utan kontroll, det var för många som gjorde inköp till de olika lagen utan att veta om varandra. Någon svindyr motivlackning av målvaktshjälm dök också upp.
Men då reagerade styrelsen handfast och nya regler kom till och det hela vände igen till det bättre.
Men då reagerade styrelsen handfast och nya regler kom till och det hela vände igen till det bättre.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Ni är alldeles för dåligt insatta i den här situationen och jag tycker det är lågt av er att sitta här och hacka på vår styrelse. Ni har nämligen inte en aning om det är styrelsen som ligger bakom de penningproblem vi har, eller inte.
Jag har inte full koll på det själv, och jag följer ändå klubben så nära det går.
Sen har vi samma budget som Troja, Mörrum och så vidare, men som det ser ut betydligt skickligare sportansvariga.
Jag har inte full koll på det själv, och jag följer ändå klubben så nära det går.
Sen har vi samma budget som Troja, Mörrum och så vidare, men som det ser ut betydligt skickligare sportansvariga.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Nja, så himla lätt tror jag nog inte att det är att fixa 1 miljon i underskott. Halmstad har dessutom hård konkurrens om publiken och det framgår ju att säsongsbiljetterna inte säljs lika frisk längre.
Men det är väl inte så konstigt, för ett hysteriskt drag som det var i början, varar knappast i all evighet, utan rätt var det är, så är vardagen där och då kan det bli svårigheter.
Men det är väl inte så konstigt, för ett hysteriskt drag som det var i början, varar knappast i all evighet, utan rätt var det är, så är vardagen där och då kan det bli svårigheter.
-
- Forumterrorist
Vi får hoppas att Hammers reder ut detta! Men man kan ju tycka att det verkar vara illa skött av dom ansvariga......det är väl ingen överaskning vad kostnaderna kommer att bli inför säsongen....eller?
Sen att budgetterade 600 säsongskorten bara blivit 300 kan väl inte varit den enda missräkningen.
Jag tror man vill mer än vad man har råd med. Men det är bara min åsikt,men jag kan ju ha fel.
Sen att budgetterade 600 säsongskorten bara blivit 300 kan väl inte varit den enda missräkningen.
Jag tror man vill mer än vad man har råd med. Men det är bara min åsikt,men jag kan ju ha fel.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Hammers> Det var inte min mening med att starta denna tråd att det skulle bli ett hackande på er styrelse, för precis som du skriver så har vi ingen aning om hur dom sköter sitt arbete, utan det var mer som ett varnande exempel att det kan gå snabbt utför när det gäller den ekonomiska statusen i en förening och det är något som vi suporters bör tänka på när vi skriker efter förstärkningar mm.
Man skall ha klart för sig att det kan snabbt gå utför med ekonomin om man inte är vaksam och det är nog något vi bör tänka på.
Som jag skrev innan så hoppas jag det löser sig för er denna gången med, och jag hoppas verkligen inte att vi i SMP en dag får läsa samma tråkiga nyheter om Lakers som ni drabbats av.
Man skall ha klart för sig att det kan snabbt gå utför med ekonomin om man inte är vaksam och det är nog något vi bör tänka på.
Som jag skrev innan så hoppas jag det löser sig för er denna gången med, och jag hoppas verkligen inte att vi i SMP en dag får läsa samma tråkiga nyheter om Lakers som ni drabbats av.
Nä, jag tror också att de flesta styrelser har god koll på saker och ting, men precis som du skriver det kan gå oerhört snabbt utför med ekonomin, det kan räcka med att en av sponsorerna flaggar nödflagg i sitt företag för att viktiga sponsorpengar går förlorade och att kostnaderna blir mer än budgeterat, för inte sjutton kan man räkna med alla oförutsedda grejer som kan drabba föreningen. Sedan när det gäller lagidrotter så är publiken en viktig inkomstkälla och den är oftast bortskämd och blir lätt en medgångspublik som sviker när det inte går som dom vill.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Tyvärr har man blivit van vid att läsa dåliga nyheter om Hammers ekonomi. Det är svårt att låta bli att inte bry sig, men föreningen har klarat ut alla situationer hittills.
Nu är det kommunen som vill ha stålar och det är givetvis inget konstigt med det. Det enda konstiga vore om de inte går med på någon sort avbetalningsplan. Hammers hjälper ju trots allt till att sätta Halmstad på kartan. Dessutom driver föreningen hockeyskolan, en av de mer populära i Sverige.
Nu är det kommunen som vill ha stålar och det är givetvis inget konstigt med det. Det enda konstiga vore om de inte går med på någon sort avbetalningsplan. Hammers hjälper ju trots allt till att sätta Halmstad på kartan. Dessutom driver föreningen hockeyskolan, en av de mer populära i Sverige.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Räven wrote:Jo, jag tror nog att kommunen i Halmstad ordnar med en avbetalningsplan, för som Hammers skriver så fyller en sådan föreningen en viktig uppgift inte minst för ungdomarna. Men det är klart att ska man betala av, så hämmar det för framtiden. Men att det ordnar sig det tror jag nog.
En skuld är otroligt lätt att skaffa sig, men otroligt svår att bli av med. Tror jag rätt är denna skulden rester från säsongen vi gick upp när vi fick pröjsa utbildningsbidrag retroaktivt - året vi var tvugna att skaffa en till häflten helt ny trupp eftersom den vi hade var alldeles för klen för allsvenskan.
Nåväl, bara att hoppas att skulden kommer att minska succesivt. Tror tyvärr inte det blir lätt, men med tiden försvinner den förhoppningsvis och vi kan kanske bygga upp en liten kassakista.
En succésäsong kan vara svaret på det - vi får se hur det går.
Så som jag ser det så fixar Hammers inte att spela i allsvenskan. Det är bara att gilla läget. Jag menar publikunderlaget och sponsorunderlaget är för klent. Intresset för Hammers är för lågt i Halmstad för att de ska kunna klara av att lira i allsvenskan verkar det som.
Jag har sett att vissa försöker förklara det med att det är tidigt på säsongen och inga pengar flyter in nu. Det konstiga är då att detta bara drabbar Hammers o inga andra lag i denna serie.
Lets face it. Just nu är Hammers ingen klubb för allsvenskan.
Jag har sett att vissa försöker förklara det med att det är tidigt på säsongen och inga pengar flyter in nu. Det konstiga är då att detta bara drabbar Hammers o inga andra lag i denna serie.
Lets face it. Just nu är Hammers ingen klubb för allsvenskan.
Last edited by Mygel on 6 September 2004, 10:20, edited 1 time in total.
Mygel wrote:Så som jag ser det så fixar Hammers inte att spela i allsvenskan. Det är bara att gilla läget. Jag menar publikunderlaget och sponsorunderlaget är för klent. Intresset för Hammers är för lågt i Halmstad för att de ska kunna klara av att lira i allsvenskan verkar det som.
Lets face it. Just nu är Hammers inget klubb för allsvenskan.
Jag tror att Hammers lider lite av fotbollen är väldigt stark och framgångsrik i Halmstad.Man säger ju framgångar föder framgångar och det stämmer ju. Hockeyn var ju riktigt het i Halmstad året de gick upp.Sedan misslyckades de där vi lyckades, skörda framgångar i allsvenskan första året. Effekten blev att publiken uteblev. Jag hoppas för Hammers skull att de löser det här. Var ska vi annars ha allsång
Har du sett Malmö.
Har du sett Världen!
Har du sett Världen!
Halmstad Hammers HC kallar samtliga spelare, senior, junior och ungdom, föräldrar, sponsorer, leverantörer och media till föreningsmöte
http://hammers.teamplay.se/
klippt från forumet (hammers)
"Tyvärr är föreningen konkursmässig om inte en riktigt generös sponsor dyker upp snarast!"
frågan är väll om de klarar resten av säsongen...
http://hammers.teamplay.se/
klippt från forumet (hammers)
"Tyvärr är föreningen konkursmässig om inte en riktigt generös sponsor dyker upp snarast!"
frågan är väll om de klarar resten av säsongen...
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
-
- c/o LL´s Forum
Ibland blir man otroligt förvånad över hur många chanser en del lag får att "pyssla" ihop sin ekonomi och förlänga tiden på lånen hos sina kommuner.
Hammers räknar snart sina sista dagar i allsvenskan. Med svikande publik och svikande sponsorer som båda inte längre tror på Hammers satsning blir det inte lätt att återhämta sig. Nä, detta reder dom inte ut. Tyvärr Hammers....
Hammers räknar snart sina sista dagar i allsvenskan. Med svikande publik och svikande sponsorer som båda inte längre tror på Hammers satsning blir det inte lätt att återhämta sig. Nä, detta reder dom inte ut. Tyvärr Hammers....
- Ambassador
- Forumproffs
- Bortsprungen Lakej
- Forumentusiast