Träna istället !!!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
IngeBlek
Forumamatör

Träna istället !!!

Post by IngeBlek »

Hur går det för ett av Sveriges sex hetaste lag. Blir det elitserien?

Ska ni inte ta och träna lite istället för att spela massa träningsmatcher, jag menar det går ju bra för er!!!

I och för sig så är ju Tingsryd bästa laget i ettan och Rögle ett mittenlag i allsvenskan så man får inte ta det för hårt i sin storsatsning mot elitserien.
Ni byggde ju dessutom upp ert självförtroende med att möta de lila.

Nej, ni får nog ta och köpa lite mer. Finns det inte någon med lite mer pengar i Växjö. Det finns fortfarande spelare som är lediga på marknaden.

Och blir det lock out så finns ju alltid Yzerman
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Moget inlägg tönten!
GS
Forumdemon

Post by GS »

Vet inte om man skall skratta eller gråta över sådana här inlägg.Moget, mycket moget.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

:roll: En till som vill att det ska bli hausee
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Matitsyn
Forumamatör

Post by Matitsyn »

NH/90 - SSK 4-1. Tingsryd - Växjö Lakers 5-5........

Inlägget från IngeBlek är sånt som kommer på köpet med den marknadsföring som jag påpekat. Tro inte att IngeBlek är ensam om den åsikten.........
IngeBlek
Forumamatör

Post by IngeBlek »

sorry, förstår att det inte var så moget och jag vet att det bara är träningsmatcher än så länge. Det är ju först under höst vår säsong som man ska va som bäst.

men ett rimligt mål för er bör vara
superallsvenskan våren 2005
plac. 3-6

vägen till elitserien är lång och kan ta lång tid kanske 2010 om ni håller uppe intresset med publik och sponsorer
Frasse
Forumentusiast

Post by Frasse »

Den som inte vet vad en marknadföring innebär...borde ta reda på vad den innebär.

Svaret är enkelt
En bra marknadföring innebär att pengar strömmar in.....inga pengar inget elitlag.

Lakers för en bra marknadföring...annars skulle vi inte ha råd med de spelare vi har idag....

Enkel matematik.

Å bättre kommer det bli på sikt.
GS
Forumdemon

Post by GS »

1,90 wrote:NH/90 - SSK 4-1. Tingsryd - Växjö Lakers 5-5........

Inlägget från IngeBlek är sånt som kommer på köpet med den marknadsföring som jag påpekat. Tro inte att IngeBlek är ensam om den åsikten.........

Har du påpekat något om vår marknadsföring innan? måste jag missat :wink:

Det är helt klart bara att konstatera att du är lika tjatig som en repig gammal LP-skiva, du får förlåta men dina inlägg om detta med vår marknadsföring visar helt klart att du inte har någon aning vad du pratar om när det gäller marknadsföring, men vi har hört din åsikt om detta nu i ett antal inlägg så kan du inte släppa det nu och försöka med lite andra inlägg på forumet, t.ex. hur du ser på ditt egna lags möjligheter under kommande säsong, spekulationer om hur serien kommer att sluta o.s.v.
Tycker det är enormt roligt med andra lags supportrar här på forumet som kan tillföra lite nytt här, men just nu är du bara tjatig och tillför inte mycket nytt.

Tycker det är starkt gjort av er att så klart vinna över SSK och det känns som ni kan blanda i er toppstriden i årets serie.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

NH90 har inget att hämta i toppen av årets serie, det behöver man ju inte vara ngn raketforskare för att räkna ut, dock tveksamt om 1,90 fattat det än.
Det ska bli mig ett nöje den dagen Växjö Lakers sopar till NH90 i Lakerdome och täpper till näbben på vissa personer.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

c70t5 wrote:NH90 har inget att hämta i toppen av årets serie, det behöver man ju inte vara ngn raketforskare för att räkna ut, dock tveksamt om 1,90 fattat det än.
Det ska bli mig ett nöje den dagen Växjö Lakers sopar till NH90 i Lakerdome och täpper till näbben på vissa personer.

/T5!!

Du vet ingenting om Nyköping Hockey, eller hur?
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Du verkar ju veta en hel del, som vanligt om allt och alla, så snälla Du upplys mig även i denna fråga.
Men å andra sidan, varför behöva veta ngt öht när man har en lirare som dig på forumet som vet allt om allt och alla, få forum förunnat.

/T5!!
Last edited by C70T5 on 16 August 2004, 00:23, edited 3 times in total.
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

c70t5 wrote:Du verkar ju veta en hel del, som vanligt om allt och alll, så snälla Du upplys mig även i denna fråga!

/T5!!

Så, tydligen vet du alltså ingenting om Nyköpings Hockey. Varför säger du då att de inte har något i toppen att hämta?

Finns många som inte vet något om den här serien alls. Ifjol var Rögle så otroligt favorittippade man bara kan bli, i år ses de som ett mittenlag - och de har samma trupp i stort sett!

För två år sedan var vi tippade att lätt gå till SuperAllsvenskan, vi hade värvat så jävla bra så. Året efter, ifjol alltså, värvade vi betydligt bättre men då var vi inte värda ett skit. I år har vi värvat ännu bättre, fortfarande inte värda ett skit trots att vi var ett ynka mål från att gå till SA.

I år är Växjö där vi var de andra året, vi skulle promenera till SA men det blev bara kattskit av allting. Truppen var inte alls vad vi trodde den skulle vara. Den säsongen började ändå med att vi spelade jämnt mot Södertälje och Malmö...

Det kan hända er, eller inte...

Vänta till serien är spelad. Bedöm varken er själva, oss eller Nyköpings Hockey innan dess...
GS
Forumdemon

Post by GS »

Hammers> Nu få du f-n ge dig, vi skall inte bedömma några medans du här så fort det finns tillfälle och dömmer ut både målvakter, centrar och nyförvärv i vårt lag.

Visst jag kan till fullo hålla med dig om att serien först bör spelas innan, men lev efter det du med då.

Sedan så visste du själv tydligen inte mycket om NH90 som C70 bad dig om att få upplysningar om. Du som vet så mycket bör väl kunna även deras lag på dina fem fingrar.
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

GS wrote:Hammers> Nu få du f-n ge dig, vi skall inte bedömma några medans du här så fort det finns tillfälle och dömmer ut både målvakter, centrar och nyförvärv i vårt lag.

Visst jag kan till fullo hålla med dig om att serien först bör spelas innan, men lev efter det du med då.

Sedan så visste du själv tydligen inte mycket om NH90 som C70 bad dig om att få upplysningar om. Du som vet så mycket bör väl kunna även deras lag på dina fem fingrar.

Jag vet bland annat att det heter Nyköpings Hockey, officiellt har man gått ifrån namnet NH90. Och visst kan jag börja rabbla spelare och lite om deras meriter, men ni kan ju trots allt inte veta om jag verkligen kan eller om jag slår upp det någonstans - eller hur?

Jag har inte bedömt något lag, jag har inte tippat någon serie och jag har inte spekulerat något i hur SHA kommer att gå. Jag har mina aningar, mina funderaingar och just mina spekulationer - men de håller jag för mig själv.

Däremot tycker jag att ni har värvat - i några fall - lite märkligt och att ni saknar allt vad självrannsakan heter. Nu börjar dock olyckskorpar i era egna led kraxa lite efter darrigt målvaktsspel och andra tveksamheter. Men de som gör det har nog lite till att lära sig om försäsongshockey...
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Riktigt tröttsamt med diskussioner som denna på forumet.

Skärp till er lite nu.
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Måste vara den interna poängligan han menar.....
munken
Forumamatör

Man blir bara trött

Post by munken »

Man måste se det så här, det verkar som om vi i Växjö i alla fall har lyckats eftersom fans från andra hockeyklubbar verkar ha många åsikter om lakers. Avundsjukan är en konstig drivkraft.

Jag blir därför bara glad när när folk försöker pissa lakers på ryggen, det visar att vi satt laget på kartan. All publicitet är bra publicitet, fortsätt gärna spotta jag får bara erotiska ryckningar.

Fd. Lakers
TheMiKe
Forumamatör

Post by TheMiKe »

1,90 wrote:NH/90 - SSK 4-1. Tingsryd - Växjö Lakers 5-5........

Buckshot??? Är det du? :?:
Staffan
Forumamatör

Katastrof för lakers om man inte går till kvalserien!

Post by Staffan »

Går inte Växjö till kvalserien denna säsong så anser jag att man kan lägga ner sin verksamhet!!
Skulle vara skoj och få se hur mycket pengar som dessa nyförvärv kostat och hur mycket de får i lön?

Mvh V.I.K
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Ha ha ha

Fy fan va trött man blir alltså :ajaj:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Lägga ner verksamheten om man inte går till kvalserien, vilket moget resonemang, säger jag bara.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ännu en förståsigpåare.GÄSP!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
NiGy
Forumproffs

Post by NiGy »

När jag tänker på det en stund så är det nog lika bra att vi lägger ner med en gång! Vi skippar allsvenskan i år! ;-)
Alla har rätt till min åsikt!
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

NiGy wrote:När jag tänker på det en stund så är det nog lika bra att vi lägger ner med en gång! Vi skippar allsvenskan i år! ;-)

Vi hoppar till elitserien istället :roflol:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Varanen
c/o LL´s Forum

Re: Katastrof för lakers om man inte går till kvalserien!

Post by Varanen »

Staffan wrote:Går inte Växjö till kvalserien denna säsong så anser jag att man kan lägga ner sin verksamhet!!
Skulle vara skoj och få se hur mycket pengar som dessa nyförvärv kostat och hur mycket de får i lön?

Mvh V.I.K

Det är trevligt att du har höga förväntningar på laget. Själv tror jag inte den stundande säsongen blir så enkel. Det finns många andra bra lag i serien. Vad det gäller spelarnas avtal så har jag inte en susning. Däremot har jag en känsla av att Lakers betalar mindre än vad många tror, inte minst de som önskar oss motgång i form av konkurs.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

VIK har väll inte billigaste truppen i allsvenskan om man säger så och igår åkte de visst på stordäng 0-8. Man kan juh förstå att vissa är avundsjuka på oss då.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Staffan Stålledräng, ja tjena. :roll:
Men som sagt, Växjö Lakers berör, underbart!

/T5!!
Lakers00
Forumterrorist

Re: Katastrof för lakers om man inte går till kvalserien!

Post by Lakers00 »

Staffan wrote:Går inte Växjö till kvalserien denna säsong så anser jag att man kan lägga ner sin verksamhet!!

Mvh V.I.K

Mvh...... jo jag tackar :?
Jag finner inga ord hur glad jag blev för den vänliga hälsningen... :roflol:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Ja det är ju för jävligt att Podein kommer tillbaka BARA för att suga ut en riktigt fet lön av VLH... klart, han måste ju tänka på pengarna så här på gamla dar... :eyecrazy:
Post Reply