c70t5 wrote:
Ang seriefavoritskapet, det är så vitt jag vet inget som Vi Lakejer har målat upp, utan det är andra supporters som gjort detta, varför?
/T5!!
Tja utan att börja någon sandlådedebatt så kan man tolka ett utalande som detta som att man anser sig ha ett lag som är bra mycket bättre än motståndarnas interna skytteligavinnare.
Han platsade inte i HV så han får spela i sånna lag som RÖGLE och TROJA.
Och inte i LAKERS.För vi vill inte ha han här uppe.
Jag har svårt för att se vad Arlbrandt ska svara på en sådan fråga som den han fick, Han säger:
"Växjö är enligt många favorit till seriesegern, vad säger du själv om detta?
- Jo visst, de är bra, men deras så kallade "NHL-värvningar" var inget man blev direkt jätteimponerad av. Jag tycker att vi är ett lika bra lag som Växjö."
Tycker han svarar vad man förväntar sig av en spelare han begår tjänstefel om han skulle stå och jubla över ert lag. Han är kanske inte jätteimponerad av era NHL-värvningar och han kanske anser att Rögles lag är lika bra som Växjös vad vet jag.
Jag tycker inte att Arlbrandt har sagt något fel...varför skulle han säga att han var i en sämre trupp än vad vi har...hade han gjort det DÅ hade han haft fel inställning och det är varken bra för honom själv eller Laget!
Ha det och lycka till denna säsongen (fast inte för mycket)
Belix wrote: Jag har uppfattat vad du menar ska försöka att inte försvara våra spelares utalande fler gånger öppet i ert forum.
Försvara?
Men du har väl inte "försvarat" ngn, utan ditt svar på "Lakejer115" inlägg, det var att berätta hur LL har förändrats till det sämre, inget annat.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Säsongen närmar sig och behovet av att diskutera hockey blir allt större. Det är väl därför ett högst relevant uttalande från Ahlbrandt få sådan här proportioner? I sak har han rätt och ur hans perspektiv kan man inte uttala sig på annat sätt.
Hammers wrote:
Hammers värvar på ett lite annorlunda sätt än vad ni i Växjö gör. För det första satsar man inte på färdiga spelare
Fredrik Ytfeldt är på tryout i Hammers nu. En lovande spelare på 33 unga år.
Han är säkert inte en färdig spelare utan kommer att utvecklas något oerhört i hammers, eftersom att han är en ofärdig spelare på 33 år
Per Carlsson wrote:Sen att Ahlbrandt själv är en klass sämre än vad våra Amerikaner är, ja det är ju en annan femma
Jag måste ju bara hålla med dig, Arla är ju helt kass alltså. En klass sämre än Era Amerikaner räcker ju inte till, Arla håller ju knappast divison 1 klass längre, han kan inte göra mål, inte skjuta, inte ens åka skridskor jämfört med Era Amerikaner. Era Amerikaner kommer att lyfta Er till sjunde himlen, inget snack om saken, såna klass spelare växer ju inte på träd, måste säga att jag är imponerad av Erat lagbygge, dom kan gå hur långt som helst, förmodligen så kommer NI inte ens att behöva ha en målvakt under matcherna i grundserien, lika bra att Ni lirar med 6 utespelare, för det finns ingen risk alls att ni kommer missa!!!
Speciellt imponerad av ert målvaktsval!!! Välkomna till Elitserien Växjö, åhhh shit jag glömde bort mig, det ska ju först spelas om det oxå!!!
Hellre ett löst skott av en bebis än ett hårt skott i huvudet av Arup
Som vi sagt tidigare vid flera tillfällen så är det inte vi Lakers-supportrar själva som målat upp oss till att vara favoriter utan det är ni andra lags supportrar samt media som fixat till det.
Per Carlsson wrote:Som vi sagt tidigare vid flera tillfällen så är det inte vi Lakers-supportrar själva som målat upp oss till att vara favoriter utan det är ni andra lags supportrar samt media som fixat till det.
Carlsson, käre lille vän, bara läs i ert forum, en del av Er är väldigt realistiska och är fullt medveten om att det är mycket svårare andra säsongen, men en del av Er har verkliga hjärnsläpp.
Sen ska vi inte glömma Hammes fans...Fernahall vinner poängligan...kanske den interna i Hammes då..med 12 mål och 7 ass
Per Carlsson wrote:Som vi sagt tidigare vid flera tillfällen så är det inte vi Lakers-supportrar själva som målat upp oss till att vara favoriter utan det är ni andra lags supportrar samt media som fixat till det.
Carlsson, käre lille vän, bara läs i ert forum, en del av Er är väldigt realistiska och är fullt medveten om att det är mycket svårare andra säsongen, men en del av Er har verkliga hjärnsläpp.
Sen ska vi inte glömma Hammes fans...Fernahall vinner poängligan...kanske den interna i Hammes då..med 12 mål och 7 ass
Min underskrift är mest för att reta upp folk då Fernhall inte är speciellt omtyckt i alla läger. Han är dock en väldigt bra ishockeyspelare som troligvis kommer göra en 30 poäng i år.
En fråga bara, vem är denne Fernhall?
Har bara hört Hammersfolk prata om honom, men kan i ärlighetens namn inte säga att jag sett nåt av honom när vi mött Hammers..
Det verkar som att ni vill få honom till att vara en "grinder", det kanske bara är så att han inte utmärkt sig i matcherna mot oss
Men så länge ni är nöjda med honom så är det väl bra antar jag
Lakerdome> Denna Fernhall utmärkte sig väl förra året mest i Växjö genom att köra över målvakten i en match, samma sak minns jag han lyckades med att göra mot Rögle i en match, så den ligan vann han nog överlägset i alla fall förra säsongen.
Per Carlsson wrote:Sen att Ahlbrandt själv är en klass sämre än vad våra Amerikaner är, ja det är ju en annan femma
Jag måste ju bara hålla med dig, Arla är ju helt kass alltså. En klass sämre än Era Amerikaner räcker ju inte till, Arla håller ju knappast divison 1 klass längre, han kan inte göra mål, inte skjuta, inte ens åka skridskor jämfört med Era Amerikaner.
Äh. kom igen nu! Såååå kass är han ju inte. *klapp på axeln*
Bortser man från hans glaskäke är han ju ganska hyfsad...
Jag måste ju bara hålla med dig, Arla är ju helt kass alltså. En klass sämre än Era Amerikaner räcker ju inte till, Arla håller ju knappast divison 1 klass längre, han kan inte göra mål, inte skjuta, inte ens åka skridskor jämfört med Era Amerikaner.
Äh. kom igen nu! Såååå kass är han ju inte. *klapp på axeln*
Bortser man från hans glaskäke är han ju ganska hyfsad...
Glaskäken har han övat på, det är hans största tillgång, det kallas rutin att kunna moppsa och sen bara se ut som döende svanen ju, det lyckades ju ytterligare en gång.