Center?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Rebecca
Forumentusiast

Center?

Post by Rebecca »

Det känns som att det är lite tunt på centersidan, även att vi har 5 centrar, eller???
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Hur menar du ?

Vi har Urban Omark, Torsten Yngvesson två Centrar som lätt kan ta en plats i alla, (det finns kanske ngt undantag), allsvenska lags första kjedja. Omark är ju snudd på elitserien.

Sedan har vi Thomas Lundström som hade tagit en plats i de flesta allsvenska lag och Daniel Johansson som vi hoppas ska lyfta sig genom att få spela center istället för forward.

Den lite osäkra är Johan Carlsson, men han är fortfarande ung och skulle han inte ta en plats denna säsongen utan bli utlånad till ngt div 1 lag så kan han säkert ta en plats nästa säsong.

Så jag förstår inte riktigt vad du menar med att det är lite tunt på Centersidan.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Jones
Forumamatör

Re: Center?

Post by Jones »

Rebecca wrote:Det känns som att det är lite tunt på centersidan, även att vi har 5 centrar, eller???
Det jag saknar bland centrarna är en duktig tekare, vi blev av med våra bästa Bjerdahl o Grans. Sådär kan det bli tufft till hösten. Men förhoppningsvis blir det några andra som kliver fram.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

har för mig att Mika har tekat en hel del och med ganska goda resultat.
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

Rebecca wrote:Det känns som att det är lite tunt på centersidan, även att vi har 5 centrar, eller???
Håller med dig, Lundström kan vi nog inte hoppas för mycket på tyvärr utan det blir Dalle som tar den platsen.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

chrimo wrote:
Håller med dig, Lundström kan vi nog inte hoppas för mycket på tyvärr utan det blir Dalle som tar den platsen.
Det håller jag inte med dig om för ett korvöre.
Även ifall jag hoppas att Dalle lyckas på centerplatsen, men att Lundström inte är så mkt att hoppas på, QUE ???
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Xiphoid
Forumamatör

Post by Xiphoid »

Dolitle wrote:
chrimo wrote:
Det håller jag inte med dig om för ett korvöre.
Även ifall jag hoppas att Dalle lyckas på centerplatsen, men att Lundström inte är så mkt att hoppas på, QUE ???
Tyvärr så skadar sig alltid Lundström ett par ggr per säsong och jag måste säga att han är inte vältränad killen.
Tomas kan bli hur bra som helst men tyvärr verkar han inte ha den rätta viljan.
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Tror nog att Lundstöm är tränad till i år hoppas han får vara skadefri för fagerwall räds inte att bänka någon ifall det inte kämpar det lär inte bli nån handväskhockey på T Lundström i år för då hamnar längst bort i båset
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Någon handväskehockey är inte Lundström känd för.

Det är absolut inte tunt på centersidan som helhet, däremot erkänner jag att det ser lite bekymmersamt ut när det gäller tekningarna. Men det är viktigt att komma ihåg att det är hela kedjan som vinner eller förlorar en tekning. Yngvesson, som exempel, fick faktiskt för dålig hjälp många gånger (Ja även av Podein!). Sedan gick det lite troll i det hela. Det är rätt sällan en tekning vinns "rent", dvs att tajmingen hos den ena är så överlägsen att pucken går till avsedd adress. Ofta blir det låst och sedan gräver en kedjekompis fram pucken. Här lämnades alltför ofta våra tekare ensamma mot 2-3 motståndare. Bjerdahl och Grans är erkänt duktiga, samtidigt som deras kedjor fungerade bättre. Fagervall kan säkerligen se till att inte heller detta lämnas åt slumpen.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Lobo wrote:har för mig att Mika har tekat en hel del och med ganska goda resultat.
Men han är ju inte center... :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Viktor666 wrote:
Lobo wrote:har för mig att Mika har tekat en hel del och med ganska goda resultat.
Men han är ju inte center... :roll:
Det är inte alltid det är centern som tekar heller...
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Vad det gäller Lundström håller jag helt med Crimo. Han hade kunnat bli hur bra som helst om han hade haft rätt inställning. Tyvärr har han ju en tendens att bli skadad :( När Lundström är bra, då är han ruggigt bra. Tycker han kan se lite ointresserad ut när han är på isen, frågan är hur pass intresserad han är av att ta en plats egentligen...låter som jag sågar honom, men det gör jag verkligen inte. Jag tror på Lundström, men han måste visa en bättre vilja och inställning...kom igen Lundström!!!!
Centersidan ser tunn ut tycker jag, Omark och Yngvesson är ju helt givna men sen tror jag det kommer bli Dalle som går in som tredje center... om nu inte Lunström är taggad till max....vem vet????
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

har sett Lundström i badbyxor och vältränad är väl kanske inte det första man tänker på.... Men han har en dj-a potential den saken är klar och vi lär behöva 3 bra centrar annars......
Post Reply