Kanadas vm lag 2003
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
"I samband med ispremiären, måndagen den 2:a augusti, kan Växjö Lakers presentera två NHL-meriterade förstärkningar som inom kort ansluter till truppen. En av dessa är en forward som var ordinarie i USA:s landslag under VM 2003."
Betyder detta att den andra är back? Ska isåfall Jeremias lånas ut kommande säsong för att få speltid och utvecklas ytterligare?
Betyder detta att den andra är back? Ska isåfall Jeremias lånas ut kommande säsong för att få speltid och utvecklas ytterligare?
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Just nu?c70t5 wrote:Vilken för tillfället anser Du är årets värvning i AS?Hammers wrote: Vilken övertro på denna liga. Vi får avvakta och se vem det handlar om, men jag har svårt att tro att det skulle vara årets värvning i allsvenskan vilket fall.
Skulle vara kul att veta, och inget dravel nu, utan bara ett namn, så kan vi ju på måndag se hur vår värvning/ar står sig enligt ditt tyckande.
/T5!!
Får väl säga Magnus Wernblom, en spelare som lätt hade kunnat gjort 500 NHL-matcer om han bara valt det.
Måste nog hålla med Hammers killen lite grann här även om jag inte vill ta ifrån er den kanon värvning o otåligheten som ni har just nu. Bara för att en spelare har NHL meriter så innebär detta inte att det är en bomb. Som någon sa så kan man tolka meriter lite olika, vilket ofta görs oxå. Det har varit en hel del spelare i allsvenskan under de senaste åren som har haft ett antal NHL matcher i bagaget, men där inga NHL spelare för det i mina ögon. De har fått testa eller sitta på bänken några säsonger o sen harvat i farmarligan. Många av dessa lirare har visat sig vara av medelmåttig allsvensk klass. Men eftersom Lakers verkar ha slagit på stora trumman (
), så gissar jag på att det inte är vanliga lirare med NHL meriter. Mest sannolikt är att det handlar om en spelare som håller på att se slutet av sin karriär, typ Podein.

-
- Forumamatör
Tror nog ...
inte att lakers värvar något därbortifrån som är sämre än podes ... och den värvningen var ju inte så illa ... vänta och se ... men bara för dem som är över tre ... 

För att citera min idol Peanut:
Oh MY GOOOOD!
Administratören som gick in på min Profil och redigerade bort min signatur & raderade mitt inlägg ... OMG!
Oh MY GOOOOD!
Administratören som gick in på min Profil och redigerade bort min signatur & raderade mitt inlägg ... OMG!
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Re: Tror nog ...
9 NHL-matcher, Wernblom hade gjort 500-600 om han bara velat.{SweET}Wolger wrote:inte att lakers värvar något därbortifrån som är sämre än podes ... och den värvningen var ju inte så illa ... vänta och se ... men bara för dem som är över tre ...
Däremot måste jag berömma eftersom jag tycker den värvningen är betydligt vettigare än både er Podeinvärvning ifjol och vad Miller-värvningen hade varit. Detta är en ung kille som vill visa vad han går för till skillnaden från de andra.
Har faktiskt funderat lite på om den här killen inte skulle passa Hammers, men nu har ju ni plockat honom. Vi får nog vår etablerade forward så småningom.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Jag vet hur mycket Podein gjorde för er, men jag tycker personligen inte om den typen av satsningar på spelare i den åldern när man siktar uppåt. MEN med er nye är ju inte det fallet. Han har betydligt fler år framför sig.Niles wrote:Man får beklaga att signaturen Hammers inte fattat mycket om Podeins storhet tydligen..har man inte sett vad han betydde för laget har man nog missat nåt på vägen..vi får väl ha överseende.
Jag vet hur mycket Podein gjorde för er, men jag tycker personligen inte om den typen av satsningar på spelare i den åldern när man siktar uppåt. MEN med er nye är ju inte det fallet. Han har betydligt fler år framför sig.[/quote]
Om du nu personligen inte tycker om denna typ av värvningar så är det ju tur att du slipper dom i ditt Hammers.
Annars kanske även Hammers hade behövt något "affischnamn" som både ökar intresset publikt och genom att publiken strömmar till så gör förmodlingen även sponsorerna det och massmedieintresset blir större vilket också bidrar till ett positivt lyfta fram klubben.
Det ser man väl också om man jämför antal besökare och farten på respektive forum. det har väl varit ca 10 inlägg på Hammers forum sedan den 30/7 och här är nog lite fler och du har säkert skrivit fler inlägg på detta forum än det varit på Hammers forum totalt under den senaste veckan. Detta är väl också en vink om vart intresset har varit riktat under en tid.
Hur pass bra/dåliga dessa två värvningar nu än må vara så har vi om ca ett halvår svaret på detta.
Om du nu personligen inte tycker om denna typ av värvningar så är det ju tur att du slipper dom i ditt Hammers.
Annars kanske även Hammers hade behövt något "affischnamn" som både ökar intresset publikt och genom att publiken strömmar till så gör förmodlingen även sponsorerna det och massmedieintresset blir större vilket också bidrar till ett positivt lyfta fram klubben.
Det ser man väl också om man jämför antal besökare och farten på respektive forum. det har väl varit ca 10 inlägg på Hammers forum sedan den 30/7 och här är nog lite fler och du har säkert skrivit fler inlägg på detta forum än det varit på Hammers forum totalt under den senaste veckan. Detta är väl också en vink om vart intresset har varit riktat under en tid.
Hur pass bra/dåliga dessa två värvningar nu än må vara så har vi om ca ett halvår svaret på detta.
-
- c/o LL´s Forum