Senaste förslaget som gäller (serieindelning)
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Senaste förslaget som gäller (serieindelning)
Saxat från aftonbladet.
Norra: Piteå, Boden, Skellefteå, Björklöven, Teg, Sundsvall, Leksands, VIK Hockey, Uppsala, Almtuna , AIK och Hammarby (alternativt Huddinge eller Arboga).
Södra: Skövde, Huddinge, Nyköping, Bofors, Halmstad, Troja/Ljungby, IFK Arboga, Oskarshamn, Mörrum, Nybro, Rögle och Växjö.
Norra: Piteå, Boden, Skellefteå, Björklöven, Teg, Sundsvall, Leksands, VIK Hockey, Uppsala, Almtuna , AIK och Hammarby (alternativt Huddinge eller Arboga).
Södra: Skövde, Huddinge, Nyköping, Bofors, Halmstad, Troja/Ljungby, IFK Arboga, Oskarshamn, Mörrum, Nybro, Rögle och Växjö.
- challe_berglund
- Forumproffs
Jag bryr mig inte så mycket, är ju mycket lättare att nå SA utan de kanske 2 största favoriterna. Förhoppningsvis får möta dessa lagen efter jul...
Kanske vill de flytta Huddinge till södra för att få bort ännu ett lag från norra serien som kanske inte anses hålla måttet för den nya 16-lagsserien. Det är ju inget vidare intresse runt lagen i undre halvan av norra tabellen...
Jag tippar på att följade lag trillar ur om det blir som detta förslaget:
Norra: Uppsala, Almtuna, Teg, Boden
Södra: Huddinge, Mörrum, Arboga, Skövde (alt Halmstad, Troja, Nyköping)
Hoppas Skövde klarar sig men det blir tufft. Har svårt att se något div 1 lag som skulle kunna ta sig upp nästa säsong!
Kanske vill de flytta Huddinge till södra för att få bort ännu ett lag från norra serien som kanske inte anses hålla måttet för den nya 16-lagsserien. Det är ju inget vidare intresse runt lagen i undre halvan av norra tabellen...
Jag tippar på att följade lag trillar ur om det blir som detta förslaget:
Norra: Uppsala, Almtuna, Teg, Boden
Södra: Huddinge, Mörrum, Arboga, Skövde (alt Halmstad, Troja, Nyköping)
Hoppas Skövde klarar sig men det blir tufft. Har svårt att se något div 1 lag som skulle kunna ta sig upp nästa säsong!
-
- c/o LL´s Forum
LaKaj skrev:Jag tycker den indelningen ser bra ut. Leksand mfl möter jag hellre efter jul, som en ytterligare morot. Ekonomiskt/publikmässigt tror jag inte vi förlorar på det eftersom publiksnittet snarare hänger ihop med antalet vinster än antalet "poplag" i serien.
Låter nog väldigt vettigt. Betänker man hur långt tid det tog för Lakers att komma igång förra säsongen, så kan det vara bra med lite "uppvärmining" fram till jul innan vi möter de tuffaste lagen. Speciellt nu också kanske, men många nya värvningar, inte minst på tränarsidan!
läste på svenskafans att detta skulle vara indelningen.
Norra Allsvenskan (12 lag)
Almtuna
Arboga
Björklöven
Boden
Bofors
Leksand
Piteå
Skellefteå
Sundsvall
Teg
Uppsala
Västerås
Södra Allsvenskan (11 lag pga AIK -> div1)
Halmstad
Hammarby
Huddinge
Mörrums
Nybro
Nyköping
Oskarshamn
Rögle
Skövde
Troja
Växjö
Norra Allsvenskan (12 lag)
Almtuna
Arboga
Björklöven
Boden
Bofors
Leksand
Piteå
Skellefteå
Sundsvall
Teg
Uppsala
Västerås
Södra Allsvenskan (11 lag pga AIK -> div1)
Halmstad
Hammarby
Huddinge
Mörrums
Nybro
Nyköping
Oskarshamn
Rögle
Skövde
Troja
Växjö
Daniel; man har växlat östra mot västra, dvs Västerås, Leksand, Bofors och Arboga tillhörde gamla västra och byter nu från södra till norra. Nyköping, Huddinge, Hammarby och AIK tillhörde gamla östra/norra.
Jag tycker det är bra att vi får Stockholmslagen. Det blir kul med lite nytt motstånd, men tyvärr då utan AIK. Tror ändå att dom får igenom sin överklagan och att man spelar i allsvenskan till hösten.
Jag tycker det är bra att vi får Stockholmslagen. Det blir kul med lite nytt motstånd, men tyvärr då utan AIK. Tror ändå att dom får igenom sin överklagan och att man spelar i allsvenskan till hösten.
-
- c/o LL´s Forum
Derbygrupper
Södra Allsvenskan
Derbygrupp 1
AIK
Hammarby
Huddinge
Nyköping
Nybro / Skövde
Oskarshamn
Derbygrupp 2
Mörrum
Halmstad
Rögle
Skövde / Nybro
Troja
Växjö
Om nu AIK får igenom sin överklagan, vill säga!
Dessa två grupper tycker jag ser ut att bli mest jämna, eller???
Derbygrupp 1
AIK
Hammarby
Huddinge
Nyköping
Nybro / Skövde
Oskarshamn
Derbygrupp 2
Mörrum
Halmstad
Rögle
Skövde / Nybro
Troja
Växjö
Om nu AIK får igenom sin överklagan, vill säga!
Dessa två grupper tycker jag ser ut att bli mest jämna, eller???
- Kanslisten
- Forumentusiast
- Kontakt:
jag tycker norra serien blev grymt svår och jämn,sundsvall lär inte upprepa in fina säsong!
Halmstad Hammers, Rögle BK, IF Troja-Ljungby, Mörrums GoIS, Växjö Lakers, IK Oskarshamn, Nybro Vikings, Skövde IK, Nyköpings HC, Hammarby IF och Huddinge IK + ett div 1 lag kanske
Blir en tuff serie det där med,5 lag som slåss om fyra platser uppåt som jag ser det
trevligt med bajen o huddinge,då lär ja ha råkat planera in o träffa tjejen i stkhlm och kommer vara på plats:)
Halmstad Hammers, Rögle BK, IF Troja-Ljungby, Mörrums GoIS, Växjö Lakers, IK Oskarshamn, Nybro Vikings, Skövde IK, Nyköpings HC, Hammarby IF och Huddinge IK + ett div 1 lag kanske
Blir en tuff serie det där med,5 lag som slåss om fyra platser uppåt som jag ser det
trevligt med bajen o huddinge,då lär ja ha råkat planera in o träffa tjejen i stkhlm och kommer vara på plats:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
- Kanslisten
- Forumentusiast
- Kontakt:
Saxat från dagens Barometern, intervju med IKO:s tränare angående nyförvärv, AIK och en massa annat.
http://www.barometern.se/artikel_standard.php?id=665946&avdelning_1=107&avdelning_2=0&question=10
Vad det gäller derbygrupper så slopas förmodligen dessa och i stället möts lagen tre gånger, vilket ger 30 matcher per lag.
- Ett bra upplägg om det blir så, enligt ryktet kommer det lottas på årsmötet i Uppsala vilka man får extra hemmamatcher mot, vi hoppas givetvis på Nybro och Växjö, säger Niklas Lundin.
http://www.barometern.se/artikel_standard.php?id=665946&avdelning_1=107&avdelning_2=0&question=10
- Kanslisten
- Forumentusiast
- Kontakt:
Tycker att man skulle kunna ha planerat allt lite bättre. Man skulle kunna t.ex. ha tittat på div 1 lagens ekonomier o förutsättningar o på så sätt ersatt AIK med ett lag under ifrån som kunde visa upp en god ekonomi o goda förutsättningar för allsvenskan. Jag vet att det blir lite töntigt med "pappers - avancemang" men det har ju skett tidigare (Tingsryd - VIK U). Mycket bättre än att spela en serie med ojämnt antal lag.