"Rossen är bossen" lämnar Mora
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
"Rossen är bossen" lämnar Mora
En sån grinder vore schysst att ha i laget. Kan ju ersätta Shjon om han lämnar Lakers..
Kolla på Mora´s Hemsida innan ni blir besvikna på att Ross inte kommer till Lakers...
http://www.morahockey.se/Admin/system/r ... asp?id=408
Det är bara ett gammalt rykte som är dementerat av Rossen.
http://www.morahockey.se/Admin/system/r ... asp?id=408
Det är bara ett gammalt rykte som är dementerat av Rossen.
Ross är för trött för att spela Elitserien. Där håller det inte att ha en spelare som bara spelar hockey på ena halvan av planen. I Allsvenskan skulle han dock kunna göra hur mycket nytta som helst. När han spelade hos oss var han kung, trots hans allergi mot egen försvarszon.
Troja - laget i hjärtat
Jo man skall nog jobba över hela isen enligt Fagervall. Samtidigt vill ha ha fler utpräglade rollspelare. Jag hoppas att Lakers inte går i samma fälla som alla andra hockeylag i Sverige och smetar ut spelarna till defensivt lagda, räddhågsna, disciplinerade robotar. Det kan man hitta tretton på dussinet i Sverige. Låt någon vara en offensiv kraft (ja, jag vet att all offensiv bygger på en stark defensiv). Orsaken till att man inte utser Sveriges bästa defensiva forward är att alla forwards är defensiva. Sedan köper man några offensiva spelare från utlandet (främst Finland) som man sedan försöker förstöra genom att indoktrinera de i ett extremt defensivt spel. Många finländare misslyckas och återvänder. Några anpassar sig och lyckas eftersom all offensiv talang inte går att döda. Min dröm är att Lakers inför ett system där centern är en tvåvägsspelare, en forward tar lite mer defensivt ansvar och en forward har en utpräglad offensiv roll. I vilken utsträckning kedjan jobbar framåt eller bakåt bestäms av centern, som genom sin position, avgör vad som gäller.
Kontentan av mitt korta resonemang ovan är att det förhoppningsvis finns uttrymme för offensiva spelare av Ross kaliber i Lakers. Men inte om han enbart är fet och lat.
Kontentan av mitt korta resonemang ovan är att det förhoppningsvis finns uttrymme för offensiva spelare av Ross kaliber i Lakers. Men inte om han enbart är fet och lat.
Lakers00 wrote:I dagens 21/4 Dalademokraten tillbakavisar Patrik Ross uppgifterna om att han skulle vara på väg till Norge.
- Jag har kontrakt med Mora, och jag kommer att spela för Mora i elitserien, slår Ross fast.
Så han blir nog kvar i MIK........tur för dom.
"På måndag ska Ross ha en sittning med Moraledningen och snacka framtid.
Det kan resultera i att Mora bryter kontraktet med honom.
I så fall kan Växjö Lakers bli nästa klubbadress.
Till Smålandsposten säger Patrik Ross:
- Det skulle vara ett väldigt kul alternativ. I Växjö finns draget på läktarna och närheten till Jönköping."
Mycket kan tydligen hända på en vecka
-
- c/o LL´s Forum
Jag läste också det, men jag har inte hittat ngn riktig bekräftning på det.
Men dom har ju haft presskonferans idag vid 14.30...
Jaha, Vilka finns det kvar att värva egentligen <----->spetsen framåt verkar bli svår att formatera, tyvärr.
Men man vet aldrig....
/T5!!
Men dom har ju haft presskonferans idag vid 14.30...
Jaha, Vilka finns det kvar att värva egentligen <----->spetsen framåt verkar bli svår att formatera, tyvärr.
Men man vet aldrig....
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Jo, jag vet.
Som sagt, spetsen framåt måste bli starkare, och för att detta ska bli ett faktum så måste det till minst 2 stabila målskyttar, enligt mig.
Holm sägs det ska vara bättre på att slåss än att göra mål, och i botbåset gör man definitivt inga mål.
Väl Mött!!
/T5!!
Som sagt, spetsen framåt måste bli starkare, och för att detta ska bli ett faktum så måste det till minst 2 stabila målskyttar, enligt mig.
Holm sägs det ska vara bättre på att slåss än att göra mål, och i botbåset gör man definitivt inga mål.
Väl Mött!!
/T5!!
-
- c/o LL´s Forum
Poängkung i Mora förra säsongen 55 poäng på 42 matcher (27 mål) gör comeback i division 2 klubben IF Noretpojkarna.
http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... /13730.htm
/T5!!
http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... /13730.htm
/T5!!
Skall Shjon lämna oss?
Var har du hört det, och varför i så fall?
Men Brad verkar vilja vara kvar en säsong till...
-
- Forumterrorist
Re: Skall Shjon lämna oss?
furioso wrote:Var har du hört det, och varför i så fall?
Ke............
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Re: Hier
furioso wrote:Min fråga e då, skall Shjon lämna Lakers? å varför?
Mitt svar är: Med största sannolikhet och anledningen torde ju vara den att han var j-vligt tveksam inför den här säsongen...
Men man vet ju aldrig! Han kanske är som Grans...
Jag hoppas att han blir klubbchef!
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."