Framåt kille !!

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
INDIAN #66
Forumentusiast

Framåt kille !!

Post by INDIAN #66 »

:roll:
Snacka om framåt kille !

En ung kille från de småländska skogarna flyttade till Stockholm och gick till ett stort köpcentrum för att söka jobb. Chefen för köpcentrat undrar:"Har du någon säljerfarenhet?". Killen svarar:"Jorå, jag har jobbat lite som försäljare hemma i skogarna." Eftersom chefen tyckte killen verkade trevlig och framåt bestämde han sig för att anställa honom. "Du kan börja imorgon bitti" sa han till killen. "Jag kommer ner efter vi har stängt imorgon kväll och ser hur du har haft det på din första dag.
Killen hade en tung dag men till slut var den till ända. Efter stängningsdags kom så chefen ner som han lovat dagen innan. "Hur många affärer gjorde du idag?" frågade chefen. Killen svarade:"En". Då blev chefen lite fundersam och sade "Bara en!?. Våra försäljare brukar normalt göra mellan 20 och 30 affärer på en dag. Hur mycket pengar rörde sig affären om ?" Killen svarade: "911 138 kronor". Chefen blev mycket överraskad och sade: "911 138kronor!!! Vad sålde du då till honom?" Killen svarade: "Först sålde jag en liten metkrok. Sedan sålde jag en mellanstor metkrok. Därefter sålde jag en stor metkrok. Sen blev det ett metspö. När jag sedan frågade vart han skulle fiska någonstans svarade han att han skulle åka ner till kusten. Då sa jag att han skulle behöva en båt, så vi gick ner till båtavdelningen. Jag sålde honom den stora Baylinern med dubbla motorer. Därefter visade det sig att hans lilla Honda Civic inte fick dra den stora båten, så jag tog med honom till bilavdelningen och sålde honom den där 4-hjulsdrivna Chevrolet Tahoe´n." Chefen som nu var i chocktillstånd sade...."Så du menar alltså att en kille kom in för att köpa en metkrok och du lyckades sälja honom en båt och en bil?!?!?!" Då svarade killen glatt: "Nej, nej ! Han kom in och skulle köpa tamponger till sin fru, och då sa jag att han lika gärna kunde åka och fiska, eftersom helgen ändå skulle vara förstörd!"
:wink:
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
Zeb
Forumamatör

Post by Zeb »

:lol:
PIDDE
Forumamatör

Post by PIDDE »

Den var inte att leka med. :clappy: :roflol: :D :clap:
POSEIDON!!!!!
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

haha :clap:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

:lol: :lol:!!!

Jag fyller på med en annan:
Jo det var en kille som hade träffat sin drömtjej, och efter ett par veckors förhållande så presenterade tjejen killen för sin mamma och sin syster.
Vart är din pappa sa killen, då sa tjejen att han jobbar.
Nåväl, efter ett tag så bjöd tjejen hem killen på middag, och då tänkte killen, ja nu jävlar ska jag äntligen få till det.
Så han styrde kosan till apoteket, och väl framme vid disken så sa killen till apotekaren, jag skulle vilja köpa en kondom för ikväll kan det bli lyckat. Jaha sa apotekaren och gav killen kondomen, då sa killen, jag tar en kådis till, brudens syrra är riktigt fin med, så vem vet, jag kanske kan få sätta på henne med, jaha sa apotekaren och gav killen en kådis till, då sa killen, nä fan jag tar en kådis till, brudens morsa är jävligt snygg med så har jag tur så kanske jag kan gänga alla tre ikväll.
Apotekaren tittade konfunderat på killen och gav honom de tre kondomerna. Kvällen kom och middaggen var serverad hemma hos tjejen, alla satte sig till bords och knäppte händerna för att be en bordsbön. När bordsbönen var klar så satt killen fortfarande kvar med händerna knäppta. Då sa tjejen till honom, men va fan, jag visste inte att du var så jävla religös...nää, sa killen, men jag visste inte heller att din pappa var apotekare!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Guest

Post by Guest »

Medgångssupportern wrote:-Vet ni varför det stod 22 stycken TAIF:are utanför Oléo i fredags? -??? -Jo, man måste vara 23 för att komma in!
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

får bjussa på några stycken jag med..

Klä på dig kvinna! Jag har vunnit 3 millioner på tipset.
Men vad ska jag ta på mig?
Det har väl ingen betydelse, bara du försvinner.

---

Frun frågar sin man
Om jag dör, skulle du gifta om dig?
Oh nej, min älskade!
Jaså du menar att vårt äktenskap är dålig att du skulle inte försöka igen?
Nej, säger mannen jag menar inte så.
Du skulle alltså gifta om dig?
Ja, kanske om jag skulle träffa den rätta.
Skulle ni bo kvar i detta huset?
Eftersom jag trivs här, ja jag tror det.
Skulle ni älska i samma säng som vi?
Vi köpte sängen nyligen, jag tror att inte skulle jag slänga ut det.
Skulle hon bära mina kläder också?
Om det skulle passa henne, varför inte.
Skulle hon få använda min golfutrustning?
Det tror jag inte, hon är vänsterhänt.

---

Tonårsflickan för första gången, hos gynekologen.
Jag har aldrig klädde av mig framför en man. Säger flickan.
Gynekologen: Jag har ett förslag:
Vi släcker ljuset och, när du är klar säger du till.
Efter en stund, frågar flickan:
Var ska jag lägga mina kläder?
Gynekologen: Lägg de ovanpå mina.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

:roflol: :roflol: :ok:

/T5!!
PIDDE
Forumamatör

Post by PIDDE »

:roflol: :clappy: :clappy: Var får ni allt ifrån?
POSEIDON!!!!!
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Kvinnliga hormoner i öl

Igår meddelade amerikanska forskare att man funnit kvinnliga hormoner i öl.
Empiriska bevis har också framtagits. Forskarna har låtit 100 män dricka 6 liter öl var.
Resultatet är helt entydigt. Samtliga män (100%) gick upp i vikt, pratade oavbrutet och kunde inte köra bil.

Fler tester är för närvarande inte planerade.

En kvinna sitter på en bar och har på sig jeans och en top. Hon har aldrig rakar sig under armarna, och som resultat har hon två mörka, yviga buskar under varje arm. Var tjugonde minut sträcker hon upp ena armen och vinkar till bartendern att hon vill ha en ny drink, och detta fortsätter under hela kvällen. Och varje gång hon gör så, kan resten utav barfolket se hennes armbuskar.
Några minuter före stängningsdags vinkar ett fyllo till sig bartendern och säger:
"Ja..jag skulle vilja bjuda ballerinan där borta på en drink."
"Vad får er att tro att hon är en ballerina?"
"En tjej som kan lyfta upp sitt ben så högt måste vara en ballerina."

:lol: :lol:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

3 tjejer var på väg hem från puben.

När dom kommer in i entren i 3 våningshuset där dom har sina lägenheter så upptäcker dom att belysningen inte fungerar. Dom bestämmer sig då för att med hjälp av räcket ta sig upp till sina respektive lägenheter.
Väl uppe i trappan så trillar dom nästan över en man som ligger helt däckad. Glada och lite fyllekåta som dom är så vill ingen av dom att ska vara någon av deras killar som ligger där när han kommer behövas i sängen.
Eftersom belysningen inte fungerar så bestämmer dom sig för att ta reda på vem han är med hjälp av att känna sig fram i kalsongerna på han.
Den första tjejen går fram till mannen, öppnar gylfen, och sträcker in handen. Direkt säger hon:
-Han är inte min.

Nästa tjej går fram, sträcker in handen, och säger nästan omgående:
-Han är inte min heller.

Så går den tredje tjejen fram, sträcker in handen. Hon tänker efter en liten stund innan hon säger.
-Han bor inte i denna trappuppgången :whistle:
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

:eeeh:
Var ligger logiken i detta?

Scenario 1:
Du kommer hem kl 05:38 efter en fuktig kväll på stan.
Du smyger dig in genom dörren, och stänger den försiktigt bakom dig.
Tar av dig skorna, utan att tända lampan.

Går i strumplästen in i köket, lirkar upp kylskåpsdörren och
dricker lite juice för att fixa lite på den värsta andedräkten och vätskebalansen.

Smyger dig in i badrummet och tar endast minimalt med vattendropparpå tandborsten. Gurglar inte, men sköljer försiktigt och spottar lugnt ut.Kissar ljudlöst utan att spola. Klär av dig i vardagsrummet, kryper längstgolvet in på sovrummet och lirkar kroppen försiktigt in under täcket.

Vad händer? Jo, där sitter frugan helt vaken, med fradga runt käftenoch skriker: "OCH VAR FAN HAR DU VARIT???!!!"

Scenario 2:

Men om du däremot vinglar hem på samma tid, prövar att träffa
nyckelhålet i entrédörren, svär och lever rövare tills du till slut fårupp dörren efter att ha väckt grannen och hans hund...drar igendörren med en smäll, kolliderar med garderoben i hallen till tonernaav hjärtskärande smärtevrål, dunkandes i väggarna.

Klampar in i köket och river ut diverse varor ur kylskåpet, dricker
högljutt ur en mjölkkartong och rapar så rutorna dallrar.
Dundrar in i badrummet och pinkar högljutt - spolar två gånger försäkerhets skull. Borstar tänderna med kranen på fullt tryck, gurglaroch sjunger samtidigt.

Vinglar mellan väggarna på väg till sovrummet, smäller upp
dörren så huset skakar, och vrålar:

"HÄR SKALL DET KNULLAS!!!!!"

Vad sker?

Jo, då sover hon som en sten...
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

:roflol: :roflol: :roflol: :ok:

/T5!!
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

c70t5 wrote::roflol: :roflol: :roflol: :ok:

/T5!!
Jag har fler, men jag tar nån då & då.

// I#66 :wink:
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

OK, då får du en till...

ETT BLAD UR HUSTRUNS DAGBOK
Lördag-kväll

Maken var konstig idag. Vi hade bestänt en träff på NK för att dricka en kopp kaffe. Jag hade shoppat med väninnorna hela dagen och jag tänkte att han kanske var lite sårad för att jag var lite sen. Men han sa ingeting om det.
Samtalet flöt inte alls, han vara tystlåten. Jag föreslog att vi skulle flytta oss lite så vi fick mera tystare platser i cafeterian, så vi kunde prata. Han gick med på det men var tyst i alla fall. Jag frågade honom om han hade bekymmer och han svarade: Inget speciellt. Jag frågade om det var mitt fel att han var tystlåten och han svarade:
Det är inget, inget du behöver bekymra dig om.
På vägen hem sa jag att jag älskade honom, han log och fortsatte att köra.
Jag kunde inte förstå hans beteende och jag vet inte varför han inte svarade på min kärleksförklaring.
Hemma kände jag att jag min man hade försvunnit lång bort, som om han inte längre ville hitta mig. Han bara satt och glodde på tv och verkade långt borta.
Till slut gick jag och lade mig och maken följde efter en stund. Förvånande svarade han på min kärlek och på mina smekningar, vi älskade, men han kändes fortfarande långt borta. Kände att jag inte längre orkade, så jag tog upp saken med honom, men märkte att han redan somnat. Grät mig till sömns. Jag vet inte vad jag ska göra. Är redan säker på att han har ett förhållande med någon. Mitt liv är en katastrof. . . . . . . . .

ETT BLAD UR MAKENS DAGBOK
Lördag-kväll
Frölunda förlorade idag, men jag fick knulla i alla fall.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

ett par till kanske...

En man väcker doktorn mitt i natten.
- Doktorn måste komma, min fru har ont, jag tror att det är blindtarmen.

- Ni kan gå hem och vara lugn, jag har ju opererade bort din frus blindtarm för tre år sedan, och aldrig hört talas om att blindtarmen växte ut igen!

- Nej, säger den oroliga mannen, men har doktorn hört talas om folk som gifte om sig?

---

En målerifirma i Målilla fick akut behov av en arbetskraft och ringde till arbetsförmedlingen i Hultsfred.

-Vi behöver snabbt som fan hit en människa som kan hjälpa oss.

-Det ända vi för närvaror har är en arbetslös gynokolog om det går bra.

-Jadå skicka hit honom på en gång så skall vi instruera honom hur han skall göra.

Efter några dagar ringde det igen hos arbetsförmedlingen och det var samma målerifirma och han var mycket angelägen att få prata med samma handläggare som sist.

-Fungerade det inte ? undrade handläggaren.

-Jodå, jag har aldrig sett på fan. Han skulle måla om en lägenhet och när han kom till dit så var den låst. Han målade ändå om hela lägenheten och till och med spacklade inne i skafferiet genom nyckehålet. Så om du har fler av denna sort så vill jag ha så många som du kan komma över.
Zeb
Forumamatör

Post by Zeb »

Ett flygplan är på väg till Gran Canaria. Piloten tar mikrofonen och
berättar för sina passagerare att flygningen mot Gran Canaria är
påbörjad, vilken väg dom skall ta och beräknad ankomst. När detta är
gjort önskar han passagerarna en trevlig flygresa men glömmer stänga
av mikrofonen.
- Håkan, har du ställt in autopiloten på Gran Canaria ?
Ja, det är klart. Nu skall jag gå och skita, sedan skall jag sätta på
Sonja av bara fan. Hon är alltid så kåt och beredd på ett snabbknull i
pentryt. Alla passagerare hör detta och även övrig personal i kabinen.
En flygvärdinna kommer springande i gången men snubblar raklång och
blir liggande på golvet. En passagerare klappar henne på axeln och
säger:
Du behöver inte ha så bråttom, han skulle skita först.....

Ber om ursäkt,kanske väl grov...
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Gubben ville ha lite bättre kondis så han gick till en snubbe som kan med sånt där.Snubben var stor som fan och såg ut som stt troll.Här har du ett par skriskor sa snubben.På isen dansade det runt en lättklädd dam.OK sa snubben, nu ska du jaga henne och när du får tag i henne så är hon din.jakten höll väl på en timme men lycklig var han.
OK sa snubben vi ses nästa vecka.
Gubben var otålig och tillslut så kom dagen.
han tog på sig skriskorna och for ut på isen.men idag var där två damer.
jakten tog lite över två timmar men än lyckligare var han.
tredje gången han kom dit så var där tre damer och nu hade gubben verkligen fått upp flåset.
Veckan där på så kom han till hallen men till sin förvåning så fick han inga skridskor utan ett par raggsockar.Snubben sa, nu springer du ut på isen och när jag får tag på dig, så är det jag som gör vad jag vill med dig. :twisted:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
lampan
Forumentusiast

Post by lampan »

En busslast med nunnor krockar i alperna alla dör. Hos st Per får de bekänna sina synder, den förste säger att hon har petat på en manslem en gång då säger st Per att hon får tvätta fingret i vigvatten. Den andre nunnan säger att hon har tagit en i en manslem med hela handen då säger st Per att hon får tvätta handen i vigvatten. När han ska fråga den tredje hörs en röst längre bak "Innan hon tvättar röven kan väl jag få skölja munnen först"...
Har du stormat isen älskar du VLH
Göte
Forumamatör

Post by Göte »

en fransk en tysk och en engelsk vampyr.gick in på en pub.den franska och den tyska vampyren sa till bartenden två glas varmt blod.den engelska vampyren sa ett glas varmt vatten.dom båda andra vampyrerna stirrade på honom.sen tog den engelska vampyren fram en använd tampong och sa...........TE-TAME

INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

:?
Lärarinnan ställer frågor till barnen.

- Vad är det som har fyra ben, är brunt och lever i skogen?
- Älgen, svarar Elsa.
- Rätt tänkt, säger lärarinnan, men det kunde också vara ett rådjur.
- Vad är grönt och hoppar i gräset?
- Gräshoppa, svarar Ulla.
- Rätt tänkt, men det kunde vara en groda också.

Då ställer Gösta en fråga till lärarinnan.

- Vad är det som är stort och hårt när fröken stoppar det i munnen, liten och mjuk när den tas ut?

Lärarinnan ger Gösta en örfil, men han fortsätter:
- Rätt tänkt, men det kunde vara tuggummi också!
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

En man sitter hemma och kollar sport på tv när hans fru frågar:
-Kan du fixa lampan i hallen??
Han tittar snett på henne och säger: Ser jag ut som en elektriker?
-Men kan du fixa kylskåpsdörren då??
-Laga kylen?? Ser jag ut som en kylmontör??
-Jaha, men du kan väl åtminstone fixa trappsteget vid ytterdörren.
Han säger: Jag är f-n ingen snickare och fixar inga trappsteg!! Ser det ut som det står Järnia i pannan på mig?
-Jag har fått nog jag går till puben.
Han går till puben och dricker några timmar och börjar få skuldkänslor och bestämmer sig för att gå hem och laga de trasiga sakerna. När han kommer hem märker han att trappsteget är lagat och lampan i hallen fungerar och att kylskåpsdörren är hel.

-Älskling, hur har det här gått till??
-Tja, efter du hade gått satte jag mig på trappan och grät lite. Just då passerade en ung man och frågade vad som var fel. Och jag sa som det var. Han erbjöd sig att fixa alla sakerna om jag antingen hade sex med honom eller bakade en kaka.
- Så vad blev det för sort?
- Men Hallåååå.....Ser jag ut som en konditor???
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

Skogshuggare Karlsson höll som vanligt på att hugga ner träd med sin yxa när en orm plötsligt ringlade sig ned från trädet.
-Den hugger jag ihjäl tänkte han och riktade ett hugg mot ormen.
-Vänta, snälla, skona mitt liv sa ormen. Du får önska dig vad som helst bara du inte dödar mig.
-Okej sa Karlsson. Då vill jag kunna pinka whisky.
-Din önskan är uppfylld sa ormen.
Karlsson trodde inte på ormen, men plockade fram termosmuggen och pinkade den full. Smakade försiktigt och kunde konstatera att det verkligen var whisky och en mycket god sådan. När han kom hem till frugan tog han fram två glas i köket och pinkade dom fulla.
-Vad gör du ? sa frun, vad håller du på med ?
-Smaka får du se. Frun luktade försiktigt försiktigt och sade: -Det luktar whisky och det smakar whisky och vad god den är. Dagen efter pinkade han var sitt glas på kvällen och så fortsatte det på onsdag och torsdag.
På fredagskvällen kom han hem, tog fram ett glas och pinkade det fullt.
-Jamen jag då sa frun, får inte jag något ?
-Idag är det fredag lilla gumman så då får du dricka direkt ur flaskan!!!
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

På en förskola här i Växjö så är det den dagen då barnen ska berätta vad deras pappor jobbar med. Då detta är en rik skola så börjar barnen en efter en: Min pappa är kirurg, min pappa är jurist and so on...

Lille Kalle är vanligtvis en pratmaskin som aldrig kan stängas av men idag är sitter han helt knäpptyst...

Så kommer turen till lille Kalle men han vägrar att svara.

Fröken: Men Kalle du måste berätta, alla andra barnen har ju berättat.

Kalle: Nej jag vill inte!

Fröken: Jo du måste!

Kalle: Okej då... Min pappa är erotisk dansare på en homobar och betalar dom extra får dom följa med honom hem och pippa honom i röven...

Fröken: , ungar gå på rast men Kalle du stannar...

Alla barnen går på rast och fröken frågar Kalle: Är det sant? Är han dansare?

Kalle: Nej men jag skäms så för vad han egentligen gör...

Fröken: Men vad gör han då?

Kalle: Han är hockeyspelare i Tingsryd...
.....
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

ROTFLOL@Mackan!!!!!!! :D
Klassiker!!!! :D
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Den var klart bra. :D
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

:oops:
En gammal man gifter sig med en yngre kvinna och trots att de är jättekära i varandra så kan inte kvinnan få orgasm när de älskar. De går till en psykolog för att få hjälp och får rådet att hyra in en ung, snygg man som ska vifta med en handduk över dem medan de har sex. Paret tycker att det låter lite märkligt, men eftersom de är desperata gör de som psykologen har föreslagit.
Men trots de nya försöken med den handduksviftande mannen i högsta hugg så går det i alla fall inte för kvinnan. Desperata att nå resultat byter den äldre mannen och handdukskillen plats. Kvinnan och den yngre mannen sätter igång, omedelbart får hon en jätteorgasm.
Hennes man tittar på den yngre killen med ett leende och säger: "-Där ser du grabben, så ska en handduk viftas".
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Birgitta besökte parfymbutiken på gågatan i Växjö :

-Jag har glömt vad den kallades för i reklamen. Man gnider in hela sig med den och plötsligt står man där i aftonklänningen och med en väldig snygg karl i armarna.

---

Folke hade fått en ledarhund. En labrador som hette Schido. Vid ett övergångställe gjorde Schido vad som var totalt förbjudet för en ledarhund, nämligen lyfte på ena benet och slog en drill på Folkes ben. Folke tog upp en sockerbit ur fickan och gav hunden den. En förbi passerad herre såg detta och utbrister.

-Jag såg alltihop och det var otroligt omtänksamt och snällt att ge hunden en sockerbit när den änndå visste att den gjort fel.

-Äsch, sa Folke. Jag skulle bara se i vilken ända huvudet var så att jag kunde ge hundkräket en spark i arselet.
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

Vad gör du om du fått gåshud på k*ken?

- dra ut den ur gåsen och fundera på din sexuella läggning
.....
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

En man går till doktorn för att söka hjälp för sin värkande armbåge. När han kommer in i undersökningsrummet finner han att doktorn är ute och det istället står en stor datamaskin mitt i rummet.
-Urinprovet, tack. Säger datamaskinen.
Mannen blir lite förvånad men sätter sin lilla burk med urinprov i en lucka på maskinens framsida. Luckan stängs och maskinen börjar skramla och skaka. Efter ungefär en minut kommer det ut en remsa ur datamaskinen. Mannen läser på remsan:

*Tennisarmbåge. Kom tillbaka om en vecka.

Mannen går därifrån, inte helt nöjd och han bestämmer sig för att driva lite med mskinen till nästa gång.
En vecka senare när han skall tillbaka förbereder han en burk med urin från både frun, dottern och sonen. Som kronan på verket drar han en handtralla och lägger lite säd i burken. Han går tillbaka till läkaren men möts av samma maskin igen. På maskinens uppmaning sätter han sin lilla burk i luckan och maskinen skramlar igång. Den här gången tar det betydligt längre tid innan remsan kommer ut. Mannen tar upp remsan och läser:

*Din son röker hasch.
*Din dotter är gravid.
*Din fru är otrogen.
*Och om inte du slutar runka kommer du aldrig att bli av med tennisarmbågen.

:oops:
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

Dags för lite skoj igen i de sista timmarna i det civila :

En bonde står och passar en stor flock med får som betar på fjället.
Då kommer det plötsligt en splitter ny BMW 7-serie på vägen nedanför.
En kille i Broni-kostym, Gucci-skor, med Ray Ban solglasögon och en
YSL-slips sticker ut huvudet ur bilen och ropar till bonden:

- Om jag kan räkna ut hur många får du har på betet, kan jag ta med
mig ett av fåren då?

Bonden tittar på killen och på den spridda flocken med
får och svarar:

- Det är OK för mig!

Killen kör fram BMW'n till bonden och tar fram en IBM Notebook som han
öppnar på motorhuven. Med hjälp av Nokias senaste 3G-telefon kopplar
han upp sig mot en NASA sida på Internet. Han kontaktar ett
GPS-satellit-navigationssystem, hämtar den exakta positionen och matar
in den i en annan Nasa satellit vilken scannar betesområdet med en
ultrahögupplösningskamera. Så öppnar han den digitala bilden i Adobe
Photoshop och exporterar den till ett annat ställe på Internet: Image
Processing Facillity i Hamburg. Inom några sekunder får han ett e-postsvar i
retur i sin Palm Tungsten, där står det: Picture processed and
datastored.
Så loggar han in på en MS-SQL databas via ODBC och kopplar upp ett Excel
dokument med flera hundra avancerade formler. När detta är gjort kör han
all data genom e-posten till en Xircom och på ett ögonblick får han respons.
Avslutningsvis skriver han ut en 150 sidors 4-färgs rapport på sin
mini-hitech-HP Coulor LaserJet och kastar ett öga på den sista sidan:

- Du har exakt 1586 djur säger han.
- Det stämmer, säger bonden, så du kan ta med ett av fåren.

Så tittar han på när killen går runt för att välja ut ett av fåren som
han jobbar hårt med att få ner i bagageluckan på BMWn. Då säger
bonden:

- Du, om jag kan säga exakt vad du jobbar med kan jag då få tillbaka fåret?

Killen tänker en stund på detta och säger att det är OK.

- Du är konsult, säger bonden
- Det stämmer, säger killen! Hur kunde du veta det?

- Det var inga problem:

Du kom hit utan att någon bett dig,
du skulle ha betalt för något som jag redan visste,
på en fråga jag inte ställt!

Dessutom har du ingen aning om hur den här branschen fungerar!

-Så är du så snäll och öppnar bagageluckan och lämnar tillbaka min hund!
.....
Grimson
Forumentusiast

Post by Grimson »

Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Grimson :roflol: :roflol: :roflol:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Post Reply