Spekulationer på VIK´s Silly Season!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
MEL
Forumdemon

Spekulationer på VIK´s Silly Season!

Post by MEL »

Fölajnde är saxat från http://www.vik.se (Västerås IK´s forum)

*Tycker det börjar lukta lite Tingsryd om Växjö. Lakers har ju inte snålvärvat direkt !

Antingen så ställer näringslivet upp helhjärtat på lakers... eller så finns det fler kontrakt för varje spelare...

Att näringslivet skulle ställa upp är väl inte helt omöjligt... men Växjö är inte ENORMT stort, dessutom finns det väl lite konkurrans om sponsorpengarna där !
Men å andra sidan kan man väl inte vara sååå förbannat dumma som Tingsryd att mygla med lönerna ?

*Ja, undrar om det inte klubbarna inser att nu är det en bra chans att ta chansen att komma upp i elitserien, i.o.m att jag tror (kanske många andra) att mora inte har någonting att hämta där uppe och således kommer få kvala..

*Växjö plockar allt som finns. Måste vara seriens mest oseriösaste klubb. Inget känns genomtänkt. Målet är bara att ha mest spelare av alla lag i laguppställningen/ teamboro truppen

*Sociala skäl kan ju vara allt från lön till träningstider. Sen kan det ju som sagt vara att hans flickvän/fru kommer ifrån de södra delarna av landet och om det skall flyttas från Leksand så var det till Växjö med omnejd.

*Att Holm valde bort VIK av sociala skäl låter ju helskumt. Snacka om att bli överraskad. Och Växjö, har han någon anknytning dit? Det här verkar ju vara rena snurren.

*Masken har ju uttalat sig om att Holm inte kommer att stanna kvar i LIF... då han inte accepterade kontraktet...

*I o m att VIK inte var aktuellt var väl det sista alternativet Växjö enligt VLT... dessutom har jag aldrig skrivit att han var klar...

*Holm är inte klar för tomtarna! Det står att det är Växjö eller STANNA kvar i Leksnad ! Och jag personligen tror att han stannar kvar i LIF, för snacka om att byta ner sig dubbelt upp för spel i växjö! Så nej nej, jag tror inte på detta, men vi får väl se vad han hanmnar. Hade han därimot kommit till VIK så hade han bytt upp sig dubbelt upp ! :-) Den som lever får veta vad som händer med den karln senare.

*Märkligt, enligt mina LIF-källor så fanns det endast ett alternativ för Holm och det var att flytta hem till Västerås. Nu sades det att han valde bort VIK av sociala skäl, flickvän bördig söderöver?

*Tobbe Holm till Växjö...ännu en spelare till Allsvenskans MIF...enligt dagens VLT.
Tråkigt för VIK, hans tyngd och tuffa spelstil hade behövts den här säsongen. Bara hoppas att det finns andra vid dörren som fyller den platsen..
carl
Forumdemon

Post by carl »

Det luktar lite VIK-avundsjuka, tycker jag.......

Så vitt jag vet har Lakers en spelarbudget på drygt 3 miljoner. Utöver det har Podein funnits i laget (ca 600 000 kr, tror jag) som finansierats externt. Inget konstigt att det går ihop, tycker jag. Särskilt med tanke på att de allra flesta har inkomster vid sidan av hockeyn.

Vad det gäller Lakers trupp hittills så tycker jag att det verkligen verkar genomtänkt. Det blir en bra mix mellan power-spelare och finlirare. Möjligen finns det en risk att power-spelarna blir för många i förhållande till finlirarna, men å andra sidan är inte truppen spikad ännu...
Troja - laget i hjärtat
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Hehe, vilka gulliga kommentarer. Hoppas de får äta upp alltihop under säsongen :twisted:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Hehe...skall bli roligt att tvåla till de på isen! :twisted:
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Det är väl ingen skam att bli jämförd med TAIF och MIF, eller? :roll:

JO, DET ÄR DET!!!

*Utdelar en välriktad pungspark åt Västeråshållet* :evil:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tjuriga Västeråsare :lol:
Vad jag vet kommer vi inte ha någon extremt stor spelaromsättning. Några lämnade ju dessutom av andra anledningar än att dom inte fick kontrakt. Ser det mer som en anpassning till vad en ny tränare vill ha och en strävan att bli ett snäpp bättre. Tycker dom kan kamma till sig lite däruppe.
Last edited by Niles on 28 April 2004, 14:46, edited 1 time in total.
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

ja vad säjer man :whistle:
Socker
Forumamatör

Post by Socker »

Hoppsan!

Vad är det man säger inte kasta sren i glashus!

Om jag inte minns fel så blev VIK degraderade till div 3 för inte så
många år sen.
Det fanns väl många anledningar till detta men bland annat så hade man
mixtrat med spelarlönerna.
Vem fan är Måtta och varför skall jag dricka med honom?
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Det här med lönerna i Växjö är rent skitsnack från de andra klubbarna. Jag tror inte lönerna är så jättefeta som alla tycks tro.
lampan
Forumentusiast

Post by lampan »

Snoken wrote:Det här med lönerna i Växjö är rent skitsnack från de andra klubbarna. Jag tror inte lönerna är så jättefeta som alla tycks tro.
Är det inte så att spelarna är garanterade en viss summa i månaden men att lakers betalar differansen vad deras jobb ger...
Har du stormat isen älskar du VLH
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

mmm Härligt inlägg riktig tändvätska åtminstone för mig iallafall vill ut och knäcka vik på isen nuu längtar såå finns det nått roligare än att slå såna lag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Viktor666 wrote: *Utdelar en välriktad pungspark åt Västeråshållet* :evil:
Jag hänger på och laddar högern!!!
Nu sjönk VIK supporters i mina ögon, jag som tyckte att de var ganska så trevliga.
Pinsamt inlägg, AVUNDSJUKA är ordet.
Heja VÄXJÖ LAKERS.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Den där Holm verkar vara en populär kille i V-ås :lol:

Synd att Västeråsarna ska spy galla över oss bara för att han inte vill gå till VIK.

Tror nästan han är för dålig för oss. Tycker Nyllet gjorde en bra match igår. Det är sådana lirare vi ska fylla ut med nu..

Växjö Lakers är de BÄSTA!
Dave Doe
Forumamatör

Post by Dave Doe »

Ber om ursäkt för vissas beteende.
Men jag tror många är väldigt tjuriga på Tobias Holm som flera gånger sagt i tidningen VLT att han ska rita på för VIK om det inte blir Leksand, nu väljer han kanske att gå till en konkurrent klubb. Men men ingen ursäkt för att spy galla över Lakers...Men man börjar tröttna på spelare som lovar saker :x ....A.k.a peter "judas" popovic :evil: .....

hej så länge....
Stefan Holmgren har ett Gulsvart hjärta!
VIKaren
Forumamatör

Post by VIKaren »

Socker skrev:
Om jag inte minns fel så blev VIK degraderade till div 3 för inte så
många år sen.

VIK degraderades till Div 2. Sen dess har man gått upp varje säsong ungefär.

Div 2 -> Div 1.
Div 1 -> Allsvenskan
Allsvenskan -> Fortsättningsserien
Allsvenskan -> Super Allsvenskan
Broder Daniel - AIA
Forumamatör

Post by Broder Daniel - AIA »

Till VIKaren: Tror inte att "Socker" var ute efter vilken division Ni blev degraderade till! Det var nog snarare VARFÖR?

RBK - laget i hjärtat mitt!
VIKaren
Forumamatör

Post by VIKaren »

Aha. Okej
homer_simpson97
Forumamatör

Post by homer_simpson97 »

Till VIKaren: Tror inte att "Socker" var ute efter vilken division Ni blev degraderade till! Det var nog snarare VARFÖR?
Skolkade du på matten? Utgifterna översteg intäkterna
perper
Forumamatör

Post by perper »

Peter Popovic Judas? Vad yrar gurkan om där uppe? Popovic har möjligen svikit ARBOGA nån gång... men alla från Arboga har nog förståelse för att han väljer SSK före allsvenskan...
Dave Doe
Forumamatör

Post by Dave Doe »

Man kallas "judas" när man återupprepade gånger säger att man ska spela för VIK. Efter elitserien var färdigspelad för SSK sa Poppe att han skulle välja SSK enbart om Zäta gjorde det. Så blev inte fallet....Ändå stannade han i SSK. Sorgligt men sant...
Att han sedan, när VIK spelade i ettan, sa att han mer än gärna ville hjälpa VIK till allsvenskan gör ju inte saken bättre...det började redan där....
Stefan Holmgren har ett Gulsvart hjärta!
VIKaren
Forumamatör

Post by VIKaren »

så ägd du vart perper.. så ägd.. bäst att du tänker innan du skriver nått här ;)
Post Reply