Ny spelare på G ????

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Kan tyvärr inte säga mer just nu.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
B.N
Forumamatör

Post by B.N »

Kan det kanske vara Roger Rosén från AIK Solna som kan vara på G till er :?: :?: Han vill ju bara träna dagtid, så hur tränar Lakers :?: :?: :!:

Men är det Ev. Roger Rosén, så är han en bra värvning till er !

Det kommer hur som helst att bli en mycket mycket intressant AS i höst !

Vi i Västerås/Västmanland tuggar på naglarna nu :eeeh: , för det e toktyst från VIK´s håll ! Jag personligen tror att de är knäpptysta fram till den kommande VIK Galan som är den 8 Maj. Men det är jobbit son F*n att vänta ! Man blir ju mer tokig, galen ut över det vanliga :lol: :lol: :clappy:

Hörs vid senare !

Tja så länge.
Det är trevligt att vara VIKtig
Men det är VIKtigare att vara trevlig
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Roger Rosén(??!), nää, det kan jag inte tänka mig..
Inte är det den toppforwarden jag hade hoppats på ialla fall :?
Längre upp på forwardskalan ska VÄXJÖ LAKERS!!!!!!!!!
Hoppas jag!..!?!?!!

/T5!!
Last edited by C70T5 on 24 April 2004, 21:46, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Dave Doe
Forumamatör

Post by Dave Doe »

Jag tippar på Andreas Paulsson, Hammarby!

Klart att han lämnar Hammarby...SAIK är intresserade samt ett par klubbar som man inte sagt vilka det är...
Stefan Holmgren har ett Gulsvart hjärta!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Andreas Paulsson, ex Hammarby, är klar för Skellefteå AIK.
Grattis SAIK, Paulsson verkar vara en riktig poängspruta.
Undra nu när nästa nyförvärv släpps, snart, jag vill veta nu!!! :oops:

/T5!! :wink:
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

B.N och Dave Doe: på VIKs furum spekuleras det ju även om Leksands Tobias Holm för Växjös del.

Off Topic: För övrigt så kan jag så delar jag förvåningen över vart alla pengar kommer ifrån enligt Ert forum. Dock är ju inte Grans, Boman Burman och Bjerdal gratis.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Du svarade ju själv på din fråga. Spelarbudgeten kommer att hållas ungefär på samma nivå som förra säsongen. Vad är förvånande med det? :roll:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Det sägs att VIK tydligen idag fixat jobb till ett av sina nyförvärv ifrån Sundsvall, men till vem är inte bekräftat, möjligen en viss Romö?

/T5!!
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

vi diskuterade att det var romö som var på väg tiull antingen Växjö eller oskarshamn men det var tydligen Västerås o Oskarshamn, även O-hamn har dragit sig ur så det är antingen Sundsvall eller Västerås som gäller för Romö.. ..Vart får Västerås alla kulor ifrån?
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Då blir man ju annu mera nyfiken på vilka de tilltänka förstärkningarna är.
Man är ju lika nervös som en knatte på julafton :oops:
Det verkar ju inte vara ngn av de namnen som det varit spekulationer runt.
VIK och stålar, nu vet ju inte jag om dom värvat så extraordinärt och dyrt, nää det tycker jag inte, men vem vet, dom kanske gör en Chelsea så håll i hatten :wink:
Väl Mött!!

/T5!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Oavsett hur VIK har/kommer att värva så skall vi se till att vi har ett slagkraftigt lag. Då menar jag ett som maximalt släpper tre lag framför sig i grundseriens tabell. Det kommer vi att ha.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Kommande tillskott då, och hur många blir det?
Det jag är mest orolig för är att hitta ersättare till Bjärkan och framförallt till Poddan, denna Poddan som kommer lämna ett tomrum efter sig, ett stort sådant . 8O
Väl Mött!!
(SKÅL HOCKEYKAMRATER, HELA SVERIGE) :lol:
Dave Doe
Forumamatör

Post by Dave Doe »

Kan väl säga att VIK har gått om pengar. Man har lärt sig av sina misstag sen KK:n.

Lägg där till att vi har dumpat två högavlönade spelare Jonas Finn-Olsson och Patrik Ulin. Och värvat in en billigare spelare, Jonas Leetma. Stefan Lundqvist skrev på ett 3-årskontrakt. Vilket betyder att han inte fått nån höjning sen hans förra lön, då han var utlånad till Avesta.

Kan väl säga att det med största sannolikhet är Mikael Romö som kommer skriva på men det är ju bara spekulationer. Kan inte vara Daniel Olsson som jag ville ha. Han har skrivit ett nytt kontrakt med Sundsvall samma sak med Johan Thelin.

Men den som lever får se.... :wink:

Väl mött...
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Dave Doe wrote:Kan väl säga att VIK har gått om pengar. Man har lärt sig av sina misstag sen KK:n.

Men om Ni nu har så gott om dollars, så varför inte värva bättre lirare då, med betoning på bättre och inte lika bra?
Bra ekonomi = bra trupp, eller är det bara jag som inte fixar den ekvationen.
Varför värva "lika" bra lirare som man tappat, varför inte ösa, satsa och värva bättre lirare?
Är det inte det man traktar efter om man har gott om dollars?
Väl Mött Hockeykamrat.

Dave Doe
Forumamatör

Post by Dave Doe »

Vi har värvat bättre lirare än vad vi har tappat, ingen tvekan om det. Med gått om pengar menar jag ju självklart inte 1,000 000 plus utan kanske 150,000 plus. Vilket i dagens allsvenska är gott om pengar!

Men jag ser ingen anledning att satsa alla pengar på en spelare som kan visa sig floppa totalt, exempelvis Jarmo Käkkelinen. VIK väljer istället att försöka värva smart och billigt samt plocka in egna juniorer.
I årets trupp har vi backarna Robin Persson(-85) och Jakob Bengtsson (-85) samt forwardsen Kim Jansson(-85), Emil Georgsson(-85) och Fredrik Näslund (-86) som ska aspirera på 2-4 platser i truppen. Viktigt att vi låter juniorerna komma fram och inte satsar på massor med kanadicker, jänkare eller finländare.

konstigt att alla länder är bättre än oss i hockey när vi tamefan utvecklar utlänningar i våran egen serie. Borde satsa mer på egna juniorer och ha en regel som ger max 2-3 utlänningar i varje lag. Sen får man lösa de tomma platserna med värvningar a av andra svenska spelare eller juniorer. Det är det VIK försöker göra spara pengar och satsa dem på juniorlaget( som tog sig till SuperElite) och få fram egna produkter.

Men som sagt vi försöker satsa pengarna på juniorerna! :wink:

Thats all for now!

Väl mött i vinter! :D
:)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

De bästa skall spela enligt mig. Jag bryr mig inte om de kommer från Hultafors eller Nairobi. Intressant teori om att VIK har "lärt upp" hela hockeyvärlden. Det har inte ens Sverige gjort. Det finns mycket hockeykunnande utanför Svea rikes gränser. Jag tycker det är positivt att vi kan ta del av den. Hoppas konkurrensen sporrar de svenska juniorerna. Om så inte är fallet så kanske de inte är av "det rätta virket".
Dave Doe
Forumamatör

Post by Dave Doe »

Nej nej VIK har definitivt inte lärt hockey världen! :lol:

Men jag tycker det är störande att svensk-hockey tillåter så mycket finnar med mera i eliten. det är inte så konstigt att Finland går om oss när man får utvecklas i våran serie.

Men de bästa ska få spela....så är det ju faktiskt! :wink:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Hhhhmmm...det kan inte vara så att de finska importerna höjer standarden på ES, och därigenom så utvecklas de svenska spelarna. Hade verkligen de svenska spelarna varit bättre om de utländska spelarna inte funnits i ES/AS? Det tror inte jag. Finska ligan skulle varit rena dyngan om man inte ersatt de spelare som flyttat till Sverige med främst tjeckiska spelare. Då hade finska ligan hållit div1-klass och jag tror inte det främjat utvecklingen av finsk hockey. Ju bättre spelare som spelar i ES, desto bättre utveckling på de som spelar i den serien. Det är min fasta övertygelse.
lampan
Forumentusiast

Post by lampan »

Jag håller med Varanen, kolla bara vad som hände lakers när Podes kom...
Har du stormat isen älskar du VLH
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Det stora problemet med importerna ar att de ar sa pass mycket billigare att varva an en inhemsk spelare (tack vare att klubbarna slipper betala utbildnings ersattning till de utlandska klubbarna) att svenska elitklubbar hellre lagger pengarna pa att fa in en spelare utifran an att varva en talang fran en svensk klubb. Detta kommer dock att forhoppningsvis andras inom en snar framtid.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det är nog så att vi inte delar problemformuleringen. Om ES/AS kan få landslagsmässiga spelare till sig för en billig penning så gynnar det spelstandarden. De svenska juniorerna vill inte kämpa för att konkurrera, därför vill man kvotera in de i lagen. Då blir de ännu latare och så måste man kvotera in ännu sämre spelare osv. Till sist är de svenska serierna totalt värdelösa och en svensk junior som vill utvecklas måste till Finland, Tjeckien eller Ryssland för att utvecklas i HÅRD konkurrens. Att ha med- och motspelare av hög klass borde sporra. Nu sägs det att juniorerna blir ledsna, och så kan vi ju inte ha det...
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Nu tror jag det vädras morgonluft....

Dock ej a"rom"er från tidigare spekulationer.

Beckis
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Beckis, kan det va "min" 08 som är på gång? :wink:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Piggelin wrote:Beckis, kan det va "min" 08 som är på gång? :wink:

Är ganska säker på att det inte är en 08 Beckis snackar om .Vi får väl se vad som händer de närmaste dagarna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Beckis wrote:Nu tror jag det vädras morgonluft....

Dock ej a"rom"er från tidigare spekulationer.

Beckis

ojdå skall jag se detta som en ny gåta.. :D
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Det brukar man ju få behöva göra när det gäller Beckis, jag vänder ut och in på alla namn jag ö.h.t hört!! :lol:

/T5!!
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Shit..oxå...

Nu han jag ej med ngn gåta...

Men som sagt Berglund från Piteå..
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Micke Romö klar för VIK...

/T5!!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Urban Omark från Gnaget klar för Lakers.
Då kom han till slut, stockholmaren som jag pratat om. :wink:
Post Reply