AS kvalet
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Efter att Örebro vann med 7-0 hemma sist känns det som att de har 3 poäng ganska säkert och de kommer säkert att tjoffa in en hel del plusmål. Så förloraren mellan Sik och Troja kommer antagligen spela i div1. Kan ju inte säga annat att det är en riktig rysarkväll ikväll. Mora eller SAIK till ES och vem skall spela i div1 nästa säsong. På nått vänster håller jag fingrarna lite för Mora ikväll för det vore kul o ha leksand i lakerdome men om SAIK vinner får vi hoppas att vi får hit dem i SA istället om vi kommer dit.
- CrazyConny
- Forumamatör
-
- Forumentusiast
Putte/LL wrote:En utvisning på hela matchen... totalt 5 skott i sista perioden...
det är som den gamle profeten sade: Det lôktar fesk!!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Förlåt om jag lägger mig i.är berusad så jag vet inte riktigt vad som har skriigs.Men för södra kronoberg är detr vigtigt att troja hänger sig kvar.
För annas slutar folket prata hockey helt.troja behövs för att intresset ska hålla sig iliv.Är många älmhltsbor som åker till växjö när lakers möter troja.Dr ser då en klack som innerhåller lakejer och förhoppningvis så får de även sympa ti för denna supportrklubb.Calvados är nyttigt för blodet i lago0m dos
För annas slutar folket prata hockey helt.troja behövs för att intresset ska hålla sig iliv.Är många älmhltsbor som åker till växjö när lakers möter troja.Dr ser då en klack som innerhåller lakejer och förhoppningvis så får de även sympa ti för denna supportrklubb.Calvados är nyttigt för blodet i lago0m dos
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Putte/LL wrote:Kan inte förstå varför det är så bra att ha kvar Troja...
Nu när vi inte har möjlighet att sopa banan med Taif, så är segrarna mot Troja dom absolut skönaste. Matcherna mot Troja är väl det intressantaste derbyt vi har, som rör upp känslor och intresse.
Att spela playoff och såna bra matcher som mot S-vall och SAIK är det roligaste på hela säsongen. Men derbymatcherna mot troja tycker jag ger en speciell krydda och injektion under en lång och periodvis seg grundserie.
Lakerdome wrote: Matcherna mot Troja är väl det intressantaste derbyt vi har, som rör upp känslor och intresse.
Okej att länsderbyn är kul, men det VÄRSTA derbyt för mej är iaf Nybro! *tycka illa om*
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Jag är otroligt glad för att vi spelar SHA nästa år också. Skulderna är amorterade. I år gjorde vi en vinst på 3 MSEK och omsatte 10 MSEK, vilket kan jämföras med Lakers som gjorde en vinst på 0,1 -0,2 MSEK och omsatte 13 MSEK. Detta innebär att Lakers har förbrukat nästan 6 MSEK mer än Troja säsongen 03/04.
Till nästa säsong behöver vi inte göra så stora vinster, vilket innebär att vi kommer att ha resurser att ställa ett hyfsat lag på isen. Vi kommer förmodligen kunna plocka pinnar av er nästa år också..... .
Sen är det faktiskt ganska roligt att reta de Lakers-supportrar som vill Troja illa, genom att fortfarande existera i Allsvenskan.
Till nästa säsong behöver vi inte göra så stora vinster, vilket innebär att vi kommer att ha resurser att ställa ett hyfsat lag på isen. Vi kommer förmodligen kunna plocka pinnar av er nästa år också..... .
Sen är det faktiskt ganska roligt att reta de Lakers-supportrar som vill Troja illa, genom att fortfarande existera i Allsvenskan.
Troja - laget i hjärtat
Artikeln av Daniel Svensson var riktigt bra. Han har ofta rätt i det han skriver. Så också denna gång.
Jag håller med Putte/LL om att vår klack måste bli större. Jag är övertygad om att föreningen och Stallions själva kommer att jobba hårt för att försöka fixa till detta. Nästa säsong kommer vi vinna fler matcher, vilket kommer göra det arbetet lättare.
Med den styrelsen och organisationen vi har i Troja blir jag inte förvånad om vi kvalar till Eliten igen om 2-3 säsonger. Vi ger oss ALDRIG!
Jag håller med Putte/LL om att vår klack måste bli större. Jag är övertygad om att föreningen och Stallions själva kommer att jobba hårt för att försöka fixa till detta. Nästa säsong kommer vi vinna fler matcher, vilket kommer göra det arbetet lättare.
Med den styrelsen och organisationen vi har i Troja blir jag inte förvånad om vi kvalar till Eliten igen om 2-3 säsonger. Vi ger oss ALDRIG!
Troja - laget i hjärtat
carl wrote:I år gjorde vi en vinst på 3 MSEK och omsatte 10 MSEK, vilket kan jämföras med Lakers som gjorde en vinst på 0,1 -0,2 MSEK och omsatte 13 MSEK. Detta innebär att Lakers har förbrukat nästan 6 MSEK mer än Troja säsongen 03/04.
jo, men detta visade ju sej ganska rejält åxå!
Lakers åkte ut i 3:e avgörande matchen i PO2 o Troja klarade sej kvar med nöd och näppe.
Förmodligen lyfte Trojas sposorer och fans lite extra på pengaklämman den här säsongen, just för att klara elitlicensen. Frågan är om den imponerande vinsten upprepas nästa säsong?
buck wrote:
Förmodligen lyfte Trojas sposorer och fans lite extra på pengaklämman den här säsongen, just för att klara elitlicensen. Frågan är om den imponerande vinsten upprepas nästa säsong?
Visst var det skillnad på Lakers prestation kontra Trojas. Men 6 miljoner är mycket pengar. Man får 15 spelare med en årslön på 400 000 kr/st för det till exempel.......
Nej, den vinsten Troja gjorde i år kommer inte upprepas. Vi var ju tvugna att göra så stor vinst på grund av Elitlicensen. Jag tycker inte en idrottsförening ska gå med speciellt mycket vinst. En liten vinst på 500 000 kr, som buffert, duger gott. Resten av pengarna ska användas!
Troja - laget i hjärtat
Beror lite på vad för syfte man har med.. ..satsar man uppåt någon gång i framtiden kan det vara bra o ha ett par miljoner i kassan, kolla bara på SAIK. Föresten Carl, vad har troja för strategi nu inför nästa säsong ? Skall de dra på stort och värva ordentligt för att slippa harva i bottenträsket eller skall de säkra ekonomin och satsa lite försiktigt nu i början ?
Jag hoppas och tror att det blir en klar uppsnäppning av truppen, men på en rimlig och sansad nivå. Vi ska inte gå i samma fälla en gång till. 5-6 nya spelare (beroende på vilka som slutar och byter klubb), varav 1-2 riktigt etablerade skulle vara bra. Det är viktigt att vi får behålla grundstommen, tycker jag. Jag tycker inte att målsättningen för oss ska vara SA i år. Huvudmålsättningen bör vara att undvika bottenträsket och kanske vara med och kriga om en Play Off-plats. SA kan möjligen vara aktuellt året därefter om allt går väl och utvecklingen av föreningen håller i sig.
Troja - laget i hjärtat
carl wrote:Jag är otroligt glad för att vi spelar SHA nästa år också. Skulderna är amorterade. I år gjorde vi en vinst på 3 MSEK och omsatte 10 MSEK, vilket kan jämföras med Lakers som gjorde en vinst på 0,1 -0,2 MSEK och omsatte 13 MSEK. Detta innebär att Lakers har förbrukat nästan 6 MSEK mer än Troja säsongen 03/04.
Carl! Du skriver om Lakers omsättning, är det siffror som är bekräftade eller var har du hittat denna uppgift?
Nej, det är inga bekräftade uppgifter, så lita inte på dem till 110 %.
Tydligen finns bara preliminära siffror hittills, men Lakers kassör informerar väl snart om hur de definitiva räkenskaperna ser ut. Enligt mina källor så bör de siffror jag skriver om stämma ganska väl överens med realiteten. Jag hade inte vågat kommentera siffrorna om jag inte var säker på att det stämmer någorlunda.
Tydligen finns bara preliminära siffror hittills, men Lakers kassör informerar väl snart om hur de definitiva räkenskaperna ser ut. Enligt mina källor så bör de siffror jag skriver om stämma ganska väl överens med realiteten. Jag hade inte vågat kommentera siffrorna om jag inte var säker på att det stämmer någorlunda.
Troja - laget i hjärtat
Hörru Carl:
Bokslutsdisposition!!! Ringer det en klocka???
I Trojas fall så har man varit i behov att få en så stor vinst som möjligt för att få ett eget kapital som skall äta ikap skulderna.
I Lakers fall så har klubben redan hyffsat eget kapital (ca 800.000kr)
och kanske är det så att man ej vill skatta bort pengar i onödan...
och gör en bokslutsdisposition för att minska resultatet och skatten.
Kan även tänkas att man tar kostnader för nästa säss på detta års resultat. oxå ett smart sätt för att hålla ner kostnaderna/skatterna.
Beckis
Bokslutsdisposition!!! Ringer det en klocka???
I Trojas fall så har man varit i behov att få en så stor vinst som möjligt för att få ett eget kapital som skall äta ikap skulderna.
I Lakers fall så har klubben redan hyffsat eget kapital (ca 800.000kr)
och kanske är det så att man ej vill skatta bort pengar i onödan...
och gör en bokslutsdisposition för att minska resultatet och skatten.
Kan även tänkas att man tar kostnader för nästa säss på detta års resultat. oxå ett smart sätt för att hålla ner kostnaderna/skatterna.
Beckis