Öster Tycker Om Lakers...

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
C70T5
c/o LL´s Forum

Öster Tycker Om Lakers...

Post by C70T5 »

[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, jisses vilken hög nivå på den frågan.
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

HAHAHA.... :clappy: dom kan inte få Lakers ur sina huvuden...

lakers är kommunens lilla gulle-lag
Shalalalalalalalaaaa..... :wallbang:
Last edited by Putte#24 on 23 March 2004, 16:09, edited 1 time in total.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Skulle hellre......" av Horn (Forumlegend)

......brinna i helvete för evigt än hålla på Växjölakers fotboll, håller till och med på Giffarna före!
Cobra
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Cobra »

"lakers är kommunens lilla gulle-lag"

Jo verkligen...
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Efter att ha fått lite perspektiv på Östers inlägg, så kan man ju bara konstatera pinsamheten i det, Dom gör ju bort sig själva, fattar dom inte det. Och det är ju inte första gången, dom har ju också en raketforskare till skribent som gärna skriver om Lakers.

/T5!!
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Vilka jävla idioter som har varit där och kommenterat den där frågan, den är ju enbart så patetisk som en frågan kan vara. Ha ha ha ha
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det blir bara värre och värre.
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

Mer patetiskt inlägg får man nog leta efter i flera år... undrar varför frågan tas upp?
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Jag tror att dom tar upp det bara för att dom inte har ett skit att disskutera ang. Öster det måste vara av den anledningen annars har jag inget vettigt svar alltså!?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Denna fråga bevisar ju bara att de är livrädda för att lakers även ska starta upp en fotbollssektion också.Lakers har sponsorerna och Lakers har publiken. Annars ser jag ingen förklaring varför frågan ens tars upp :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Att det finns en rädsla eller oro för att Lakers tågar iväg, både sportsligt och ekonomiskt ifrån deras eget Öster, står väl ganska klart. Och det tror jag också kommer att blr alltmer tydligt. :D
H:et
Forumamatör

Post by H:et »

Hahaha....Hur orkar de? 8)
Det är bra att ni i klacken aldrig slutar sjunga VLH.....
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

De har nog hört talas om LL Speedway, och är oroliga att vi skapar ett fotbollslag som slår ut Öster, för att sedan lägga ner laget och bygga en speedway-arena där a-planen är nu. Det måste vara förlaringen! :lol:

Shalalalalala... :roflol:
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Lobo wrote:Skulle hellre......" av Horn (Forumlegend)

......brinna i helvete för evigt än hålla på Växjölakers fotboll, håller till och med på Giffarna före!
Jag skulle till och med kunna tänka mig att sponsra den personen med en eldkastare :asshole:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

men vad är detta?
tycker inte ef om oss?? 8O

snart säger ni väl att taif o troja inte tycker om oss heller,gör ni det då bryter ja ihop för ja vill verkligen att alla skall älska oss!! :roll:

:D
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Trigger
Forumamatör

Post by Trigger »

Fattar inte alls .... Inte Precis att dom konkurer med varandra ... Hockey och Fotboll spelas ju inte precis vid samma tidsperiod ... Känner lite avundsjuka :wink:
Lakritstomten
Forumamatör

Om Öster och Lakers...

Post by Lakritstomten »

Jag var idag på ett föredrag på Rotary som Leif Widén från Öster höll. Blev imponerad av hans och föreningens professionella och ödmjuka attityd. Leif ser inget motsattsförhållande och konkurrens mellan klubbarna utan tycker tvärtom att man kompletterar varandra bra.

Leif var istället imponerad över hurpass bra Lakers hade vårdat sin publik och skapat publikengagemang. Vidare ansåg han att det finns plats, sponsormässigt för de tre stora aktörerna på området just nu, IFK Växjö, Lakers och Östers.

Nej, enligt min åsikt är det bättre att samarbeta. Östers varumärke är oerhört starkt. Sätt dig vid en middag i Luleå eller Göteborg och säg att du kommer ifrån Växjö. Vilken kommentar får du då oftast? Jo, hur går det för Öster?

Låt oss marknadsföra Lakers året runt med sommaridrotterna som partners. Det vinner vi alla på istället för att hugga på varandra. Gemensamt är ju att vi har ett stort sportintresse, kommer ifrån Växjötrakten och håller på våra lag.

VLH! :D
Växjö Lakers Hockey- DÄR har vi en röd-gul-blå tunna krut!
erok
c/o LL´s Forum

sammarbeta

Post by erok »

Min tanke var att man kunde försöka sälja ett idrottskort i Växjö.
När kortet visas upp vid kassorna på vallen så får lakers 5kr.
På detta sätt kunde både Lakers och öster marknadsföra kortet och båda skulle kunna öka sina inkomster.Ösate får på så vis kanske mer folk på matcherna
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Rex
Forumentusiast

Post by Rex »

Idrotts intresserad som man är, så går jag på hockey på vintern och fotboll på sommaren, även om det är Lakers ligger betydligt närmare mitt hjärta än Öster. Jag kan inte alls förstå varför det ska ligga en "hatisk" stämmning mellan lagets bägge supporters (fast det mesta av "hatet" verkar komma från EF)

Kan man inte försöka hjälpas åt och samarbeta på något sätt istället, eller är jag helt ute och seglar.

Fast jag vill ju iof att hela världen ska krama varandra, och det kanske inte går.
tjosan
Forumamatör

skit i dom

Post by tjosan »

MEN SKIT I ÖSTER DÅ...jag har för mig att jag är på en hockey sida...me ni tar ju ofta upp öster och vad dom har skrivit om oss...föresten..varför har ni gått in på eastfronts sida om ni inte är intresserade...låt eastfront skriva vad dom vill om oss..och skit i att debattera vad dom har skrivit och hur dumt det är..

----------------
ha en bra dag
----------------
Escargot
Forumamatör

Synd

Post by Escargot »

Jag tycker också det är väldigt synd att det ska råda en så'n här stämning mellan vissa av lagens supportrar. Precis som Rexona gillar jag både fotboll och hockey, men i mitt fall ligger fotbollen varmare om hjärtat.
Som jag skrev på annan plats i forumet, så "hatar" inte Östersupportrarna Lakers, hoppas att ni fattar det. Det är de som höll på TAIF och Troja långt innan Lakers fanns, som kanske av förklarliga skäl inte gillar Lakers. Det är en liten grupp.
Däremot är det väldigt fel om ni säger att East Front som förening har något emot Lakers och Lakejerna, för det är verkligen inte sant. Att några stycken skriver saker ska väl ändå inte kunna förstöra för alla de andra, eller hur?
Synd att det är så dött i stan bland ungdomarna, vi skulle verkligen kunna få till feteklackarna Allan, eller vad sägs om LL:s 420 medlemmar och EF:s 470? Skulle bli bra röj...
Det finns plats för två lag i Växjö
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Tyvärr så har väl ganska många reagerat på EF:s veckobrev, som vid många tillfällen varit väldigt bedrövliga och där började väl det hela lite, kan jag tro.
Escargot
Forumamatör

Veckobrev

Post by Escargot »

Förvisso, Räven, men då får varje enskild person försöka rannsaka sig själv, och inse att det är en enskild krönikör som skriver brevet, inte en supporterförening som helhet. Jämför det med Lasse Anrells krönikor i Aftonblaskan; skulle alla journalister på AB vara usla bara för att han är det?
Kan hålla med om att det är väl grovt ibland.
Tobias
Site Admin

Post by Tobias »

Escargot: jag och mina kompisar (vi är ungdomar :) ) Har några gånger testat åka med east front på bortamatcher osv. Men stämningen är inte bra supporterna imellan och de flesta verkar inte vara allt för angelägna om att värva nya och yngre supporters.
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
Escargot
Forumamatör

Post by Escargot »

Stämningen är ju helt otroligt bra mellan supportrarna, vet inte var du fått det ifrån. Resorna är så jäkla roliga, det roligaste av allt, och med tanke på att EF funnits så länge så finns många sjuka minnen.
Det kan uppfattas som att det är svårt att få kontakt med en del, men det beror på att kärnan är så pass tight, då många varit med sedan 5-10 år tillbaka. Ni är såklart välkomna att följa med fler gånger, varför inte publikmatchen mot GAIS i Göteborg?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Escargot: Tyvärr finns det delade meningar om det du säger, själv känner jag två personer som gått ur EF efter att man inte lyckats hålla en sansad nivå på forumet i bland annat veckobreven. En del veckobrev har egentligen inte varit riktigt "friska" så att säga. Jag vill inte ge bränsle i den gamla debatten igen, men det har verkligen inte gagnat förståelsen precis, milt uttryckt.
Walle
Forumproffs

Post by Walle »

EF består ju nästan bara av taifare,så det är väl inte så svårt att förstå att de inte är så imponerade av lakers
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

förvisso kan jag förstå vad de skriver och tänker.....

För ställer du frågan...Vad tycker Beckis om Öster......så säger jag: SKIT, inget konstigt med det!!!!

Beckis
lampan
Forumentusiast

Post by lampan »

Jag gillar inte fotboll så därför gillar jag inte öster...Det enda som är bra med fotboll på tv är om man har sömnsvårigheter :lol:
Har du stormat isen älskar du VLH
Putte#24
c/o LL´s Forum

Re: Öster Tycker Om Lakers...

Post by Putte#24 »

c70t5 wrote:http://www.eastfront.net/forum/viewtopic.php?t=2528

Jag finner inga ord :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

/T5!!
Tråden raderad :clappy:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Hehe, ja dom begrep nog att dom sketit sig själva i näven lite. :shocked: :roflol: :roflol: :roflol:

/T5!!
Post Reply