Är Lakers etablerad i AS?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- CrazyConny
- Forumamatör
- challe_berglund
- Forumproffs
Rickard Andersson wrote:Jag tycker att man med denna säsong etablerat sig i SHA då man inte på något sätt var i närheten av att trilla ur.
Traditionsmässigt är Lakers inte etablerade i SHA om det var ur den aspekten du såg det.
Håller med Rickard i detta fallet. Trots första året i Allsvenskan så känns Växjö etablerat.
Troja - laget i hjärtat
-
- Forumproffs
nää..
Nej inte är Lakers etablerade i allsvenskan.
Men efter två års kvalspelande till allsvenskan så är ju Troja nästan etablerade i den negativa kvalserien
Men efter två års kvalspelande till allsvenskan så är ju Troja nästan etablerade i den negativa kvalserien
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
- CrazyConny
- Forumamatör
Re: nää..
ON THE WAY UP wrote:Nej inte är Lakers etablerade i allsvenskan.
Nja på väg att bli kanske Jag tycker bara att det känns fel att säga att ett lag är etablerat efter en säsong, oavsett hur bra det går.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
CrazyConny wrote:En stilla fråga....Kan man vara ett etablerat
allsvenskt hockeylag efter en säsong i allsvenskan?
Det är först nu jag kan kalla mitt eget kära lag Halmstad Hammers för etablerade. Växjö Lakers är inte etablerade. Man ska först visa att man kan hålla på den här nivån, och det gör ni först efter den erkänt svåra andra säsongen och kanske en till därpå.
- INDIAN #66
- Forumentusiast
Hammers wrote:CrazyConny wrote:En stilla fråga....Kan man vara ett etablerat
allsvenskt hockeylag efter en säsong i allsvenskan?
Det är först nu jag kan kalla mitt eget kära lag Halmstad Hammers för etablerade. Växjö Lakers är inte etablerade. Man ska först visa att man kan hålla på den här nivån, och det gör ni först efter den erkänt svåra andra säsongen och kanske en till därpå.
Hålla på den här nivån, hmm
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
Hammers wrote: Det är först nu jag kan kalla mitt eget kära lag Halmstad Hammers för etablerade. Växjö Lakers är inte etablerade. Man ska först visa att man kan hålla på den här nivån, och det gör ni först efter den erkänt svåra andra säsongen och kanske en till därpå.
Ja ni är verkligen en av de etablerade lagen i AS.
Med nöd och näppe...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- c/o LL´s Forum
kan nån berätta för mig vad det innebär att vara etablerad? jag tycker diskussionen är fånig. finns det statistik som visar att ett lag som tillbringat tio år i en serie teoretiskt sett kommer att ha en större chans att ligga kvar, oavhängigt hur bra de är?
förstår ni mitt resonemang? jag tror inte en historisk etablering har någon som helst fördel eller nackdel, mer än att de ekonomiska aspekterna hos ett etablerat lag kanske är bättre..
förstår ni mitt resonemang? jag tror inte en historisk etablering har någon som helst fördel eller nackdel, mer än att de ekonomiska aspekterna hos ett etablerat lag kanske är bättre..
- CrazyConny
- Forumamatör
Vad är betydelsen att ett lag är ett etablerat lag i någon serie, det är ju bara ett ord utan betydelse. Skulle ett etablerat lag ha större chanser att stanna kvar. I så fall kan man undra om IKO är ett etablerat lag, för plötsligt försvinner en stor sponsor eller en ekonomisk felsatsning och vad händer då med det etablerade laget. Kan man få stanna kvar eller slippa konkurs för att man är etablerad? Att diskutera ett ords betydelse är ganska onödigt som jag ser det.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Per Carlsson wrote:Hammer håller ju verkligen en imponerande Allsvensk klass.
Ni kan vara glada att ni slapp kvala negativt. Det vet i katsingen om ni ens klarat det.
Vår budgettrupp kom före er i grundserien. Kommer du ihåg det?
Ni talar om en världsmästarsäsong för er del. Med den truppen är det snarare pinsamt att inte gå till SA, nykomlingar eller inte.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
-
- c/o LL´s Forum