Undra vilken som tar över kaptensmärket efter herr Bjärkdal. Vilka som är dom bästa ledartyperna att leda Lakers nästa säsong. Eller om det blir nån av dom nya gubbarna som den blivande tränaren utser..
Ser gärna att Podes blir en av dom assisterande iallafall.
Last edited by buck on 19 March 2004, 21:31, edited 1 time in total.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Men hur lång tid tar det inte för en tränare att lära känna "sina" spelare?
Låt spelarna själva bestämma detta, dom om några vet väl vem som är mest kapabel och lämpad för uppgiften som LK.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Rickard Andersson wrote:Torsten Yngvesson tror jag hade blitt en hur bra kapten som helst. Rutinerad kille med pondus, en som folk lyssnar på.
I agree
Tror även att Podes vore bra som kapten. Ett minus bara att han inte pratar svenska. Kan tänka mig att när det pratas med domaren så tänker väl inte motståndarlagens spelare på att han bara pratar engelska.
Personligen tycker jag att spelarnas ord borde väga tungt, precis som sagts vad är det som säger att en tränare kan avgöra vem som går mest hem hos spelarna. Nä, helt enkelt låt spelarna rösta och sedan att tränaren är med i den slutgiltiga diskussionen. Men det finns som ni säger säkert givna sätt att ta fram detta på.
Jag är av den åsikten att tränaren ENVÄLDIGT skall utse kaptenen. Det är verkligen inte säkert att spelarnas bästa kompis är bäst lämpad, därför har man ofta ett spelarråd som sköter spelarnas talan. Jag vet inte om Lakers har något. Tränaren och kaptenen skall tillsammans leda laget på isen (i viss mån även utanför). De måste vara överens om riktlinjerna för hur man skall spela och agera. Kaptenen skall också gå i bräschen och verkställa det tränaren beodrat. Att spelarna har förtroende för sin kapten är ett plus (stort sådant), men inte alltid en nödvändighet. Dock kan aldrig tränaren och kaptenen sakna förtroende för varandra.
Men det innebär at tränaren måste veta till 100 % vem som bäst lämpar sig som kapten, för jag menar om samtliga spelare fick lägga sin röst på lämpligaste kaptenen, så finns inte en chans på att det skulle bli kompisröster som vann, för i så fall skulle alla vara kompis med exakt den som flest röstade på, skulle inte han då vara lämplig som kapten?
Räven wrote:Men det innebär at tränaren måste veta till 100 % vem som bäst lämpar sig som kapten, för jag menar om samtliga spelare fick lägga sin röst på lämpligaste kaptenen, så finns inte en chans på att det skulle bli kompisröster som vann, för i så fall skulle alla vara kompis med exakt den som flest röstade på, skulle inte han då vara lämplig som kapten?
Inte nödvändigtvis!
Man kan vara en j-vligt trevlig och sympatisk person som alla kommer överens med och ändå vara en urusel lagkapten...
Det handlar först och främst om pondus, tror jag.
Nu skräller du till Räven, värva en med de rätta kvalifikationerna måste vara en högoddsare. Trodde bara Lakers ville värva folk utan de rätta takterna.