Vilka går upp???
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Jag skulle sakna derbyna mot Troja....
Annars har vi ju inget lag att spela riktiga derbyn emot.
Hade Växjö legat i Norrland, jag då hade vi haft det med de avstånden men inte här nere... Å i Kronoberg finns det möjligheter ha riktiga derbyn...bara Troja klarar sig kvar!
Mig gynnar det ekonomiskt... ...inte lika dyrt att åka till Ljungby som till Skövde eller Borås....
Annars har vi ju inget lag att spela riktiga derbyn emot.
Hade Växjö legat i Norrland, jag då hade vi haft det med de avstånden men inte här nere... Å i Kronoberg finns det möjligheter ha riktiga derbyn...bara Troja klarar sig kvar!
Mig gynnar det ekonomiskt... ...inte lika dyrt att åka till Ljungby som till Skövde eller Borås....
-
- c/o LL´s Forum
Det enda riktigt heta derbyt för mig är det mot Nybro, och det är pga av det byggts upp sån rivalitet mot Nybro, samtidigt som det har varit så sjukt roliga matcher lagen emellan.
Gällande Troja så tycker jag inte ens det är roligt att möta dom, och det säger jag inte bara för att vi flera gånger förlorat med dom utan för att jag tycker inte den rätta derbykänslan infinner sig. Då var det t ex mkt roligare och hetare när vi mötte Taif (tvi tvi tvi) förra säsongen.
Gällande Troja så tycker jag inte ens det är roligt att möta dom, och det säger jag inte bara för att vi flera gånger förlorat med dom utan för att jag tycker inte den rätta derbykänslan infinner sig. Då var det t ex mkt roligare och hetare när vi mötte Taif (tvi tvi tvi) förra säsongen.
Det är ju helt solklart att det finns stora fördelar med att Troja och Lakers spelar i samma serie, för båda föreningarna. Innevarande säsongs skriverier om Troja/Lakers i lokal och regional media har definitivt ökat hockey-temperaturen, vilket båda lagen drar nytta av. Publiksnitten Lakers-Troja och Troja-Lakers är samtliga över respektive lags genomsnittliga publiksnitt i serien. Bevis nog, tycker jag.
Sen kan jag väl kanske hålla med om att derby-matcherna inte riktigt har nått upp till "riktiga" derbymatcher. Men det beror nog på respektive förenings historik. Vi har ju tex ingen lång historik av möten sinsemellan, liksom Troja och Tingsryd har. Men nästa säsong möts vi förhoppningsvis igen. Någonstans måste ju den långa historiken ta sin början........
Sen kan jag väl kanske hålla med om att derby-matcherna inte riktigt har nått upp till "riktiga" derbymatcher. Men det beror nog på respektive förenings historik. Vi har ju tex ingen lång historik av möten sinsemellan, liksom Troja och Tingsryd har. Men nästa säsong möts vi förhoppningsvis igen. Någonstans måste ju den långa historiken ta sin början........
Troja - laget i hjärtat
-
- c/o LL´s Forum
Sant Carl.Som jag har skrivigt innan någonstans, så för kronoberg är det bra med Lakers,Troja och gärna Tingsryd.Inte för min del kanske men för den vanliga hockeyintresserade människan som åker runt i länet bara för att få se bra hochey
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Framförallt är det väl bra för klubbarnas ekonomi, med alla heta derbyn, kan ju räkna in Nybro, Halmstad och Mörrum också.
Och det verkar inte som om det tas publik från varandra, då samtliga lag verkar ha sina givna supporters. Inte många som byter här inte, tappar man publik så beror det på att personerna stannar hemma, inte att de går och tittar på något annat länslag.
Och det verkar inte som om det tas publik från varandra, då samtliga lag verkar ha sina givna supporters. Inte många som byter här inte, tappar man publik så beror det på att personerna stannar hemma, inte att de går och tittar på något annat länslag.
-
- Forumdemon
carl wrote:Viktor666 wrote:carl wrote:Vad många smyg-Trojaner det måste finnas i Växjö.......
Nej, nu missförstod du mig!
Jag menar att det finns en massa ex-trojaner som har evolverat!
Jaha, det var så du menade................
Men det känns ju som en hockeymässig termination
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."