Växjö Lakers vs Skellefteå aik

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
AIK4EVER
Forumamatör

Växjö Lakers vs Skellefteå aik

Post by AIK4EVER »

Spelar Jesse Nyström på onsdag, blire Burman i mål?
Annars, vad tror ni om matchen?

/ Aik4ever
En för alla, alla för Skellefteå AIK.......
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Ni får väl ses som skyhöga favoriter 8) Vi ska göra vad vi kan för att ni ska underskatta oss :wink:
Jag tror nog ni kan få det lite jobbigt här nere......MÄKTIGT publiktryck.
Men vi får nog ett varmt välkommnande uppe hos er också kan jag tänka :?
Ska bli kul,ni är välkommna ner till Växjö :D
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Tror inte att Nyström missar denna matchen annat än om han har hela kroppen i gips. Samma gäller nog Burman och Carlsson åxå.

Vad resultater anbelangar så _bör_ väl SAIK dra längsta stået, men eftersom pucken är platt o under HAR hänt så kan va som helst hända.
Klart är nog att inget av lagen ger bort nåt gratis.

fan, nu vankas det hockeykalas man han väntat på sen i augusti!!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Vaddå bör AIK dra längsta strået!?
Positiva tankar nu kamrater, skall ett strå dras så skall det vara till Lakers favör, va inte så jävla beskedliga och försiktiga i ordalaget, Vi ska fixa detta!! :headbang: :headbang: :headbang:
Tänk om, tänk om....
Snikk snack, Vi vinner detta, Vi ska kunna vara lite kaxiga nu, inget att be om ursäkt för!
Har Vi kommit så här långt, ja då chockar vi vidare!!!!
Tycker inte om snacket "Vi är nöjda nu" "Bonus" etc. Nu är det bara att ösa på, HOCKEYSVERIGE här kommer VÄXJÖ LAKERS!!!
Lite mer Jävlaranamma NU, inget snack om att Vi är nöjda bla bla bla, Vi tar resten!!

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Gillar helt klart din inställning. Vi och Lakers har rätt att vara lite kaxiga.

SAIK är bara ett lag i mängden. Lakers slog TAIF när vi var i ettan och de i allsvenskan. Lakers spelade oavgjort mot Hammarby när de var i SA och vi ettan. Lakers kommer slå SAIK och det hårt.

Lakers piskade även norrlaget Sundsvall. De vars supportrar som trodde matchen skulle bli "så jävla enkel, så jävla enkel".

Nu är det dags att gömma undan ödmjukheten och ta sig till kvalserien.
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Det är kanske med ödmjukheten vi har kommit så här långt?
Självklart ska vi inte sluta kämpa nu när vi är så här nära. Men favoritskapet ska, och bör, läggas på Skellefteå.

Genom att bygga upp förväntningarna så kan man nästan bara bli besviken, för man förväntar sig så mycket att Lakers ska vinna. Har man en mer ödmjuk inställning till matchen så kan man egentligen bara bli positivt överraskad.

Kaxighet får man ändå alltid äta upp i slutändan
GS
Forumdemon

Re: Växjö Lakers vs Skellefteå aik

Post by GS »

AIK4EVER wrote:Spelar Jesse Nyström på onsdag, blire Burman i mål?
Annars, vad tror ni om matchen?

/ Aik4ever

Att Nyström spelar är nog ganska klart, är nog inte mycket som kan stoppa honom i dessa matcher och även Andreas. När det gäller Burman så blir det säkert så att han spelar någon av matcherna, men samtidigt så Jensen varit jävligt bra så det är nog inget lätt val för Lindgren.

När det gäller matchserien så är SAIK favoriter utan tvekan, men här i Växjö tror jag vi kan ställa till det för er.
Hur som helst så skall det bli jäkligt kul att se SAIK och se hur Lakers står sig mot er.
AIK4EVER
Forumamatör

Re: Växjö Lakers vs Skellefteå aik

Post by AIK4EVER »

Läste nåt i lokalpressen häromdan att det var osäkert hurvida han skulle spela, fick väl uppsöka akuten pga nåt med hjärtat(för mkt aikare kanske=))) Jag minns att han hade ett bra skott, var mkt bra innan han drog till luleå, sen fick han ett defensiv roll å det funkade inte lika bra..Burman var ju åxå en mkt bra målvakt, var 2a målis bakom vår Dick andersson, ingen tacksam uppgift, men minns att han verkligen kunde spika igen då han lika fick spela...Hmm, tror åxå att detta kan bli en tuff kamp...Huvva, redan lite nervös....
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Nyström fick en smäll på huvudet uppe i S-vall. Det var väl det ända dom kunde göra för att stoppa honom :wink: Han kommer nog göra allt och lite till för att få spela! Han är en fantastisk playmaker.....han kan avgöra hela matchen så honom måste vi ha med. :D Vet att Burman är väldigt sugen på att stå så jag skulle bli förvånad om han inte står på Ons. Men vi har ju Jensen 94% i räddningar i Play-off så vi får väl se.
Ni har väl Ville kvar eller? Men visst Sean Gauthier är ju inte så tokig :?
Ni har några spelare som vi mött innan Pontus Petterström och Daniel Ström lirade ju i T-ryd (tvi,tvi,tvi) innan.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Det känns som målvaktsfrågan inte kommer avgöras förrens sista minuten på träningen. Lasse skulle nästan kunna dra lott, man kommer nog känna sig trygg vem som än står..
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, Nyström är säkert med och det skulle förvåna mig om inte Burman står, så alla tre är med. Ja hur det går det "vet i katten", men favorittippade är utan tvekan Skellefteå, därom råder inget tvivel. Men allt kan hända när det gäller så mycket.
AIK4EVER
Forumamatör

Post by AIK4EVER »

Det blir nog en bra match, hoppas bara att mitt lag inte viker ner sig, har haft lite problem med att hållas som favoriter eft jul...men,men, tycker man har ryckt upp sig nu på sistone, det handlar om mkt pengar nu med, inte bara hockey...Tror man kommer att slita som djur nu på onsdag, som sagt, allt tyder på en publikmatch...
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

rent teoretiskt kommer vi ju att bli överkörda,hoppas nu praktiken sätter in och motbevisar det!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

För mig så kvittar det vilket jag ska bara fira med denna resa till skellefteå efter den urladdingen dom gjorde i Torsdags så komer jag att vara så jävla glad och stolt över killarna även om vi losar i 2 raka
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

"–Dessutom hoppas vi innerligt att vi kan skjuta på vår hemmamatch mot Leksand den 27 mars en timme för att slippa krocka med SM-stafetterna på skidor i Skellefteå."

Jaha, snacka om att gå händelserna i förväg.
Tändvätska, tackar!!

/T5!!
tidelipop
Forumamatör

Post by tidelipop »

Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

Kan ju inte anklaga norran för att inte tro på det lokala laget, undra vad som egentligen vet om Lakers?
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

c70t5:
Färjestads BK har en likadan om att gå händelserna i förväg.
De har redan annonserat om var och när man kan köpa biljetter till semifinalen i sm-slutspelet, detta gjordes innan match i söndags, fbk ledde matchserien med 3-0. De skulle bara röja "lule håkki" ur vägen. Luleå Hockey vann i LLA med 5-3. Helt plötsligt 3-1 i matcher. Det är inte bra att ta ut saker i förskott. :lol:
Hur är de säger ? It ain´t over until the fat lady sings? :wink:
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Sant, det är livsfarligt, men skänker dock extra tändvätska till oss.
Hoppas innerligt att Thomas Hedlund får äta upp vad han skrev.
Lakers är bra, mycket bra!!

/T5!!
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

Undrar vad de egentligen vet om "poplaget Växjö med Peter Forsbergs fd klubbkamrat Shjon Podein som största namn" ? Det finns ingen poängkung att tala om, men däremot kan vem som helst, säger det igen VEM SOM HELST gå in och avgöra. Så det är inte bara för SAIK att gå in och neutralisera "poänglinen". Men SAIK kommer att vara taggade.
Jag hoppas vår vän Hedlund får fel och VI skickar dem rätt in i golfsäsongen. Då behöver de dessutom inte flytta några tider för olika premiärer mm......... :wink:
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
ON THE WAY UP
Forumproffs

hmmm..

Post by ON THE WAY UP »

Citat från norran:
SKELLEFTEÅ HAR MINST 80-procentig chans att ta sig förbi Växjö vars enda chans till skräll är att vinna onsdagens fight i Värendsvallens Ishall 8O
Jag som trodde det var hemmamatch i LAKERDOME :D
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nu struntar vi i att vi är nykomlingar.Nu ska vi visa hockeysverige vad vi är förnågra.Förlora vi nu så är det dommarens fel,helt klart :lol:
Vi ska skylla på allt som det går att skylla på för lakers kan inte förlora nu :lol: (ironi)
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Pimme
Forumamatör

Post by Pimme »

Vem som helst kan gå in och avgöra och alla i Lakers kommer ge 110% för att just vara den personen. Det här blir mäktigt. :lol:
Sen har vi våra suveräna målvakter också de kommer ge SAIK en mardröm.
"Under mina 14 år har jag inte spelat inför mer hängivna supportrar med sånt hjärta för laget."
-Shjon Podein
Lakritstomten
Forumamatör

Post by Lakritstomten »

Just nu är oddsen på Lången: VLH-SAIK 1 2,45 X 4,25 2 1,65

SAIK favoriter således på kupongen men i hjärtat läser jag:VLH! :D
Gohenke

Post by Gohenke »

Lars-Johan Ryhed dömer på Onsdag

Och Robert Lahti på Fredag.....

Någon som har erfarenheter av dessa Herrar???

/henke
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

Lars-Johan Ryhed var värdelös i Sundsvall!!!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Låter ju skitbra :roll:

/T5!!
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

Ryhed var definitivt ingen höjdare... han var konsekvent men hade ett läge för Lakers och ett helt annat för Sundsvall som tilläts haka, armbågstackla och filma. :evil:
AIK4EVER
Forumamatör

Post by AIK4EVER »

Ja, kommer att bli intressant att följa drabbningen, men knappast avgör domarn, är ju en rutinerad herre rhyhed...Man tar nog int ut nåt i förskott an P-A i norran, mest spekulationer, är ju mkt stålar det handlar om å så, måste ju först lägga er på rygg=) 6-2 till saik först på onsdag då, rätt troligt result=) eller vad tror ni? Tror Jesse kommer att vara övertänd om han kommer till spel, å massa utv *hoppas* /aik4ever
lampan
Forumentusiast

Post by lampan »

De ska väl hursomhelst spela om det först men det ska tilläggas att saik inte har imponerat när dom har pressen på sig att vinna...
Har du stormat isen älskar du VLH
TheMiKe
Forumamatör

Post by TheMiKe »

Citat av Varanen på SvenskaFans:

"Publiktrycket lär inte ha samma inverkan på Skelleteå-spelarna som den hade på Sundsvallarna. De såg ut som hjortar som blivit bländade av helljusen på en bil." :D Kanonliknelse!

Jag hoppas dock på en liknande matchbild som när Sundsvall var och hälsade på, fast gärna att VLH tar ett ännu större grepp från början och att det blir tre spännande perioder. Även om SAIK kanske erbjuder lite mer motstånd så tror jag att vi kan bjuda dom på en omtumlade upplevelse!
AIK4EVER
Forumamatör

Post by AIK4EVER »

Japp, tingsryd fdingar...Jo, vår keeper är mkt bra, eg är dom lika bra bägge, ville är läcker med klubban(fina uppspel)...Hoppas Gauntier spikar igen nu ikväll...Go AIK!!!!
Lake
Forumamatör

Post by Lake »

Elitserien nästa för Lakers!

"Förutom Växjös spel imponerar Fredrik Jensen i målet samt den fantastiska publiken." (www.sportsajten.se)
Post Reply