Saxat från Rögles forum:

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Malul
c/o LL´s Forum

Saxat från Rögles forum:

Post by Malul »

"Beckis: Ja, missförstå mig inte. Självklart tycker jag att det är bra att profiler söker sig till spel i allsvenska klubbar. Det som dock får mig att dra på munnen en smula är den uppenbarliga bristen på ödmjukhet från Växjös fans (och ledning?). Att laget åkt på en räkmacka upp genom seriesystemet tycks ha lett till en viss fartblindhet - främst hos fansen - men det är ju uppenbart att även ledningen i klubben drabbats av någon slags "höjdsjuka". Visst har Växjö gjort en fantastiskt bra säsong, det kan ingen ta ifrån dom, men det är inte helt ovanligt att en nykomling "chockar" redan etablerade lag med ett friskt och frejdigt spel, något som ledet till en framskjuten placering redan under den första säsongen i en högre serie. Detta innebär emellertid inte att Växjö skall räkna med att en plats i nästa års superallsvenska är grejad redan nu! Växjö är kartlagda av övriga lag och det är min fulla övertygelse att såväl Växjö som Nybro kommer att få det betydligt tyffare nästa säsong. I Växjö borde man nog ta sig en funderare på hur det gick för Team Boro - som helt plödsligt fick en massa pengar att leka med och som värvade storheter som Roffe Ridderwall, Ivan Hansen med flera. Det gick åt "pipsvängen" och Team Boro betraktas idag som en lustig kuriositet (om ens folk kommer ihåg dom)...

Mitt råd (i all välmening) till Växjö är alltså: Skynda långsamt och se till att bli ett etablerat lag i allsvenskan först. Och om ni nu lever i tron att ni redan är etablerade, så är det helt fel! Släpp alla sådana tankar - annars kommer ni också att göra en "Team Boro". Kom ner på jorden! Annars kommer - precis som Patrik säger - landningen att bli allt annat än mjuk."

Man hoppas ju att man lär sig av historien o inte upprepar den,tankeställare är dock alltid nyttiga och det är ju helt enkelt bara att ta lärdom av de som misslyckats tidigare och göra det bättre själv,eller hur?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror att riskerna att det går åt "pipsvängen" är liten, man har god fokus på ekonomin. Att det sedan måste gå ett antal år innan man blir etablerad i allsvenskan, vad lär man sig det för någonstans. Det är enbart hämmande för lag om man går in med den inställningen, bara för att somliga lag behövt den strategin, så behöver inte alla följa det.
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Debatten började med att jag svarade på nedanstående inägg med att,
Risken är stor att du får skratta dig harmynt. sen lackade väl han ur efter att hört om den utlovade NHL:aren som kan vara på G vad vet jag..

Patrik: *moooooahahah* är detta verkligen sant?? Alltså att Lakers försökt värva Wernblom?? Jag skrattar mig harmynt!! Ett antal elitserieklubbar har försökt tidigare och misslyckats! Vilka tror Lakers att dom är, egentligen! Höhöhöhöhöhöhöhö! Skrev Dängroth

Beckis
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

:)

tycker det e bra med lite debatt ibland

Växjö Lakersissä!!
Dängroth D Ä
Forumamatör

Lacka ur?

Post by Dängroth D Ä »

Beckis: Hade tänkt att lämna replik på ditt inlägg tidigare, men har inte fått mitt konto på detta forum aktiverat förrän alldeles nyss. Nej, jag lackade inte ur på något sätt. Mitt inlägg var helt ärligt menat, eftersom jag i grund och botten tycker att Allsvenskan (och speciellt den södra) behöver publiklag med härliga spelarprofiler- typ Växjö, eftersom det är något som alla lag tjänar på i det långa loppet, med ökade biljettintäkter osv. Därför drog jag "Team-Boro-parallellen", då Wernblomgrejen uppdagades, eftersom retoriken fämst bland Lakersfansen i mångt och mycket liknat den som man hörde från Team-Borofansen i början på 90-talet. Då fanns visserligen inga hemsidor på vilka debatten fördes, men jag hade förmånen(?) att jobba bland supportrar till Team Boro och bland dessa snackades det om Elitserien redan nästa säsong, osv. Med facit i hand vet vi ju alla hur det gick.

Sedan kan jag förstå att du och andra Lakersfans reagerar på att en RBK-supporter helt plödsligt orerar om ödmjukhet. Dock vill jag understryka att jag på inget sätt hörde till dom snackade om transportsträckor för RBK´s del - vare sig före säsongen eller under juluppehållet. Skulle tro att media till stor del är skyldig till transportsträckesnacket. Spelar i och för sig ingen roll nu - Lakers är i playoff, helt välförtjänt!

Att Röglefansen upplever en viss frustration just nu, tror jag nog att såväl du som de flesta andra Lakersfans har förståelse för. Det betyder emellertid inte att vi på något sätt missunnar Lakers en plats i Playoff. Visst är vi såväl besvikna som förbannade på Örebro, som alldeles uppenbart vek ner sig - försökte dom överhuvudtaget? Det har dock inget med Lakers att göra - erat lag åkte upp och gjorde sitt jobb.

Lycka till i playoff! Vi lär mötas igen till nästa säsong - för ni har väl inte tänkt att gå "hela vägen" redan i år? ;)
GS
Forumdemon

Re: Lacka ur?

Post by GS »

Ursäkta att jag svarar på ett inlägg som du igentligen riktar mot Beckis.

Tycker det är kul att det är vettiga och sakliga inlägg från många av er Röglesupporters.
Det jag inte gillar är nu snacket om läggmatch av Örebro, vad jag minns så vann ni i matchen innan mot Örebro med 10-1 och vad jag vet så var det inga supporters varken fån Växjö eller Ängelholm som då snackade om någon läggmatch.
Visseligen så hade ni hemmamatch då men tycker ändå att detta snacket smakar lite illa. Jag har full förståelse att ni idag är besvikna på er säsong och det med rätta för med det materialet ni har så borde ni lyckats bättre, men samtidigt så visar väl detta just charmen med sport att man ej kan förutse allt.

Ha en skön sommar så ses vi i nya härliga matcher nästa säsong.
Patrik_AIA
Forumamatör

Post by Patrik_AIA »

GS wrote:Det jag inte gillar är nu snacket om läggmatch av Örebro.

Oavsett om du gillar det eller ej, så är det en ofrånkomlig fråga huruvida Örebro hade en professionell inställning till matchen.
Som Dängis sa så är detta inte riktat mot er, utan mot Örebro.
Det är såklart att gråta över spilld mjölk, men med tanke på det intryck jag fick av örebrotränaren efter matchen i Ängelholm, så ville de visa att de kunde mycket bättre än de hade visat i Ängelholm.
Nu hann de hastigt och lustigt byta tränare, och det kanske inte fanns lika mycket "Mozart-kulor" i den nye tränaren, om uttrycket tillåts? :oops:
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Jag tror det är så enkekt att Örebro är helt kassa för tillfället. 8)
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Dängroth D Ä
Forumamatör

Post by Dängroth D Ä »

Lakers00: Låt oss hoppas att så är fallet och att "kassheten" håller i sig. Är det någon som skulle sakna Örebro om dom åkte ur?
challe_berglund
Forumproffs

Post by challe_berglund »

GS wrote:vad jag minns så vann ni i matchen innan mot Örebro med 10-1 och vad jag vet så var det inga supporters varken fån Växjö eller Ängelholm som då snackade om någon läggmatch.

Satt precis och tänkte på det samma
Åk skridskor luajävel!
GS
Forumdemon

Post by GS »

Kan fortfarande inte se skillnaden i att ni vann med 10-1 och vi vann med 8-0 och att Örebro skulle ha lagt sig i bara vår match.
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Jag tycker Patric varit väldigt saklig i mångt och mycket under säsongen men nu blev det ett riktigt bottennapp :(

Att bara komma på tanken att Örebro skulle lägga sig mot Lakers är helt horribelt när Rögle själva tvålade till dem med 10-1!!!

Otroligt dumt uttalande från en som har verkat så " redig " tidigare.

Tycker det luktar dålig förlorare :whistle:

Växjö Lakers är de bästa!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Vad är det som säger att Örebro skulle spelat en sk läggmatch mot oss och inte mot Rögle ??

kan nån svara på det? 8O
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Per, exakt!
Patrik, att ens börja snacka om lägmatch, dåligt, mycket dåligt uttalande.
Men det är klart, avundssjukan och frustrationen måste gå ut över nån. :evil:

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Dängroth D Ä
Forumamatör

Post by Dängroth D Ä »

Roggan: Jag känner Patrik ganska väl och vet att han definitivt inte är någon dålig förlorare. Det är inte jag heller för den delen. Visst kan vår ilska mot Örebro verka besynnerlig om den ställs mot det faktum att RBK tvålade till laget med liknande siffror, men om man ställer det mot det faktum att deras (numera sparkade) tränare uttalade sitt stora missnöje över Örebros insats mot RBK och dessutom lovade bättring till sista omgången, så kanske det är förståeligt att Örebro inte möter några större sympatier från Röglefansen.

Att på hemmaplan ligga under med 0-6 efter ca 14 minuter av första perioden tyder ju inte precis på någon "kämpainsats" från Örebros sida. Självklart var Lakers taggade till max och man hade säkert bestämt sig för att avgöra matchen tidigt och visst är Örebro ett riktigt dåligt lag, men någon form av självrespekt måste ju även ett bottenlag ha.

Det var inte i gårdagens match som Rögle forlorade kampen om playoff, det gjorde man för länge sedan, med billigt bortskänkta hemmapoäng mot lag som Mörrum och Troja.

Nu är sista omgången lagd till historien, så jag föreslår att vi lägger ner den här diskussionen. Såväl Röglefans som Växjöditon har betydligt viktigare saker att lägga kraft och energi på, nämligen framtiden. För er del den allra närmaste framtiden. Se nu till att göra bra ifrån er i PO, istället för att fundera så mycket på vad vi tycker.

Lycka till (igen)!
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Dängroth D Ä wrote:Lakers00: Låt oss hoppas att så är fallet och att "kassheten" håller i sig. Är det någon som skulle sakna Örebro om dom åkte ur?

Nej det kan jag inte påstå. Jag tycker nog att Taif eller Borås vore roligare.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Skövde vore kul att få upp åxå! Trevlig hockey och trevliga fans!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Ja du Däng, tycker oxå att vi slutar med denna onödiga diskussion. Ni kan ju koncentrera er på nästa säsong redan nu medan vi får ladda om inför en spännande play off omgång ( kanske mer... )

För övrigt tycker jag det vore bra med Örebro även nästa säsong. Vi har ju ganska hyfsad statistik mot dem. :wink:
tjuren
Forumamatör

Post by tjuren »

De har fruktansvart ratt.. Dock maste tillaggas att Nybro redan ar ett etablerat lag?.. mer etablerade an Lakers iaf. Dock inte samma potential kanske.
Det kan bara finnas en seriesegrare..
Patrik_AIA
Forumamatör

Post by Patrik_AIA »

c70t5 wrote:Patrik, att ens börja snacka om lägmatch, dåligt, mycket dåligt uttalande.
Men det är klart, avundssjukan och frustrationen måste gå ut över nån. :evil: /T5!!

Roggan wrote:...ett riktigt bottennapp :(
Otroligt dumt uttalande från en som har verkat så " redig " tidigare.
Tycker det luktar dålig förlorare :whistle:

*suck* Läs vad jag skrev en gång till, om det nu inte är så att ni VILL missförstå! Vad är det för katastrofalt tilltag jag gjort den här gången???
Förra gången fick jag klä skott för att jag informerade på hemsidan om en ogenomtänkt aktion från en sponsor, och nu blir jag idiotförklarad för att jag ifrågasatte Örebros inställning igår med tanke på att jag personligen hade haft ett samtal med Örebros sparkade tränare efter matchen i Ängelholm.
Jag kommer inte att störa ert forum mera.
Detta var droppen!!!
Lycka till i fortsättningen och hoppas att ni också kan lära er någon slags självdistans!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Tråkigt om Patrik försvinner från forumet. En trevlig prick anser jag...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Överreagerar du inte lite Patrik? Sponsorgreijen är ju utagerad. Du gjorde ett misstag som la ut "nyheten". Ingen kritiserade dig för det här, utan man reagerade på själva sponsringen. Något som du givetvis inte ansvarar för.

Det är alltid vanskligt att spekulera i om ett lag verkligen gjort sitt yttersta i varje moment, i varje match. Jag anser att debatten i slutet på grundserien, som började med att ledande personer i Lakers ifrågasatte huruvida Troja gjort sitt absoluta yttersta i vissa matcher, var pinsam för vår del. Resultat i andras matcher kanske inte går ens väg och man blir besviken. Men det är bara de inblandade spelarna och ledarna som vet om man verkligen gett 100%. Jag var i Örebro och kan ärligt säga att de är inte bättre än 1-10 mot er och 0-8 mot oss. Däremot kan jag inte avgöra om de gav 200% i matchen mot RBK och 10% mot oss. Bra var de inte. Saknar faktiskt i nuläget de kvaliteter som behövs att rubba topplagen i vår serie.
Ornell
Forumamatör

Post by Ornell »

Då denna tråd handlar mycket om Örebro, mitt lag, skulle jag vilja lägga mig i lite grann.

Vi förlorade med liknande siffror mot både Rögle och Växjö så att vi skulle ha lagt oss just mot Växjö är skitsnack. Örebrotränaren sa ju för övrigt att de skulle försöka visa vad de gick för i nästa match, något som dock gick helt åt skogen.

Som någon kort och koncist sa här ovanför: Vi (Örebro) är helt enkelt otroligt jävla dåliga just nu, även om HC i Växjömatchen var sämre än jag nånsin sett dem. Jag såg inte Röglematchen men kan tänka mig att det var samma sak där.

Dessutom, när ett lag inte har något alls att spela för är det väl inte så otroligt konstigt att de inte ger riktigt 100%? Det är ju en sak man inte kan styra över själv; det där lilla extra jävlaranammat infinner sig inte i såna matcher.

Hur som helst; lycka till i fortsättningen, kanske ses vi i höst men antagligen inte...
HC Örebro
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Lycka till, Ornell!
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ornell:jag tror Ni har en stor chans att slå Div 1:lagen i ett kval.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Tror jag också, det gäller att få tillbaka inspirationen.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

saxat återigen ifrån rögles forum:

"Sen tycker jag att vi ska låta vissa (inte alla) lakersfans få göra sina erfarenheter om alltings besvärligheter tids nog.
Det är deras sak att se till att kärnreaktorn inte överhettas.
Ta t.ex. killen på deras forum som insåg att det nog skulle bli lite besvärligare för Växjö i elitserien nu när både Foppa och Salo skall spela i Modo. Härligt med klarsyntheten att det kan bli svårt att bli svenska mästare, även om såklart slutspelsplatsen är ett givet mål... "

hahaha,så underbart rolig läsning!

klart det vi siktar på att vinna även mot Modo med foppa i laget och salo i mål,men det kommer nog bli ganska så tight,man kan ju tippa på bara 5-0 till oss då:)

Växjö Lakersissä!!
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Dom där rögleiterna har nog inte små mkt humor. Vissa saker som skrivs, t.ex att Lakers spelar i Elitserien nästa år, skrivs med glimten i ögat.

Alla inlägg skrivs inte på blodigt allvar utan BÖR läsas med lite ironi..
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

men vissa ÄR ju tyvärr övertygade om att vi går till elitserien i år o tar sm guld nästa säsong! ;)
Post Reply