![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Landslagshockey
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Landslagshockey
GlennG uttagen mot Danmark tillsammans med Persson och Kellman. GlennG gjorde en bra säsong. Jämnheten förbättrades efterhand. En av våra mest fysiska spelare, och denna gången innebär det inte att man ligger runt plats 200 i ligan. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- Forumdemon
Lysande VM-premiär för Joel Kellman, 1+1 och pris som bäste spelare. Kul!
Ja, vår viktigaste värvning inför nästa säsong gjordes kanske redan vid jul. Blichfeld som ryktas in gjorde hattrick, visserligen mot blåbärsmotstånd men ett hattrick i VM slår ändå högt.Dysterqvist wrote:Lysande VM-premiär för Joel Kellman, 1+1 och pris som bäste spelare. Kul!
Tror jag inte. Chansen att han får ett envägskontrakt i NA är liten även om jag misstänker att han är UFA (Unrestricted Free Agent). Och varför han skulle bli AHL-dräng i den här fasen av karriären? SHL slår en utvecklingsliga.
Och visst vägde familjelivet också in när han valde spel i Växjö. Men lagom succé i VM är kanske bäst.Varanen wrote:Tror jag inte. Chansen att han får ett envägskontrakt i NA är liten även om jag misstänker att han är UFA (Unrestricted Free Agent). Och varför han skulle bli AHL-dräng i den här fasen av karriären? SHL slår en utvecklingsliga.
-
- Forumdemon
Svensk kollapps i VM , signifikativt för Garpenlöv era. Välkommen Sam Hallam , sämre kan det inte bli.
-
- Forumdemon
Med det sagt: svensk hockey dalar mer och mer , Hallam har ”lite” att jobba med .
Samtidigt bra utgångsläge för Sam, som sagt kan ju inte gå sämre än nu…
#10 Duchon
Vad tycker herr Ödla om Björninens filmning?Varanen wrote:Så j-a enkelt!
Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Ok, vi duckar denna.bratsson wrote:Vad tycker herr Ödla om Björninens filmning?Varanen wrote:Så j-a enkelt!
Kanske enklast så
![Image](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji8.png)
Missade ditt inlägg. Minns inte något spektakulärt. Menar du i förlängningen? Var så toktaggad då att min analyserande hjärna fullständigt ersattes av min reptilhjärna. Men känslan av hela matchen var att de svenska domarna inte var emot Lejonen direkt. Men de missade även när kanadensarna knuffade in ett lejon in i egen bur så ett mål bortdömdes. Helt säkert att de missade en skamlös filmning eller två också. Jag gillar inte några filmningar.
Joel petad eller skadad?
Hardy 7e-back, Lukas med Sellgren
Hardy 7e-back, Lukas med Sellgren
Lakers dominerar SHL och Sam lägger Europa under sina fötter ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-
- c/o LL´s Forum
Hallams hockey har spridit sig till JVM med!
Sjukt hur mkt man känner igen VLH i småkronorna haha
Kan bara instämma. De lägger en blöt filt över TjeckienSvartvadet wrote:Hallams hockey har spridit sig till JVM med!
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
EP40 tackar ja till VM enligt Aftonblaskan. Bara försäkringen som skall bli klar. Den får förbundet stå för (2-3 mille). Sam är KINGEN
Hoppas han snärjer världens bästa KARLSSON med. Då blir det ju roligt på riktigt. SM- och VM-guld med Växjö-stämpel. Kulturen hallå? - Växjö Lakers Hockey är IN YOUR FACE![Clapping :clap:](./images/smilies/icon_clap.gif)
![Clapping :clap:](./images/smilies/icon_clap.gif)
Hoppas han snärjer världens bästa KARLSSON med. Då blir det ju roligt på riktigt. SM- och VM-guld med Växjö-stämpel. Kulturen hallå? - Växjö Lakers Hockey är IN YOUR FACE
M.Sylvegård och Persson uttagna till Karjala Cup. Ingen av våra finländare uttagna.
Kalle kliver inte ur sängen för den här typen av hitte-på-turneringar före VM. Som att be Christopher REEVE provspela inför "Superman Returns".
Här och nu är jag mer nyfiken på hur vår lagledning tänker inför JVM, om både Noah och Filip blir uttagna.
Här och nu är jag mer nyfiken på hur vår lagledning tänker inför JVM, om både Noah och Filip blir uttagna.
-
- Forumdemon
Finns bara två scenarion när Strömwall får pucken:
1. Han åker jättejättesnabbt, snurrar lite och tappar sen pucken.
2. Han skjuter, oavsett vinkel eller läge.
1. Han åker jättejättesnabbt, snurrar lite och tappar sen pucken.
2. Han skjuter, oavsett vinkel eller läge.
HALLAM ringer in RASMUSSEN. Måste vara för lång och trogen tjänst..
Men det är bra, då slipper vi skämmas för att sakna representation i Tre Kronor.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Men det är bra, då slipper vi skämmas för att sakna representation i Tre Kronor.
Först kändes det skönt att vår skadedrabbade trupp som nu börjat bli hela i stor utsträckning slapp landslagsuppdrag. Men just Rasmussen kanske kan behöva påminna sig om vilken nivå han är van att hålla, förhoppningsvis gör det honom gott.Towen wrote:HALLAM ringer in RASMUSSEN. Måste vara för lång och trogen tjänst..![]()
Klart Rasmussen nätar diiiiiiiiiirekt ![Clapping :clap:](./images/smilies/icon_clap.gif)
-
- Forumdemon
Ett på pappret ganska vasst Tre Kronor torskar mot ett ungdomsbetonat Schweiz.
Jaja, svårt att ta dessa låtsasturneringar på allvar tycker vi svenskar, men sanningen är ju att vi numera är exakt så här dåliga. Ett ynka litet mål framåt lyckas man åstadkomma idag, trots spel 5 mot 3 och 5 min pp… Det går inget bra för Hallam och svensk hockey just nu….
Jaja, svårt att ta dessa låtsasturneringar på allvar tycker vi svenskar, men sanningen är ju att vi numera är exakt så här dåliga. Ett ynka litet mål framåt lyckas man åstadkomma idag, trots spel 5 mot 3 och 5 min pp… Det går inget bra för Hallam och svensk hockey just nu….
Nä, förlorat 8 av 9 matcher den här säsongen. Alla länder brukar vilja göra bra ifrån sig under hemma-turneringen. Tre Kronor har 2 raka förluster i sin. Förlust imorgon och fiaskot är total.
Det är så dåligt att jag inte orkar titta på det. Fullständigt ointressant.Varanen wrote:Nä, förlorat 8 av 9 matcher den här säsongen. Alla länder brukar vilja göra bra ifrån sig under hemma-turneringen. Tre Kronor har 2 raka förluster i sin. Förlust imorgon och fiaskot är total.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Dessa landslagsturneringar har och kommer alltid vara irrelevanta. Hade Sverige vunnit varje match med 25-0 eller förlorat med 0-25 så hade mitt intresse oavsett varit lika svagt. Laget består av Kalle Anka-lirare och ofta tar man ju inte ens ut det bästa tänkbara laget, så varför ens bry sig om att titta.
CHL är mer intressant
CHL är mer intressant
Låter lite som copium, dudes. Vi skulle lätt vinna alla matcher men eftersom allt är Kalle Anka så orkar vi inte bry oss. Vi är lite för fina för att tävla i skit-turneringar, eller mot skitlag.
Inte en vinnarmentalitet i mina öron. Och förklarar varför vår prestation svajat så kraftigt i exempelvis CHL. Ågren beskrev i en intervju att han har svårt att motivera sig inför CHL-matcherna. Och det i sin tur är en delförklaring till publiksiffrorna. Om spelarna är för fina för matcherna, varför ska publiken vara sämre?
Men känslor är känslor. De kan man inte trolla bort. Men man kanske skulle känna mindre och tävla mer även om allt är under ens värdighet?
Inte en vinnarmentalitet i mina öron. Och förklarar varför vår prestation svajat så kraftigt i exempelvis CHL. Ågren beskrev i en intervju att han har svårt att motivera sig inför CHL-matcherna. Och det i sin tur är en delförklaring till publiksiffrorna. Om spelarna är för fina för matcherna, varför ska publiken vara sämre?
Men känslor är känslor. De kan man inte trolla bort. Men man kanske skulle känna mindre och tävla mer även om allt är under ens värdighet?
-
- Forumamatör
Om jag och några polare springer på några finnar, drar på oss skridskor och spelar tvåmål på en is någonstans och förlorar - så är det ju jäkligt svårt att dra några växlar över hur svensk hockey mår…?
Samma sak här: ett gäng killar från olika länder spelar lite hockey - ingen av dem är ens i närheten av att vara topp 100 i respektive land!
Detta har ju inget med ”svensk hockey” att göra utan bara ett sätt för förbundet att dra in deg!
Inte ens Hallam bryr sig ju ett skit utan åker iväg och planerar för det riktiga landslaget
Samma sak här: ett gäng killar från olika länder spelar lite hockey - ingen av dem är ens i närheten av att vara topp 100 i respektive land!
Detta har ju inget med ”svensk hockey” att göra utan bara ett sätt för förbundet att dra in deg!
Inte ens Hallam bryr sig ju ett skit utan åker iväg och planerar för det riktiga landslaget
Eftersom en av finnarna garanterat kommer vara jag (finns inte så många i de här trakterna) kommer du aldrig sluta höra om hur vi vann och ni förlorade. Bara det borde få dig att ge järnet.Lakers-Ulla wrote: 9 February 2025, 10:13 Om jag och några polare springer på några finnar, drar på oss skridskor och spelar tvåmål på en is någonstans och förlorar - så är det ju jäkligt svårt att dra några växlar över hur svensk hockey mår…?
Helt rätt. Det handlar inte om en värdemätare över hur svensk hockey mår, utan mer på att jag tycker det är en främmande attityd för mig. När man spelar hockey ska man alltid ge allt. Börjar man välja och vraka bland tillfällena som är värdiga ens engagemang är man ute på hal is.
Dags för hockey=100%.
-
- Forumdemon
Det var detta jag menade, det ska finnas en ära i att dra på sig landslagströjan oavsett vilka man möter och matchens betydelse. Finnarna har också haft sina dippar i EHT men överlag har man mer sisu och jävlaranamma än svenskarna. Det är lite sorgligt, det fanns en tid när Tre kronor alltid gav allt i alla lägen. Alla svenska spelare borde ha samma inställning som Fohlin, och då har han ändå bara ena lilltån i EHT-truppen. Dom enda som alltid verkar tycka det är kul att representera Sverige gång efter gång är Sörensen och De La Rose, dom ger oftast alltid allt i alla matcher.
Detta är inte tvåmål mellan Härmape-Ulla och några stappliga finnar på en spolad grusplan, detta är EHT inför 10.000 åskådare i Avicii arena. Att inte kunna prestera bättre än detta är uselt, och tendensen att svensk hockey tappat mark gentemot flera nationer har synts ganska länge.
Detta är inte tvåmål mellan Härmape-Ulla och några stappliga finnar på en spolad grusplan, detta är EHT inför 10.000 åskådare i Avicii arena. Att inte kunna prestera bättre än detta är uselt, och tendensen att svensk hockey tappat mark gentemot flera nationer har synts ganska länge.
Jag tror vi alla åtminstone kan vara överens om att Tre Kronor inte förbättrat sitt varumärke under årets EHT-turneringar. Det är möjligt att alla skiter i vilket, men publiken som tar sig till arenorna för att se laget förtjänar bättre. Precis som Dyster påpekar.
-
- Forumamatör
Så är det ju, man vill ju att alla alltid ska gå all in!Varanen wrote:Jag tror vi alla åtminstone kan vara överens om att Tre Kronor inte förbättrat sitt varumärke under årets EHT-turneringar. Det är möjligt att alla skiter i vilket, men publiken som tar sig till arenorna för att se laget förtjänar bättre. Precis som Dyster påpekar.
Men jag förstår ärligt inte varför folk går och ser på dessa E-lsgsmatcher?
Sen tror jag inte dagens resultat påverkar svensk hockey eller Tre kronor nämnvärt när Tre kronor ställs mot Finland igen om 6 dagar i Four nation. Troligen har ingen av dom som spelar då ens hört talas om den här matchen
-
- Forumdemon
0-4 och total förnedring så här långt. Jag ser en del Lakers- och SHL-bekantingar i det finska laget: Nättinen, Kossila, Borgström m fl. men inte Evertssons kommande finne Eemili Suomi. Vet du nåt om honom Varanen? Han platsar inte ens i finska C-laget, eller vad man nu ska kalla detta?