Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by StenhårtSlagskott »

Varanen wrote:Röntgen kan ju visa att det har läkt korrekt, så vi kan väl torka tårarna tills vi vet.
Kan, ja. Men känns inte så när de redan har haft en missbedömning och han fick går med gipset några veckor till.
Börjar spåna på om Växjö kan spela ut covidkortet snart som vissa klubbar gjorde förra året. Problemet med det är ju att laget kanske får ännu sämre spelschema men fler spelare på is ;)
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Växjö är för ärliga för att ljuga om nåt sånt - vi spelar med det vi har.

Men jag är evigt tacksam att vi inte har såna som PA eller Bulan i föreningen!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Gnäll, gnäll och gnäll bara för att försöka lipa sig till fördelar är inte vinnarskalleri i min bok. Jag är övertygad om att ärlighet vinner i längden. VLH är, och har varit, duktiga på att inte skylla på omständigheter. Oavsett situation kan du göra ditt allra bästa.

Bara att titta på hur vi hanterat skadehelvetet den här säsongen. Alla presterar på topp. Det är vinnarskalleri.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Behövs kanske inte ljugas för det? Känns väl inte otroligt att smittan sprider sig mer i Sverige? Och dycker upp i centrala småland.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Jari hade inte gnällt. Han hade släppt handskar och hjälm, åkt ut i mittcirkeln och strykt till nummer 99 över käken mitt under en taktikgenomgång på träning. En käftsmäll bara för att väcka laget.

# Edmonton Legends
# Riktiga Ishockeyspelare
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jari delade inte ut många käftsmällar. Valdes flera år till NHLs gentlemannaspelare. Den tredje länken däremot. Den burdusa kusinen ingen känns vid, Esa Tikkanen. Nedan en video från lockoutsäsongen 94/95 när han spelade för HIFK. Man behöver inte kunna finska för att förstå.

https://www.youtube.com/watch?v=VHfDMkI ... tuPaivinen
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Angående finländare och sprit. När är man nöjd med vad man har innanför västen?

Börjar mer och mer känna att vad som helst kan hända med säsongen. Så länge laget inte riskerar att åka ut kanske inte laget ska förstärkas utan ge nuvarande gubbar chansen att bevisa sig med skölden så får vi se om publik och slutspelet kommer ansluta.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Varanen wrote:Jari delade inte ut många käftsmällar. Valdes flera år till NHLs gentlemannaspelare. Den tredje länken däremot. Den burdusa kusinen ingen känns vid, Esa Tikkanen. Nedan en video från lockoutsäsongen 94/95 när han spelade för HIFK. Man behöver inte kunna finska för att förstå.

https://www.youtube.com/watch?v=VHfDMkI ... tuPaivinen
Sjukt längesen man drack Koff.
Finns dom ens längre? Image

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Bara i Finland. Sålde väl för dåligt för att ha i bolagets sortiment.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Victor Grahn från Kristianstad lånas in i två matcher. Är han polare med 94 kanske.
Last edited by StenhårtSlagskott on 5 January 2022, 12:17, edited 1 time in total.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Viktor Grahn lånas in från Kristianstad. Vet inget om honom. Men statsen ser stabila ut.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Artikel i SMP idag om skadeläget. Nättinen och Kalnis tillbaka, spännande att se om de kan kliva upp och vara ledande spelare som de är värvade till att vara. Lite suspekt kring Vainio och Koivisto som fortfarande saknas. Vainio ska ha något medicinskt tillstånd som du måste var hundra på?! Koivisto fortfarande sjuk, lite konstigt...

Rosén har tagit bort gipset och är försiktigt optimistisk även om spel är en bit bort. Med tanke på att några pratade operation och hela säsongen känns detta något bättre även om man inte kan ropa hej än.

Arvid närmar sig också comeback. Har gått sitt första ispass för fullt men behöver någon vecka till innan han är matchklar.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Vårt dyra stjärntroll är jag enormt nyfiken på. Det känns inte som att vi sett dess fulla potential än. Vilken högstanivå har besten i SHL?
Du kan se ut som ett grävlinggryt i ansiktet och ändå besitta ett dansant skönspel som en spacklad rysk isballerina.. Titta på Jari!

# Värna våra troll
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Börjar bli lite stökigt i Kazakstan och KHL. Kan en Eric Martinsson vara en back för Lakers om han tröttnar på kaoset och vill hem. Inte så mycket pondus framför mål men en bra tvåvägsback.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Brukar inte Sanny säga att det blir en FET skattesmäll för KHL-svenskar som vänder hem och lirar mitt under säsong?
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Towen wrote:Brukar inte Sanny säga att det blir en FET skattesmäll för KHL-svenskar som vänder hem och lirar mitt under säsong?
Jo, men funderade på att lämnar man precis efter nyår blir det bara de pengarna? Eller skattar man på pengar även från förra året?
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

I Sverige skattar vi på allt. Blir inte många rubel över här inte. Skattmasen och Fogden - de tar - spelar ingen roll om det är pandemi eller världskrig.

Hur tror ni laget egentligen ser på dessa uppskjutna matcher, är det nödvändigtvis av ondo?
Super-87:or, troll och annat löst folk får rehab:a, slicka sår och skjuta in sig i lugn och ro inför den viktiga tabellspurten.
Daste
Forumdemon

Post by Daste »

StenhårtSlagskott wrote:
Towen wrote:Brukar inte Sanny säga att det blir en FET skattesmäll för KHL-svenskar som vänder hem och lirar mitt under säsong?
Jo, men funderade på att lämnar man precis efter nyår blir det bara de pengarna? Eller skattar man på pengar även från förra året?
Du riskerar väl att åka på tidigare intäkter också om du inte varit utanför landet ett visst antal år.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Towen wrote:I Sverige skattar vi på allt. Blir inte många rubel över här inte. Skattmasen och Fogden - de tar - spelar ingen roll om det är pandemi eller världskrig.

Hur tror ni laget egentligen ser på dessa uppskjutna matcher, är det nödvändigtvis av ondo?
Super-87:or, troll och annat löst folk får rehab:a, slicka sår och skjuta in sig i lugn och ro inför den viktiga tabellspurten.
Det är den goda sidan av myntet

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Och där trillade Krutil in :)
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Härmapan wrote:Och där trillade Krutil in :)
Kan ingenting om honom men han har definitivt storleken till att göra lite av det vi saknat. Frågan är om han har pondusen i sin unga ålder? Om inte annat ser man kanske gärna en förlängning om allt faller väl ut. Bygga på sin erfarenhet för att om ett par år försöka i NA igen.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Towen
Forumdemon

Post by Towen »

"Stor och rörlig" heter det, men kan han TACKLAS - få en spelare "K-R-O-N-W-A-L-L-E-D" i sargen?

Antingen så gör du poäng - eller så smäller du på. Vi har inte råd med allmänhetens åkning i det här skedet av säsongen.

RIKTIGA tjecker har hockeyfrilla. Den får vi se till att odla ut på spolingen. Lex JAGR..
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Ödlan, Var ligger han på PONDUSSKALAN?
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det kan jag inte säga, men han får höga värden på coolness-skalan. Jag gillar verkligen den här värvningen. En stor rightare med internationell erfarenhet. Krutil är ett namn som passar ett pop-lag som oss. Om Hockeyguden är nådig har han ett hårt skott. Torrt krut.

Om han dessutom, trots sin ungdom, kan visa upp lite pondus så kommer det rycka i baguetten. :D
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Är han bara 94 - 97% av Moritz SEIDER så är jag nöjd. :zzz:
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

#Blackhawks prospect Michael Krutil has signed with Växjö Lakers (SHL) for the remainder of the 2021-22 season.

Krutil, the 110th overall pick in the 2020 NHL Draft, has only played 7 AHL games this season due to a wrist injury.

DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Luktar flopp
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Då blir det ingen Viktor Grahn nu när matcherna flyttats va?

Forumamatör

Post by #38 »

Dif släpper Josef Ingman har ingen jätte koll på han vore han något för Lakers?
Person
Forumdemon

Post by Person »

#38 wrote:Dif släpper Josef Ingman har ingen jätte koll på han vore han något för Lakers?
Nej för fan. Platsar man inte i varken Brynäs 20/21 eller DIF 21/22 så har man inget i en guldaspirant att göra.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Det är jättebra att man agerar. Två finska landslagsbackar skadade. Då lånar man in en back från andradivisionslaget Kristianstad. Och nu en tjeckisk ungtupp som bara har spelat sju matcher denna säsongen pga skada. För att täcka upp. Tiden får utvisa. Men hade nog hoppats på lite mer säkra defensivt tunga råbarkade kort. Varumärket Svenska Mästare alá Växjö Lakers verkar inte ha den dragningskraften som man skulle tro - eller hoppats på.

Hoppas bara att det inte levereras hockey-/(billig)krona. Då blir det inte glada Le Mat smilband framöver...
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Varanen wrote:Det kan jag inte säga, men han får höga värden på coolness-skalan. Jag gillar verkligen den här värvningen. En stor rightare med internationell erfarenhet. Krutil är ett namn som passar ett pop-lag som oss. Om Hockeyguden är nådig har han ett hårt skott. Torrt krut.

Om han dessutom, trots sin ungdom, kan visa upp lite pondus så kommer det rycka i baguetten. :D
Vi får helt enkelt vänta och se. Borde vara någonstans över atlanten nu. Kommer laget till start på torsdag eller lördag borde han kunna matchas in lite på lördag.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Krutil har, av det lilla jag sett, en grym potential! Han är ivrig som fan, gnetar ned forwards i sarghörnen. Skulle behöva bli LITE MER offensiv (av det lilla som sagt) och anamma lite mer JP i sitt spel.

Annars tror jag han kommer bli ett tillskott! Han kan logga mycket istid, får se hur fort han anamma stor rink igen bara...
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Någon som hört något om hur årtiondets viktigaste rekryteringsarbete förflyter? Har man något i tratten så att säga? Och nej Ödlan, jag syftar inte på Koskenkorva :wink:
Post Reply