Min första tanke är att RAHM känns lite 2015 so to speak. Å andra sidan vann vi guld det året.. Här väljer jag - som så ofta - att lita på 'Chief'. Han, Sam och HELLGREN vet EXAKT vad de får i Niklas. Och hur de vill använda honom.
Tydlig rollfördelning är allt på den här nivån. Det har vi lärt oss. (Det har inte HV).
Tycker vi pratar alldeles för lite om Stjernborg i denna tråden!
Jag tycker han är fantastiskt mogen i sitt spel, lugn och trygg. Har högt Hockey-IQ, där han anammar både det offensiva och det defensiva. Spelar med en ganska hög finess (inte EP40-nivå dock). Han har dessutom en en jäkla vinnarskalle kombinerat med en ödmjukhet - sådant brukar bära långt!
Tror att han kommer EXPLODERA nästa säsong! Känns som en given NHL-spelare på sikt, med många många år på andra sidan pölen.
Denna kedjan kan blir skräck för hela SHL nästa år:
Ser tyvärr inte riktigt plats för honom. Stannar Holmberg, vilket jag verkligen hoppas, så mönstrar vi Rosén, Holmberg, Gustafsson och Josefsson (räknar redan in honom).
Forwardssidan är nog ganska klar. Spets som ersätter Pettersson, kommer frigöras ~250k. Och sedan hoppas jag att Gaunce stannar!
Där det kommer hända mest är backsidan. Vi har Persson, Vainio, Häman-Aktell och Andersson på kontrakt. Mrmadhawk skrev att Melart diskuteras. Sedan hoppas jag att Folin stannar.
Jag tycker det ser tryggt och stabilt ut inför kommande säsong!
Vi har ALLTID plats för Lajunen. Kan inte Gustafsson gå vinge? Om inte, så vet vi att det ALLTID blir skador så Lajunen kan gå vinge tills någon får ont.
Nästan så jag tar Lajunen framför... Men bara nästan.
För mig en gåta att han inte är stöttepelare i ett NHL-lag sedan länge. Helt fenomenalt bra spelare, som håller högsta internationella klass på det han gör!
När du sätter två bröder som sportchef och tränare och går till sm-final så tror jag man kan utgå ifrån att de är cementerade på sina positioner ett tag. Iaf tills lagbygget havererar. Utgå ifrån att Abbott stannar i Rögle länge.
Hade aldrig sagt nej tack till Lajunen.
Vad tror ni om att få hem Calle Rosen till nästa säsong?
Sen MÅSTE ju Evertsson försöka allt han kan för att få Folin till att skriva ett nytt kontrakt.
Sylvegård rytas till Malmö enligt Sportbladet. Han har haft en fin utveckling sista delen av säsongen. Men tyvärr så är ju vår högerkant redan ”tjock”.
I dagsläget ser inte jag Sylvegård som en topp 6-forward för SHL. Antingen gnuggar han på i en tredjekedja eller så flyttar han ner till HA och tar en ledande roll. Dock har ju Malmö sällan så mycket till spets så där kan han säkert få en roll som han inte är redo för hos oss.
StenhårtSlagskott wrote:Arvid Lundberg lämnar Skellefteå. Skulle kunna var ett alternativ beroende på vilka som lämnar och vad han vill ha i lön. Om Erixon lämnar kanske??
Bra att kiiski lämnar Skellefteå. Var aldrig riktigt nöjd med att han spelade där.
Tror inte Arvid kommer tillbaka till oss. Dags för han att ut och tjäna klöver. Tror han landar i KHL eller NLA.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Är det inget lag (inkl. Lakers) i SHL som är intresserad av Henrik Björklund i Karlskoga? 56 p i HA den här säsongen. 189 cm och 95 kilos vinge med näsa för målet??
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Kanske vore något att testa även fast han är 30 bast. Han har inte spelat i högsta ligan på 11år och senast blev det bara 3 matcher med FBK. Han gör ju både mycket mål och mycket poäng varje säsong så varför inte testa honom och se vad han går för i SHL. Kunde ju se ut såhär nästa år Gynge - Rosen - Björklund.
Allting handlar givetvis om rollfördelning och löneanspråk. Är han beredd att arbeta hårt oavsett roll? Kan inte minnas exakt hur hans spel såg ut mer än att han syntes i poängprotokollet ibland.
Spelarna i parantes är rykten. Stora förändringar på gång som alltid efter Guld. Holmberg kanske vi tappar till NA. Hoppas vi vågar satsa på en backbesättning av EHT-klass trots trycket både internt, men inte minst externt på att vi ska satsa mer på anfallarna. Men kollar man på The Grid så är det på backsidan utrymmet verkar finnas.
edit: missade att Andersson har kontrakt över nästa säsong - precis som EP gjort.
Last edited by Varanen on 11 May 2021, 12:22, edited 1 time in total.
Spelarna i parantes är rykten. Stora förändringar på gång som alltid efter Guld. Holmberg kanske vi tappar till NA. Hoppas vi vågar satsa på en backbesättning av EHT-klass trots trycket både internt, men inte minst externt på att vi ska satsa mer på anfallarna. Men kollar man på The Grid så är det på backsidan utrymmet verkar finnas.
Jag hoppas att Evert lyckas knyta till sig Gaunce; det har varit mycket fokus på Holmberg och hans hysteriska form under slutspelet, men jag tycker Gaunce var nästan lika bra. Sen har jag också en förhoppning att Drury ska känna att han kan utvecklas ett snäpp till genom att spela i SHL i ytterligare en säsong. En spännande sillasäsong blir det hursomhelst, VLH har satt sig i guldläge när det kommer till att knyta till sig utvecklingsbara och talangfulla spelare.