Seriefinal RBK-VLH 27/3 1515
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Seriefinal RBK-VLH 27/3 1515
Det blir tufft imorgon efter uppehållet. Tar vi poäng är jag nöjd. Lugn och rolig, som dansken skulle sagt - vi har allt i egna händer. Tålamod är en nyckel.
Hur nära fullt lag har vi att tillgå, är samtliga covid-positiva friska och redo för spel? Uttalad trötthet i kroppen kan ju sitta i efter sjukdom även hos yngre.
Hur nära fullt lag har vi att tillgå, är samtliga covid-positiva friska och redo för spel? Uttalad trötthet i kroppen kan ju sitta i efter sjukdom även hos yngre.
Gynge, Vainio och Nilsson spelar inte. Möjligt något hack i ledarstaben. Annars så ska det vara fullt krut.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Sådär va?StenhårtSlagskott wrote:https://youtu.be/ukd_SGx53rM
Krossa Rögle!
Tycker alla "laglåtar" ska ha en refräng där publiken kan sjunga med. HV-låten är ju grym t.ex.
Sedan behöver vi inte leka "kultelit-låt" som AIK/FBK/IFK Göteborg etc. men lite Svenska och go refräng hade varit fräsigt!
Nåväl, nu bör fokus vara på Rögle - hoppas på tre färska points!

-
- c/o LL´s Forum
Ja, ganska ljumen.
Vem går med Rosen och stickan? Hoppas nästan karlström får chansen där.
Vem går med Rosen och stickan? Hoppas nästan karlström får chansen där.
Seriefinal idag, eller fick vi inte kalla det så 

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
Champagnen på kylning 

Dagens samling bambi på is...
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Jäklar vad kul med match! Vilken kväll det kan bli! Spännande med Kjell i kassen.
Kom igen nu gubbar!!!!
Kom igen nu gubbar!!!!
Har vi bara 5 backar? Nu gäller det verkligen att vara noggrann när pucken skall ut.Vi vill inte ha långa sekvenser i egen zon.
-
- c/o LL´s Forum
Varit på lördagsgroggen redan Varanen?
Jag får det iaf till sju backar
Jag får det iaf till sju backar
-
- c/o LL´s Forum
7 backar. Inget annat! Nässen som extra. Om du inte räknar Målart och Persson som forwards.Varanen wrote:Har vi bara 5 backar? Nu gäller det verkligen att vara noggrann när pucken skall ut.Vi vill inte ha långa sekvenser i egen zon.
Har knappt tagit något sedan pandemin. Kanske det som är problemet? Missade översta raden. Känns bättre direkt. 

Hmm. Varför väljer VLH att ställa Källgren i mål? Inget ont om pajken men Fasth hade känts mer optimal med tanke på att vi kan punktera serien i eftermiddag och han har ju en jävla pondus i mål som motståndarna vet om. Jag vill se bästa laget på isen.
Ingen sågning bara en fundering.
-
- c/o LL´s Forum
Högst valid fundering. Höjde själv på ögonbrynen när jag såg det. Vi vet ju inte status på målvakterna och Corona eller om de bara delat upp matcherna så.Kloker wrote:Hmm. Varför väljer VLH att ställa Källgren i mål? Inget ont om pajken men Fasth hade känts mer optimal med tanke på att vi kan punktera serien i eftermiddag och han har ju en jävla pondus i mål som motståndarna vet om. Jag vill se bästa laget på isen.
Kanske vill de bygga kjelle och att han också får stå viktiga matcher. Fasthen är fullpumpad med självförtroende redan.
Om Fasth är kurant så anser i alla fall jag att han skulle ha stått i mål. Jag vill se bästa laget på isen. Men jag har inget negativt att säga om Källgren förutom att han inte har något mellanting. Antingen är han darrig som ett asplöv och dyngkass eller så bemästrar han målgården och dess stolpar på ett magnifikt sätt. Vi får hoppas på det sistnämnda.
Tajm vill täll.
Tajm vill täll.
Fan efter uppsnacket i dagens studio är vi inga underdogs som flyger under radarn längre. Nu ligger pressen på oss att hämta Lemat
-
- c/o LL´s Forum
500 shlmatcher på Josen. Grattis och TACK! 

-
- Forumentusiast
Klockrent med Källgren i mål. Å ena sidan en absolut toppmatch, å andra sidan en match där en förlust inte är hela världen.
-
- c/o LL´s Forum
Nä, känns lite så!
Blir otroligt förvånad om vi löser poäng ikväll.
Det som talar för oss, är att vi kanske kan lösa en formtopp till Slutspelet? Rögle kommer ju inte spela match på ett tag nu
Blir otroligt förvånad om vi löser poäng ikväll.
Det som talar för oss, är att vi kanske kan lösa en formtopp till Slutspelet? Rögle kommer ju inte spela match på ett tag nu
Riktigt svagt av Melart
Känns svårt idag tyvärr
-
- c/o LL´s Forum
Som sagt, det vore nästan konstigt annars.
Dock har Rögle en dålig trend, plus att vi brukar vara jäääävligt seglivade. De lär inte dräpa oss direkt.
Dock har Rögle en dålig trend, plus att vi brukar vara jäääävligt seglivade. De lär inte dräpa oss direkt.
3-0 känns rätt normalt i en sådan här period. Sedan 2-0 i andra och 0-0 i 3e
-
- c/o LL´s Forum
Det märks sjukt mycket hur längesedan det var vi spelade match!
Påminner om försäsong, inte seriefinal
Påminner om försäsong, inte seriefinal

-
- c/o LL´s Forum
Riktigt fint spel i PP!!
Jag tycker VLH gör samma fel med Källgren som med Alsenfelt; Oscar fick agera kanonmat bakom Gerber, och valde att dra. Strax efteråt gick Gerber i pension, Alsenfelt har tillhört toppen av SHL:s målvakter sedan dess. Nu händer samma sak med Källgren; Fasth har varit grymt bra, men någon långsiktig lösning är han inte. Källgren har mest fått stå dom på förhand hopplösa och förlorade matcherna. Som idag. Han lär dra, VLH sjabblar bort ännu en ung och riktigt bra målvakt.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Fast en kritik från andra målvakter som dragit har väl varit att de inte fick stå viktiga och avgörande matcher, utan skickades in i på förhand enkla tillställningar.
Skämtar du nu? Vi har seriens i särklass bästa målvakt och du vill att vi ska agera annorlunda med vår tvåa för att han kanske ska vara första NÄSTA år?! Hockey är en lagsport, då ska det spelas utifrån att vinna matcher på det sätt som gynnar laget. Fasth och Källgren ska användas på det sätt somt gynnar laget mest över hela säsongen 20/21, inte 21/22.Primeau wrote:Jag tycker VLH gör samma fel med Källgren som med Alsenfelt; Oscar fick agera kanonmat bakom Gerber, och valde att dra. Strax efteråt gick Gerber i pension, Alsenfelt har tillhört toppen av SHL:s målvakter sedan dess. Nu händer samma sak med Källgren; Fasth har varit grymt bra, men någon långsiktig lösning är han inte. Källgren har mest fått stå dom på förhand hopplösa och förlorade matcherna. Som idag. Han lär dra, VLH sjabblar bort ännu en ung och riktigt bra målvakt.
I NHL tankar man lagen, inte i SHL.
Detta borde bli kjellgrens sista för säsongen , idag hade han chansen men tog den inte
Ja, med Fasth i mål hade det nog varit 1-1 nu...
55 har nog det minst giftiga avslutet i hela SHL
Fast han tar ju chansen? Sen att medspelarna kommer ut som träkukar i första och ligger under med 0-2 och knappt kan skapa en målchans i spel 5 mot 5 kan inte Källgren lastas för. Han har ju storspelat idag!vlk wrote:Detta borde bli kjellgrens sista för säsongen , idag hade han chansen men tog den inte
Jag menar att han borde ha fått stå fler matcher i vinter, han är bra. Nu får VLH jagar ny målvakt till 21/22, och hoppas på att Fasths kropp håller.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- c/o LL´s Forum
Det jag inte gillar, även om förlusten var ganska given - att Rögle tillåts att spela så pass fysiskt som de gör.
Här måste Lundberg, Melart, Sylve, Folin m.fl. markera. Seider och Lersund får tackla våra "stjärnor" helt gratis. Sådant sätter spår.
Här måste Lundberg, Melart, Sylve, Folin m.fl. markera. Seider och Lersund får tackla våra "stjärnor" helt gratis. Sådant sätter spår.
Nej, luften går ur lakers efter hans tavla på 3-1 , dom hade behövt en målvakt på 100 % topp idag , det hade dom intePrimeau wrote:Fast han tar ju chansen? Sen att medspelarna kommer ut som träkukar i första och ligger under med 0-2 och knappt kan skapa en målchans i spel 5 mot 5 kan inte Källgren lastas för. Han har ju storspelat idag!vlk wrote:Detta borde bli kjellgrens sista för säsongen , idag hade han chansen men tog den inte
Jag menar att han borde ha fått stå fler matcher i vinter, han är bra. Nu får VLH jagar ny målvakt till 21/22, och hoppas på att Fasths kropp håller.