VLH - LIF 2020-12-10
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
VLH - LIF 2020-12-10
Har vi haft ett slott på mål i andra perioden
Hahaha, HÖG KRAVBiLD
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Hahaha, HÖG KRAVBiLD
Last edited by vlk on 10 December 2020, 20:10, edited 1 time in total.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Re: VLH - LIF 2020-12-10
2-3 finns inte en chans att vi vinner ikväll. Försvaret är skitdåligt!!
Last edited by Stupet on 10 December 2020, 20:10, edited 1 time in total.
Någon som sa passiv box? Snacka om att ge Camper all tid i världen.
Vi är ju så skämmigt usla så det finns knappt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
VLH - LIF 2020-12-10
Vi har melart och andra kedjan offensivt , sen har vi inte mycket mer just nu
Stor skämskudde. Känns som ett gäng mätta lata divor
Stor skämskudde. Känns som ett gäng mätta lata divor
Jag tror nog vi har vad som krävs, men det gäller ju för ledarna att locka fram det bästa som finns i verktygslådan hela tiden. Just nu är det precis som att man går för det när man känner för det. Vi har så här långt bjudit Leksand på 3 mål.vlk wrote:Vi har melart och andra kedjan offensivt , sen har vi inte mycket mer just nu
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Vi har vinnarmentalitet. Vi vänder det här. Garanterat om Lif ska spela "smart" och styrspela så som många lag oförklarligt gör vid ledning inför sista.
Jag skrev ”just nu”, jag ser inte merPutteA wrote:Jag tror nog vi har vad som krävs, men det gäller ju för ledarna att locka fram det bästa som finns i verktygslådan hela tiden. Just nu är det precis som att man går för det när man känner för det. Vi har så här långt bjudit Leksand på 3 mål.vlk wrote:Vi har melart och andra kedjan offensivt , sen har vi inte mycket mer just nu
Idag är det många av våra tänkta pucksäkra backar som inte levererar. Koivisto har ju gjort massor med misstag vid egen blå och i mittzon, Erixon verkar ständigt i osynk med kedjespelarna, varje nedlägg görs dit våra spelare inte åker, Eronen slår idiotpass till ingen i egen zon. Inte ens Melart går att känna igen när han inte använder sina kilon för att hålla rent framför egen kasse.
Spela Joel, HHA och Vainio hela tredje!
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Vattenskalle på backarna då alla pratar om vår enorma backsidaFlanders wrote:Idag är det många av våra tänkta pucksäkra backar som inte levererar. Koivisto har ju gjort massor med misstag vid egen blå och i mittzon, Erixon verkar ständigt i osynk med kedjespelarna, varje nedlägg görs dit våra spelare inte åker, Eronen slår idiotpass till ingen i egen zon. Inte ens Melart går att känna igen när han inte använder sina kilon för att hålla rent framför egen kasse.
Ja, backsidan har inte varit bra idag. För att lägg till så var det Persson som gjorde det svaga nedlägget på slutet som leksingen enkelt kunde ta ner med handen och kontra. Otroligt viktigt att man är rejäl om man släpper ifrån sig pucken när kompisarna åker och byter. Men klart att Melarts insats var svagare än svag när han pussgurkar leksingen framför eget mål. Jag vet att det är Covid och många har puss-abstinens, men...
-
- c/o LL´s Forum
Höglander gör ett fantastiskt mål med fart och teknik. Nu vill jag att växjö kommer ut och toppar det. 

VLH - LIF 2020-12-10
55 , hur dålig får man bli ?
Det är tur vi har andra kedjan ....dom gör ALLT för oss
Det är tur vi har andra kedjan ....dom gör ALLT för oss
Dom har 5 backar borta. Ta bort 5 backar från växjö och försök få ihop detOverkill wrote:Leksand har sämre backar..
Förstakedjan spelar ju förfan ENDAST i sargerna
De e lugnt. Snart tar Lundberg en offensiv utvisning eller Melart slår på någon handske
VLH - LIF 2020-12-10
Gynge rör sig så lite att Rosen inte har något att sätta upp. 1:a kedjan blir då iskall. Gynge kan spela PP där någon kan sätta upp honom, men i spel 5-5 tillför han inte mycket just nu.
Andra kedjan kan göra ett till
Andra kedjan kan göra ett till
Last edited by vlk on 10 December 2020, 20:59, edited 1 time in total.
Ta det lugnt. Erixon bara stänker dit den och gör årets mål! :p
Så sjukt märkligt....
Men de vi missade i början av säsongen, går in nu för tiden
Men de vi missade i början av säsongen, går in nu för tiden

Hahaha, vi är otroliga , det sitter i huvudet
Varför gör vi boxen så liten ? Och stillastående
Bra vändning helt enkelt!
Kung VaranenVaranen wrote:Vi har vinnarmentalitet. Vi vänder det här. Garanterat om Lif ska spela "smart" och styrspela så som många lag oförklarligt gör vid ledning inför sista.

Hur många gånger har man inte tippat helt åt h-e inför sista? Någon gång ska det väl stämma. Men faktum är att det här laget har vinnarmentalitet vilket gör att vi vinner matcherna där motståndet inte kan utnyttja sina bra perioder. Eller som mot IKO senast att de började tycka synd om sig själva för att de åkte på en billig 2a med mål i röven direkt. Ingen hör din invärtes gråt.bratsson wrote:Kung VaranenVaranen wrote:Vi har vinnarmentalitet. Vi vänder det här. Garanterat om Lif ska spela "smart" och styrspela så som många lag oförklarligt gör vid ledning inför sista.
Ja du får väl tacka Erixon för den fina vallningen han planerade ut i 3e perioden.Varanen wrote:Hur många gånger har man inte tippat helt åt h-e inför sista? Någon gång ska det väl stämma. Men faktum är att det här laget har vinnarmentalitet vilket gör att vi vinner matcherna där motståndet inte kan utnyttja sina bra perioder. Eller som mot IKO senast att de började tycka synd om sig själva för att de åkte på en billig 2a med mål i röven direkt. Ingen hör din invärtes gråt.bratsson wrote:Kung VaranenVaranen wrote:Vi har vinnarmentalitet. Vi vänder det här. Garanterat om Lif ska spela "smart" och styrspela så som många lag oförklarligt gör vid ledning inför sista.

-
- c/o LL´s Forum
Bara jag som tycker melart verkar vara lite ur balans? Kanske fokuserar han förmycket på att försöka göra mål så han inte orkar hålla sig kall i egen zon. Tagit lite onödiga utvisningar, svag i boxen åker och jagar konstiga tacklingar.
Inte ur balans, men jag kan hålla med om att han vill bidra överallt och med allting. Superhäftigt när han är i the zone, mindre coolt när han inte är det. Jag vill ändå inte att han ändrar på någonting. När coach Hallam gav hon fria tyglar gick han från en ful, stenhård, ankunge till en vacker svan. Hans självförtroende vill jag inte vara utan. Bara den bidrar i sig även när han gör en spelmässigt sämre insats.
-
- c/o LL´s Forum
Vår andrakedja är vår riktiga första, bara erkänna detta. De har en nivå till av hockey, som inte Rosén c/o kan matcha. Iaf inte idag.
Calof, helt jävla briljant på att passa! Det har han utvecklat mycket i KHL.
Drury? Ja, vad ska man säga. Det spelet han har i den åldern? Kommer lira många många år i NHL.
EP14 - nu känner man igen honom helt! Dominant, äckligt bra på allt utom att tacklas.
Calof, helt jävla briljant på att passa! Det har han utvecklat mycket i KHL.
Drury? Ja, vad ska man säga. Det spelet han har i den åldern? Kommer lira många många år i NHL.
EP14 - nu känner man igen honom helt! Dominant, äckligt bra på allt utom att tacklas.
Jag imponeras av hur Drury hanterat sin första seniorsäsong, dessutom i ett främmande land, i en främmande liga. Hockeyintelligens på högsta nivå.
-
- c/o LL´s Forum
Ur balans var kanske att ta i. Men han pysslar med förmycket olika saker kanske.Varanen wrote:Inte ur balans, men jag kan hålla med om att han vill bidra överallt och med allting. Superhäftigt när han är i the zone, mindre coolt när han inte är det. Jag vill ändå inte att han ändrar på någonting. När coach Hallam gav hon fria tyglar gick han från en ful, stenhård, ankunge till en vacker svan. Hans självförtroende vill jag inte vara utan. Bara den bidrar i sig även när han gör en spelmässigt sämre insats.