De andra tre? Helt korrekta. Klubborna på fel ställen, tyvärr.
Rögle har högre tempo, men det man ska tänka på är att det är vääääldigt stor skillnad i spelet 5v5 när det blir så mycket PP/BP. Det är ett momentum som inte riktigt lossnar.
Häman Aktell ser väldigt stabil ut också, rejäl i allt han gör.
Äh det är första matchen. Och vi har haft nästan halva perioden i boxplay (säger väl iofs något om att vi inte är påkopplade). Men jag drar inga slutsatser av en period i första träningsmatchen, förra året mot IKO såg det illa ut och mot Frölunda så kändes det som att vi hade ett guldlag. Det går upp och ner på försäsongen, men visst, jag hade ju såklart hellre sett att vi hade fyra PP om jag fick välja.
Känner mig aningen bedrövad över hur lite energi det fortfarande kommer ur våra grabbar. Detta i kombination med ett bra mycket sämre pucktempo än Rögle. Dessutom känns det fortfarande som man är helt utan fantasi i spelet. Att man drar på sig 4 utvisningar har i det stora hela med att man inte är på samma nivå som motståndet. Jag hade hoppats på mer energi och vilja avd en här upplagan, men jag säger som nån annan sa, det känns som en förlängning bara av det vi bevittnade förra säsongen.....tyvärr.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Att börja prata om att vi kör jävligt hårt just nu och att det därför ser ut som det gör? De blir ju lite parodi. ALLA lagen kör hårt vid den här tiden på året. Det är inte annorlunda för nått av lagen. Man kör lika hårt, man spelar första matchen, och det är den 13 augusti för bägge lagen. Vi kan säkert lyfta en hel del innan säsongen går igång. Men lita på att RBK kan höja sig lika mycket.
Ärligt talat:
Hur var det förra säsongen/denna match?
Fantasilöst: Check/Check
Energilöst: Check/Check
Mycket utvisningar: Check/Check
Dåligt PP: Check/Check
Enormt lätt för motståndaren att komma in i zon i BP: Check/Check
Stor temposkillnad mot motståndet: Check/Check
Hur kan så mycket från en säsong följa med in i första träningsmatchen? Vi kan hela tiden försvara oss med nått. Första matchen nu. Nertränade i september. Mycket skador i oktober. Otur i november och för mycket julkänsla i december.
Oavsett vilken match i ordningen det är så kan du dra slutsatser av den. Hur kan det vara klasskillnad mellan två lag i samma serie vid ingången av matchandet? Båda lagen har samma förutsättningar. För mig är det tydligt, vi har inte ett lag som kan slåss i den övre halvan. För mig känns det redan nu ganska tydligt faktiskt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
PutteA wrote:Att börja prata om att vi kör jävligt hårt just nu och att det därför ser ut som det gör? De blir ju lite parodi. ALLA lagen kör hårt vid den här tiden på året. Det är inte annorlunda för nått av lagen. Man kör lika hårt, man spelar första matchen, och det är den 13 augusti för bägge lagen. Vi kan säkert lyfta en hel del innan säsongen går igång. Men lita på att RBK kan höja sig lika mycket.
Ärligt talat:
Hur var det förra säsongen/denna match?
Fantasilöst: Check/Check
Energilöst: Check/Check
Mycket utvisningar: Check/Check
Dåligt PP: Check/Check
Enormt lätt för motståndaren att komma in i zon i BP: Check/Check
Stor temposkillnad mot motståndet: Check/Check
Hur kan så mycket från en säsong följa med in i första träningsmatchen? Vi kan hela tiden försvara oss med nått. Första matchen nu. Nertränade i september. Mycket skador i oktober. Otur i november och för mycket julkänsla i december.
Oavsett vilken match i ordningen det är så kan du dra slutsatser av den. Hur kan det vara klasskillnad mellan två lag i samma serie vid ingången av matchandet? Båda lagen har samma förutsättningar. För mig är det tydligt, vi har inte ett lag som kan slåss i den övre halvan. För mig känns det redan nu ganska tydligt faktiskt.
Hade gynge , Forsbacka och Pettersson varit grymma förra säsongen hade jag köpt resonemanget att de äldre spelarna höjer sig när det blir allvar. Tyvärr kommer det inte att hända.
En match är en match. Men resultat och spelet i den här matchen säger ingenting. I september kan man kanske se något men nu handlar det om att känna på isen, skydd, klubba och puck.
Rosen sa till sin femma, nu ökar jag tempo lite och går på 50% sista 15.
Last edited by StenhårtSlagskott on 13 August 2020, 20:52, edited 3 times in total.