Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Då bedömer dom att killen från löven är betydligt bättre än Norbe. Återstår att se. Är de likvärdiga skall vi alltid välja egna produkter, kan man tycka
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Everts VLH (18/19) 2.0
Däremot så är Norbe betydligt dyrare. Håller väldigt hög HA-klass och bevisat att han klarar av SHL. Om Häman Aktell utvecklas och är lika bra så får vi betydligt mer kvalitet per krona.
Men jag håller med, man hade ju gärna sett Norbe i truppen nästa säsong.
Aktell är också en allsvensk toppback , jag tror inte det skiljer massorPerson wrote:Däremot så är Norbe betydligt dyrare. Håller väldigt hög HA-klass och bevisat att han klarar av SHL. Om Häman Aktell utvecklas och är lika bra så får vi betydligt mer kvalitet per krona.
Häman Aktell var definitivt inte en toppback, däremot en potentiell toppback. Där handlar det mer om hur mycket han kan utvecklas medan Norbe antagligen är nära sin peak då han är i sina bästa år just nu. Jag skulle gissa på att Norbe kostar det dubbla faktiskt.
När kommer nyheten att HÖNERÖVEN gjort sig av med JFK, Davidsson, Pettersson och Shinnimin? Eller är det tänkt att ovanstående ska Netterbergs-mumsa på DYRA Hönekakan kontraktstiden ut?
Jävla jubelidiot till alltiallo Sportchef!
Everts VLH (18/19) 2.0
Jag tror faktiskt att den enda av dessa tre som kommer att bryta kontraktet är Shinnimin. Min känsla är att han hamnar i Schweiz. Att han gjort sig omöjlig i SHL. Kanske är Shinnimin Svarte Petter i den här kvartetten och kanske att hans sorti ordnar till en renässans för de andra tre. Vi får se, men det är vad jag tror.Kloker wrote:När kommer nyheten att HÖNERÖVEN gjort sig av med JFK, Davidsson, Pettersson och Shinnimin? Eller är det tänkt att ovanstående ska Netterbergs-mumsa på DYRA Hönekakan kontraktstiden ut?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Gynge, Erixson och Davidsson tror jag också du kan räkna in ibland mumsarna...Kloker wrote:När kommer nyheten att HÖNERÖVEN gjort sig av med JFK, Davidsson, Pettersson och Shinnimin? Eller är det tänkt att ovanstående ska Netterbergs-mumsa på DYRA Hönekakan kontraktstiden ut?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Om någon i tränarstaben skulle kunna vara vänlig och följa upp presaeason litegrann vore jag glad. Min dröm är att laget har förberett sig för säsongspremiären. Vilken dag det vore.
Men oj, jag glömde att allt är chiefens fel och att coach Hallam är ofelbar.

Men oj, jag glömde att allt är chiefens fel och att coach Hallam är ofelbar.

-
- c/o LL´s Forum
Lakershockey och ojämna var ord som chefen använde. Vad lakershockey är beror nog lite på vem du frågar.
Laget måste bygga större biceps!
Laget måste bygga större biceps!
Det är lite av en tradition att vi ska famla oss fram de första omgångarna och hamna lite efter. Efter att ha stått på randen till kris skärper samtliga aktörer till det och laget övergår från parasolldrinkshockey till solid totalhockey. Tydligen behövs krismötet för att svetsa samman laget och få dem att förstå allvaret. Men visst skulle det vara kul att höra ledningen förklara strategin bakom Lakers.Varanen wrote:Om någon i tränarstaben skulle kunna vara vänlig och följa upp presaeason litegrann vore jag glad. Min dröm är att laget har förberett sig för säsongspremiären. Vilken dag det vore.
Men oj, jag glömde att allt är chiefens fel och att coach Hallam är ofelbar.![]()
Känslan man haft de senaste två säsongerna är att inte en jävel velat göra mer än det absolut nödvändigaste, en slapp gildarmentalitet har smygit sig in i truppen.
Gott käk, ett pass på träningscykeln med kepsen bak o fram, häftigt. Sen lite mer gott käk. Matchdag? Gäääsp
”Lakershockey” har blivit att prioritera defensiven, försöka dra ner tempot i matcherna, kontra när tillfälle ges. Tråka ut både motståndare och publik, idiotutvisningarna piggar dock upp.
Gott käk, ett pass på träningscykeln med kepsen bak o fram, häftigt. Sen lite mer gott käk. Matchdag? Gäääsp

”Lakershockey” har blivit att prioritera defensiven, försöka dra ner tempot i matcherna, kontra när tillfälle ges. Tråka ut både motståndare och publik, idiotutvisningarna piggar dock upp.
Vi har börjat dåligt även säsonger då vi i slutändan gått väldigt bra.Primeau wrote:Känslan man haft de senaste två säsongerna är att inte en jävel velat göra mer än det absolut nödvändigaste, en slapp gildarmentalitet har smygit sig in i truppen.
Går mot strömmen och säger att jag önskar Shinnimin stannar.
Att du bara vågar! 

Jag är med dig på ett vis. Jag gillar en spelare som sticker ut och ibland skapar lite rubriker. Är han dessutom en bra hockeyspelare så vill jag verkligen ha honom kvar. Så länge han bidrar både som person och spelare. Men stämmer ryktena som går att han mer är en belastning och en person i gruppen som drar ner stämningen , ja då har vi ingen nytta av honom. Då kan han lika väl stjälpa oss som hjälpa oss. Om det nu stämmer att han dessutom är ute på marknaden fri för andra klubbar att plocka upp så........MalZon wrote:Går mot strömmen och säger att jag önskar Shinnimin stannar.
...... ingen rök utan eld som man brukar säga.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det

Samtidigt måste vi ha loss dollars$$$ till NYbygget. Ingen som sitter på lite socker, en lina pudersnö att dra i sig i vårtider?
Är PALOLA och CALOF on the table? Andrew borde ju vara lite sugen på att lira med RR igen. De spann ju honung tillsammans som par på smekmånad.
Är PALOLA och CALOF on the table? Andrew borde ju vara lite sugen på att lira med RR igen. De spann ju honung tillsammans som par på smekmånad.
-
- c/o LL´s Forum
Självklart behöver klubben ha loss pengar om man vill värva spets. läste att det skulle skjutas till ca 5 miljoner. Någon som vet vad Ö-Man sa? Så tycker nog klubben ska hålla i pengarna eftersom osäkerheten är stor med mindre intäkter både förra och det här året.
Det finns pengar enkelt tolkat. Pengarna som frigjorts för oss är till för när väl läget kräver det. Så med andra ord finns de inte till förfogande i nuläget. Och behöver de användas finns det ytterligare stålar att pumpa in. Styrkebesked!
Ja, intäkterna lär nog gå ner i höst också.
Man kan tycka att det är ett ”överdrivet” synsätt men jag har mycket svårt att se att man har skrotat 50-personersregeln och att det är fritt fram att fylla Vida i september...
Det kräver ju att man fått fram ett fungerande vaccin - vilket vad jag förstår uppskattas ta typ ett år till...
Innan det finns ett uppfunnit, testat, tillverkat och distribuerat vaccin, alternativt att alla har hunnit få skiten, kommer man ju aldrig att kunna släppa på restriktionerna!
Frågan är om SHL i så fall kommer att spela inför tomma läktare, avvakta och banta antalet matcher eller om kommer att hitta någon annan kreativ modell...?
Jag är skeptisk men jag har aldrig önskat att jag har fel mer än nu!
Man kan tycka att det är ett ”överdrivet” synsätt men jag har mycket svårt att se att man har skrotat 50-personersregeln och att det är fritt fram att fylla Vida i september...
Det kräver ju att man fått fram ett fungerande vaccin - vilket vad jag förstår uppskattas ta typ ett år till...
Innan det finns ett uppfunnit, testat, tillverkat och distribuerat vaccin, alternativt att alla har hunnit få skiten, kommer man ju aldrig att kunna släppa på restriktionerna!
Frågan är om SHL i så fall kommer att spela inför tomma läktare, avvakta och banta antalet matcher eller om kommer att hitta någon annan kreativ modell...?
Jag är skeptisk men jag har aldrig önskat att jag har fel mer än nu!
-
- c/o LL´s Forum
Spela utan publik är inget alternativ mer än några omgångar. Då klarar ju klubbarna bara sig någon månad utan hjälp.
Ett vaccin kommer ta tid. Först ska det tas fram. Sedan ska det tillverkas och fördelas. Det kan vi glömma till shlstarten. Lägg därtill att det finns många Coronavirus tidigare och till dem har ingen lyckats ta fram ett vaccin.
Jag tror man få försöka hitta någon lösning där man begränsar publiken extremt hårt i arenan eller hitta något där cmore, sponsorer och publiken betalt hälften var av biljettpriset för att klubbarna ska kunna klara att spela utan publik.
Men hur meningsfullt är det? Sista omgången förra säsongen var ju så tråkig. Kanske var det för att vi inte hade något att spela för men även andra matcher var ju bara gäsp.
Ett vaccin kommer ta tid. Först ska det tas fram. Sedan ska det tillverkas och fördelas. Det kan vi glömma till shlstarten. Lägg därtill att det finns många Coronavirus tidigare och till dem har ingen lyckats ta fram ett vaccin.
Jag tror man få försöka hitta någon lösning där man begränsar publiken extremt hårt i arenan eller hitta något där cmore, sponsorer och publiken betalt hälften var av biljettpriset för att klubbarna ska kunna klara att spela utan publik.
Men hur meningsfullt är det? Sista omgången förra säsongen var ju så tråkig. Kanske var det för att vi inte hade något att spela för men även andra matcher var ju bara gäsp.
Last edited by StenhårtSlagskott on 2 May 2020, 11:17, edited 1 time in total.
Vetenskap är givetvis mest metodiskt och "tråkigt" arbete. Men genombrott sker då och då vilket minskar tiden radikalt. Mycket resurser (och prestige) läggs just nu på att få fram en lösning. Inte bara för den pågående pandemin, utan för framtida virusutbrott. Men vad är realistiskt? Jag vet naturligtvis inte. Men skulle tro årsskiftet precis som NHL beslutat.
I det läget kanske spel inför tomma läktare är det enda alternativet om vi inte ska nedmontera all elithockey infrastruktur.
I det läget kanske spel inför tomma läktare är det enda alternativet om vi inte ska nedmontera all elithockey infrastruktur.
-
- Forumproffs
Helt ärligt vad fan pysslar VLH med?
-
- c/o LL´s Forum
Bra val av Norbe!
Given 1:a i deras backbesättning istället för att vara 7-8:de i SHL och få minuter i PP.
Hoppas dock att han har en klausul, då han absolut kan vara en topp-4 i VLH nästa år redan.
Given 1:a i deras backbesättning istället för att vara 7-8:de i SHL och få minuter i PP.
Hoppas dock att han har en klausul, då han absolut kan vara en topp-4 i VLH nästa år redan.
Känns som KHL nedmonteras, denna krisen slår hårt. Tror många svenskar och kanske även andra nationaliteter kommer se SHL som valet före KHL. Redan nu är känslan att många är på väg "hem". Kvaliteten på SHL kommer vara ganska hög nästa år känns det som. Hänger VLH med där? Krävs att många steppar upp.
Jag har tänkt samma tanke. Problemet för VLH att man redan sitter på mer eller mindre full forwardsbesättning, varav några riktigt dyra spelare, som dessutom inte levererar.
IKO har dammat in ett halvt HA-lag senaste veckorna, dom är helt rökta om det kommer dyka upp KHL-spelare i SHL till vintern.
IKO har dammat in ett halvt HA-lag senaste veckorna, dom är helt rökta om det kommer dyka upp KHL-spelare i SHL till vintern.
-
- c/o LL´s Forum
Om ni har sysslat med idrott så vet ni att en dålig säsong inte automatiskt betyder att spelarna göre en dålig säsong till eller att nästa alla helt enkelt är kroniskt dåliga över en natt. Även inom säsongen kan det det faktiskt svänga. Det viktiga är att lagets lägsta nivå höjs. Jämnheten. Så att laget inte tappar onödig poäng match efter match.
Sätter man defensiven så kommer offensiven antingen bli bättre eller bara se bättre ut vilket automatiskt borde ge fler poäng. Jämför man första 25 med sista 25 är det som natt och dag både spelmässigt och poängmässigt. Det utan att folk här var speciellt nöjda med spelet sista 25, vilket kanske är okej då säsongen sumeras efter 52 omgångar och det var ett dåligt resultat. Men faktum var ju att vi gav bort toppsex de första 25 omgångarna.
Så frågan är hur vi börjar kommande säsong. Tycker många här fokuserar på dyra värvningar . Vi har ett komplett lag. Måhända att det det behövs en högerskjutande back. En kompletterande center och en spelare med lite vilja/tyngd.
Det skulle vi få om vi landar Persson, Rosen och om Lundberg accepterar kobtraktsförslaget. Annars skulle Rasmussen kunna vara den spelaren. Men han har ju som bekant helt andra möjligheter.
När de här tre spelartyperna är på plats är det bara att kör helt galet hård sommarträning eftersom den är mycket längre. Men lika viktigt är att ligga på utländska spelarna så att de kommer i sin livs form framåt juli.
Vi hade ett komplett lag förra året. Nu har evertsson haft tid att skruva på det. Det måste ändå ge resultat som går åt rätt håll.
Sätter man defensiven så kommer offensiven antingen bli bättre eller bara se bättre ut vilket automatiskt borde ge fler poäng. Jämför man första 25 med sista 25 är det som natt och dag både spelmässigt och poängmässigt. Det utan att folk här var speciellt nöjda med spelet sista 25, vilket kanske är okej då säsongen sumeras efter 52 omgångar och det var ett dåligt resultat. Men faktum var ju att vi gav bort toppsex de första 25 omgångarna.
Så frågan är hur vi börjar kommande säsong. Tycker många här fokuserar på dyra värvningar . Vi har ett komplett lag. Måhända att det det behövs en högerskjutande back. En kompletterande center och en spelare med lite vilja/tyngd.
Det skulle vi få om vi landar Persson, Rosen och om Lundberg accepterar kobtraktsförslaget. Annars skulle Rasmussen kunna vara den spelaren. Men han har ju som bekant helt andra möjligheter.
När de här tre spelartyperna är på plats är det bara att kör helt galet hård sommarträning eftersom den är mycket längre. Men lika viktigt är att ligga på utländska spelarna så att de kommer i sin livs form framåt juli.
Vi hade ett komplett lag förra året. Nu har evertsson haft tid att skruva på det. Det måste ändå ge resultat som går åt rätt håll.
Vi hade definitivt inte ett komplett lag förra säsongen, det fanns mängder med brister. Du får inte förväxla det med att känslan inför säsongen var hyfsat positiv. Då visst vi inte utfallet, men utfallet visade på tydliga brister i både kvalitet och inställning. OM alla våra spelare spelat på sin topp och OM de unga haft en stark utveckling med en gång hade vi haft ett topplag, men så var INTE utfallet.StenhårtSlagskott wrote:Om ni har sysslat med idrott så vet ni att en dålig säsong inte automatiskt betyder att spelarna göre en dålig säsong till eller att nästa alla helt enkelt är kroniskt dåliga över en natt. Även inom säsongen kan det det faktiskt svänga. Det viktiga är att lagets lägsta nivå höjs. Jämnheten. Så att laget inte tappar onödig poäng match efter match.
Dessutom så blev vi faktiskt utspelade av topplag och bottenlagen kunde vi sällan hålla ett bättre tempo än även i slutet av säsongen.
-
- c/o LL´s Forum
Med komplett menar jag komplett och inte ett perfekt lag. Vi hade nästan alla byggstenar men laget svajade för mycket.
Sätta upp ett guldlag på en säsong är egentligen omöjligt eller att du har extremt mycket tur.
Tittar du på Växjö och hur gulden fördelas och framförallt hur Växjö tagit sina guld så kan man se att laget har tagit guld med tre års mellanrum. Man kan kalla det tillfälligheter men tycker tendensen är tydlig att det tar mellan två och tre år att få till ett lag som kan ta guld med den stora omsättningen på spelare och tränare och att olja maskineriet och spelet.
Frölunda följer ungefär det mönstret och Luleå har fått bygga med bullan och minecraftmiljoner flera säsonger med stabil trupp och är nu redo att utmana om guldet.
Sätta upp ett guldlag på en säsong är egentligen omöjligt eller att du har extremt mycket tur.
Tittar du på Växjö och hur gulden fördelas och framförallt hur Växjö tagit sina guld så kan man se att laget har tagit guld med tre års mellanrum. Man kan kalla det tillfälligheter men tycker tendensen är tydlig att det tar mellan två och tre år att få till ett lag som kan ta guld med den stora omsättningen på spelare och tränare och att olja maskineriet och spelet.
Frölunda följer ungefär det mönstret och Luleå har fått bygga med bullan och minecraftmiljoner flera säsonger med stabil trupp och är nu redo att utmana om guldet.
Jag tror alla är med på matematiken att bygga ett lag och att det inte sker på direkten. Det som hände förra säsongen var däremot en enorm missräkning. Truppen var svindyr och hade svårt att hålla ifrån sig bottenlag och kunde absolut inte mäta sig med topplagen.StenhårtSlagskott wrote:Med komplett menar jag komplett och inte ett perfekt lag. Vi hade nästan alla byggstenar men laget svajade för mycket.
Jag hade inte mycket emot många av värvningarna en för en. JFK vill jag egentligen ha tålamod med och han är en spännande värvning men när alltför många värvningar är just spännande alternativt passerat sin peak finns det stora risker. De riskerna får sportchefen väga mot varandra och i detta fallet blev det ett katastrofalt utfall. Truppen kostade tillsammans med ett par trupper till förmodligen mest i SHL.
-
- c/o LL´s Forum
Att förra säsongen var en fläskig missräkning är väl självklart. Vad jag säger att laget spelarna kommer troligtvis prestera bättre både individuellt och som lag.
Rosen är nu fri att förhandla med klubbar.
Rosen är nu fri att förhandla med klubbar.
Det kan ju inte bli sämre i alla fall och det är ju en bittersmak tröst i sammanhanget. Det var ju en ren plåga att se Penga-kramarna Pettersson, JFK och Gynge på isen. I vissa fall alla tre på samma gång.
Jag vet inte vad för hokuspokus som ska till för att åtminstone en av dom ska kunna ha god nattsömn med gott samvete kommande säsong. Det bästa vore om två av dom skeppas och in med nytända snipers. Men det finns väl inte en någorlunda välfungerande ishockeyklubb i världen som vill ta över dessas dyra kontrakt.
Summan av kardemumman är väl att utgifterna, med föregående säsong på näthinnan, kontra hockey-/krona diffar smärtsamt.
Jag vet inte vad för hokuspokus som ska till för att åtminstone en av dom ska kunna ha god nattsömn med gott samvete kommande säsong. Det bästa vore om två av dom skeppas och in med nytända snipers. Men det finns väl inte en någorlunda välfungerande ishockeyklubb i världen som vill ta över dessas dyra kontrakt.
Summan av kardemumman är väl att utgifterna, med föregående säsong på näthinnan, kontra hockey-/krona diffar smärtsamt.
Han: "-Älskling är du trött?" --> [Vill du ligga?]
Hon: "-Ja. Och huvudvärk." --> [Nej. Och verkligen inte med dig.]
RASMUSSEN: "-Jag hejar på Växjö."
Översättning: ["-Jag kommer inte hem de närmsta tio åren."]...
Hon: "-Ja. Och huvudvärk." --> [Nej. Och verkligen inte med dig.]
RASMUSSEN: "-Jag hejar på Växjö."
Översättning: ["-Jag kommer inte hem de närmsta tio åren."]...
-
- c/o LL´s Forum
Rasmussen har ju vunnit guld med Växjö samt att ligger på en nivå där han kan skriva riktigt feta kontrakt.
Samtidigt kanske inte Ryssland är ett land man vill vara i om Coronakrisen blir långdragen så snart kanske man hör: jag spelar i Växjö.
Hälsa är viktigare än pengar.
Samtidigt kanske inte Ryssland är ett land man vill vara i om Coronakrisen blir långdragen så snart kanske man hör: jag spelar i Växjö.
Hälsa är viktigare än pengar.
-
- c/o LL´s Forum
Rasmussen kommer lira i VLH igen.
Dock inte närmsta åren. Skulle tro att han får ett hyggligt kontrakt i NHL under sommaren, gör ett bra år och får signa ett nytt två-års. Då är han 33.
Rasmussens sambo är från Växjö och dessutom ganska hemma-kär om jag fattat det hela rätt.
Dock inte närmsta åren. Skulle tro att han får ett hyggligt kontrakt i NHL under sommaren, gör ett bra år och får signa ett nytt två-års. Då är han 33.
Rasmussens sambo är från Växjö och dessutom ganska hemma-kär om jag fattat det hela rätt.
-
- c/o LL´s Forum
Är tveksam till att han är tillräckligt bra för bli ordinarie i NHL i två år. Jag tror mer på KHL om han vill vara utomlands om han inte är beredd att kämpa i AHLSvartvadet wrote:Rasmussen kommer lira i VLH igen.