Dags att lägga allt vad heter JVM bakom sig för den här gången.
Bandyklubben 2.0 borta,
sitter Cam på någon form av hemlig kod för att stoppa oss i vårt race mot seriesuveräner?
Eller är det måhända motsatsen?
Blir det tvåsiffrigt?
Spelar Juhamatti?
Jag tycker nog det är dags att ge E.P och L.H lite upprättning efter nattens bistra avslutning, så nu åker vi till Ängelholm och sätter de där kanadickbröderna på plats
Abbottarna har gjort RBK modigare i sitt spel, vad jag menar med det är att tidigare så handlade varje match om att de långsamt kvävdes till döds. Bristen på skicklighet och profilen på laget gjorde att de inte kunde ta poäng med ett extremt defensivt gnetande. Till skillnad från exempelvis KHK som är duktigare på det. Nu kör RBK mer allt på ett kort. Fullt ös - förhoppningsvis inte medvetslös.
Vad innebär det för oss? Inte särskilt mycket. Vårt metodiska spel under 60 minuter kommer mala sönder de.
Ja vilken uppställning vi har till dagens match
Sen när Juniorerna kommer hem från over there då kan vi ställa upp med en 5:e kedja
Carnbäck som extraforward idag sen Röndbjerg, och Elias på det.
Byt ut Fasth. Han blandar och ger nått så ända in i helvete denna säsong. Vissa stunder är han riktigt bra men under långa stunder så vet jag inte vad han pysslar med. Solklar 1:a målvakt i OS inför säsongen men nu finns det mycket bättre alternativ.
Jag fattar inte tanken bakom att match efter match inleda med genomusla förstaperioder. Kan någon förklara? Det är inte omöjligt att vända idag heller men är det en tanke med att inleda så jävla beischt? Sjukt, likadant hela tiden..
Vi startar ju matchen bra, var bara ett lag på banan men sen bjuder vi på 1a och 2a målet....efter 3-0 tappar vi fokuset helt. Borde ha blivit time out där.
Nu reducerar vi med sekunder kvar, vilket var väldigt viktigt. Känslan är att vi kommer att vända detta
Små tillfälligheter, säger Persson i pausintervjun. Really? Aaltonens mål var inga turstudsar direkt.
Härmapan - Aaltonens högsta nivå är världsklass vilket vi precis sett prov på. Men han har långa perioder där det går tungt och då smittar han resten av laget med negativa vibbar.
Jo visst Vlk.
Men inför säsongen så var Fasth den givna ettan i både Växjö och i Landslaget. Det har både vi och alla experter sagt. Men för mig känns han inte som den där givna ettan längre. Andren känns såå extremt mycket lugnare i målet och sen tar han inte en massa helt idiotiska utvisningar (Fasths 7:e 2 min i år idag). Att Fasth är en jäkla vinnarskalle det vet vi alla men tyvärr visar han inte det speciellt ofta. Hade höga förväntningar på Fasth inför säsongen nu med OS oxå. Men han har inte än iaf kommit upp i dom förväntninarna.
Stupet wrote:Jo visst Vlk.
Men inför säsongen så var Fasth den givna ettan i både Växjö och i Landslaget. Det har både vi och alla experter sagt. Men för mig känns han inte som den där givna ettan längre. Andren känns såå extremt mycket lugnare i målet och sen tar han inte en massa helt idiotiska utvisningar (Fasths 7:e 2 min i år idag). Att Fasth är en jäkla vinnarskalle det vet vi alla men tyvärr visar han inte det speciellt ofta. Hade höga förväntningar på Fasth inför säsongen nu med OS oxå. Men han har inte än iaf kommit upp i dom förväntninarna.