Karlskrona-Växjö Lakers 20/1
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Back to back matcher mot KHK vad tror vi om detta
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Re: Karlskrona-Växjö Lakers 20/1
Vad tror du själv?
- Kenny jönsson
- Forumamatör
Bara att "tugga" på så ska det inte vara omöjligt med 6 friska poäng in på kontot

"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Karlskrona är laget man inte får sluta spela mot trots stor ledning. Moralen i det laget är man lite avundsjuk på
Tror det blir 2 bra matcher och mkt folk oxå som det ser ut som vilken är än mer skoj
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Vågar knappt jinxa nu, men spännande läge i tabellen inför dubbelmötet.
Med en riktig bra inställning och hunger tar vi båda matcherna....
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Vem hade trott att vi har en stor chans att gå upp i en serieledning imorgon? Otroligt stolt för det spelet man visat sista 8 omgångarna. Gäller bara att man håller i detta men känns som att de numera har full fokus på nästa match och inte på säsongen som helhet och jag tror det är det som varit nyckeln till nuvarande "streak"
#10 Duchon
-
- Forumdemon
Är martinsson tillbaka eller e de bara en miss i cmores frånvarolista?!
-
- Forumdemon
Vet inte om jag ska bli glad eller ledsen med 64 tillbaka. Känns som vi använder honom helt fel.
Timeout tack
Karlskrona..vilket jävla dögrävarlag
Lite mer skärpa i avsluten så ska det ordna sig.

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Typiskt karlskrona. Vi skapar många fina lägen och de gör mål på andra skottet i 5 v 5 spel..
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
- Kenny jönsson
- Forumamatör
håller med gäller att borra ner huvudena och Köra så ska det nog orda upp sigmollers wrote:Typiskt karlskrona. Vi skapar många fina lägen och de gör mål på andra skottet i 5 v 5 spel..

"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Det där behövdes nu. Känns annars lite ineffektivt.
-
- Forumdemon
Kyl för Murphy. Lite revansch för 1-0 också. Man spelar #64 alldeles för mycket. Josen 

Såja nu fick vi äntligen lite utdelning
- Kenny jönsson
- Forumamatör
Bara att ut och fortsätta köra i tredje nu och inte släppa in dom i matchen igen 

Någon som vet vad som gäller vi situationer som den Holm åker på? Tycker det är 50/50 på att domaren tar en utvisning. Är man inte tacklingsbar efter att man passat pucken framåt?
-
- c/o LL´s Forum
Tycker KHK verkligen spelar som ett topplag - i Allsvenskan!
-
- Forumdemon
Såja. Nya tag imorgon så får vi va serieledare ett par dagar 

- Kenny jönsson
- Forumamatör
Så jävla enkelt

-
- Forumdemon
Fy fan vad vi är bra!!
Sen jävligt kul att se 64 på isen igen! Saknat hans kyla.
Våran backbesättning skojar man inte med, vilken bredd vi har!
Sen jävligt kul att se 64 på isen igen! Saknat hans kyla.
Våran backbesättning skojar man inte med, vilken bredd vi har!
"fest med lakers lakejer;)"
Idag blev det enklare än vad jag räknat med....
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Imorgon går vi upp i serieledning.
Visserligen med en match mer spelad. Men ändå.
Både Frölunda och Växjö har plus 31 i målskillnad. Så nu jäklar kör vi.
Visserligen med en match mer spelad. Men ändå.
Både Frölunda och Växjö har plus 31 i målskillnad. Så nu jäklar kör vi.
I always tell the truth, even when i lie
-
- c/o LL´s Forum
Hahahaha kolla PK:n efter matchen, han som intervjuar:
"Sam Haram, ham, Hallam - assisterande tränare i Växjö vad tyckte du om matchen?"

"Sam Haram, ham, Hallam - assisterande tränare i Växjö vad tyckte du om matchen?"

-
- Forumentusiast
Det undrar jag också. Antingen har jag missat något eller så var det ännu en vansinnig utvisning.mollers wrote:Någon som vet vad som gäller vi situationer som den Holm åker på? Tycker det är 50/50 på att domaren tar en utvisning. Är man inte tacklingsbar efter att man passat pucken framåt?
Synd att RoadLaker bytt fokus, annars kanske man kunnat få se situationen på twitter.
Coach Hallam valde bra spelare i 5-3 läget. Men varför tekade inte RR? Om man ska köra både Palola och Bailen på blå så är det en för mycket. Särskilt eftersom båda är rightare. Vi borde kört Bailen som ensam topp.
Palola är grymt produktiv. Då menar jag inte bara poängen han gör, utan att han alltid har idéer om hur enheten kan skapa en målchans i offensiv zon. En klockren värvning av chiefen!
Jag var oroad när jag såg hans stats förra säsongen. Så onödigt.
Jag var oroad när jag såg hans stats förra säsongen. Så onödigt.

Ja vi måste spela efter våra resurser om vi ska överleva i SHL. Det är många av oss supportrar som varit tveksamma till om SHL är bra för oss över huvud taget sedan vi "råkade" ta steget upp. Hade vi haft er budget hade det nog varit jämnare matcher!Svartvadet wrote:Tycker KHK verkligen spelar som ett topplag - i Allsvenskan!
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
-
- c/o LL´s Forum
Tycker det är helt ok att man väljer att spela passivt - det gjorde vi med först. Men KHK gör det extremt, nästan till en nackdel.Sarrre wrote:Ja vi måste spela efter våra resurser om vi ska överleva i SHL. Det är många av oss supportrar som varit tveksamma till om SHL är bra för oss över huvud taget sedan vi "råkade" ta steget upp. Hade vi haft er budget hade det nog varit jämnare matcher!Svartvadet wrote:Tycker KHK verkligen spelar som ett topplag - i Allsvenskan!
Sedan är det alltid skumt att människor pratar om budgetar - vad gör vår budget så mycket bredare än er? Har vi bättre sponsorer? Aktivitetsstödet till arenan? Vi har 4700 och ni 4100 i publiksnitt, så det lär ju inte vara det heller...
Det måste vara sponsorerna. Jag kan inte tänka mig något annat. Vi hade nog gått i konkurs om vi värvat er förstafemma. Vi har redan en ansträngd ekonomi. Klubbledningen pratar om att vi måste hålla minst 4000 i snitt för att inte gå back i år.Svartvadet wrote:Tycker det är helt ok att man väljer att spela passivt - det gjorde vi med först. Men KHK gör det extremt, nästan till en nackdel.Sarrre wrote:Ja vi måste spela efter våra resurser om vi ska överleva i SHL. Det är många av oss supportrar som varit tveksamma till om SHL är bra för oss över huvud taget sedan vi "råkade" ta steget upp. Hade vi haft er budget hade det nog varit jämnare matcher!Svartvadet wrote:Tycker KHK verkligen spelar som ett topplag - i Allsvenskan!
Sedan är det alltid skumt att människor pratar om budgetar - vad gör vår budget så mycket bredare än er? Har vi bättre sponsorer? Aktivitetsstödet till arenan? Vi har 4700 och ni 4100 i publiksnitt, så det lär ju inte vara det heller...
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
För mig finns ingen tvekan om att det är bättre att spela i SHL än längre ner i seriehierarkin, OM man har ambitionen att spela i högsta serien överhuvudtaget. Jag förstår känslan somliga av era supportrar har. Från att ha fört många matcher i AS med många vinster till att spela defensivt (inte passivt) och färre glada kvällar är en tuff omställning mentalt. Men det är absolut nödvändigt på alla plan. Organisationen måste ta sig igenom stålbadet som förhoppningsvis tar 2-3 säsonger, men likväl kan ta mycket längre.Sarrre wrote:Det är många av oss supportrar som varit tveksamma till om SHL är bra för oss över huvud taget sedan vi "råkade" ta steget upp.
Jämför KHK från förra säsongen till denna. Håller man en konsekvent och tydlig linje och inte försöker sig på mirakellösningar så kan man fundera på vad ni kan åstadkomma om ett par säsonger.