SM-Final 2:7 Skellefteå
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: SM-Final 2:7 Skellefteå
Söker en ståplatsbiljett tills imorgon åt en vän. Skicka ett PM om något fått förhinder!
Kan knappt vänta. Skall bli så kul att se. Känns som att det finns en hel del mer att få ut av framför allt anfallsspelet.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Hög tid för Johnson, Rosén och Kiiskinen att lägga i ett par växlar till.
Det är ju för fan final!
Det är ju för fan final!
Absolut! Är det nån som kollat vilka dom matchas mot, om det är några speciella? Blir dom bortplockade av Saiks fjärde eller liknande?Kloker wrote:Hög tid för Johnson, Rosén och Kiiskinen att lägga i ett par växlar till.
Det är ju för fan final!
Jag tänkte inte så mycket på det mer än att dom var ganska osynliga. Och det verkar räcka för motståndaren att plocka bort Rosén så går inte hela den linan att känna igen.
Dom spelade ganska mycket mot Pesonens lina. Tror Wallsson styrde det.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

I morgon har vi sista bytet så då kanske det blir ändring på det. Samtidigt skapade inte deras första lina särskilt mycket under matchen förutom målet.
Om man bortser i från linorna och dess grad - det finns spelare som man kan begära mer av.
Och det kommer att behövas.
Sanny Lindström undrade om Robert Rosén överhuvudtaget varit med på isen!? -
Detta är ingen diss, mer ett påpekande - som sagt det är ju för fan;
- FINAL!
(jag hoppas inte att saik får samma press i början i morgon som i går - för dom rullade på jävligt bra. sedan så hoppas jag verkligen att pp statistiken utjämnar sig)
Och det kommer att behövas.
Sanny Lindström undrade om Robert Rosén överhuvudtaget varit med på isen!? -
Detta är ingen diss, mer ett påpekande - som sagt det är ju för fan;
- FINAL!
(jag hoppas inte att saik får samma press i början i morgon som i går - för dom rullade på jävligt bra. sedan så hoppas jag verkligen att pp statistiken utjämnar sig)
Samtidigt får gärna Rosen vara hur osynlig han vill så länge nån annan kliver fram och gör mål (speciellt om hans lins neutraliserar Pesonen &co)!
Nu hoppas jag iofs att det är saik som får fundera hur de ska gå stopp på oss imorgon!
Nu kör vi!
Nu hoppas jag iofs att det är saik som får fundera hur de ska gå stopp på oss imorgon!
Nu kör vi!
Hoppas vi fortsätter på samma spår. Intensivt och hårt spel.
Frammåt!
Frammåt!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Hoppas Welch manglar pesonen, juste såklart
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Dessutom har vi den enda i serien som utför höfttacklingar. Varakas kanske inte är bäst, men han kan sporten. All respekt från min sida.
Varakas har enligt mig varit en gigant i slutspelet! Tycker han och Laaakso gör det extremt bra ihop (speciellt i boxplay).Varanen wrote:Dessutom har vi den enda i serien som utför höfttacklingar. Varakas kanske inte är bäst, men han kan sporten. All respekt från min sida.
Tagga IKVÄLL!!

Lite tändvätska från renknullarland:
"...de spelar en tråkig hockey. De gör väl det bästa de kan för att slå oss. vi får helt enkelt se till att vinna över laget som ställs på andra sidan.
Det känns bara lite konstigt att media, kommentatorer, andra lags fans etc, hellre ser ett tråkigt köpelag utan anor som segrare. Den mörka sidan har nästan tagit över helt...
Vi som den goda sidan av kraften får själva stå upp för allt som är äkta, genuint, konstruktivt... så är det!"
"...de spelar en tråkig hockey. De gör väl det bästa de kan för att slå oss. vi får helt enkelt se till att vinna över laget som ställs på andra sidan.
Det känns bara lite konstigt att media, kommentatorer, andra lags fans etc, hellre ser ett tråkigt köpelag utan anor som segrare. Den mörka sidan har nästan tagit över helt...
Vi som den goda sidan av kraften får själva stå upp för allt som är äkta, genuint, konstruktivt... så är det!"
Detta kommer att bli ytterligare en pärs. En defibrillator kan vara bra att ha i bakfickan...
VLH måste växla upp ett par snäpp för att riktigt kunna mjöla ner Saik. Vissa (måste)spelare måste slipa lite extra på skrillorna. Torpet måste göra en toppinsats, Pissollonen och hans renjägare måste kontrolleras jävligt grishårt och Vi måste se till att PP blir till vår fördel.
Domarna ska påverkas. Det ska skrikas, gapas och busvisslas precis i samma decibel som det gjordes uppe i Lappland. Detta är Vår Arena och det ska Vi dra nytta av!
Faller detta in så vinner Vi!
5 - 1

VLH måste växla upp ett par snäpp för att riktigt kunna mjöla ner Saik. Vissa (måste)spelare måste slipa lite extra på skrillorna. Torpet måste göra en toppinsats, Pissollonen och hans renjägare måste kontrolleras jävligt grishårt och Vi måste se till att PP blir till vår fördel.
Domarna ska påverkas. Det ska skrikas, gapas och busvisslas precis i samma decibel som det gjordes uppe i Lappland. Detta är Vår Arena och det ska Vi dra nytta av!
Faller detta in så vinner Vi!
5 - 1

-
- c/o LL´s Forum
Ingen nämner Eddie Larsson som knappt gjort ett misstag i hela slutspelet hittills. Han kanske inte gör de spektakulära sakerna men han har höjt sig ett par snäpp.DeLarge wrote:Varakas har enligt mig varit en gigant i slutspelet! Tycker han och Laaakso gör det extremt bra ihop (speciellt i boxplay).Varanen wrote:Dessutom har vi den enda i serien som utför höfttacklingar. Varakas kanske inte är bäst, men han kan sporten. All respekt från min sida.
Tagga IKVÄLL!!![]()
Jo, han har levererat ett par passningar i offensiv zon som fått mig att fullständigt häpna. Rena Robban rosen passningarna.Lakershjärta71 wrote:Ingen nämner Eddie Larsson som knappt gjort ett misstag i hela slutspelet hittills. Han kanske inte gör de spektakulära sakerna men han har höjt sig ett par snäpp.DeLarge wrote:Varakas har enligt mig varit en gigant i slutspelet! Tycker han och Laaakso gör det extremt bra ihop (speciellt i boxplay).Varanen wrote:Dessutom har vi den enda i serien som utför höfttacklingar. Varakas kanske inte är bäst, men han kan sporten. All respekt från min sida.
Tagga IKVÄLL!!![]()
VLK, vi vinner. Varakas borde inte vara här. Men han är vår. Gråt inte.
Finnarna må vara hatade. VLH har sett dem alla. De har bara ett mål: https://www.youtube.com/watch?v=WDXNHPeRB0k
Lundh
-
- Forumamatör
Herregud va dåligt det är ikväll
Kallio å Lundh är ju kallare än ett eskimåarsle!
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kallio å Lundh är ju kallare än ett eskimåarsle!
Finns ju för fan ingen tändning i laget
-
- Forumamatör
Tack å godnatt
-
- Forumentusiast
Hur många mål har Nilstorp släppt till mellan benen så här långt!?
Motivation slår klass...
-
- Forumamatör

Nihlstorp
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Två bjudningar.... Peppe Lund å Nilstorp håller inte så tack å godnatt!
-
- Forumamatör
36452!Läktarexperten wrote:Hur många mål har Nilstorp släppt till mellan benen så här långt!?
-
- Forumentusiast
Det skär i hjärtat att man fortsätter tappa puck i egen zon nu i tredje.....lite stolthet grabbar!
Motivation slår klass...
Saik är överlägsna idag ,
-
- Forumentusiast
Men allvarligt - är det en SM-final vi bevittnar??? De har ju helt lagt ner och spelar bara av matchen....
Pinsamt, jag skäms!
Pinsamt, jag skäms!

Motivation slår klass...
-
- Forumentusiast
Jösses. Syntes någon skicklighet alls? Suck...
Faktiskt bland det sämsta hemmaspel jag sett....i vida
En enda lång kavalkad av felpass, snubblingar missade mottagningar, felskär, tappade klubbor, juniormisstag och grova målvaktstavlor!
Saik behövde inte spela bättre än i söndags! Vi GER bort matchen och jag fattar inte varför????
Har inte sett en större kollaps sen Örebromatchen hemma 2011...
Men... det kan ju helt omöjligt bli sämre så nu hoppas vi på torsdagsseger!
Saik behövde inte spela bättre än i söndags! Vi GER bort matchen och jag fattar inte varför????
Har inte sett en större kollaps sen Örebromatchen hemma 2011...
Men... det kan ju helt omöjligt bli sämre så nu hoppas vi på torsdagsseger!