Kvartsfinal 1:7 Örebro
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumdemon
Re: Kvartsfinal 1:7 Örebro
Hoppas verkligen Kallio steppar upp nu i slutspelet så Jani och Liam får en bra tredje länk i deras kedja.
"fest med lakers lakejer;)"
-
- Forumamatör
Jag har ca 100 orangea
t-shirtar på jobbet som jag kan skänka till västra stå. Dock är det en liten logga på bröstet, så jag vet inte hur VLH ställer sig till det! Eller om intresse finns?
t-shirtar på jobbet som jag kan skänka till västra stå. Dock är det en liten logga på bröstet, så jag vet inte hur VLH ställer sig till det! Eller om intresse finns?
-
- c/o LL´s Forum
Vänd de ut och in då
-
- c/o LL´s Forum
Vi gnäller bara när vi är kritiska. Det är kritik att vara både för och emot. Nu är du själv kritisk och gnäller på mig eftersom du har din subjektiva hållning till Kallio. Men jag respekterar vad alla tycker.
Är du nöjd med Kallio?
Är du nöjd med Kallio?
Någon som vet om Lkers planerar något inför fredag?
T-shirts
Glowsticks
A-3 ark
T-shirts
Glowsticks
A-3 ark
I always tell the truth, even when i lie
Jag är inte helt "nöjd" med Kallio men gubben gör stabila 25-30 poäng/säsong och har trots allt grymt med rutin!
Jag hävdar även att Kallio (om än inte lika mycket som Rakshani) har fått lida oerhört av missräkningen att inte ersätta Raz och att sätta Alex som förstacenter!
Jag säger inte att han är självskriven i någon kedja men tycker inte heller att det är solklart att Rydahl och Söderquist går in före honom med tanke på hans rutin!
Med detta menar jag att jag inte tycker att han på det stora hela gjort bort sig, att det finns en anledning till hans minskade produktion och att hans rutin "kan" bli värdefull (speciellt om de yngre spelarna får lite gummiarm)
Jag kan faktiskt se poängen både med rutin och ungdomlig entusiasm!
Jag hävdar även att Kallio (om än inte lika mycket som Rakshani) har fått lida oerhört av missräkningen att inte ersätta Raz och att sätta Alex som förstacenter!
Jag säger inte att han är självskriven i någon kedja men tycker inte heller att det är solklart att Rydahl och Söderquist går in före honom med tanke på hans rutin!
Med detta menar jag att jag inte tycker att han på det stora hela gjort bort sig, att det finns en anledning till hans minskade produktion och att hans rutin "kan" bli värdefull (speciellt om de yngre spelarna får lite gummiarm)
Jag kan faktiskt se poängen både med rutin och ungdomlig entusiasm!
-
- c/o LL´s Forum
Kallio har rutin. Inget snack om det. Det kan vi alla se på papperet. Men rutin och viss kvalité måste kugga i även på isen om nu Kallio ska kunna bidra. Annars ser jag hellre ungdomar som vill framåt i karriären och deras entusiasm som går före.
Ser inget motsatsförhållande i detta utan tror att alla kan bidra!
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Räv och rackarspel - i ett slutspel...
Man vet aldrig!
Man vet aldrig!
Kanske, men han tränade inte idagKloker wrote:Räv och rackarspel - i ett slutspel...
Man vet aldrig!
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
"Det troliga är att han inte spelar i morgon"
Det är rävspel. Räkna med att han är med i laget.
Kommer att delas ut Orangea Tshirt imorgon på ståplats(behöver folk som vill hjälpa till och dela ut innan matchen därså höär av er om ni vill hjälpa till)
Och på sittplats får folk jättegärna komma och hjälpa till och hänga ut på stolarna detta kommer att ske från kl 09 och tills vi är färdiga samling i entréhallen för alla som vill hjälpa till kl 09.00 imorgon Fredag
Och på sittplats får folk jättegärna komma och hjälpa till och hänga ut på stolarna detta kommer att ske från kl 09 och tills vi är färdiga samling i entréhallen för alla som vill hjälpa till kl 09.00 imorgon Fredag
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Viktigt att komma itid imorgon ef 18.15 typ så kommer man inte in på läktaren utan då får man vänta i gångarna utangför tills matchen börjar gäller både sitt & ståplats
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Säkert bara skitsnack!Svartvadet wrote:"Det troliga är att han inte spelar i morgon"
Å tredje sidan spelar det ingen roll om han är med eller inte! Kan vi plocka fram det spel vi under säsongen haft när vi varit motiverade så vinner vi oavsett hur Örebro formerar sig! Inget snack!
Kommer ihåg förra året när den fruktade linan med Hjalmarsson, Ahlbrandt & co kom på besök och alla konstaterade att det var en omöjlig uppgift...
Resultat:
Linköpings fruktade förstalinas skott på mål: NOLL
7-0 till Lakers i matchen!
Eller varför inte när "omöjliga Luleå med de ostoppbara trollkonstnärerna Klasen och Omark kom på besök...
Poängen är att jag inte stirrar mig blind på att Örebro råkar ha en bra spelare utan tror och hoppas att vår lagmaskin gör raggmunk av både Ryan och Lurch och att Hudasec har dansat färdigt för i år!
Hoppas innerligt att spelarna är lika taggad som jag!
Nu jävlar!
-
- Forumamatör
vad tippar ni då? tror det blir 3-1 till lakers och att vi vinner med 4-1 i matcher. Växjö är svaret!
Det är vår och de blir guld för Växjö Lakers.
Jag hoppas att han sitter på bänken, där tror jag att han gör mest nytta.Lillklonis wrote:Hoppas verkligen Kallio steppar upp nu i slutspelet så Jani och Liam får en bra tredje länk i deras kedja.
-
- c/o LL´s Forum
Håller med. Kallio känns numera som en ganska IHÅLIG bricka i Lakers anfallsspel. Hans säsong har varit brokig och anonym och produktionen mer mager än förväntan. Låt Söderqvist få spela ut på hans plats.
-
- Forumamatör
In med yngre ben istället för kallio, visst han har erfarenhet men denna säsongen missar han ju målet mer än vad han träffar tyvärr.
-
- Forumdemon
Kallio kommer höja sig i ett slutspel va så säkra.
Någon mer som ska se värmningen imorgon? Vore kul om det blev ett gäng som taggade igång dem som vi har gjort några gånger innan
Någon mer som ska se värmningen imorgon? Vore kul om det blev ett gäng som taggade igång dem som vi har gjort några gånger innan
Hur dags värmer dom ``?
Last edited by alfax on 12 March 2015, 22:39, edited 1 time in total.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- Forumamatör
De hade varit någonting men då Växjö publiken inte äns orkar sjunga i 60 minuter så förväntar jag mig inte så mycket.
Men det är klart vi ska sjunga, spelarna ska höra oss sjunga när dem byter om och innan dem åker ut på isen så ska hela vida koka!
Men det är klart vi ska sjunga, spelarna ska höra oss sjunga när dem byter om och innan dem åker ut på isen så ska hela vida koka!
-
- Forumdemon
fullsomvanligt wrote:De hade varit någonting men då Växjö publiken inte äns orkar sjunga i 60 minuter så förväntar jag mig inte så mycket.
Nu pratar jag om värmningen på förmiddagen där vi brukar va ett stort gäng inför viktiga matcher.
Sen brukar vi visst sjunga i 60 min, vi är kända för att ha ett bra tryck i Vida!
-
- Forumdemon
11:00-11:45alfax wrote:Hur dags värmer dom ``?
En annan sak, satt och räknade ihop sittplatserna som va lediga och det är ca 470 sittplatser kvar vilket är sjukt pinsamt!! Växjöfolket är sååå jäkla kräsna! Är ju likadant i fotbollen.... Blir så trött!!
Vi har ju så sjukt dyra biljettpriser. Är nog mer VLH som är giriga än att publiken är kräsen tyvärr
-
- Forumdemon
Va väl ungefär samma priser förra året och då såldes det betydligt bättre har jag för mig.
Växjöpubliken har ju alltid varit kräsna i både hockey o fotboll, de har höga krav! De kommr väl i en ev semifinal.
Växjöpubliken har ju alltid varit kräsna i både hockey o fotboll, de har höga krav! De kommr väl i en ev semifinal.
Ja jag vet inte vad jag tänkte med, kan ju inte ha med biljettpriser att göra. Måste ju helt klart vara postnumret
Vinst 5-1
Äntligen är dagen här. Känner på mig att grabbarna i laget och publiken kommer att vara sådär bra som bara vi kan. Var riktigt dålig stämning i de andra kvartsfinalerna som spelades igår. I kväll gör orangeriet comeback.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
-
- c/o LL´s Forum
All statistik tyder på att Örebro kommer att ta hem det här till
slut. Lakers scoutar aldrig motståndarna (Vem tror det?) eftersom de spelar precis likadant hela tiden oavsett motstånd och någon plan B finns det aldrig heller när det tar emot. Det är det tråkiga Lakers. Tar vi inte Ryan, Antiila och Lehtonen tillräckligt hårt i kvartsfinalserien så kommer det sjunga hejvilt bakom Torpet.
4-2 till Örebro.
slut. Lakers scoutar aldrig motståndarna (Vem tror det?) eftersom de spelar precis likadant hela tiden oavsett motstånd och någon plan B finns det aldrig heller när det tar emot. Det är det tråkiga Lakers. Tar vi inte Ryan, Antiila och Lehtonen tillräckligt hårt i kvartsfinalserien så kommer det sjunga hejvilt bakom Torpet.
4-2 till Örebro.
klickade på biljettsidan nu och verkar bara finnas exakt 2st biljetter kvar till matchen
-
- Forumdemon
Pratade med folk inom Lakers idag de trodde på en publiksiffra runt 5300-5400
-
- Forumamatör
Fy fan att man inte kan spela hockey i 60 minuter!!!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
PINSAMT
En klantmålvakt som är expert på att ge momentum till det motsatta laget när det ser ut som det inte finns ett uns av hopp kvar i samband med ett gäng utespelare som förvandlas till kärringar så fort det är uddamålsledning blir detta lagets undergång.
Pinsamt lag.
Pinsamt lag.