Taif - Troja

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

C70T5
c/o LL´s Forum

Taif - Troja

Inlägg av C70T5 »

Troja torskade borta mot Taif med 3-2.
Personligen så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta.
Nog tycker jag att Troja skulle mäktat med Taif, med tanke på all prestige som står på spel, eller?
Men Troja får kanske snart revansch inom de närmsta i deras kommande matcher mot Taif, för kvalet lär ju hägra för våra "hästar". Men det ska tilläggas att jag personligen hellre ser Troja än Taif i allsvenskan.
Ryck upp Er nu Troja. :twisted: :twisted:
HejPåEr!!

/T5!!
Senast redigerad av 3 C70T5, redigerad totalt 0 gång.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Lakers00
Forumterrorist
Kontakt:

Inlägg av Lakers00 »

Motivaton slår klass.....så är det! Vi slog Taif när dom låg i Superallsvenskan ,4-1.....det var mumma.
Jag ser hellre Troja kvar än att Taif tar deras plats. :D
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

Håller inte med er.
Jag ser hellre Taif i Allsvenskan än Troja om man nu måste välja nåt av lagen.

Kanske se r vi dom båda två i samma serie nästa säsong.... Sen om det blir i ettan eller Allsvenskan, ja det återstår att se :lol:
C70T5
c/o LL´s Forum

Inlägg av C70T5 »

Per Carlsson skrev:Håller inte med er.
Jag ser hellre Taif i Allsvenskan än Troja om man nu måste välja nåt av lagen.

Kanske se r vi dom båda två i samma serie nästa säsong.... Sen om det blir i ettan eller Allsvenskan, ja det återstår att se :lol:

Visst, bägge dessa lag i AS, det skulle ju skapa ett satans derbytryck.
Men, varför hellre Taif än Troja i AS?

/T5!!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

Tja.. varför det ?

Har egentligen inget vettigt svar på den frågan. Bara en känsla jag har lixom...

Men jag tror att intresset att möta Taif är större än att möta Troja. Tror på nått sätt att rivaliteten mellan Lakers och Taif är större än vad den är mot Troja..

Varför ser ni hellre Troja än Taif då ?
C70T5
c/o LL´s Forum

Inlägg av C70T5 »

Att jag hellre ser Troja än Taif i AS, det är en känsla jag har bara.
All den turbulensen som varit kring Taif, och deras förakt mot Växjö, det ligger kvar och nöter. Även om Troja spytt sin galla, men det har varit på ett "bra" sätt, och jag tycker att vi kommit bättre överens med Troja än med Taif.
Sen säger man ju att den enda sanna glädjen det är skadeglädjen, och avundssjuka och sann glädje det har man gott om i Taif.
Möjligen en klyscha, men när Lakers spelade borta mot Mora och Taif spelade hemma, och när Taif publiken såg att Mora gjort 4 - 4 på 5 minuter och sedan vann matchen, ja det har aldrig vrålats så i Dackehallen någonsin.
Det är sådana saker man kommer ihåg, och kommer aldrig att glömma heller.
Men visst, om bägge lagen gick upp, ja det skulle ju bli en grymma derbyn.
Väl Mött!!

/T5!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Varanen »

De tre lagen jag tycker sämst om i hockey är:

1) Nybro - Jag har inga skäl, men jag klarar inte av de. Det finns ingenting sympatsikt hos de över huvudtaget.

2) Tingsryd - okunnigaste hockeyfansen. De kan gå över lik för framgång.

3) RBK - stöddigast, surast, farligast, mentalsjukast och saknar fullständigt distans till sig själva. De försöker ta död på all rolig hockey också genom att spela torpedhockey. Orsaken till att RBK inte är etta på min lista är att Nybro och Tingsryd liksom blockerar varje försök från någon annan klubb att sig dit.

Troja hamnar först 4:a på min lista. På något sätt tycker jag synd om de. De har resursstarka Lakers och myglarna i Tingsryd att slåss mot. Jag har en känsla av att de kommer att förlora kampen om andra platsen i Kronoberg...och då vet ni ju att det är tvåan på min lista som tar den (oavsett metoder). Heja Eagles!
Jochen Peiper

Inlägg av Jochen Peiper »

Jag ser hellre Troja i allsvenskan än Taif :lol:
Men; Jag ser hellre Taif i allsvenskan än Växjö :lol: :lol:

De fem lagens supportrar jag tycker sämst om i hockey är

1 Lakers; Kommentar överflödig.
2 Hamsters; Svårt att sätta fingret på, jag gillar dom helt enkelt inte.
3 Tranås; Jag går inte på hockey för att slåss, svinpälsar!
4 Goiset; Man känner sig lika välkommen i jössarinken som influensa.
5 Rögle; En viss osäkerhetskänsla om vad som kan hända i Ängelholm.
Senast redigerad av 1 Jochen Peiper, redigerad totalt 0 gånger.
yekcoh

Inlägg av yekcoh »

Man blir inte förvånad Jochen, men att du saknar kommentar bottnar nog egentligen i att du tycker rätt bra om oss. :wink:
C70T5
c/o LL´s Forum

Inlägg av C70T5 »

Jochen Peiper, du måste nog vara den bittraste och mest avundssjuka hockeyentusiast som jag stött på någon gång.
Man kan ju inte annat än skratta åt dig.
Att du inte går in och skriver ditt egna forum, eller det kanske inte finns någon aktivitet där för tillfället, undra varför? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Eller kan det vara så att dina likasinnade hockeyvänner tycker att du är lika patetisk?
Men Ni får ju revansch i nedflyttningskvalet, kanske, för det lär ju hägra med de resultaten som Ni presterar. :clappy:

/T5!!
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

fan, Buckshot, jag tyckte så illa om dej innan, men nu känns det på nåt sätt som att du är på rätt sida... dvs VÅR sida!
Vi väntar och ser! :)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Användarvisningsbild
Il Postino
Forumamatör

Inlägg av Il Postino »

Varanen skrev:
Troja hamnar först 4:a på min lista. På något sätt tycker jag synd om de. De har resursstarka Lakers och myglarna i Tingsryd att slåss mot.

Visst är det synd om Troja!
De har de 2-3 senaste åren sålt av de bästa spelarna och blivit sämre och sämre. Men ändå har lönekostnaderna mer än fördubblats. Jag förstår inte riktigt!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Piggelin »

IL POSTINO, det borde väl du om någon förstå........... 8O
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Il Postino
Forumamatör

Inlägg av Il Postino »

Ironi?
Lakerdome
Forumdemon

Inlägg av Lakerdome »

Jag ser helst att både Troja och Taif spelar i allsvenskan. Vore schyssta derbymatcher mellan Lakers, Troja och Taif. Att man sen inte gillar varken Troja eller Taif gör ju bara det hela mer intressant.. dvs publikmatcher. Derbyna är ju trots allt kryddan under säsongen..
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Jo, det borde ju vara positivt för alla, om alla tre klubbarna är i allsvenskan, sen tycker man ju inte om de andra två lagen för det. Men det är som det ska vara. :lol:
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inlägg av carl »

Mattin och Räven, ni har fattat galoppen. Hela Hockey-kronoberg tjänar på att alla tre lagen tillhör Allsvenskan. Trycket kring hockeyn blir större då, vilket förmodligen skulle innebära att fler sponsorer skulle tycka det vore intressant att vara med. Med mer sponsorpengar kan lagen utvecklas och bli starkare, vilket ger möjligheter till ytterligare avancemang på sikt.......
Troja - laget i hjärtat
Jochen Peiper

Inlägg av Jochen Peiper »

c70t5 skrev:Jochen Peiper, du måste nog vara den bittraste och mest avundssjuka hockeyentusiast som jag stött på någon gång.
Man kan ju inte annat än skratta åt dig.
Att du inte går in och skriver ditt egna forum, eller det kanske inte finns någon aktivitet där för tillfället, undra varför? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Eller kan det vara så att dina likasinnade hockeyvänner tycker att du är lika patetisk?
Men Ni får ju revansch i nedflyttningskvalet, kanske, för det lär ju hägra med de resultaten som Ni presterar. :clappy:

/T5!!

Jag hatar volvo också :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Jo, rent ekonomiskt så skulle det bli rena guldgruvan för klubbarna, med idel fulla hus vid alla derbyn. Lägg sedan till den härliga stämning som skulle råda.
Med Hammers och Nybro skulle det vara hur många derbyn som helst. Vi får väl i vårt resonemang utgå med att Mörrum då blir laget som lämnar Allsvenskan.
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

Räven skrev:Jo, rent ekonomiskt så skulle det bli rena guldgruvan för klubbarna, med idel fulla hus vid alla derbyn. Lägg sedan till den härliga stämning som skulle råda.
Med Hammers och Nybro skulle det vara hur många derbyn som helst. Vi får väl i vårt resonemang utgå med att Mörrum då blir laget som lämnar Allsvenskan.

men man måste ju iaf hoppas på att de tröstlösa derbygrupperna skickas så långt det bara går... som det är nu så ser man ju knappast fram emot att möta mörrum för 34:e gången på 3 månader....
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Jo, jag hoppas på en rak serie, utan dessa derbygrupper, för dessa tillför inget. Det måste vara ett utslag sett över en hel säsong som för upp lag och ner också för den delen. Tänk bara hur sjukt det har varit i division 1 och är väl fortfarande.
Skriv svar