Noah Welch
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Noah Welch
Ja, Noah säger så och Sam säger en annan sak. De pratar inte samma språk om man säger så, inte ens när båda pratar engelska.
Han kunde sagt till SMP att han är tillbaka inom 1-2 veckor, det är en lindrig skada. Men nu valde han läget att skapa egna fantasier om vad det är för skada. Bra eller dåligt, det vet inte jag.
Han kunde sagt till SMP att han är tillbaka inom 1-2 veckor, det är en lindrig skada. Men nu valde han läget att skapa egna fantasier om vad det är för skada. Bra eller dåligt, det vet inte jag.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Han är nog tillbaka snart, ungefär vad båda säger.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Welch såg ut att vara på isen idag under jippot. Nån som vet hur det går för honom?
Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Jag tycker att assisterande lagkaptenen Noah Welch är en mycket bra ishockeyspelare MEN jag tycker också att han verkar vara förbannat skadebenägen och det retar mig en aning. Titt som tätt så står han utanför laguppställningen pga skada. Det verkar inte vara mycket som krävs känns det som.
Eller han kanske bara har en jävla otur?

Eller han kanske bara har en jävla otur?

-
- c/o LL´s Forum
Är den billigare på ICA eller Konsum?Daste wrote:Repost
Där sjönk han ordentligt i min uppfattning.
Det är faktiskt 2014. Att tro på påskharen, tomten, gud och tandfen är ju bara så.........
Att vuxna mogna män tror på hokus pokus förlöjligar bara personen i fråga.
Intervju med Noah på hemsidan.
Vad är ditt motto i livet?
- "Det är fullbordat" John 19:30.
Vem är din idol?
- Jesus.
Om du fick resa tillbaka i tiden och uppleva en händelse, vilken händelse skulle det vara?
- Kampen mellan David och Goliat.
Du får veta att jorden går under inom ett dygn, vad skulle du göra?
- Dela evangeliet om Jesus med så många människor som möjligt, därför att han är porten som alla måste gå igenom för att komma till himlen.
Det är faktiskt 2014. Att tro på påskharen, tomten, gud och tandfen är ju bara så.........
Vem är din idol?
- Jesus.
Om du fick resa tillbaka i tiden och uppleva en händelse, vilken händelse skulle det vara?
- Dela evangeliet om Jesus med så många människor som möjligt, därför att han är porten som alla måste gå igenom för att komma till himlen.
I always tell the truth, even when i lie
-
- c/o LL´s Forum
Var på väg att skriva samma. Sanslöst hur man kan vara så hjärntvättad av en saga... Det är ungefär som att tro på Sagan om Ringen och svara:
- "Hitta ringen" sidan 182 i andra boken.
Vem är din idol?
- Gandalf.
- Kampen vid de två tornen.
- Hitta ringen så fort som möjligt, för då får man ett evigt liv.
- "Hitta ringen" sidan 182 i andra boken.
Vem är din idol?
- Gandalf.
- Kampen vid de två tornen.
- Hitta ringen så fort som möjligt, för då får man ett evigt liv.
Så länge Welch har sin tro bakom sig och därmed vågar gå in i varje situation utan rädsla så är jag nöjd.
Jag bankar härmed skiten ur dig med Guds hand. Typ.
Jag bankar härmed skiten ur dig med Guds hand. Typ.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
I mina ögon steg han. Att våga säga vad han tror på. Plus att det är väl upp till honom vad han vill tro på? Vill han tro på Gud och Jesus, låt han göra det. Vill du tro på att en man som heter Leif sitter på Jupiter och kontrollerar allt som händer på jorden, gör det, det är helt upp till dig, jag tycker inte det gör dig till en sämre person. Men däremot tycker jag att när du kritiserar en person för hans religösa övertygelse gör dig till en sämre person.teddy wrote:Där sjönk han ordentligt i min uppfattning.
Vem är din idol?
- Jesus.
Gör det honom till en sämre hockeyspelare om han tror på Jesus? Snarare tvärtom tror jag det gör honom till en bättre. Rhett #49 är ju även han troende och sa till c-more att han och några till samlas varje vecka för att studera Bibeln. Sjunker han också i din ögon?
Instämmer helt med Er Malul och Knojo var och en får ha sin tro. inget som säger att de inte har rätt som tror på att det finns en gud.
Last edited by alfax on 1 October 2014, 17:47, edited 1 time in total.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Ja, att raljera över människor som har religiösa åsikter och tror på Jesus är väl bra jävla korkat. Men uppenbarligen finns det människor som är bra jävla korkade.
Stämmer, att våga stå för sin tro är stort.knojo wrote:I mina ögon steg han. Att våga säga vad han tror på. Plus att det är väl upp till honom vad han vill tro på? Vill han tro på Gud och Jesus, låt han göra det. Vill du tro på att en man som heter Leif sitter på Jupiter och kontrollerar allt som händer på jorden, gör det, det är helt upp till dig, jag tycker inte det gör dig till en sämre person. Men däremot tycker jag att när du kritiserar en person för hans religösa övertygelse gör dig till en sämre person.teddy wrote:Där sjönk han ordentligt i min uppfattning.
Vem är din idol?
- Jesus.
Gör det honom till en sämre hockeyspelare om han tror på Jesus? Snarare tvärtom tror jag det gör honom till en bättre. Rhett #49 är ju även han troende och sa till c-more att han och några till samlas varje vecka för att studera Bibeln. Sjunker han också i din ögon?
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Tack för den, kan bara hålla med.Niles wrote:Ja, att raljera över människor som har religiösa åsikter och tror på Jesus är väl bra jävla korkat. Men uppenbarligen finns det människor som är bra jävla korkade.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Vad spelarna ägnar sig åt vid sidan av rinken har inte vi med att göra, det är deras prestationer på isen som är relevanta!
Man blir mörkrädd, varför ska man dömma en människa bara för att han tror på gud?? Jag trodde att vi levde i en upplyst och modern tid, men icke. Inte alla i alla fall. Några lever kvar i sin inskränkta värld där alla måste tycka som dem. Vilken trist värld det skulle vara. Ungefär som i Nordkorea. ..
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Nu bryr jag mig inte ett skit i om folk väljer att vara religiösa. Men att påstå att religion skulle vara modernt gjorde mig bara tvungen att skriva något. Ha ha! Min tro är iaf vetenskap om ni är intresserade, tolkningar av 2000 år gamla böcker tilltalar inte mig .
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
-
- c/o LL´s Forum
Det har väl aldrig handlat om att tro på en "Gud/Övermakt" eller? Handlar snarare om att tro på något som står skrivet i en bok. En bok som folk på något sätt använder som fakta, vilket gör det hela ännu löjligare.
Tro på någon form av "Gud/Övermakt" det får han gärna göra, det skiter jag i. Men att vara insnöad på att man måste tro på Jesus för att han är någon port till himmelen... Ja. Men, tro på vad du vill, jag kommer såga det - men det är varje människas val om man vill tro på något eller inte.
Lite OT:
Om han nu tror på himmelen, där allt är helt magiskt, varför försöker man fördröja sin ankomst dit? Nu har nog iofs Noah ett hyggligt liv, där man kan leva på att spela ishockey. Men de som har de sunkigaste jobben i Världen, där allt är piss och inte en krona över till något roligt - varför lever man då sunt och hälsosamt för att leva LÄNGRE? Något man kan fundera över.
Kan någon förklara hur Noah blev 900 år? Eller hur ALLA djur fick plats på Noahs ark? Till och med känguru, även om båten inte ens var i närheten och det inte har hittats skelett från samma djur på något annat ställe än Australien? Eller hur det kunde ta Moses 40 år att gå 50 mil? Eller att Jorden är 10.000 år gammal?
Men, återigen, tro på vad tusan du vill. Vissa tror på Bibeln, andra tror på Påskharen, någon tror på Tomten. Några tror ju till och med på Star Wars.
Tro på någon form av "Gud/Övermakt" det får han gärna göra, det skiter jag i. Men att vara insnöad på att man måste tro på Jesus för att han är någon port till himmelen... Ja. Men, tro på vad du vill, jag kommer såga det - men det är varje människas val om man vill tro på något eller inte.
Lite OT:
Om han nu tror på himmelen, där allt är helt magiskt, varför försöker man fördröja sin ankomst dit? Nu har nog iofs Noah ett hyggligt liv, där man kan leva på att spela ishockey. Men de som har de sunkigaste jobben i Världen, där allt är piss och inte en krona över till något roligt - varför lever man då sunt och hälsosamt för att leva LÄNGRE? Något man kan fundera över.
Kan någon förklara hur Noah blev 900 år? Eller hur ALLA djur fick plats på Noahs ark? Till och med känguru, även om båten inte ens var i närheten och det inte har hittats skelett från samma djur på något annat ställe än Australien? Eller hur det kunde ta Moses 40 år att gå 50 mil? Eller att Jorden är 10.000 år gammal?
Men, återigen, tro på vad tusan du vill. Vissa tror på Bibeln, andra tror på Påskharen, någon tror på Tomten. Några tror ju till och med på Star Wars.
Vilken icke-diskussion det här är. Låt killen tro på vad han vill.
Kan man inte respektera en så simpel sak som att människor kan ha andra trosuppfattningar än en själv så... Ja, då får man ta sig en funderare.
Själv tycker jag ett sånt bemötande är inskränkt och trångsynt.
Kan man inte respektera en så simpel sak som att människor kan ha andra trosuppfattningar än en själv så... Ja, då får man ta sig en funderare.
Själv tycker jag ett sånt bemötande är inskränkt och trångsynt.
Att vuxna människor 2014 tror på en man som bor i molnen, talande ormar och personer som lever tills dom är 900 år. Det är skrämmande.
Dessutom landet USA som ska vara "världspolis" där deras ledare ska styra världen mm tror på mombo jumbo gör mig livrädd. Att dom handlar i guds namn.
All religion är skit för mänskligheten och kommer alltid att vara. Kolla bara IS just nu. Kolla bara korstågen på 1000-talet. Alla krig genom historien är så gott som religionskrig.
Så att inte få tycka att någon som tror på det krigsmaktgalna hokus pokus är tragiskt. Jag jämför religösa människor med mentalt sjuka. Båda lider av någon form av mental störning och lever i en låtsatsvärld.
Och det är inte inskränkt och trångsynt att tycka så. Tvärtom. Ni som tror på gud eller låter folk tro på religioner är trångsynta. Det är som att tycka att SD är ett bra parti. Dom är inte rasister. Låt dom vara. Religion har gjort så mycket ont och hemskt i världen genom 2000 år. Men ändå respekterar ni om som tror på sagorna. Men så fort någon ifrågasätter så blir det ett jävla liv. Ffolk får gärna tro på vad dom vill så länge det inte är religion.
Jag tror på mänskligheten, godhet, lycka, godhet och kärlek. Och att vi själva genom våra handlingar kan åstadkomma det. Inte via någon man i molnen och hans son.
sen tror jag på Växjö Lakers med.
Så dom får tro på detta påhitt och lögner. Men jag får inte motsäga det och påstå att det är just påhitt och lögner. Folk som tror på gud är som trettonåriga pojkar som fortfarande tror på tomten. Vakna upp och sluta vara så barnsliga.
Kanske var en dum ide att flytta till Sverige. Världens minst religiösa land. Vad beror det på? Jo för att dom flesta av oss är mer upplysta. Eller har han kommit hit för att sprida ordet?
men angående Noah så är han en grym back. Bra speluppfattning med stabila tacklingar.
Dessutom landet USA som ska vara "världspolis" där deras ledare ska styra världen mm tror på mombo jumbo gör mig livrädd. Att dom handlar i guds namn.
All religion är skit för mänskligheten och kommer alltid att vara. Kolla bara IS just nu. Kolla bara korstågen på 1000-talet. Alla krig genom historien är så gott som religionskrig.
Så att inte få tycka att någon som tror på det krigsmaktgalna hokus pokus är tragiskt. Jag jämför religösa människor med mentalt sjuka. Båda lider av någon form av mental störning och lever i en låtsatsvärld.
Och det är inte inskränkt och trångsynt att tycka så. Tvärtom. Ni som tror på gud eller låter folk tro på religioner är trångsynta. Det är som att tycka att SD är ett bra parti. Dom är inte rasister. Låt dom vara. Religion har gjort så mycket ont och hemskt i världen genom 2000 år. Men ändå respekterar ni om som tror på sagorna. Men så fort någon ifrågasätter så blir det ett jävla liv. Ffolk får gärna tro på vad dom vill så länge det inte är religion.
Jag tror på mänskligheten, godhet, lycka, godhet och kärlek. Och att vi själva genom våra handlingar kan åstadkomma det. Inte via någon man i molnen och hans son.
sen tror jag på Växjö Lakers med.
Så dom får tro på detta påhitt och lögner. Men jag får inte motsäga det och påstå att det är just påhitt och lögner. Folk som tror på gud är som trettonåriga pojkar som fortfarande tror på tomten. Vakna upp och sluta vara så barnsliga.
Kanske var en dum ide att flytta till Sverige. Världens minst religiösa land. Vad beror det på? Jo för att dom flesta av oss är mer upplysta. Eller har han kommit hit för att sprida ordet?
men angående Noah så är han en grym back. Bra speluppfattning med stabila tacklingar.
Så du kan på riktigt inte respektera en åsikt eller uppfattning som skiljer sig från din egen?
Det är vad detta handlar om, inte ifall folk krigar i religionens namn eller USA leker ordningsvakt.
Man behöver inte tycka om det, men alla har rätt till sin egen tro. Själv är jag inte troende, men bryr mig lika mycket om vad Noah Welch tror på som jag bryr mig om vad du gör i sovrummet. Varför? För att så länge det inte går ut över mig eller andra så är det inte min ensak.

Man behöver inte tycka om det, men alla har rätt till sin egen tro. Själv är jag inte troende, men bryr mig lika mycket om vad Noah Welch tror på som jag bryr mig om vad du gör i sovrummet. Varför? För att så länge det inte går ut över mig eller andra så är det inte min ensak.
Sen skulle många historiker och politiker ha en del annat att säga om religionens roll i krig/politik genom åren, men det är en helt ovidkommande diskussion i det här ämnet.
Lite kul att se nån göra sig till talesman om vad som är rätt och fel att tro om universum. Som om nån av oss vet hur allt egentligen hänger ihop. Att sätta likhetstecken på ALL religion och IS verksamhet var ju också otroligt begåvat. IQ 140 på den slutsatsen.
Kan vi inte ta de urtrista existensiella frågorna i en annan tråd?
Och vad detta har med hockey att göra??? Vi skulle lika väl kunna skriva vilken färg på strumpan människan har, för det är minst lika intressant.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
- c/o LL´s Forum
Nej, det har inget med hockeyn att göra. Inte alls. Men det har med Noah att göra, detta är Noahs tråd.
Detta är väl inget jävla skvallerforum, tråden ska handla om Noah som hockeyspelare, inte privatpersonSvartvadet wrote:Nej, det har inget med hockeyn att göra. Inte alls. Men det har med Noah att göra, detta är Noahs tråd.
Roligt hur många som sätter regler här. Finns det inga regler satta?
Helvete vad han växer match för match nu..
Å går på offensiv mer å mer.. Å åker skridskor som aldrig förr
Welch for the Captain!!!
Å går på offensiv mer å mer.. Å åker skridskor som aldrig förr

Welch for the Captain!!!

Håller med. Tror han skulle växa ännu mer om han får C:et samtidigt som Kallio kan fokusera på sitt eget spel mer. Det skulle han behöva.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
Daniel Enestubbe @enestubbe
Noah Welch lämnar Växjö. Klar för Modo.
Noah Welch lämnar Växjö. Klar för Modo.