SMP
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
SMP
Vet att det finns en tråd som behandlar den insändare som var idag och den tycker jag inte ens är värd att kommentera, däremot så har jag under hela säsongen starkt reagerat på SMP och deras sätt att skriva om Lakers. Specellt så den sk. sportchefen Johan Persson som tar varje tillfälle att skriva negativt om Lakers. Förra året var det TAIF som SMP gav sig på likadant.
Att läsa rubriker att Lakers missade superallsvenskan som om det vore ett misslyckande och inte vilja förstå att vi är nykommlingar och se det som en bra prestation att in i det sista vara med och slåss om en plats i SA och lyfta fram det i stället tyder bara på att man vill framhävda att laget gjort en dålig höstsäsong.
Skulle med en gång köpa att en tidning skrev ned ett lag om dom presterat dåliga resultat men vad begär SMP för att det som Lakers gör skall ses som positivt och lyfta fram det istället för att vinkla det som något negativt.
Skulle vara riktigt intressant att höra vad som verkligen sas när det gäller den artikel som kom in om det påstådda ordkriget mellan Lakers och Troja eller var detta också bara ett försök att öka på dom negativa tankar som finns om Lakers från andra lags supporters i länet, samt att som i dagens tidning lägga denna insändare även på första sidan så att alla läsare verkligen inte missar den. Det måste vara en av gårdagens största händelse i världen eftersom den hamnar där.
För att nu inte alla goa supporters från lagen i länet skall börja komma med inlägg på detta och även de egnas forum om att nu lipar vi för att det skrivs negativt om Lakers så vill jag återigen förtydliga att jag hade inte sagt ett ord om det handlat om saklig kritik eller om vi i nuläget legat i botten på serien eller ramlat ur men jag kan inte köpa denna typ av skriverier efter vad laget presterat så här långt i serien.
Skulle också utan tvekan totalt fördömma Larkers agerande om det visar sig att det påstådda ordkriget är korrekt skrivit i artikeln och inte bara ryckt ur sitt samanhang.
Att läsa rubriker att Lakers missade superallsvenskan som om det vore ett misslyckande och inte vilja förstå att vi är nykommlingar och se det som en bra prestation att in i det sista vara med och slåss om en plats i SA och lyfta fram det i stället tyder bara på att man vill framhävda att laget gjort en dålig höstsäsong.
Skulle med en gång köpa att en tidning skrev ned ett lag om dom presterat dåliga resultat men vad begär SMP för att det som Lakers gör skall ses som positivt och lyfta fram det istället för att vinkla det som något negativt.
Skulle vara riktigt intressant att höra vad som verkligen sas när det gäller den artikel som kom in om det påstådda ordkriget mellan Lakers och Troja eller var detta också bara ett försök att öka på dom negativa tankar som finns om Lakers från andra lags supporters i länet, samt att som i dagens tidning lägga denna insändare även på första sidan så att alla läsare verkligen inte missar den. Det måste vara en av gårdagens största händelse i världen eftersom den hamnar där.
För att nu inte alla goa supporters från lagen i länet skall börja komma med inlägg på detta och även de egnas forum om att nu lipar vi för att det skrivs negativt om Lakers så vill jag återigen förtydliga att jag hade inte sagt ett ord om det handlat om saklig kritik eller om vi i nuläget legat i botten på serien eller ramlat ur men jag kan inte köpa denna typ av skriverier efter vad laget presterat så här långt i serien.
Skulle också utan tvekan totalt fördömma Larkers agerande om det visar sig att det påstådda ordkriget är korrekt skrivit i artikeln och inte bara ryckt ur sitt samanhang.
- LaKaj
- Forumdemon
- Kontakt:
Jag känner igen din känsla GS, men jag har inte haft den under denna säsongen. Jag har flera gånger varit imponerad och tacksam för flera artiklar/reportage som SMP har gjort denna säsongen. Tidigare har jag däremot varit urförbannad och skickat ilskna mail till dem, men nu tycker jag att de har sköter sitt jobb bra.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Re: SMP
Jag ringde upp Johan och frågade lite, han svarade med att det är olika journarlister som är i ishallen som förmedlat infon och då sa jag till honom att skriva om sådant som man hör från annat håll är jävligt lågt vidare så erkände han att det nog är lite extra kul att trycka till Lakers för det har man bäddat för och då får man tåla lite sedan orkade jag inte lyssna mer eftersom jag vet vad Jonny och Patrik sagt.
Godnatt till SMP och Johan Persson
Godnatt till SMP och Johan Persson
Jag vet inte om det är meningsfyllt att skriva detta, men andra idrottare i andra idrotter, har sagt att det som de sagt i en intervju, har förvanskats och vissa saker som hörde samman har skilts åt, så att sammanhanget gått förlorat.
Hur SMP är i förhållande till andra tidningar i trovärdhet vet jag inte, men artikeln om Troja och Lakers är nog till stor del SMP:s grej.
Jag har i många år sagt att det är synd att det inte finns en morgontidning ytterligare, för inte är det bra när det råder ett monopol på en tidning som i SMP:s fall. De kan lätt bli blinda och agera som kungar.
Hur SMP är i förhållande till andra tidningar i trovärdhet vet jag inte, men artikeln om Troja och Lakers är nog till stor del SMP:s grej.
Jag har i många år sagt att det är synd att det inte finns en morgontidning ytterligare, för inte är det bra när det råder ett monopol på en tidning som i SMP:s fall. De kan lätt bli blinda och agera som kungar.
Jag är iaf trött på SMP, märks som sagt att de har monopol. Jag är inte rädd för kritik mot Lakers tvärt om tycker jag det är bra. Men den ska vara saklig och konkret. Det är lite barnstuga över sportredaktionen hos SMP för närvarande. Vad det gäller insändare så har jag inte läst den som publicerades senast men det är som sagts tidigare inte SMP som skrivit den utan ett litet flickebarn som hittat en väg att få ut sin illska...
Man blir ju inte lite trött på den här förbannade tidningen Varför får Öster DUBBELT så mycket utrymme som Lakers bara för att de börjat sin träning... Lakers match var en av hela seriens hetaste matcher och dessutom seriepremiär. Det är ju artiklar om Öster titt som tätt och små är de inte heller och mitt i vintern. Tippar på att Östers hemmamatcher lockar runt 30000 pers nästa säsong mot Lakers 80-90000... Inför matchen-artiklarna är oftast minimala, knappt man hittar dom ibland...
Nu hänger abbonemanget löst...
Nu hänger abbonemanget löst...
Nackdelen med att ha en blaska på orten är precis detta, ingen konkurrens, då kan man aggera som "småpåvar". Nä det var bättre på den gamla goda tiden då Kronobergaren och Växjöbladet fanns, då fick sporten vara med på noterna om prenumeranterna. Jag kommer ihåg farsgubben som bytte tidning på grund av dålig bevakning av den sporten han gillade.
Håller fullständigt med. Ett stort reportage om Öster den 8 JANUARI.
Vad det gäller hockeyrapporteringen så var den stora skrällen att Troja fick en poäng mot Halmstad, i alla fall om man skall döma av reportagens storlek.
Nä, dom har inget sinne för vad folk vill läsa om.
Vad det gäller hockeyrapporteringen så var den stora skrällen att Troja fick en poäng mot Halmstad, i alla fall om man skall döma av reportagens storlek.
Nä, dom har inget sinne för vad folk vill läsa om.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
Och tydligen så tyckte denna blaska att det var så stort att Öster börjat sin träning nu så dom hade med det på första sidan också, man kan inte säga annat än att bevakningen av hockeyn är under all kritik och det gäller för samtliga hockeylag i länet.
Då¨är det bättre att följa rapporteringen om hockeyn i Kvällsposten.
Då¨är det bättre att följa rapporteringen om hockeyn i Kvällsposten.
- Il Postino
- Forumamatör
IL POSTINO;har du blivit ointresserad av hockey plötsligt,om Lakers är en löjlig match som det inte behövs skrivas mer om skulle ett lag i en lägre serie inte ens nämnas.Tycker också att Puttes tips om publiksiffran är realistikt det var väl inte 3.000 i snitt förra gången de spelade i superettan.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
- Il Postino
- Forumamatör
alfax skrev:IL POSTINO;har du blivit ointresserad av hockey plötsligt,om Lakers är en löjlig match som det inte behövs skrivas mer om skulle ett lag i en lägre serie inte ens nämnas.Tycker också att Puttes tips om publiksiffran är realistikt det var väl inte 3.000 i snitt förra gången de spelade i superettan.
Nädå, jag var på hockey i onsdags och idag och ska på hockey imorgon.
3148 hade Öster i snitt i superettan 2002.
Kan inte tänka mig att snittet blir lägre nu.
Jag trodde inte att den var så stor ,men jag ger mej ,kan tänka mej att den kommer att ligga där i år också då blir det 12X 3200= 38.400 så Puttes tips var inte så illa.....Tänkte mej att du inte slutat med hockey,men tyvärr i mina ögon går du på fel matcher IL POSTINO (förlåt).
Ingen match är spelad förrän den är slut!
- Il Postino
- Forumamatör
Lakers i Media
Hej, jag är ny här!
Jag förstår inte riktigt hur ni ser på Lakers i media.
SMP är och har varit väldigt väl inställda till Lakers. I början skrev de i princip en helsida så fort Öman köpt ny popcornmaskin.
Lakers får extremt mycket utrymme i media, med tanke på vilken nivå de spelar och har spelat. Nöjesnytt, Magazinet mm har ofta reportage om Lakers.
Det är väl inte heller så konstigt att det skrivs mycket om Öster, det finns trots allt ett stort intresse. Dessutom skrivs ju stora reportage när Lakers har sin ispremiär t ex mitt i sommaren...
Avslutningsvis kan jag hålla med om att Johan Persson bör ställa sin plats till förfogande, han gynnar inte direkt idrotten i Kronoberg. På alla andra ställen med lag på elitnivå försöker man skriva positiva saker för att öka intresset, men inte i Växjö...
Jag förstår inte riktigt hur ni ser på Lakers i media.
SMP är och har varit väldigt väl inställda till Lakers. I början skrev de i princip en helsida så fort Öman köpt ny popcornmaskin.
Lakers får extremt mycket utrymme i media, med tanke på vilken nivå de spelar och har spelat. Nöjesnytt, Magazinet mm har ofta reportage om Lakers.
Det är väl inte heller så konstigt att det skrivs mycket om Öster, det finns trots allt ett stort intresse. Dessutom skrivs ju stora reportage när Lakers har sin ispremiär t ex mitt i sommaren...
Avslutningsvis kan jag hålla med om att Johan Persson bör ställa sin plats till förfogande, han gynnar inte direkt idrotten i Kronoberg. På alla andra ställen med lag på elitnivå försöker man skriva positiva saker för att öka intresset, men inte i Växjö...
Det finns plats för två lag i Växjö
- Orre Ericsson
- Forumamatör
Idag har dom en halvsida om ett rykte i Trojas forum...
http://www.smp.se/artikel_standard.php? ... _section=7
http://www.smp.se/artikel_standard.php? ... _section=7
-
- c/o LL´s Forum
De är för märkliga !
När hela etablissemanget i Växjö, vad det gäller kommun, näringsliv, idrottsklubbar, bankfolk mm presenterar en vision om Värendsvallen då väljer SMP att inte tro på tomten.
När en anonym forumanvändare på ett forum, på en tynande hemsida i en tynande klubb presenterar ett rykte som övriga skrattar gott åt.
Då väljer man att tro på tomtarna
SMP, vojne vojne...
När hela etablissemanget i Växjö, vad det gäller kommun, näringsliv, idrottsklubbar, bankfolk mm presenterar en vision om Värendsvallen då väljer SMP att inte tro på tomten.
När en anonym forumanvändare på ett forum, på en tynande hemsida i en tynande klubb presenterar ett rykte som övriga skrattar gott åt.
SMP, vojne vojne...
Crisis ? What crisis ?
De skrev det nog inte för nyhetsvärdets skull utan för underhållningsvärdet. Iaf tyckte jag det lät roligt och jag kan tänka mig att de flesta som sitter med morgonkaffet i ena handen och tidningen i andra tycker det också.
Nu inför kommande slutspurt är ju hockeyintresset hett som fasen. Allt man kan klämma in i tidningen är ju till intresse för läsaren. Tycker SMP gör helt rätt. De hymlar ju inte om att hela artikeln är lite smått oseriös
Nu inför kommande slutspurt är ju hockeyintresset hett som fasen. Allt man kan klämma in i tidningen är ju till intresse för läsaren. Tycker SMP gör helt rätt. De hymlar ju inte om att hela artikeln är lite smått oseriös
august skrev:När en anonym forumanvändare på ett forum, på en tynande hemsida i en tynande klubb presenterar ett rykte som övriga skrattar gott åt.
SMP, vojne vojne...
Håller med dig om att det är lite tunt att bygga en artikel på foruminlägg. MEN tynande hemsida och tynande klubb är lite hårda ord, tycker jag. Om vi löser denna säsongen (både sportsligt och ekonomiskt) så blir vi starka nästa säsong. Det kan jag lova dig.
Troja - laget i hjärtat