Växjö Lakers-Aik 5/12
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Växjö Lakers-Aik 5/12
Tung förlust mot Örebro men dags o ta 3p mot gnaget nu o ta tillbaka intitativet i Vida Arena igen
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Re: Växjö Lakers-Aik 5/12
Är inte så säker på nån poäng här heller men ny match å nya förutsättningar 

- Pysslingen
- Forumentusiast
Tror på en riktigt underhållande match från Lakers sida och givetvis tre väldigt sköna poäng. Dock lite konstigt att vi börjat förlora matcher nu när vi fått tillbaka spelare från skadelistan. Men det vänder säkert mot AIK.
Känns helt plötsligt som en måstematch detta, efter två raka torsk mot lag i de nedre regionerna.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Hoppas på bättre glöd och prickskytte nu.
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Jag tror vi tar dem, får vi bara upp rytmen igen så, då släpper det nog, vi får klappa extra hårt imorgon, så händerna blir röda 

-
- c/o LL´s Forum
Detta är en oehört viktigt match. Faktiskt. Inte bara för tabellen utan för självförtroendet och hela känslan i klubben. Låter kanske starkt men jag tror det är så. En förlust imorgon kan bli ödesdiger. En vinst kan få oss på rätt spår igen. "Det är mycket kvar av serien"-snacket kan inte hålla på för evigt. Vi är under slutspelsstrecket nu och det är fakta. Matcherna går fort. Nu gäller det att vinna. Är bara tre poäng som gäller imorgon och jag hoppas alla som tar sig till Vida är införstådda med vad som gäller, framförallt vi på Västra. Är fan i mig fullt ös från början som gäller. Fram med känslorna och hjärtat. Sjung och skrik. Bua åt motsåndare. Bua åt domslut så vi får dom med oss. Hoppa. Kämpa. Klappa. Sprid glädje och sprid sången. Mosa låtsasgnagarna på andra sidan. Mosa dom på isen. FÖR VLH. FÖR VÄXJÖ. FÖR VÄSTRA STÅ!!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
De senaste 5 hemmamatcherna mot aik har vi sammanlagt släppt in 2 mål. Tror vi har nollar dom idag med 
http://www.oxybet.se/v196xjo-lakers-vs- ... 539/?evm=2

http://www.oxybet.se/v196xjo-lakers-vs- ... 539/?evm=2
Mycket nya konstelationer ikväll, ska bli spännande att följa hur detta kommer att fungera. Förhoppningsvis är det gasen i botten från start ikväll så vi formligen sköljer över råttorna. Ikväll vill jag se trötta och ledsna gnagare.
Växjö Lakers, vinner mot alla!
17 Alexander Johansson
40 Dennis Rasmussen
19 Ryan Lasch
Hård arbete och relativt effektiva spelare. Intressant
85 Liam Reddox
87 Robert Rosén
71 Tomi Kallio
Ingen fan av Rosen-Kallio. Förväntningar för mig = 0
49 Rhett Rakhshani
24 Jani Lajunen
12 Stefan Gråhns
Lajunen och Gråhns städar efter Rakhshani. Hade hellre sett MJ här. Ok 3e kedja däremot
89 David Åslin
60 Erik Josefsson
38 Johan Markusson
Om Josef sätter sina lägen skulle jag vilja ha detta som andra kedjan =)
Sen om AIK spelar som senast, då betyder det inte så mycket. Hade hellre sett ett topplag som motstånd nu.
Spelar man bra då är det ändå "bara" (med all respekt) AIK man möter. Förlorar man, då blir det ännu mer tryck.
40 Dennis Rasmussen
19 Ryan Lasch
Hård arbete och relativt effektiva spelare. Intressant
85 Liam Reddox
87 Robert Rosén
71 Tomi Kallio
Ingen fan av Rosen-Kallio. Förväntningar för mig = 0
49 Rhett Rakhshani
24 Jani Lajunen
12 Stefan Gråhns
Lajunen och Gråhns städar efter Rakhshani. Hade hellre sett MJ här. Ok 3e kedja däremot
89 David Åslin
60 Erik Josefsson
38 Johan Markusson
Om Josef sätter sina lägen skulle jag vilja ha detta som andra kedjan =)
Sen om AIK spelar som senast, då betyder det inte så mycket. Hade hellre sett ett topplag som motstånd nu.
Spelar man bra då är det ändå "bara" (med all respekt) AIK man möter. Förlorar man, då blir det ännu mer tryck.
AIK är ett lag som aldrig ger upp så det gäller att vara noga i allt man gör på isen ikväll, vill fan inte uppleva det som hände borta mot dem senast en gång till.
Gör alla sitt jobb så tror jag vi vinner med 3 mål ikväll. Varför inte 3-0
Gör alla sitt jobb så tror jag vi vinner med 3 mål ikväll. Varför inte 3-0

Armstrong och Malte borta ett par veckor till enligt Sam. Hoppas båda är tillbaka efter jul.
Mkt bra ändringar ikväll ! Kan inte inte förlora bara kliva in på toton ikväll!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
-
- Forumdemon
Gött att Gråhns är tillbaka i laget från start 

"fest med lakers lakejer;)"
- Pysslingen
- Forumentusiast
Personligen tycker jag faktiskt att Gråhns inte ska vara med i laget.
Snillet spekulerar:
Tillåt mig gissa att vi för spelet och skapar tre-fyra jättelägen initialt, men pucken dansar längs mållinjen, tar i stolpen och deras målvakt storspelar. AIK gör första målet genom deras första målchans. Målet kommer antingen efter att vi haft ett PP eller i en kontring efter vi tappat pucken på offensiv blålinje. Oddset på detta är: 1.17.
Fördelen med AIK är ju dock att de inte brukar ösa in mål på bortaplan så fördelen är att även om ovannämnda scenario inträffa så behöver vi endast göra ett eller två mål för att kunna vinna matchen. Hoppas dock vi slipper den sjuka ineffektiviteten. Man blir ju fan äcklad av att se oss spela ut motståndarna utan att få utdelningen, samtidigt som de sätter en bråkdel av deras chanser. Hoppas vi är taggade från start ikväll, det ska egentligen bara vara att gå in i gruvan och lassa upp dem.
Tillåt mig gissa att vi för spelet och skapar tre-fyra jättelägen initialt, men pucken dansar längs mållinjen, tar i stolpen och deras målvakt storspelar. AIK gör första målet genom deras första målchans. Målet kommer antingen efter att vi haft ett PP eller i en kontring efter vi tappat pucken på offensiv blålinje. Oddset på detta är: 1.17.
Fördelen med AIK är ju dock att de inte brukar ösa in mål på bortaplan så fördelen är att även om ovannämnda scenario inträffa så behöver vi endast göra ett eller två mål för att kunna vinna matchen. Hoppas dock vi slipper den sjuka ineffektiviteten. Man blir ju fan äcklad av att se oss spela ut motståndarna utan att få utdelningen, samtidigt som de sätter en bråkdel av deras chanser. Hoppas vi är taggade från start ikväll, det ska egentligen bara vara att gå in i gruvan och lassa upp dem.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Det absolut viktigaste i kvällens match är att Vi gör första målet. Gärna ledning efter första perioden. Jag är så förbannat less på dessa underlägen och jagandet. Detta tär på spelarna - mig också
- både psykiskt och fysiskt.
Spela pucken som Ni kan, det behöver inte vara så jävla snyggt och förvalta lägena. Ineffektiviteten har varit bedrövligt usel.
(första perioden mot hv71, ojojoj, om vi bara hade satt chanserna - gör ont bara man tänker på det...)

Spela pucken som Ni kan, det behöver inte vara så jävla snyggt och förvalta lägena. Ineffektiviteten har varit bedrövligt usel.
(första perioden mot hv71, ojojoj, om vi bara hade satt chanserna - gör ont bara man tänker på det...)
- AHammarstedt
- Forumentusiast
Idag ska vi ha tre poäng. Det bara är så. Vi ses på VS om en stund.
-
- Forumentusiast
Tycker det ser ut som senast, sega ben, taskig inställning, längtar efter tomten...
Ett slumpmål fråm oss, två riktiga mål från AIK.
Gillar inte de nya formationerna alls, de bidrar bara till ännu sämre passningsspel än de senaste matcherna.
Slött går det ändå, ingen ny energi blev tillförd...

Ett slumpmål fråm oss, två riktiga mål från AIK.
Gillar inte de nya formationerna alls, de bidrar bara till ännu sämre passningsspel än de senaste matcherna.
Slött går det ändå, ingen ny energi blev tillförd...

Det ser ju inte ut som de vill spela hockey...åker och glider igenom hela perioden! Usch!
Varför ändra formationer inför en hemmamatch? Byt tillbaka genast, annars har vi gett bort den här matchen. Är bara Rosén som skapar något, resten är ju helt under isen.
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
- Kenny jönsson
- Forumamatör
Kul att att dom kör rosen och Kallio den har ju alltid funkat bra eller!!!!!!!!
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Så djävla less på detta skitspel från Lakers sida 

-
- Forumentusiast
Det är ju sanslöst! Nu fick ju flicka nr 38 stryck också, chanslös även där.
Vilket jävla gäng...

Vilket jävla gäng...

-
- Forumentusiast
Samtliga får en skalad banan av fem möjliga i betyg utom den 8:e dvärgen från Snövit, nr 21 Drälle.
Han får en mosad banan i rumpan i betyg.
Play hockey or go home, princess Murphy!
Han får en mosad banan i rumpan i betyg.
Play hockey or go home, princess Murphy!

Grym straff av Kallio. Kicka Evertsson, Modig och värva lite nytt. Trodde först domarn bröt Kallios straff, men han sköt? Herregud, mest nonchalanta straffen jag någonsin skådat.
Fan så jävla värdelöst. Alla utom Rosén var värdelösa idag. Sämst av alla var Murphy och Monroe idag. Dagens mysterium, hur fan kunde inte Kallio, Josefsson, Gråhns, och Rakshani sätta sina lägen?
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Det är bedrövligt, 1 poäng av nio möjliga samt -8 i målskillnad mot de tre bottenlagen.
Det måste hända saker nu, ledningen är tysta - hur går det med Armstrong och Malte?
Frisk fläkt måste in i laget!!!!!!!!!!!
Det måste hända saker nu, ledningen är tysta - hur går det med Armstrong och Malte?
Frisk fläkt måste in i laget!!!!!!!!!!!
.....
- Kenny jönsson
- Forumamatör
Som vanligt med det här laget skit dåligt men jag tycker att det är bra att kallio får lägga straff för det är han ju grym på jävligt bra fingetopps känsla av hallam
Last edited by Kenny jönsson on 5 December 2013, 21:51, edited 1 time in total.
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Urk, kort och gott. Detta känns inte bra alls.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
-
- Forumentusiast
Ha, ha, ja, det var en pinsam straff!w0bben wrote:Grym straff av Kallio. Kicka Evertsson, Modig och värva lite nytt. Trodde först domarn bröt Kallios straff, men han sköt? Herregud, mest nonchalanta straffen jag någonsin skådat.
Det är otroligt märkligt att Kallio hela tiden blir utplockad som straffläggare. Kanske säger det en del om den mentala statusen på övriga spelare just nu.....
Motivation slår klass...
Personligen skulle jag vilja se Åslin få lägga en straff...Läktarexperten wrote:Ha, ha, ja, det var en pinsam straff!w0bben wrote:Grym straff av Kallio. Kicka Evertsson, Modig och värva lite nytt. Trodde först domarn bröt Kallios straff, men han sköt? Herregud, mest nonchalanta straffen jag någonsin skådat.
Det är otroligt märkligt att Kallio hela tiden blir utplockad som straffläggare. Kanske säger det en del om den mentala statusen på övriga spelare just nu.....
Kallio har en variant, dragskott högt - något som alla målvakter vet om i dagsläget.....
.....
Fy fan vad målvakterna suger, bättre att spela med sex utespelare.
Visst, vi bränner massor av chanser. Men, vi får inte släppa tre mål i denna match. Tre mål framåt måste räcka till seger i en match som denna. Vi MÅSTE ha in en riktig keeper som kan stå en hel del och ge oss chansen att vinna en sådan här match. Vi förlorar nästan alltid målvaktskampen. Går lakers inget åt detta kan detta sluta riktigt illa.
Är det aik eller domaren som får tillgodoräkna sig poäng när man dömer bort ett solklart mål pga en regel som inte finns?